Ineens.... Over!

27-08-2007 03:38 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dacht dat ik het goed voor mekaar had. Eindelijk een leven vol liefde en geluk. Maar vandaag is dat alles voorbij. Mijn vriend en ik hadden wat meningsverschillen, waarin dingen heen en weer werden geroepen. Na een tijdje was het weer rustig en ging ik om half 5 werken. toen ik 9 uur weer thuiskwam, was de sfeer verandert en de ruzie laaide op en kwam hij met de mededeling dat het voorbij is en klaar met me is. Zomaar na 17 mnd. Al die tijd was ik alles voor hem, zijn toekomst zei hij altijd.

Wat ik daarna ook zei niks hielp en gaf aan niet meer met me te willen praten. Hij slaapt nu op de bank en ik weet ff niet meer wat te doen. Hij zei dat hij teveel verantwoording moet afleggen en dat de relatie niet meer werkt.. Gister knuffelde hij mij nog zowat dood @-( Moet ik het nu maar accepteren dat het voorbij of maar laten rusten?? Hij zei me ook dat hij had dat op zoek moest naar andere woonruimte, want hij kon mijn aanwezigheid niet verdragen... Heb ik weer... Voel me ff gebroken.... :'-(
Beste Jolantje,

Lullig om te zeggen maar er is toch dan heel wat fout in jullie relatie en het communiceren. Jij hebt het al weken op het forum hoe goed de relatie is en aan gezinsuitbreiding toe zijn .....................

Bij hem spelen er volgens zijn eigen zeggen al weken dingen die voor hem zo erg zijn dat hij geen toekomst meer met je samen ziet.

Ik zou er zijn als hij thuis komt en proberen een gesprek met hem aan te gaan. Dat is hij op zijn minst je wel verschuldigd. Je zomaar op straat zetten kan niet zo respectloos als de relatie zo liefdevol was als jij beschrijft. Dus of je ziet alles te rooskleurig en wil je de negatieve dingen niet zien. Of het is een gigantische klojo om je zo na 17 mnd op straat te zetten zonder ooit 1 woord te zeggen wat hem dwars zit.

Jouw verhaal de laatste weken hier op het forum kloppen niet met zijn gevoel. Dus een goed gesprek met hem lijkt me echt het beste om te kijken waar het aan ligt en wat eventuele oplossingen zijn.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Jolantje, zijn gedrag is niet goed te praten. Als hij ruimte had gewild had hij dit gewoon aan kunnen geven. Dat is dus zijn onvermogen. Jij bent misschien wat teveel op hem gericht geweest waardoor dit is ontstaan.

Als je nu het tij wilt keren (al is het alleen maar voor jezelf of een volgende relatie), dan kun je het beste nu je zelfstandig en onafhankelijk opstellen. Ga niet hopen en smachten dat hij je belt (zijn telefoontje van daarnet en jouw reactie daarop vind ik toch typisch een geval van 'negatieve aandacht is ook aandacht').

Je kunt aan hem en zijn reacties niets veranderen, maar wel aan hoe je je nu opstelt. Je kunt tegen hem zeggen dat je het geen stijl vindt hoe hij plotseling jullie relatie afkapt en nooit eerder iets heeft aangegeven. Dat je vindt dat hij had moeten zeggen dat hem iets dwarszat en dat dit je erg rauw op je dak valt, maar dat je zijn beslissing respecteert en verder gaat met je leven. Als hij alsnog wil praten dan weet hij je te vinden.

Ik hoop dat je iemand kent bij wie je terecht kunt.
Goh toevallig mijn zus heeft het ook uit met haar vriend. We zijn er aan het denken om ff met zijn tweeen er tussen uit te gaan...
Jolantje, dat zou ik zeker doen, is een goeie eerste stap om een eigen leven te beginnen.
Hee Jolantje,

Als ik het zo lees zit hij met zich zelf in de knoop. Ik weet uit ervaring dat dit niet uit het niets komt er moet iets gebeurd zijn.............. aan jou de taak (als je dat nog wil) om ui te zoeken wat er aan de hand is (meestal toch gevoelens voor een ander, sorry maar leer mij de kerels kennen).

Een ding blijf er niet in hangen ga door met jezelf en je eigen leven als je blijft hangen wordt je er niet beter van (zegt zij die een jaar bleef hangen terwijl er een ander was...toch he) nee jij niet ga door meid en vergeet hem die jou niet waard is.

Succes, ga wat leuks doen vergeet je zorgen zo snel mogelijk.. LEEF.
Jolantje, heb je nog een huis waar je naartoe kunt gaan? Iets onderverhuurd ergens of zo? Zodat je weer op eigen benen kunt? Eventueel met je zus samen?

Wat een wending weer in je leven he? Vorige week nog babyplannen, nu weer single. Het lijkt wel een achtbaan meid, dat leven van jou......
Jolantje, kun je niet snel een huis zelf huren , ook omdat je zoon niet bij je woonde ivm te weing ruimte , of gelden spoedgevallen niet meer bij de gemeentes ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ff een update.. Ik zorgde gister dus dat ik niet thuis was toen hij thuis kwam van het werk.. Was fijn met mijn zus bij mijn moeder gaan zitten. Kleding om op stap te gaan bij me... Maar om 19.30 kon ik mijn ogen niet meer open houden (gek he). Ik kwam thuis en hij zat achter de pc de administratie te doen, dus niet aan het gamen. Was naar de winkel geweest en had zelfs zijn werkkleding niet aan. Ik moest nog een paar "huishoudelijke"mededelingen kwijt en ik vertelde die hem, en van het ene gesprek kwam het andere..

Een aantal dingen goed doorgesproken en aan elkaar duidelijk gemaakt. We werden gestoord omdat zijn vriend en partner aan de deur stonden. Die hadden gebeld gebeld dat ze langskwamen(wist ik niet). Blijkbaar was hij er al snel achter dat zijn sociale contacten achteruit gingen. Ff lekker zitten kletsten met de vriendin van zijn vriend, ze was samen met haar zusje dus lekker meiden onder elkaar. De juiste afleiding op de juiste tijd. Ondertussen zag ik hem wel telkens naar mij kijken. Hij had tegen zijn visite gezegd dat ik er niet zou zijn maar niet vanwege dat het uit was. De visite ging weg en we gingen verder praten, er zijn me en hoop dingen duidelijk geworden, dingen waar ik altijd een heel isseu van maakte maar wat totaal niet nodig was, we hebben ingezien wat we fout aan het doen zijn. Ook met het feit dat ik hem een beetje benauwde, maar hij gaf toe dat hij mss veel achter de pc zat en daar iets aan gedaan werd. Al met al rustig aan weer redelijk goed gemaakt ben ik gaan slapen en nog geen half uur later lag hij ook in bed..

We zijn er nog niet helemaal maar er is weer en begin..

Groetjes Jolanda
Fijn voor je Jolantje, anders was er wéér een relatie naar de haaien he? Zit je ook niet op te wachten.

Pas je goed op jezelf? Ik bedoel dat je niet alle schuld naar je toetrekt en álles doet om hem maar te behouden?

Tip; wacht nog even met een kind. Jullie zijn er nog niet aan toe, dat is wel duidelijk geworden lijkt me.

Succes!

(bloemsmiley)
Nee hij geeft ook schuld toe.. En kinderen.... daar wachten we wel nog een hele tijd mee.. minstens een half jaar.. Hij gaf idd ook zelf niet goed in zijn vel te zitten vond ik toch al heel wat. Hij heeft zefs sorry gezegt. Onze relatie was altijd heel sterk en die willen we niet zomaar opgeven. :couple:
Mochten jullie tegen die tijd een kind nemen zou ik toch wat dingetjes regelen. Dat het huis ook op jouw naam komt te staan. Niet als hij weer uit het niets het niet ziet zitten dat je met je kind op straat staat. Want dat hij zijn machtpositie qua huis heeft gebruikt is niet zo netjes. Hij had ook kunnen zeggen, ik ga even een weekje naar ..... even wat dingetjes op een rij zetten. Maar goed, jullie zijn gelukkig weer on speaking turns maar vergeet dit niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
jolantje schreef op 28 augustus 2007 @ 09:14:

Nee hij geeft ook schuld toe.. En kinderen.... daar wachten we wel nog een hele tijd mee.. minstens een half jaar.. Hij gaf idd ook zelf niet goed in zijn vel te zitten vond ik toch al heel wat. Hij heeft zefs sorry gezegt. Onze relatie was altijd heel sterk en die willen we niet zomaar opgeven. :couple:

Jolantje, ik vind dat je snel blij bent maar dat is een verschil tussen jou en mij en de wensen die wij hebben bij een relatie denk ik. Het feit dat ook hij debet is aan de sfeer thuis lijkt mij niet meer dan normaal en ook dat hij daarvoor verantwoordelijkheid neemt is niet zo heel uitzonderlijk in mij ogen. Ook dat beschouw ik (nu, na een bijzonder ingewikkelde ex relatie) als normaal. Niet als vanzelfsprekend maar wel als normaal.

Hopelijk kan hij de computer wat meer laten voor wat hij is, je claimt een partner niet als je het fijn vindt om tijd met hen door te brengen en zeker claim je niet als hij alle vrije tijd die hij heeft aan het gamen is. Dat jij graag ook eens een avondje gameloos wil dorbrengen kan benauwend zijn voor hem maar logisch voor jou die met hem samenwoont. Ik hoop dat je je realiseert dat je in dat opzicht misschien wel helemaal niet claimt maar dat hij simpelweg verslaafd is en dat jij daar niet de dupe van hoeft te worden.

Hij gaf aan niet goed in zijn vel te zitten en heeft dat toegegeven, ook dat is heel wat volgens jou. Ik ken hem natuurlijk niet en dus zul jij wel gelijk hebben maar ik hoop dat je je realisteert dat als iemand niet lekker in zijn vel zit dat nog geen reden is om van de een op de andere dag een relatie te verbreken en zelfs op te gaan bellen om nog eens even heel duidelijk te maken dat je partner niet welkom meer is thuis. Dat vind ik dan weer níet echt normaal, vooral niet als er na één gesprek wél weer ineens een basis is voor een relatie.

Als jij dat een goede relatie noemt dan is dat natuurlijk prima, nogmaals, ik vind dat je nogal snel tevreden bent, heel lief van je, ik hoop dat je vertrouwen in jullie niet beschaamd wordt.
[quote]mylenevalerie schreef op 28 augustus 2007 @ 10:25:

Mochten jullie tegen die tijd een kind nemen zou ik toch wat dingetjes regelen. Dat het huis ook op jouw naam komt te staan. Niet als hij weer uit het niets het niet ziet zitten dat je met je kind op straat staat. Want dat hij zijn machtpositie qua huis heeft gebruikt is niet zo netjes. Hij had ook kunnen zeggen, ik ga even een weekje naar ..... even wat dingetjes op een rij zetten. Maar goed, jullie zijn gelukkig weer on speaking turns maar vergeet dit niet.[/q

De woning staat op beide naam maar hij is diegene die alles betaald hier. En om een weekje bij iemand te gaan bijv. zit er niet echt in als je niet echt zo'n iemand hebt. Heb ik ook niet ..

Kinderen zijn voorlopig van de baan.
Eleonora...

Het feit dat ik hem claim dat is duidelijk. Ik heb buiten hem om alleen een zusje waar ik dingen mee doe. Als ik die teveel zie gaat dat ook niet goed. Zelfs mijn zus zegt dat mijn vriend en ik gewoon teveel bij elkaar zijn. Ik ben mss zelfs wel teveeleisend. Alles moet gaan zoals ik dat wil. Ik heb dit bij mij ontwikkeld na mijn vorige relatie waar ik niks mocht. In sommige dingen ben ik gewoon onreel. Bijv. ik kan het niet echt hebben als mijn vriend alleen met vrienden op stap gaat. Ik verpest hem dan al de voorpret met als resultaat dat hij maar thuis blijft.Terwijl ik hem 100% vertrouw. Ik moet zelf nog aan een hoop dingen werken en ben daar ook mee bezig. Ik ben zelf ook niet de gemakkelijkste en bij een klein meningsverschil kan ik helemaal aggresief tegen hem uitvallen. Ok tis niet normaal om mij zomaar buiten de deur te zetten, maar het heeft mij wel aan het nadenken gezet.Ik zet mijn vriend hier neer alsof hij vreselijk is, maar ik kan net zo zijn en zelfs dan nog blijft hij rustig daaronder. Ik denk dat we allebei een typische ram eigenschap hebben, koppig en niet willen toegeven.
Veel geluk Jolantje, we zien wel hoe het verdergaat allemaal, ik neem aan dat je ons wel op de hoogte houdt :-]
Jolantje, .......... zit hij "gewoon " veel achter de pc of heeft hij een verslaving ?
Ik heb het eigenlijk overdreven.. Hij zit gewoon veel voor de pc..

Alsof ik als hij werken is niet veel voor dat ding hangt..

Ff een forumpje, msn, filmpje downloaden...
Me neus...

Je draait jezelf gewoon in alle bochten om hem maar niet kwijt te zijn.

Zie je dat echt niet of wil je het niet zien?
Tja, ookal moeten wij natuurlijk vooral afgaan op jouw verhaal, ik krijg het gevoel dat je zijn gamegedrag nu aan het nuanceren bent. Het is op z'n minst tegenstrijdig. Verder krijg ik de indruk dat jij niet veel meer debet bent aan te veel samen dan hij. Hij beperkt jou als hij in de woonkamer (of interpreteer ik dat niet juist?) zit te gamen. Je kunt ook thuis zijn zonder te claimen, maar als hij zich de woonkamer heeft toegeeigend vind ik het niet zo raar dat je je dan niet relaxed voelt en je meer op hem gaat richten. Wat betreft het alleen stappen met vrienden vind ik wel dat je een punt hebt: kan funest zijn om daar moeilijk over te doen.

PS even om te voorkomen dat ik je met een ander verwar: heb jij nou iets met iemand die hier ook op het forum kwam?
Jolantje......... eerst is hij verslaafd en ziet hij zijn vrienden niet meer.......nu zeg je ; ik heb liever niet dat hij met zijn vrienden uitgaat................ op de avond dat jij weg zou gaan komt er een stel vrienden van hem langs , het valt dus denk ik nogal mee met zijn sociale leven .

Zijn er nog andere opties ; samen weg , al dan niet met andere vrienden bijvoorbeeld ?
Ja, dat van die vrienden die langskwamen begreep ik ook even niet helemaal: je schreef dat hij zich blijkbaar realiseerde dat zijn sociale leven niet alles was ofzo, maar hadden die vrienden hem dan gebeld ofzo?
jolantje schreef op 28 augustus 2007 @ 13:06:

Ik heb het eigenlijk overdreven.. Hij zit gewoon veel voor de pc..

Alsof ik als hij werken is niet veel voor dat ding hangt..

Ff een forumpje, msn, filmpje downloaden...

Pffff

Je zou ook zelf eens wat kunnen gaan doen met je leven ipv afhankelijk te zijn van een man.

Gisteren had je al helemaal duidelijk gediagnosticeerd dat hij gameverslaafd is en nu is dat ineens veel minder?

Of je hebt gisteren schromelijk zitten overdrijven (wat velen al vonden) of je kletst het nu zo dat het allemaal net zo goed jouw schuld is (wat ook zo is)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben over alles gaan nadenken en heb veel met mijn zusje gepraat. Als ik een dag niet veel te doen heb en niet hoef te werken zit ik ook vanaf 8 uur tot een uur of 4 voor de pc.. Die vriend die langs kwam dat was meer toeval...

@ Calvijn.. Er is hier gewoon niet veel te doen waar ik woon, vriendinnen heb ik niet en ben echt niet afhankelijk van man.. Zo houdt mijn vriend van naar mijn stamkroeg te gaan, dan ga ik gerust alleen..

@ Laura.. Hij eigent zich de woonkamer niet toe maar ik weet gewoon niet met mijn vrije tijd om te gaan.. Ik heb besloten om ook een pc te kopen zodat ik 's avond met wat bekende kan chatten, en eventueel ook een spelletje te gaan doen.. En nee ik woon niet samen met iemand van het forum.. Ik heb mijn vriend gewoon in real life leren kennen...

@ Bianca.. Hij heeft hier in het zuiden niet echt veel vrienden.. En we zijn onze vriendenkring aan het opbouwen.. Hij heeft leuke collega's waarvan ik met de vrouwen wel kan opschieten.. Dus daaraan wordt allemaal gewerkt..

Veel dingen hebben ook te maken met mijn vorige relatie, waarin ik niks mocht. Niet de deur uitgaan, geen vriendinnen eigenlijk geen sociaal leven..

Nu moet ik mijn leven een heel nieuwe invulling geven en soms is dat best moeilijk. Maar voor vanavond heb ik al iets.. Lekker gaan poolen met mijn zusje..
hee Jolantje... :hug:
:hello:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven