Is deze man wel goed?

12-08-2019 15:53 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klinkt een beetje raar deze titel. Maar ik begin te twijfelen aan me zelf. Dus ik wil graag meningen van andere. Ik had bijna 4 jaar een relatie met de vader van mijn kinderen. Het eerste jaar begon hij me uit te schelden. Als ik de sleutel niet snel in het slot had. Of niet goed schoonmaakte. Sloeg met zijn vuist op de muur. Toen zijn we een week uitelkaar geweest. Heeft hij hulp gezocht. Hij was rustiger geworden. Maar ik liep altijd nog op de tenen bij hem. Hij had altijd een uitgesproken mening. Mensen bleven hier weg omdat hij ze wegjaagde met zijn gedrag. Hij was vaak met ander zijn problemen bezig. Hij had een telefoonabonnement op mijn naam genomen. Ik wou dat niet omdat we al zuinig aan wouden doen. Maar hij werd boos en ik gaf toe. Op het eind was hij weken stil. Ik vroeg om uitleg. Iederekeer zei die morgen. Op een gegeven moment zat ik zo doorheen, hij riep vieze jankerd tegen mij. En toen was de maat vol. Ik koos voor mijn kinderen. Hij heeft hulp gezocht en gaat in therapie. Nou wil die proberen door therapie weer kijken of we weer bijelkaar kunnen komen. Kan iemand echt veranderen met therapie? Vaak denk ik ook nog het ligt aan mij. Ben best onzeker geworden. Graag meningen van andere.
Ik denk dat je je helemaal niet op hem moeten richten, maar meer op jezelf. Waarom neem je dit soort (slechte) beslissingen. Ten eerste blijf je bij zo’n man gedurende vier jaar, ten tweede krijg je zelfs meerdere kinderen met zo’n flapdrol. Kinderen die gedurende hun leven blootgesteld gaan worden aan dit soort ziekmakend gedrag. Zorg eerst eens dat je jezelf op de rit krijgt.
Het wil niet echt doorkomen bij To,
Wat als je straks alles kwijt bent je kinderen uithuisgeplaast ( jongeman) opgepakt want dit gaat van kwaad tot erger Trust me. Dit zijn alleen maar voorbeelden van wat er zou kunnen gebeuren.
Er blijft niets van je over... wil je dat het zo ver komt?! , WACHT niet tot het zo ver komt dump die dude... Simpel.
:hamer:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Nee, ook al volgt hij therapie, hij is en blijft een klootzak.

Vooral wegblijven!
Bedankt voor jullie reactie’s. Ik ga ook hulp zoeken waarom ik dit gepikt heb. Hij heeft ook testen gedaan en heeft een persoonlijkheidsstoornis met nacistische trekken. Kun je daar mee leren omgaan? Het moeilijkste vind ik ook dat ik contact moet houden voor de kinderen. Hij heeft gelukkig geen gezag. Kijkt ook niet veel om naar de kinderen. Laatst is die boos weggegaan omdat ik zijn shag niet wou voorschieten. En hij zou wat voor de kinderen doen, en is zo weggelopen.
Djoena schreef:
12-08-2019 23:45
Het moeilijkste vind ik ook dat ik contact moet houden voor de kinderen. Hij heeft gelukkig geen gezag.
Huh?
Prijs jezelf gelukkig dat die kerel op dit moment geen gezag heeft.

En als ie dat ooit wel zou willen, laat hem dan maar via de gerechtelijke weg gaan.
(Hij zal het wel krijgen dan, maar hij zal er alleszins moeite voor moeten doen.)
Hij is agressief, wat denk je zelf?
Sugar and spice, and everything nice.
Ik begrijp dat je een gezin wil vormen maar waarom wil je dat nog met hem? Hij is onaardig, dwingend, doet financieel nadelige dingen (op jouw naam!!!) zonder jouw toestemming en kijkt niet naar zijn kinderen om. Alles lijkt te moeten gaan op zijn voorwaarden, jouw inspraak is niet alleen onnodig maar ook nog eens ongewenst aangezien hij agressief wordt of verbaal dreigend als je tegenstribbelt. Hij lijkt ook geen zelfinzicht te hebben. Ik geef therapie weinig kans.

Ik zou er alles aan doen van dat telefoon contract af te komen en niet eens meer met hem willen praten over een relatie. Nu niet, nooit niet. Ik hou teveel van mezelf om zo'n mam de ruimte te geven mij en de kinderen te verwaarlozen. Alleen nog het hoognodige contract voor en over de kinderen, alleen wat moet, ik zou niet aansturen op contact tussen hem en de kinderen als hij dit niet zelf initieert en alles goed bijhouden op dat vlak (alleen via mail afspraken maken en contract hebben). Zeker niet zomaar meewerken als hij ooit gezag wil! Laat hem maar vechten ervoor. Ik raad je aan voor jezelf en de kinderen te gaan strijden en jezelf beter te gunnen dan dit gefaalde exemplaar. Dit zal je kracht geven, hou zóveel van jezelf dat je jezelf meer gunt dan deze nare gevoelens!

Hij maakt je niet gelukkig, gaat hij ook nooit doen: hij wil alleen zichzelf gelukkig maken.
Vanzai schreef:
12-08-2019 16:36
Jullie zijn gif voor elkaar. Hou dat maar in je achterhoofd wanneer je zaken moet beslissen.
Maak daar maar van; hij is vergif voor haar. Ga aub niet doen alsof dit deels haar schuld is. Niemand verdient het om als een stuk vuil behandeld te worden
Violet-Nebula schreef:
13-08-2019 06:54
Ik begrijp dat je een gezin wil vormen maar waarom wil je dat nog met hem? Hij is onaardig, dwingend, doet financieel nadelige dingen (op jouw naam!!!) zonder jouw toestemming en kijkt niet naar zijn kinderen om. Alles lijkt te moeten gaan op zijn voorwaarden, jouw inspraak is niet alleen onnodig maar ook nog eens ongewenst aangezien hij agressief wordt of verbaal dreigend als je tegenstribbelt. Hij lijkt ook geen zelfinzicht te hebben. Ik geef therapie weinig kans.

Ik zou er alles aan doen van dat telefoon contract af te komen en niet eens meer met hem willen praten over een relatie. Nu niet, nooit niet. Ik hou teveel van mezelf om zo'n mam de ruimte te geven mij en de kinderen te verwaarlozen. Alleen nog het hoognodige contract voor en over de kinderen, alleen wat moet, ik zou niet aansturen op contact tussen hem en de kinderen als hij dit niet zelf initieert en alles goed bijhouden op dat vlak (alleen via mail afspraken maken en contract hebben). Zeker niet zomaar meewerken als hij ooit gezag wil! Laat hem maar vechten ervoor. Ik raad je aan voor jezelf en de kinderen te gaan strijden en jezelf beter te gunnen dan dit gefaalde exemplaar. Dit zal je kracht geven, hou zóveel van jezelf dat je jezelf meer gunt dan deze nare gevoelens!

Hij maakt je niet gelukkig, gaat hij ook nooit doen: hij wil alleen zichzelf gelukkig maken.
Klopt hij maakt me ook niet gelukkig. Ik heb een ex gesproken van 8 jaar geleden. Daar had hij een schuld van 50.000 euro. En heeft daar nooit zijn verantwoordelijkheid voor genomen. Ik ga ook hard aan me zelf werken om dit niet meer te pikken. Het is alleen moeilijk om er alleen voor te staan.
Madeliefjees schreef:
12-08-2019 16:33
Een vos verliest wel zn haren maar niet zn streken. Toen hij je het eerste jaar uitschold had je hem al moeten dumpen. Iemand waarvan je houdt scheld je niet uit of bedreig je niet. Daar moet je je veilig bij voelen.
Klopt heb je ook gelijk in. Je hoopt op verandering. Hij is met hulp wel wat veranderd. Maar zijn karakter veranderd niet.
Olina schreef:
12-08-2019 16:44
Deze man heeft geen respect voor je gehad als ik het zo lees.
Waarom zou je hem nu een kans willen geven om het goed te maken met je.

Stond hij voor je Open waneer hij je uitschold, negeerde, Toen je om uitleg vroeg waarom hij zich zo opstelde.

Vraag jezelf maar eens af wat heb je aan iemand die er op kickt om jezelfvertrouwen op te focken voor zijn plezier.

Denk dat je het antwoord heel goed weet.

Sterkte.
Nee indedaad. Enige wat hij zei, ik kan het niet meer terug draaien.
foeksia72 schreef:
12-08-2019 17:14
Jullie versterkten elkaars gedrag: hij dominant, jij muisje, hij nog dominanter, jij nog muiziger.

Jij moet zodanig aan jezelf werken dat je je niet meer laat intimideren. En dat zal hij niet pikken denk ik.

Dus voorlopig (en een laaaaaange voorlopig) is het antwoord NEE.
Klopt ik ben ook een muisje geworden.
eigenlijk is de vraag Of hij wel goed is, niet relevant.

eigenlijk moet jij aan het werk met de vraag: waarom laat ik me zo behandelen?
En de 2e vraag: waarom kreeg ik kinderen met deze man?

Want zijn gedrag is ontoelaatbaar, maar jij liet het toe.
Djoena schreef:
12-08-2019 15:53
...
Nou wil die proberen door therapie weer kijken of we weer bijelkaar kunnen komen.
...
Wat fijn dat hij dat wil. Je weet dat jij ook wat te willen hebt? En een man die een ex met 50.000 euro schuld achterlaat en jou opzadelt met een abonnement tegen je wil, je uitscheldt, met een narcistische persoonlijkheidsstoornis die nooit over zal gaan en die weinig moeite doet voor de kinderen, die moet je niet willen.

Ga aan jezelf werken om te ontdekken wat jij wilt, nodig hebt en hoe je je grenzen kan bewaken tegen zo'n exemplaar. Hoe komt het dat je in een situatie zit dat hij in jouw huis waar de kinderen bij zijn stampij loopt te maken om geld voor shag?
Djoena schreef:
13-08-2019 09:11
Het is alleen moeilijk om er alleen voor te staan.
Ja, dat is wellicht moeilijk. Nu sta je er eigenlijk ook alleen voor, met als malus dat iemand je benadeeld. Als je deze man loost kom je misschien een nieuwe tegen en sta je er niet meer alleen voor.
Djoena schreef:
13-08-2019 09:12
Hij is met hulp wel wat veranderd. Maar zijn karakter veranderd niet.
Hij ziet dat hij misschien bijna verliest en nept. Hij is inderdaad niet veranderd.
citronella schreef:
13-08-2019 07:17
Maak daar maar van; hij is vergif voor haar. Ga aub niet doen alsof dit deels haar schuld is. Niemand verdient het om als een stuk vuil behandeld te worden
Maar ze maakt wel bepaalde keuzes waardoor ze nog meer aan hem vastzit.
Djoena schreef:
12-08-2019 16:59
Bedankt voor jullie eerlijke antwoorden. Voor een ander kan ik het ook mooi zeggen. Maar als je er midden in zit en er zo ingeslopen is weet je het niet meer. Ik had misschien gehoopt op een gezin. En hij kwam ook zo goed en eerlijk over in het begin. Iederekeer hoopte ik dat weer terug te vinden
Net schreef je nog dat hij het eerste jaar al aan schelden was.
Djoena schreef:
12-08-2019 23:45
Bedankt voor jullie reactie’s. Ik ga ook hulp zoeken waarom ik dit gepikt heb. Hij heeft ook testen gedaan en heeft een persoonlijkheidsstoornis met nacistische trekken. Kun je daar mee leren omgaan? Het moeilijkste vind ik ook dat ik contact moet houden voor de kinderen. Hij heeft gelukkig geen gezag. Kijkt ook niet veel om naar de kinderen. Laatst is die boos weggegaan omdat ik zijn shag niet wou voorschieten. En hij zou wat voor de kinderen doen, en is zo weggelopen.
Ah de narcisme-kaart. Je wist al heel snel wat voor vlees je in de kuip had want het eerste jaar was het al mis. Schelden en kleineren. Wat maakt het dan nog uit wat voor label erop kan?
vivautrecht85 schreef:
13-08-2019 18:34
Net schreef je nog dat hij het eerste jaar al aan schelden was.
Ik bedoel in het begin dat ik hem ontmoette was hij een lieve man die alles voor me over had. En toen we gingen samenwonen ging het mis. Toen kwam ik zijn karakter meer tegen.
blauwe_emmer schreef:
12-08-2019 19:21
Ik denk dat je je helemaal niet op hem moeten richten, maar meer op jezelf. Waarom neem je dit soort (slechte) beslissingen. Ten eerste blijf je bij zo’n man gedurende vier jaar, ten tweede krijg je zelfs meerdere kinderen met zo’n flapdrol. Kinderen die gedurende hun leven blootgesteld gaan worden aan dit soort ziekmakend gedrag. Zorg eerst eens dat je jezelf op de rit krijgt.
Klopt heb je helemaal gelijk in. Ik heb een tweeling gekregen. Was niet in de planning. Daarom heb ik voor de kinderen ook voor me zelf gekozen
Violet-Nebula schreef:
13-08-2019 06:54

Mijn ogen zijn misschien veel te laat geopend. Ik had gehoopt dat ik een keer meer geluk had in de liefde. Maar je hebt gelijk ik moet mezelf meer gunnen.
Djoena schreef:
12-08-2019 16:59
Bedankt voor jullie eerlijke antwoorden. Voor een ander kan ik het ook mooi zeggen. Maar als je er midden in zit en er zo ingeslopen is weet je het niet meer. Ik had misschien gehoopt op een gezin. En hij kwam ook zo goed en eerlijk over in het begin. Iederekeer hoopte ik dat weer terug te vinden
Ik weet dat je in je hoofd die leuke man wilt blijven zien zoals je hem in het begin hebt leren kennen maar dat is opdit moment niet die man en die man heeft waarschijnlijk ook nooit bestaan. Hij heeft zich mooi verkocht aan jou en jij geloofde hem. Dat is niet erg want ik weet hoe het is. Ik heb een zelfde soort iets mee gemaakt. Iedereen kan makkelijk praten maar als je niet in de situatie zit is het makkelijk oordelen. Het sluipt erin en voor dat je het weet ben jij de muis en hij de kat die met je speelt.

Je eigenwaarde en zelfvertrouwen ga je niet terug vinden als je in een relatie met deze man blijft dat is mijn mening. Hij heeft waarschijnlijk er ook voor gezorgd dat je onzeker bent geworden en twijfelt aan jezelf.

Geef jezelf een schop onder de kont en ga weer van jezelf houden. En laat die droom die je had maar los. Ik weet is heel veel verdriet. Maar anders kan je ook niet aan jezelf werken toch. En je zult zien hoe meer tijd erover heen gaat hoe sterker je word en hoe positiever alles er weer uit begint te zien.

Goed dat je hulp zoekt daar is soms ook veel moed voor nodig.
Blijf in jezelf geloven !
Ik heb je een privé bericht gestuurd
Blijf in jezelf geloven !
Djoena schreef:
13-08-2019 21:11
Ik bedoel in het begin dat ik hem ontmoette was hij een lieve man die alles voor me over had. En toen we gingen samenwonen ging het mis. Toen kwam ik zijn karakter meer tegen.
En op welk moment leken kinderen je een goed idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven