Internetdaten

09-08-2011 08:43 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een soortgelijk topic geloof ik, maar die is niet meer zo actief. Wie heeft zin om hier mee te schrijven?

Ik had gisteravond een internetdate sinds een zeer lange tijd en het was eigenlijk erg gezellig. Aan gespreksstof geen gebrek en er hing meteen al wel een soort spanning tussen ons. Geen idee of het relatiemateriaal is, daarvoor moet ik hem denk ik beter leren kennen. Hij stelde in ieder geval voor om later deze week nog eens wat af te spreken en dat lijkt mij ook leuk.

Ben benieuwd. Meestal wordt op een 2e date wel meer duidelijk.

Wie is er ook aan het internetdaten?
Boebele ja ik heb het over die voortvarende man. De kale man zeg maar.

We mailen pas sinds woensdag, dus gaat best wel snel. Hij wilde al meteen afspreken, maar ik wil nog even 2 weken wachten.

Bedankt voor de tip: zal hem sms-en dat ik niet aan bellen doe voor de eerste date!
Ja boebele, dat klopt wel. Ik kijk zelf ook 's ochtends en 's avonds mail ik vaak pas. En misschien hebben we gewoon soort van hetzelfde ds ritme haha!

Nou ging snel, maar ik voel me er eigenlijk wel prima bij. Ik ga een van de mannen binnenkort zien. Ik heb 4 lange mails over en weer uitgewisseld en dat was wel erg leuk. Hij woont vlak bij en vroeg of we van het weekend niet gewoon een drankje konden doen. Uit zijn mails heb ik ik geen alarmbellen horen rinkelen, dus why not? Weet je tenminste snel waar je aan toe bent, en is ook wel gezellig. Gezien een paar dingen die we delen en hoe hij reageert denk ik zowiezo dat we wel wat om over te praten hebben.

Dat lange mailen heeft in het verleden toch ook niet alles bepaald

Nelleke,

was dat die man die onverwacht voor de deur stond? Je hebt hem over 6 maanden 3 keer gezien. Hoe was het contact in de tussentijd dan? Is het afwijkend dat hij nu niet contact opzoekt?

Wel rot dat je dan net voor deze man weer je gevoelens niet in bedwang houdt he? Ik snap het gevoel hoor.

Boebele, geniet van je date, hoewel het eigenlijk geen dates meer zijn denk ik, je lijkt het stadium alweer voorbij hihi!
quote:tierney schreef op 21 oktober 2011 @ 18:36:

Nelleke,

was dat die man die onverwacht voor de deur stond? Je hebt hem over 6 maanden 3 keer gezien. Hoe was het contact in de tussentijd dan? Is het afwijkend dat hij nu niet contact opzoekt?

Wel rot dat je dan net voor deze man weer je gevoelens niet in bedwang houdt he? Ik snap het gevoel hoor.

Inderdaad die man...en ik wilde geen gevoelens voor hem krijgen, heb het afgehouden, maar de 3e keer gaf ik eraan toe. Hij stond eigenlijk altijd online, ook op zijn werk....en zocht contact met mij of ik met hem; over en weer, beetje vriendschappelijk. Maar na de laatste keer heb ik hem niet meer online gezien, dus hij zal me waarschijnlijk geblokt hebben....geen idee, waarom...en daar kan ik dus niet tegen, als je een half jaar intensief contact hebt gehad...dus denk erover hem gewoon te bellen, al vind ik het ook een beetje pusherig...maar ik wil gewoon weten hoe het zit nu...
Nelleke, misschien is het wel duidelijk hoe het zit, maar dan kan hij nog wel gewoon netjes direct over zijn. Ik blijf dat heel respectloos vinden hoor, dat het tegenwoordig maar normaal is om mensen te negeren als je ze niet zo leuk meer vind. Iedereen roept wel dat ze er niks om geven, en dat dat gewoon is zoals het gaat, maar ondertussen zijn er al heel wat topics over volgeschreven en gesprekken met vriendinnen over geweest, de onzekerheden die dat met zich meebrengt. Terwijl het met een simpel mailtje desnoods te voorkomen is. Vind ik veel positiever en netter. We zijn mensen, tuurlijk raakt het je!
In de wereld van het internetdaten gelden helaas andere regels mensen. Ik denk zelfs bijna dat als je dat niet trekt dat je er dan niet aan moet beginnen.

Ben zelf ook aardig wat keren op mijn b*k gegaan, nu gelukkig eindelijk weer eens een man leren kennen die wél voor me wil gaan, althans dat hoop ik dan natuurlijk.

Vind het internetdaten overigens een stuk minder leuk dan zo'n 10 jaar geleden, toen ging het er wel wat vriendelijker en persoonlijker aan toe dan nu. Beetje jammer is dat wel. Je merkt nu heel duidelijk dat het gewoon een vleeskeuring is.

Tierney, leuk, een date! ben benieuwd hoor. Hebben jullie voor komend weekend al afgesproken? Das zeg maar morgen of overmorgen al? En ja, waarom inderdaad lang wachten, als het nu leuk klikt per mail dan hebben jullie elkaar in het echt ook heus wel wat te vertellen.

nelleke,

balen meid, maar ik zou er niet meer achteraan gaan als ik jou was. Het is toch duidelijk zo? Of niet? Waarom dan nog vragen naar de bekende weg? Dan wordt het toch alleen maar pijnlijker? Ik snap wel dat je duidelijkheid wil hoor, maar die heb je nu eigenlijk ook wel.
Boebele, ik heb het wel voorgesteld, maar hij is nu sporten dus ik moet even wachten op antwoord.

Ik bedoelde overigens niet de vleeskeuring, maar meer de manier waarop mensen met elkaar omgaan en doen alsof het je niet raakt.
Ik geloof dat slechts 1 op de 6 dates succesvol is. Las ik ergens

Voor de rest te druk voor DS en het lezen hier bij te houden :( Maar probeer zoveel mogelijk mee te lezen en als ik weer wat boeiends te melden heb dan horen jullie van me.
Dan scoor ik nog best goed met 3 leuk van de 6, nu nog een echt succesvolle, net als Boebele en Vla en Roosje!

Maar gewoon daten vind ik vooral ook leuk hoor, en 5 van de 6 gingen wel respectvol met me om
Tierney, ik weet zeker dat jij ook beet gaat hebben hoor! Je klinkt hier in ieder geval als een hele leuke meid met veel humor!

Vind het trouwens wel lastig om mensen te gaan vertellen waar ik hem van ken, ook al kent de halve wereld elkaar tegenwoordig via internet. Stom eigenlijk dat veel mensen er dan toch nog een verkeerd beeld van hebben.
Thanks! Leuk dat je dat zegt.

Ik vond het in het begin wel moeilijk om te zeggen dat ik doe aan internetdaten. Maar tegenwoordig heb ik toch een beetje een houding van 'als je nog steeds denkt dat internetdaten voor zielige mensen is ben je zelf een beetje zielig'. Ik vertel gewoon waarom het leuk is om te doen en zo heb ik al verschillende vriendinnen online gekregen. Niet voor schamen hoor Boebele, als jij er lol in hebt, waarom?
ja precies, dat is ook zo. misschien is het omdat ik heel lang nooit vriendjes had en toen via internet een aantal vriendjes heb leren kennen. Pas sinds een jaar of 3 heb ik ook wat gedate buiten het internet om, maar dat was het telkens toch niet helemaal.

Misschien is het meer het beeld dat ik van mezelf heb, dat ik een kneus ben die alleen via internet aan partners kan komen haha.
Maar boebele, dat is iedereen tegenwoordig haha!

Ik hou wel van de efficientie op internet :P

In het echt is de vleeskeuring net zo erg, alleen dan weet je beter hoe iemand beweegt, ruikt, klinkt etc.
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat ik meer dates kreeg irl nadat ik begonnen was met internetdaten. Alsof het 'jagen' naast internet gewoon en bewuster doorgaat. Meer bezig met de mannen om me heen, zeg maar.
Ja, dat heb ik ook wel. Ik heb van die periodes dat ik niet eens aan daten denk, en dan valt het dus ook niet op als een man met me flirt.

En als ik wel wil daten activeer ik mijn profiel weer, en van het daten let je dan in het echt ook weer meer op en praat je weer wat sneller met mannen om je heen.
Mijn kale man is nu in belgie bij vrienden en hij heeft gezegd dat hij dan zijn 3g uitzet van zijn phone. Ik heb toch maar 2 berichtjes gestuurd via whatsapp en ik heb gezien dat hij ze gelezen heeft maar nog niet gereageerd. Balen (het is ook nooit goed, hij was heel snel met van alles en ik probeerde hem daarin wat af te remmen. Nu hij een weekendje weg is merk ik dat ik hem en zijn berichtjes tochwel mis. Is dan voor mij een teken dat ik bereid ben risico's te gaan nemen en ik wat voorstellen gedaan om elkaar binnen 2 weken te ontmoeten. Dit heb ik via de mail gedaan , dus die leest hij pas als hij terug is. En ik ben zelf ook wat flirteriger worden want ik vind het toch wel spannend en weet zeker dat ik hem wil ontmoeten. Hij wordt in mijn ogen steeds leuker en dan is er maar 1 oplossing:daten! Er van uit gaand dat hij nog wil; ik vind dat moment altijd zo spannend. Ik merk dat ik me al een voorstelling van hem ga maken en straks valt hij misschien wel tegen. Maar ik wil ook snel duidelijkheid.

Waarschijnlijk heeft hij gewoon een hele goede verklaring, iets van ik ben nu op stap met vrienden en dan heb je er misschien ook geen tijd voor en ik wacht nu ook gewoon af. Ik wil ook dat hij zich lekker vermaakt met zijn vrienden, maar toch..... Wat zijn wij vrouwen toch onzeker zeg? Ik doe nu verder niets meer en wacht eind van het weekend gewoon af. Voor hij naar belgie ging kreeg ik echt nog een hele lieve mail, dus kan me niet voorstellen dat dat er ineens niet meer is. (of meteen heel zwart denken, hij houdt er een ander opna, maar dat wil ik niet geloven. Ik probeer zo nog even een berichtje te sturen via de gewone sms. Wie weet en dan ga ik

Zo toch echt

Mijn bed in. Vanmiddag update en reageer ik weer op jullie verhalen

Ml
Nog maar een paar uurtjes en ik zie hem weer.... Toch wel weer spannend na 2 weken!
Leeuwtje, je hebt hem niet ook nog eens gsmst toch? Hij is op vakantie, als ik op vakantie ben heb ik ook geen zin om steeds maar met mijn telefoon bezig te zijn. Zoals je zei hij is daar niet alleen, maar met vrienden. En wie weet was hij niet in de gelegenheid om te whatsappen. Als jij hem dan gaat bestoken met whatsapp, mail en sms komt een beetje needy over.

Laat het los en wacht gewoon af tot hij terug is. Let wel: jullie hebben elkaar nog nooit in het echt gezien, dus hoeveel kun je nu van hem verwachten? In elk geval niet dat hij zijn hele vakantie bezig is met je. Bedwing die onzekerheden meid! Gewoon afwachten.

En dan nu mijn eigen ding haha!

Gisteravond had ik teruggeschreven dat het afspreken me wel leuk lijkt, dat hij een voostel moet doen (niet op die manier natuurlijk) en dat heeft hij gisteravond laat nog gelezen, uur online geweest en geen reactie terug.

Is niet vreemd gezien zijn patroon (hij mailde maar 1 keer per dag tot nu toe), maar ik ga nu wel andere plannen maken. Ws. hoor ik vanmorgen wel wat, maar dan wordt het een andere datum. Ik ben niet echt onzeker hiervan ofzo, sta er zelf eigenlijk ook wel lauw in nog.
VLA have fun!
Pfff, ik kon het toch niet laten, en heb hem een mailtje gestuurd, waarin ik zeg, dat ik het jammer vind, dat ik niets meer van hem hoor, en hem vraag of hij me wil laten weten, of hij al dan niet nog contact met me wil, zodat ik weet waar ik aan toe ben.....

Ik ben benieuwd of ik hier nog een reactie op krijg, anders wordt het van mij uit blokkeren en verwijderen...heb hier geen zin in...
wat schrijven jullie toch allemaal veel hier! haha heb moeite om het allemaal bij te houden, veel aan t werk ( ja ook ik ben verpleegkundige ) kijken of ik morgen even uitgebreid op jullie kan reageren...

bij mij gaat alles iig zoals ik hoopte al duurde het wel twee dagen voordat ik wat van m horen dus voelde me echt onzeker en kut die dagen...toch erg dat je dan opeens zo afhankelijk en onzeker wordt

nu iig weer wat van m gehoord, en de 4 date zal snel gepland worden
I always tell the truth, even when I lie
Wees niet bang, ik heb 1 berichtje via whatsapp verstuurd om te controleren of zijn nummer klopt en 1 sms om hem veel plezier te wensen, zonder dat er iets instond waardoor hij moest terug smsen. Ik merk alleen dat ik zijnberichtjes gewoon mis en laat hem gewoon lekker zijn ding doen en dan hoor ik het wel komende dagen. Maar hij was juist diegene die steeds veel korte mailtjes stuurde wat bij dus juist een beetje claimerig overkwam. Ik had dit ook aangegeven en hopelijk heeft hij het bij deze al van geleerd haha. Zijn laatste bericht was ook lief hoor met daarbij een: tot over een paar dagen. Dus ik wacht geduldig af maar zal wel blij zijn als hij weer terug is en ik weer wat van hem hoor. Ik heb wel een beginnende onderbuikgevoel, omdat hij zelf z'n tetefoonnr aan mij heeft gegeven en dan denk ik, je kan op z'n minst even bevestigen dat dat goed is aangekomen toch? Of is dit heel stom van mij..... Ach ik zie het wel, niet te veel voor een ander denken haha
Hallo dames,

Omdat ik gisteravond met mijn beste vriendin in de kroeg een gesprek had over internetdaten willen we graag jullie mening hierover. (als ervaringsdeskundigen).

Mijn vriendin is 45 en sinds 4 jaar gescheiden. Ze heeft een keer ingeschreven gestaan bij een site, maar slechte ervaringen. (2x getrouwde man en verder heel erg sneue types.) Terwijl ze zelf wel een leuk en eerlijk profiel had aangemaakt van wie ze is en wat ze zoekt. Vanwege die slechte ervaringen wil ze liever niet meer, maar ja, op deze leeftijd krijgt ze ook niet veel vrienden of vriendinnen mee de kroeg in en acher de begonia's of in de AH zijn ook geen leuke mannen.

Ze wil het nog wel eens proberen en ik ga haar helpen dus welke site is betrouwbaar, leuk, en waar hebben mensen van rond de 40-50 meer kansen om elkaar te treffen???

alvast hartelijk dank!
quote:leeuwtje_75 schreef op 22 oktober 2011 @ 18:20:

Wees niet bang, ik heb 1 berichtje via whatsapp verstuurd om te controleren of zijn nummer klopt en 1 sms om hem veel plezier te wensen, zonder dat er iets instond waardoor hij moest terug smsen. Ik merk alleen dat ik zijnberichtjes gewoon mis en laat hem gewoon lekker zijn ding doen.

Niet dus. Vrouw, laat hem even die twee dagen met rust, gewoon. Twee keer wat sturen via de foon, PLUS nog een mail eruit, "die hij dan wel leest als hij terug is", plus dat je vindt "dat hij wel even had kunnen laten weten of het berichtje aangekomen is".

Get a life zeg
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Leeuwtje, tegenwoordig komen alle berichtjes wel aan hoor....

Ik vind eerlijk gezegd ook dat je een beetje veel gestuurd hebt. Hij zei toch tot over een paar dagen? Dus hij had al aangegeven dat hij je een paar dagen niet spreekt.

Nu stoppen met smssen/whatsappen/mailen en gewoon wachten tot hij terug is. Ik weet hoe die onzekerheid werkt, ik weet ook dat je er een hoop mee kunt verpesten

Muzze, ik ben niet van die doelgroep dus geen advies hier. Maar ik dacht dat er een datingsite voor 30+ is? Misschien kun je met haar de alarmbellen doornemen... Het lijkt erop dat ze moeite heeft om in te schatten met wat voor man ze te maken heeft. Maar wel goed dat je haar helpt om de lol in het daten te vinden!

Giraf, grote opluchting dat hij wat liet weten! Daar was je zo bang voor he? Maar gelukkig was het hem dus niet alleen om de seks te doen. Misschien wilde hij jou ook niet te snel weer wat laten weten, mannen zijn soms ook net als ons hoor

Mijne is nog niet online geweest, dus geen nieuws. Ik ben vandaag lekker naar buiten gegaan en nu aan het werk. Morgen heb ik alweer met een vriendinnetje afgesproken, dus geen date dit weekend meer. Was misschien ook wel erg korte termijn...

Hij zei trouwens wel dat als ik het te snel vond en nog even wilde mailen dat hij dat graag deed, maar omdat we zo dichtbij elkaar wonen een drankje wel leuk was. Dat vond ik wel een fijn gevoel, dat hij zich in elk geval niet opdringt. Hmmm, ik weet niet zeker of het mijn type is, maar de date lijkt me wel leuk.
In Whatsapp kun je NIET zien of je bericht is gelezen door de ontvanger. Je krijgt een melding (vinkje) als je bericht verstuurd en en 1 melding als het bericht is bezorgd op de server van zijn provider, wat dus NIET wil zeggen dat 'ie m gelezen heeft.

Als je in Whatsapp kunt zien dat hij ondertussen online is geweest, wil dat nog niets zeggen want de foon maakt zelf regelmatig contact met whatsapp om berichten op te halen. Maar wie zegt dat hij die leest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven