Ik word..
maandag 18 juli 2016 om 02:02
'Grote' zus.
Mijn vader dropte even uit het niets een grote bom, hij wordt weer vader dit jaar.
Ik ben achter in de twintig, mijn contact met hem is sporadisch, het ene moment is alles prima en het andere moment is hij een enorm moeilijke man.
En nu word ik op deze leeftijd nog grote zus.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, ben nog lichtelijk in schock...
Er komt binnekort een baby ter wereld dat mijn bloedverwant is...
Zijn verloofde ken ik niet en heb ik dus ook nog nooit gezien.
Aan de ene kant denk ik, hij krijgt een frisse start en hopelijk grijpt hij nu wel de kans om echt een vader te zijn, en aan de andere kant denk ik shit, baby zal wel de vader krijgen waar ik altijd op hoopte.
Wat een nare gedachte...
En wat maakt dat mij een slecht persoon.
Mijn vader dropte even uit het niets een grote bom, hij wordt weer vader dit jaar.
Ik ben achter in de twintig, mijn contact met hem is sporadisch, het ene moment is alles prima en het andere moment is hij een enorm moeilijke man.
En nu word ik op deze leeftijd nog grote zus.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, ben nog lichtelijk in schock...
Er komt binnekort een baby ter wereld dat mijn bloedverwant is...
Zijn verloofde ken ik niet en heb ik dus ook nog nooit gezien.
Aan de ene kant denk ik, hij krijgt een frisse start en hopelijk grijpt hij nu wel de kans om echt een vader te zijn, en aan de andere kant denk ik shit, baby zal wel de vader krijgen waar ik altijd op hoopte.
Wat een nare gedachte...
En wat maakt dat mij een slecht persoon.
dinsdag 27 februari 2018 om 14:31
IDD. losstaand van wat jullie 'vader' ook doet, wanneer de moeder van jouw halfzusje verder daar geen problemen mee heeft, kan jij nog altijd een "soort van tante" zijn in het leven van jouw halfzusje.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 28 februari 2018 om 09:01
Ik snap echt niet dat sommige mensen met zichzelf kunnen leven. Zelf ben ik een kind dat zonder vader is opgevoedt. Deze man wilde dat mijn moeder abortus zou plegen, dit kon ze niet. Ik ben geboren begin 70er jaren, reken maar dat mijn moeder het moeilijk heeft gehad in die tijd. Mijn vader heb ik nooit gekend. Weet niets van hem. Laatst kreeg ik nog de vraag of ik niet nieuwsgierig was naar mijn vader. Ik heb misschien ook wel halfbroers/zussen. Die niets van mij afweten waarschijnlijk. Waarom zou ik hem willen kennen? Hij wil mij ook niet kennen, hij heeft nooit contact gezocht, terwijl hij weet dat ik besta.
Heel naar voor je littleme2..maar je hebt in elk geval nog kans op een leuke relatie met je zusje en haar moeder. Je vader is een klootzak. Hij gaat eenzaam dood, en dat ligt helemaal aan hem zelf.
Kop op en sterkte!
Heel naar voor je littleme2..maar je hebt in elk geval nog kans op een leuke relatie met je zusje en haar moeder. Je vader is een klootzak. Hij gaat eenzaam dood, en dat ligt helemaal aan hem zelf.
Kop op en sterkte!
woensdag 28 februari 2018 om 09:10
Dit 'geintje' kost TO wel de helft van haar erfenis, mocht die vader uberhaupt wat bezitten. En dat kind groeit weer vaderloos op. Mede veroorzaakt door de rammelende eierstokken van die vrouw die zo nodig een tweede leg bij haar lover wilde veroorzaken. En die man zal ook al wel zo oud zijn dat ie eerder op opaleeftijd is nu, dus het kind had 'm toch wellicht al kwijtgeraakt voor ze afgestudeerd is.
woensdag 28 februari 2018 om 09:23
Ach wat naar dat je vader er weer zootje van gemaakt. Mijn vriend heeft ook zo'n vader. Kinderen bij meerdere vrouwen en kijkt er niet naar om. Laat het een les voor vrouwen zijn om geen verdere kinderen te maken met een man die al kinderen heeft en daar geen goed contact mee heeft. Ik snap dat ook niet hoor. Je kan wel in zijn smoesjes geloven en denken 'bij ons kindje zal hij wel een goede papa zijn'. Maar dan houd je jezelf echt voor de gek. Een goede vader is meteen de eerste keer al een goede vader!
woensdag 28 februari 2018 om 09:31
Oh wow... en dat arme meisje. Jeetje... ik begrijp dat nooit zo goed. Je wel bewust voortplanten maar geen ouderrol willen spelen, noch verantwoordelijkheden hebben.
Hopelijk heb jij tzt wel een band met je kleine zusje. Overigens in dit kader ook een update van mij: ik ben inmiddels mama geworden van een meisje en de dochter van mijn man is als een blad van een boom omgedraaid en opeens heel attent...
Hopelijk heb jij tzt wel een band met je kleine zusje. Overigens in dit kader ook een update van mij: ik ben inmiddels mama geworden van een meisje en de dochter van mijn man is als een blad van een boom omgedraaid en opeens heel attent...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 28 februari 2018 om 10:25
Fijn BaggalBaggal schreef: ↑28-02-2018 09:31Oh wow... en dat arme meisje. Jeetje... ik begrijp dat nooit zo goed. Je wel bewust voortplanten maar geen ouderrol willen spelen, noch verantwoordelijkheden hebben.
Hopelijk heb jij tzt wel een band met je kleine zusje. Overigens in dit kader ook een update van mij: ik ben inmiddels mama geworden van een meisje en de dochter van mijn man is als een blad van een boom omgedraaid en opeens heel attent...
woensdag 28 februari 2018 om 15:33
Torenvalk schreef: ↑27-02-2018 07:31Wat een lul zeg. Dat arme meisje ook.
Het zal inderdaad vast te verklaren zijn door slechte jeugd enzo. Maakt niet dat het effect op zijn kinderen niet enorm is.. blijkbaar heeft hij ook geen behoefte om hulp te zoeken of iets dergelijks. Of om eens te vragen hoe de situatie voor jou is, wat jij ervan vindt. Of waar jouw behoeftes liggen. Dat vind ik het meest irritant aan mijn vader, die passiviteit. Hij vindt het allemaal wel prima zo.
Wat zou bij jouw vader ‘het probleem’ zijn denk je?
Nu ik zelf een jong kind heb vind ik het helemaal onvoorstelbaar. Van een kind houd je toch onvoorwaardelijk?
Wat zou jij er graag mee willen?
Passiviteit is idd een doorn in mijn oog, eveneens als het totale gebrek aan zelfreflectie..
Hij heeft niet door dat het moeite, liefde en begrip kost om een ouder te zijn, helaas is therapie ook geen optie(trots
Wat ik zelf wil, geen contact is voor nu(en misschien voor altijd) het beste, heb hem al Bijna een jaar niet gezien of gesproken.
Het lijkt mij ook torenvalk, ik heb er zelf dan geen ervaring mee(geen kids, ook nog geen idee of ik wel moeder wil worden en schuif het voor mij uit).
Wat verwacht jij van jouw vader, en wat denk jij waar zijn problemen liggen die in de weg staan voor een normale relatie?
woensdag 28 februari 2018 om 15:39
Lillybit schreef: ↑27-02-2018 11:57Die man is de titel vader niet waard Littleme2. Hij bevestigd zijn onkunde keer op keer.
Het is je verwekker en die van je kleine halfzusje. Hopelijk kan je iets met haar opbouwen wat los staat van je "vader".
Als de moeder dat toestaat, heb je in ieder geval iets positiefs gekregen uit een hele nare situatie.
Heel veel sterkte, probeer los te laten. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Spijker op zijn kop Lillybit(stond eerst Littlebit, oude tekenfim Haha)ik had echt de hoop gevestigd op een andere uitkomst zodat zij wel met een vader op zou groeien(te verwachten teleurstelling).
We zullen het zien, ik doe heel rustig aan, dring mij niet op dat is beter voor iedereen(en zeker voor mijzelf).
Ik zit nu zelf in therapie voor een andere reden maar breng ook dit stukje van mijn leven in beeld.
woensdag 28 februari 2018 om 15:43
Het is zeker een ontzettend nare situatie die door zijn eigen tekortkomingen is gecreëerd.Mieremuis schreef: ↑27-02-2018 13:36Wat een mislukkeling zeg die zogenaamde 'vader' van jou en je zusje. Wat naar voor de moeder van je halfzusje dat het zonis afgelopen en dat ze het nu alleen moet doen.
Maar misschien liever alleen dan zo'n lapzwans die alleen aan komt waaien als het hem uitkomt.
Wat fijn wel dat je een beetje contact hebt met je halfzusje, bij gebrek aan een vader zal de rest van haar familie nog belangrijker voor haar worden.
Heb je er voor jezelf een definitieve streep onder kunnen zetten? Ik hoop het voor je.
Zoals ik al aangaf is het contact fragiel en nieuw(voor ons allemaal natuurlijk).
We zullen zien hoe het gaat lopen, mocht het een andere weg inslaan staat mijn deur altijd open voor haar in de toekomst.
Ik heb nu geen contact met hem en ben dat ook niet van plan.
littleme2 wijzigde dit bericht op 28-02-2018 15:44
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
3.41% gewijzigd
woensdag 28 februari 2018 om 15:45
woensdag 28 februari 2018 om 15:52
RockOla schreef: ↑28-02-2018 09:01Ik snap echt niet dat sommige mensen met zichzelf kunnen leven. Zelf ben ik een kind dat zonder vader is opgevoedt. Deze man wilde dat mijn moeder abortus zou plegen, dit kon ze niet. Ik ben geboren begin 70er jaren, reken maar dat mijn moeder het moeilijk heeft gehad in die tijd. Mijn vader heb ik nooit gekend. Weet niets van hem. Laatst kreeg ik nog de vraag of ik niet nieuwsgierig was naar mijn vader. Ik heb misschien ook wel halfbroers/zussen. Die niets van mij afweten waarschijnlijk. Waarom zou ik hem willen kennen? Hij wil mij ook niet kennen, hij heeft nooit contact gezocht, terwijl hij weet dat ik besta.
Heel naar voor je littleme2..maar je hebt in elk geval nog kans op een leuke relatie met je zusje en haar moeder. Je vader is een klootzak. Hij gaat eenzaam dood, en dat ligt helemaal aan hem zelf.
Kop op en sterkte!![]()
RockOla, wat naar hoe zwaar het voor je moeder was en hij jouw bestaan ontkend, helaas zijn er veel van dit soort mensen.
Heb je een fijne relatie met jouw moeder(dat gevoel heb ik wel)?
Ja er is een begin gemaakt, nu wacht ik voorzichtig af hoe dit zich allemaal gaat ontwikkelen.
Hij doet dit zichzelf idd aan.
Bedankt voor de
woensdag 28 februari 2018 om 15:58
Wat naar voor je vriend(en siblings) lichtbauw om ook zo'n vader te hebben.licht-blauw schreef: ↑28-02-2018 09:23Ach wat naar dat je vader er weer zootje van gemaakt. Mijn vriend heeft ook zo'n vader. Kinderen bij meerdere vrouwen en kijkt er niet naar om. Laat het een les voor vrouwen zijn om geen verdere kinderen te maken met een man die al kinderen heeft en daar geen goed contact mee heeft. Ik snap dat ook niet hoor. Je kan wel in zijn smoesjes geloven en denken 'bij ons kindje zal hij wel een goede papa zijn'. Maar dan houd je jezelf echt voor de gek. Een goede vader is meteen de eerste keer al een goede vader!
Ja, ik snap haar beweegredenen ook niet om het door te zetten maar dat gaat mij ook niks aan natuurlijk.
Ik ben zelf sowieso ontzettend voorzichtig met anticonceptie en als het dan nog zou gebeuren weet ik dat ik alles heb gedaan wat ik kon doen, dat hoeft niet voor een andere te betekenen dat zij niet voorzichtig genoeg waren( ben een beetje extreem daar in).
Hoe is vriend onder de "relatie" met zijn vader?
woensdag 28 februari 2018 om 16:02
Ja, ik vind het ook echt(bij gebrek aan betere woorden) kut.Baggal schreef: ↑28-02-2018 09:31Oh wow... en dat arme meisje. Jeetje... ik begrijp dat nooit zo goed. Je wel bewust voortplanten maar geen ouderrol willen spelen, noch verantwoordelijkheden hebben.
Hopelijk heb jij tzt wel een band met je kleine zusje. Overigens in dit kader ook een update van mij: ik ben inmiddels mama geworden van een meisje en de dochter van mijn man is als een blad van een boom omgedraaid en opeens heel attent...
Ik kijk het aan met het contact, het is nog erg nieuw.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Baggal!
En, is het nog mooier dan je had kunnen dromen?
Fijn dat dochter van man bijgedraait is, ik hoop voor jullie dat het oprecht is en zo mag blijven.
woensdag 28 februari 2018 om 16:04
Met heel veel in je post eens, behalve het erf gedeelte, ik weet niet of er wat te erven valt maar als er bij leven niets is geweest, hoeft het voor mij daarna ook niet(behalve foto's van ons als kind mocht hij deze hebben).redbulletje schreef: ↑28-02-2018 09:10Dit 'geintje' kost TO wel de helft van haar erfenis, mocht die vader uberhaupt wat bezitten. En dat kind groeit weer vaderloos op. Mede veroorzaakt door de rammelende eierstokken van die vrouw die zo nodig een tweede leg bij haar lover wilde veroorzaken. En die man zal ook al wel zo oud zijn dat ie eerder op opaleeftijd is nu, dus het kind had 'm toch wellicht al kwijtgeraakt voor ze afgestudeerd is.
woensdag 28 februari 2018 om 17:38
Ja, ik heb een warme relatie met mijn moeder. In haar hele leven heeft ze mij altijd boven alles gezet. Wat me wel heel zeer doet is het feit dat ze zo is behandeld en dat dit invloed heeft gehad op haar hele leven. Ze heeft nooit meer een man in haar leven gehad, ze is het vertrouwen gewoon kwijt geraakt lang geleden. Ze is voor iedereen heel zorgzaam, alleen is ze best bitter geworden, en ze zorgt niet altijd even goed voor zichzelf. Ze is vrij onverschillig lijkt het, maar dat is maar schijn.
Alleen daarom kan en wil ik mijn vader niet leren kennen. Ik kan hem dit nooit vergeven.
Niet voor mezelf maar voor haar.
Als ik bedenk wat ze over zich heen heeft gekregen toen ze zwanger was..in die tijd(70s) werd je door sommige lui met de nek aangekeken. Zelfs door sommigen in je familie. Dat doet wat met je, reken maar.
Alleen daarom kan en wil ik mijn vader niet leren kennen. Ik kan hem dit nooit vergeven.
Niet voor mezelf maar voor haar.
Als ik bedenk wat ze over zich heen heeft gekregen toen ze zwanger was..in die tijd(70s) werd je door sommige lui met de nek aangekeken. Zelfs door sommigen in je familie. Dat doet wat met je, reken maar.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:35
RockOla, ik begrijp helemaal waarom je zo denkt, niet meer dan logisch.
Wel fijn dat desondanks alles dat je een warme relatie met je moeder heb en er zo voor haar bent.
Misschien komt het ooit op een dag uit en wordt er naar je gezocht, of niet.
Maar dat is niet iets om je mee bezig te houden(zou je wel open staan voor eventuele siblings?).
In die tijd was het zeker lastig en oneerlijk, maar wat heeft ze het toch goed gedaan, zelfs met alle obstakels op haar pad.
Wel fijn dat desondanks alles dat je een warme relatie met je moeder heb en er zo voor haar bent.
Misschien komt het ooit op een dag uit en wordt er naar je gezocht, of niet.
Maar dat is niet iets om je mee bezig te houden(zou je wel open staan voor eventuele siblings?).
In die tijd was het zeker lastig en oneerlijk, maar wat heeft ze het toch goed gedaan, zelfs met alle obstakels op haar pad.
dinsdag 6 maart 2018 om 16:09
Ik denk niet dat mijn vader open en eerlijk over zijn ongewenste dochter is geweest bij zijn eventueel latere gezin. Misschien heb ik broers/ zussen, misschien niet. Misschien is mijn vader wel dood, wie zal het zeggen? Ik vermoed dat er dus ook nooit naar me gezocht zal worden. Mochten er broers of zussen naar me zoeken en vinden, dan zal ik hier denk ik wel voor openstaan. Zij kunnen er ook niks aan doen immers.
Het klinkt misschien akelig en raar, maar ik hoop dat mijn moeder dit niet mee hoeft te maken mocht dit ooit gebeuren...
Ik denk er niet teveel over na, want dat heeft geen zin. Het is zoals het is, en ons leven gaat gewoon door.
Het klinkt misschien akelig en raar, maar ik hoop dat mijn moeder dit niet mee hoeft te maken mocht dit ooit gebeuren...
Ik denk er niet teveel over na, want dat heeft geen zin. Het is zoals het is, en ons leven gaat gewoon door.
maandag 12 maart 2018 om 15:37
Het leven gaat inderdaad door en het wat als scenario heeft geen nut en geen prioriteit.
Ik begrijp ook dat je jouw moeder dit zou willen besparen, na alles wat zij heeft moeten doorstaan.
Het geeft alleen maar aan hoeveel liefde je voor haar draagt.
Heb je zelf kinderen(misschien over heen gelezen)?
Ik begrijp ook dat je jouw moeder dit zou willen besparen, na alles wat zij heeft moeten doorstaan.
Het geeft alleen maar aan hoeveel liefde je voor haar draagt.
Heb je zelf kinderen(misschien over heen gelezen)?
woensdag 14 maart 2018 om 11:13
Nee, geen kinderen. Ik heb daar nooit behoefte aan gehad. Schijnt vaak voor te komen bij mensen uit niet doorsnee gezinnen. Mijn man heeft niet een hele fijne jeugd gehad en denkt er net zo over. Maar ik weet niet of het daar aan ligt, moeder zijn is gewoon niets voor mij, dat heb ik altijd geweten.