Implanon en zwanger?!

16-02-2018 17:13 12 berichten
Hoi Hoi!

Heeft er hier iemand recent ervaring met de Implanon? (Ik kan alleen maar oude topics vinden)

Ik heb bijna 2 jaar geleden na mijn bevalling gekozen voor de implanon. Omdat de pil niet voldoende werkte en volgens de huisarts dit de oplossing zou zijn.

Na te hebben geschommeld in de menstruatie was hij na eindelijk 6 maanden redelijk stabiel.

Nu is hij sinds 11 januari uitgebleven..
Heb ik wat zwangerschap ongemakjes en waarschijnlijk door me gedachtes voel ik me ook echt zwanger.
Echter is de test negatief.
Misschien te vroeg?
Of is door een langere tijd me hormonen veranderd door de Implanon? Geen idee!?!

Iemand hier ervaring mee?
Van alle anticoncepties faalt de Implanon het meeste dus het kan best. Zou over een paar dagen nog een keer testen en anders even langs de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans van niet, kleine kans van wel. Over een paar dagen nog eens testen, als je het niet vertrouwt langs de huisarts gaan.
Veel mensen worden niet meer ongesteld bij gebruik van een Implanon, dus dat kan ook.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je zwangerschapstest is negatief dus je bent niet bewezen zwanger. Bij implanon en ook mirena spiraal kan je menstruatie wegblijven, kan ook pas na half jaar of langer komen. Ik zou zelf nog afwachten en over een week of wat weer testen. Maar als je je ongerust erover voelt, ga dan vooral naar je huisarts, daar zijn z3 voor.
Gate_Keeper schreef:
16-02-2018 17:16
Van alle anticoncepties faalt de Implanon het meeste dus het kan best. Zou over een paar dagen nog een keer testen en anders even langs de huisarts gaan.
Wat is je bron?
Ik begreep laatst van een Gyn. dat dat dat juist een hartstikke veilig ding is, mits goed geplaatst dus ik weet niet waar je dat vandaan hebt.

TO: een nadeel van de Implanon is dat je menstruatie of uitblijft of onregelmatig wordt. (Zeker in het begin)
Heeft echt niks te maken met overtijd zijn vanwege eventuele zwangerschap.
Net als bij de pil zorgt de Implanon ervoor dat er geen eisprong is, en een bloeding zegt dus niks over niet zwanger zijn.
Check www.anticonceptie-online.nl (nee geen aandelen), of bel je huisarts als je je druk maakt.
Ik ga inderdaad over een paar dagen nog maar eens testen..

Het lijkt mij als het uit zou blijven dit in de eerste periode zal gebeuren. En niet pas naar 2 jaar?
Gate_Keeper schreef:
Van alle anticoncepties faalt de Implanon het meeste dus het kan best.

Bijzonder. Het Nederlands Huisartsen Genootschap geeft aan dat een implanon net zo betrouwbaar is als de combinatiepil.

Waar heb jij je informatie vandaan?

https://www.nhg.org/?tmp-no-mobile=1&q=node/1774
Gate_Keeper schreef:
Je bedoelt van alle hormonale antieconceptiemiddelen?

Voor het zingen de kerk uit, scoort beroerder.
Joostisandersgeaard2 schreef:
17-02-2018 19:41
Je bedoelt van alle hormonale antieconceptiemiddelen?

Voor het zingen de kerk uit, scoort beroerder.

Vlak ‘pilgebruik in combinatie met een account op dit forum’ niet uit.
himalaya schreef:
17-02-2018 22:50
:thumbsup:
himalaya schreef:
17-02-2018 22:50
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven