Inrichten huis
dinsdag 15 februari 2022 om 13:31
Mijn man en ik hebben 9 maanden geleden een huis gekocht. De verbouwing is geweest en we zijn stapsgewijs bezig om het in te richten. Waar ik nog wel eens tegenaan loop is dat zijn 19-jarige zoon (hij heeft met zijn ex 2 kinderen en met mij nog eens 2 kinderen) en in mindere mate mijn man ook wel eens zeggen, waarom nemen we niet een airfryer, koffieapparaat, grijze bank, en zoals “bij mijn
mama” of “in mijn vorige huis”. Die zijn zooo geweldig. En “Ik wil graag dat de nieuwe keuken precies net zoals die van mama wordt ingedeeld.” Nou, ik zeg je, het is een lieve jongen en mijn man is ook een schat, maar ik heb toch heel sterk het gevoel dat ik gewoon niks precies hetzelfde wil hebben als wat ze daar hebben. Echt gewoon een gevoel van aversie. Als ze dat zeggen, dan zeg ik dat ik iets anders wil. Het lukt altijd wel om tot een compromis te komen met mijn man. Dan hebben wij iets wat wij allebei mooi, leuk en goed vinden. Waar ik nu dus wel mee zit, is dat dit al een tijdje aan de gang is, en het stopt niet. Iemand misschien een gouden tip hoe ik ze duidelijk kan maken dat ik dit niet wil? Ik bedoel maar, mijn man en ik hebben een nieuwe start gemaakt door een huis te kopen en ik zou het graag willen inrichten zoals wij het willen hebben en niet omdat het daar zus en zo is en het hier dan ook maar moet.
mama” of “in mijn vorige huis”. Die zijn zooo geweldig. En “Ik wil graag dat de nieuwe keuken precies net zoals die van mama wordt ingedeeld.” Nou, ik zeg je, het is een lieve jongen en mijn man is ook een schat, maar ik heb toch heel sterk het gevoel dat ik gewoon niks precies hetzelfde wil hebben als wat ze daar hebben. Echt gewoon een gevoel van aversie. Als ze dat zeggen, dan zeg ik dat ik iets anders wil. Het lukt altijd wel om tot een compromis te komen met mijn man. Dan hebben wij iets wat wij allebei mooi, leuk en goed vinden. Waar ik nu dus wel mee zit, is dat dit al een tijdje aan de gang is, en het stopt niet. Iemand misschien een gouden tip hoe ik ze duidelijk kan maken dat ik dit niet wil? Ik bedoel maar, mijn man en ik hebben een nieuwe start gemaakt door een huis te kopen en ik zou het graag willen inrichten zoals wij het willen hebben en niet omdat het daar zus en zo is en het hier dan ook maar moet.
dinsdag 15 februari 2022 om 13:34
Ik denk dat het niet perse aan jou is om duidelijk te maken dat je dat niet wilt maar day je je aversie er tegen los moet laten. Als iets mooi if handig is bij ex waarom zou je het dan niet willen, alleen omdat zij dat ook heeft? Dat is toch best wel krom?
Als ze exact hetzelfde zouden zeggen maar zonder "net als bij mijn mama" of "net als in mijn vorige huis" dan zou het geen probleem zijn?
Ik denk echt dat dat jou probleem is en niet van je man en zijn zoon.
Als ze exact hetzelfde zouden zeggen maar zonder "net als bij mijn mama" of "net als in mijn vorige huis" dan zou het geen probleem zijn?
Ik denk echt dat dat jou probleem is en niet van je man en zijn zoon.
dinsdag 15 februari 2022 om 13:36
Heb je dit al eens een keer besproken? Gewoon letterlijk gezegd tegen je man, 'joh ik vind die vergelijking met vroeger heel lastig, want ik zie dit echt als een nieuwe start voor onszelf waarbij we kiezen wat wij willen, niet wat het vroeger was'.
En aan de 19-jarige zoon kun je eens vragen waarom hij graag wil dat het hetzelfde is als bij zijn moeder. Is dat omdat hij het echt handig vind, geeft het een gevoel van veiligheid, voelt iets anders willen dan thuis bij zijn moeder als niet loyaal zijn aan zijn moeder?
Echt, bij zoon kan er zoveel achter zitten, daar zou ik niet te moeilijk over doen en al helemaal niet gefrustreerd over raken. Maar tegen je man zou je toch gewoon moeten kunnen zeggen dat je graag een nieuwe start wil en de referenties naar de inrichting die hij met zijn vorige vrouw had wat minder leuk vindt. Hij kan ook gewoon zeggen 'ik vind mijn hele leven grijs al mooi voor een bank' i.pv. 'die grijze bank die ik samen met exvrouw had wil ik nu weer'. Dat kan je toch gewoon als voorbeeld noemen?
En aan de 19-jarige zoon kun je eens vragen waarom hij graag wil dat het hetzelfde is als bij zijn moeder. Is dat omdat hij het echt handig vind, geeft het een gevoel van veiligheid, voelt iets anders willen dan thuis bij zijn moeder als niet loyaal zijn aan zijn moeder?
Echt, bij zoon kan er zoveel achter zitten, daar zou ik niet te moeilijk over doen en al helemaal niet gefrustreerd over raken. Maar tegen je man zou je toch gewoon moeten kunnen zeggen dat je graag een nieuwe start wil en de referenties naar de inrichting die hij met zijn vorige vrouw had wat minder leuk vindt. Hij kan ook gewoon zeggen 'ik vind mijn hele leven grijs al mooi voor een bank' i.pv. 'die grijze bank die ik samen met exvrouw had wil ik nu weer'. Dat kan je toch gewoon als voorbeeld noemen?
dinsdag 15 februari 2022 om 13:36
Wat klink je kinderachtig. Die jongen wordt heen en weer gesleept tussen 2 huizen en zegt dat hij het fijn vindt hoe zijn huis bij zijn moeder is. Niemand zegt dat je dat ook daadwerkelijk moet doen.
Jij reageert als een puberella eerste klas met je 'aversie van alles wat zij in haar huis heeft' .
Word volwassen en geef die jongen een aifryer.
Jij reageert als een puberella eerste klas met je 'aversie van alles wat zij in haar huis heeft' .
Word volwassen en geef die jongen een aifryer.
dinsdag 15 februari 2022 om 13:37
Ik kan het me best voorstellen, maar dat eerdere huis is toch ook gewoon hun referentiekader. Niet zo gek toch dat daar aan wordt gerefereerd. Ik zou het voor mezelf houden en me richten op wat je wel wil: een fijne plek waar jullie je alledrie goed voelen. Er is niet zoiets als een een totaal nieuwe start met iemand met een kind van 19 ben ik bang.
dinsdag 15 februari 2022 om 13:38
Wat til je er zwaar aan! Wat maakt het uit dat de zoon van je man zoiets zegt. En ook je man. Als dit je probleem is mag je blij zijn.
Mag zijn zoon niet praten over hoe het bij zijn moeder staat/is? Hij bedoelt het vast als tip. Waarom heb je er meteen een aversie tegen?
Zeg een keer, ja leuk, goed idee. Dan heeft hij ook het gevoel dat hij wordt gehoord. En als je het echt niks vind zeg je nee vind ik niks aan.
Ik vind het denigrerend klinken hoe je dit vertelt.
Mag zijn zoon niet praten over hoe het bij zijn moeder staat/is? Hij bedoelt het vast als tip. Waarom heb je er meteen een aversie tegen?
Zeg een keer, ja leuk, goed idee. Dan heeft hij ook het gevoel dat hij wordt gehoord. En als je het echt niks vind zeg je nee vind ik niks aan.
Ik vind het denigrerend klinken hoe je dit vertelt.
dinsdag 15 februari 2022 om 13:40
Serieus, aan een negentienjarige? Die moet aan zijn nieuwbakken stiefmoeder verantwoorden welke diepere redenen hij heeft voor de wens voor een specifiek keukenapparaat?dannas schreef: ↑15-02-2022 13:36
dinsdag 15 februari 2022 om 13:41
Dus je wilt geen koffieapparaat of airfryer omdat de ex van je man (en het merendeel van de huishoudens in NL) die ook heeft?
Ik denk dat je het jezelf heel moeilijk maakt.
Je man heeft nu eenmaal een ex en zijn zoon heeft een moeder. En ja, die zullen heus nog wel vaker in gesprekken genoemd worden.
Je man heeft nu eenmaal een ex en zijn zoon heeft een moeder. En ja, die zullen heus nog wel vaker in gesprekken genoemd worden.
dinsdag 15 februari 2022 om 13:48
Zo heb ik het helemaal niet gezegd. Hij wil precies dezelfde airfyer, precies hetzelfde koffieapparaat. Hij stuurt mij zelfs links naar bol.com, koop dit en dat. Wij hoeven geen airfryer want onze oven is al luxe genoeg. En we hebben een koffieapparaat die veel luxer is (dat wilden m’n man en ik graag). Maar het gaat er dus eigenlijk om dat dit steeds gebeurt. Als het 2 of 3 keer gebeurde, had ik er niet zo zwaar aan getild.Rosalind* schreef: ↑15-02-2022 13:41Dus je wilt geen koffieapparaat of airfryer omdat de ex van je man (en het merendeel van de huishoudens in NL) die ook heeft?
anoniem_404374 wijzigde dit bericht op 15-02-2022 13:50
Reden: Lidwoord
Reden: Lidwoord
0.19% gewijzigd
dinsdag 15 februari 2022 om 13:50
Een airfyer is heel wat anders dan een oven, die 19-jarige vraagt er niet voor niets om
dinsdag 15 februari 2022 om 13:52
Ik snap het niet.
Zeggen ze dingen die ze hetzelfde willen omdat ze die hetzelfde willen (in het donker naar links grijpen = koektrommel & standje 4 op apparaat x is altijd en overal….) of benoemen ze gewoon wat elders mooi, handig, prettig, praktisch was?
En waarom wil jij dingen niet? Wil jij niet automatisch hetzelfde of wil jij per definitie iets anders?
Zeggen ze dingen die ze hetzelfde willen omdat ze die hetzelfde willen (in het donker naar links grijpen = koektrommel & standje 4 op apparaat x is altijd en overal….) of benoemen ze gewoon wat elders mooi, handig, prettig, praktisch was?
En waarom wil jij dingen niet? Wil jij niet automatisch hetzelfde of wil jij per definitie iets anders?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 15 februari 2022 om 13:53
dinsdag 15 februari 2022 om 13:53
Ik bedoel dit niet als verantwoorden van de 19-jarige maar als tip naar TO om zich eens in te leven in de denkwereld van een 19-jarige jongen die te dealen heeft met een nieuwe stiefmoeder. Want dat lijkt me wel handig, dat ze dat doet. Die jongen heeft vast een goede reden om het net zo te willen als bij zijn moeder. Daar kan je je aan ergeren en (kinderachtig) vinden dat je per definitief niet wil wat de ex heeft. Je kan ook gewoon interesse tonen in je stiefzoon en eens vragen waarom hij alles hetzelfde wil als bij zijn moeder.Klingklokje schreef: ↑15-02-2022 13:40Serieus, aan een negentienjarige? Die moet aan zijn nieuwbakken stiefmoeder verantwoorden welke diepere redenen hij heeft voor de wens voor een specifiek keukenapparaat?
Maar de toon van die vraag bepaalt inderdaad wel of zoon dit als verantwoording af leggen gaat voelen of als interesse, dus die luistert wel nauw.
dinsdag 15 februari 2022 om 13:57
Maar als je eigen kind straks iets wil, dan komt dat er gewoon want die hoort wel bij het gezin toch? Die 19-jarige kan de boom in en moet vooral niet denken dat er iets komt waar hij blij van wordt. Hij is immers geen onderdeel van het gezin, want komt maar 2x per maand.Zonnetje21 schreef: ↑15-02-2022 13:53Snap ik. Maar wat hebben we eraan als hij maar 1 a 2 keer per maand hier op bezoek komt?het was wel het overwegen waard als hij hier ook zou wonen.
Jezus te paard zeg
Dat je man's zoon niet fulltime bij jullie woont, betekent toch niet dat je geen rekening met zijn wensen houdt?
Of komt hij echt maar 2x per maand een uurtje op bezoek? Of woont hij 2x per maand een weekend bij jullie? Maakt nogal uit lijkt me.
dannas wijzigde dit bericht op 15-02-2022 13:58
0.32% gewijzigd
dinsdag 15 februari 2022 om 13:57
Zonnetje21 schreef: ↑15-02-2022 13:53Snap ik. Maar wat hebben we eraan als hij maar 1 a 2 keer per maand hier op bezoek komt?het was wel het overwegen waard als hij hier ook zou wonen.
Oef deze reactie triggerde iets bij mij, jij hebt geen inbreng want jij woont hier niet. En toen herinnerde ik me je vorige topic over stiefzoon....
dinsdag 15 februari 2022 om 13:58
Ik wil graag het gevoel hebben dat mijn man en ik een eigen leven hebben, waarin wij onze eigen keuzes maken voor wat betreft inrichting en niet het leven van hem en zijn ex vrouw voortzetten. Ik snap dat ze een referentiekader hebben, maar om daar constant over te blijven doorgaan…feow schreef: ↑15-02-2022 13:52Ik snap het niet.
Is er een tip over hoe ik de jongen het beste kan uitleggen, zoiets als: lieverd, ik begrijp dat jij dit en dat graag wil en het makkelijk vindt, maar ik wil niet per se steeds hetzelfde. Papa en ik zijn al op zoek naar dit en dat, iets wat wij samen graag willen hebben en samen ervoor betalen. Of iets anders? Hoe kan ik het hem het beste vertellen, zonder dat ie wordt geraakt oid?
dinsdag 15 februari 2022 om 14:06
Nee, we hebben geen airfryer nodig.Zonnetje21 schreef: ↑15-02-2022 13:48Zo heb ik het helemaal niet gezegd. Hij wil precies dezelfde airfyer, precies hetzelfde koffieapparaat. Hij stuurt mij zelfs links naar bol.com, koop dit en dat. Wij hoeven geen airfryer want onze oven is al luxe genoeg. En we hebben een koffieapparaat die veel luxer is (dat wilden m’n man en ik graag). Maar het gaat er dus eigenlijk om dat dit steeds gebeurt. Als het 2 of 3 keer gebeurde, had ik er niet zo zwaar aan getild.
Dank je, we hebben al een fijn koffieapparaat.
Is het werkelijk zo moeilijk die aanbevelingen gewoon naast je neer te leggen?
De irritatiefactor zit ´m zo te lezen in dat hij zijn moeder noemt, en dat is toch echt jouw probleem.
dinsdag 15 februari 2022 om 14:07
Het gaat nu telkens over die airfryer, maar ik vind het best wel apart dat een (stief)zoon "eist" dat er een bepaald koffiezetapparaat wordt gekocht, terwijl er gewoon een luxe koffiezetapparaat aanwezig is.
Maar ik lees nergens dat je het bespreekbaar heb gemaakt bij man en stiefzoon TO, waarom het je nou echt dwarszit. En dan vind ik wel dat stiefzoon ook mag uitleggen waarom het nou echt per se dat koffiezetapparaat moet zijn.
Maar ik lees nergens dat je het bespreekbaar heb gemaakt bij man en stiefzoon TO, waarom het je nou echt dwarszit. En dan vind ik wel dat stiefzoon ook mag uitleggen waarom het nou echt per se dat koffiezetapparaat moet zijn.
dinsdag 15 februari 2022 om 14:07
Serieus? Je betaalt natuurlijk ook voor zijn bed. En zijn dekens. En dekbed. Mag hij wel masturberen van je?Zonnetje21 schreef: ↑15-02-2022 13:58Ik wil graag het gevoel hebben dat mijn man en ik een eigen leven hebben. …. Papa en ik zijn al op zoek naar dit en dat, iets wat wij samen graag willen hebben en samen ervoor betalen.
Wat klink jij eng!
escorgot wijzigde dit bericht op 15-02-2022 14:10
10.22% gewijzigd