Is dit te snel? UPDATE

02-05-2018 21:20 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een geruime tijd ben ik een stille meelezer en nu toch maar een account aangemaakt voor wat advies en misschien andere inzichten.
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
chippiegek
UPDATE!
Ex partner is met kind 5 dagen op vakantie naar een vakantie-huisje.
Heb van te voren gevraagd of ze met zijn 2e gaan, antwoord was " ja, alleen ex en kind.
Na mededeling van relatie heb ik nog gevraagd of zijn vriendin en kinderen nu mee gaan, antwoord was "nee, is 4 persoonshuisje, kan niet met zijn 5e".
Nu blijkt dus dat ze wel met zijn alle op vakantie zijn!
Vind dit echt bizar! Had afgesproken met kind dat we vanavond zouden bellen voor bedtijd, ff kletsen over dr vakantie-avonturen, ex wist hiervan.
Hij reageert dus gewoon niet op apps van mij nu met verzoek om ff met kind te kletsen zoals beloofd aan haar, telefoon neemt hij niet op, ben echt boos!
S-Meds schreef:
02-05-2018 22:28
Hij is niet bereikbaar dat wil niet zeggen dat hij contact verbiedt. Geef kind eigen telefoon.
Ik vind het trouwens ook raar dat je moet bellen. Lijkt alsof je wilt controleren, gebruik daar je kind niet voor. Je ziet het straks weer terug na de vakantie.
Ik snap wel dat die ex het zat is
Mee eens. Hij heeft er gelogen omdat hij jouw reactie al kon voorspellen. Laat dat toch eens los zijn nieuwe relatie zijn jouw zaken niet. Leuk is het voor jou niet maar jullie kind is bij vader, je hebt er gewoon niks over te vertellen.

Waarom perse willen bellen? Ik vind persoonlijk dat je te veel en controlerend omgaat met de situatie.
Natuurlijk moet de mogelijkheid er zijn dat kind jou belt wanneer hij/zij behoefte daaraan heeft. Maar als jij met kind afspreekt dat je vanavond belt heeft jouw ex hier niks mee te maken. Dan had je de afspraak met ex moeten maken. Maar waarom wil je perse bellen? Kind is op vakantie en is druk met andere dingen laat het los!!!
LiveLoveLaugh2 schreef:
02-05-2018 22:33
Conclusie: ex doet wat hij zelf nodig acht, doe dat dan zelf ook. Misschien let je dan ook wat minder op zijn naleven van het ouderschapsplan. Zorg voor een telefoon voor dochter zodat je haar zelf altijd kan bereiken en probeer afleiding te zoeken op de dagen dat dochter bij vader is. Laat het los.
Dochter is 6, beetje te jong voor telefoon. En het ouderschapsplan is er niet voor niks, als je afspraken maakt en gaat ze toch niet nakomen, wat is dan de bedoeling ervan?
S-Meds schreef:
02-05-2018 22:26
Doe niet zo hysterisch, kind is toch met vader?
Laat het los
Het is zijn vakantie met jullie kind
Laat hen genieten daarvan
Nou, het zou zijn vakantie met kind zijn ja, nu zijn er in 1x 3 mensen extra bij. Kind heeft papa 2 weken niet gezien, tijd samen lijkt me ook belangrijk
S-Meds schreef:
Hij is niet bereikbaar dat wil niet zeggen dat hij contact verbiedt. Geef kind eigen telefoon.
Ik vind het trouwens ook raar dat je moet bellen. Lijkt alsof je wilt controleren, gebruik daar je kind niet voor. Je ziet het straks weer terug na de vakantie.

Controleren? To wil gewoon haar dochter spreken want dat heeft ze beloofd.
S-Meds schreef:
Kind vroeg zelf of we gingen bellen, wilde ze graag om te kletsen. Ex wist hiervan
Chippiegek schreef:
02-05-2018 22:24
Afspraak is:" als kind met iemand anders dan alleen dr ouders op vakantie gaat moet andere ouder daarvoor toestemmimg geven"
Er komt een dag dat je beseft dat dit een absurde afspraak is.

Een afspraak als deze is er typisch eentje die gemaakt wordt door ouders die (nog) niet beseffen wat gescheiden zijn betekent.

Let it go, TO. Je hebt geen macht over de situatie.
LiveLoveLaugh2 schreef:
02-05-2018 22:33
Conclusie: ex doet wat hij zelf nodig acht, doe dat dan zelf ook. Misschien let je dan ook wat minder op zijn naleven van het ouderschapsplan. Zorg voor een telefoon voor dochter zodat je haar zelf altijd kan bereiken en probeer afleiding te zoeken op de dagen dat dochter bij vader is. Laat het los.

Dat ouderschapsplan is toch niet voor de grap gemaakt?
Chippiegek schreef:
02-05-2018 22:44
Dochter is 6, beetje te jong voor telefoon. En het ouderschapsplan is er niet voor niks, als je afspraken maakt en gaat ze toch niet nakomen, wat is dan de bedoeling ervan?
Waarom moet je perse je kind spreken?
Waarom gebruik je je kind om aan te tonen dat je ex niet deugt of zich niet houdt aan de afspraken?
Chippiegek schreef:
02-05-2018 22:50
Kind vroeg zelf of we gingen bellen, wilde ze graag om te kletsen. Ex wist hiervan
Stuur dat een beetje, kind gaat op vakantie met papa, niet met een vreemde. Of moet ze ook altijd met vader bellen als ze met jou weg is? Laat zijn dagen zijn dagen en jouw dagen zijn jouw dagen
Eidde schreef:
02-05-2018 22:51
Dat ouderschapsplan is toch niet voor de grap gemaakt?
Het plan is er niet voor bedoeld om maar aan te tonen dat de ander gelijk heeft
Armand heeft gelijk, deze afspraken zijn gemaakt door ouders die geen idee hebben van scheiden en bovendien elkaar niet veel gunnen
Chippiegek schreef:
02-05-2018 22:44
Het is meer een richtlijn dan een keiharde afspraak met als doel om juist dit soort situaties te voorkomen. Ook ik zou van een mug geen olifant maken. Het helpt niemand en zet alleen maar weer druk op je dochter. Handel dat na de vakantie met je ex af, niet tijdens.

Oja, ik vind het niet te snel.
anoniem_363058 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 22:55
Reden: Toevoeging.
3.01% gewijzigd
Ongeacht waar mijn kind is of bij wie. Ik wil te allen tijde contact kunnen hebben met degene die de zorg draagt voor mijn kind. Lijkt me vrij normaal.
Amant schreef:
02-05-2018 22:51
Er komt een dag dat je beseft dat dit een absurde afspraak is.

Een afspraak als deze is er typisch eentje die gemaakt wordt door ouders die (nog) niet beseffen wat gescheiden zijn betekent.

Let it go, TO. Je hebt geen macht over de situatie.
Dat is denk ik hetgene wat mij frustreert. Kind was vorige x helemaal boos omdat ze 3 dagen met kindjes van vriendin moest spelen terwijl ze ook met andere kindjes wilde spelen. Dat vind ik moeilijk, ik krijg een boos, gefrustreerd kind terug, dan is het moeilijk afstand te nemen.
S-Meds schreef:
02-05-2018 22:54
Het plan is er niet voor bedoeld om maar aan te tonen dat de ander gelijk heeft
Amant heeft gelijk, deze afspraken zijn gemaakt door ouders die geen idee hebben van scheiden en bovendien elkaar niet veel gunnen
:-?
Eidde schreef:
02-05-2018 22:55
Ongeacht waar mijn kind is of bij wie. Ik wil te allen tijde contact kunnen hebben met degene die de zorg draagt voor mijn kind. Lijkt me vrij normaal.
Nee hoor. Je kind zit toch ook op school? Of eis jij dat kind een telefoon bij zich draagt die aan staat? Kom jij de klas binnenstormen? Mag je wel de school binnen na haal en brengtijden? Kind is met VADER op vakantie. VADER kan prima voor kind zorgen als er iets is waar moeder voor nodig is dan hoor je het wel
Amant schreef:
02-05-2018 22:57
:-?
Excuseer
Chippiegek schreef:
02-05-2018 22:56
Dat is denk ik hetgene wat mij frustreert. Kind was vorige x helemaal boos omdat ze 3 dagen met kindjes van vriendin moest spelen terwijl ze ook met andere kindjes wilde spelen. Dat vind ik moeilijk, ik krijg een boos, gefrustreerd kind terug, dan is het moeilijk afstand te nemen.
Huh? Kind was toch niet op de hoogte van de vriendin?
Nou ja je kind moet er toch aan wennen. Er komt misschien tzt nog wel een liefdesbaby bij. Kind kan boos en gefrustreerd terugkomen, dat mag. Of mag een kind niet boos en gefrustreerd zijn?
S-Meds schreef:
02-05-2018 22:57
Nee hoor. Je kind zit toch ook op school? Of eis jij dat kind een telefoon bij zich draagt die aan staat? Kom jij de klas binnenstormen? Mag je wel de school binnen na haal en brengtijden? Kind is met VADER op vakantie. VADER kan prima voor kind zorgen als er iets is waar moeder voor nodig is dan hoor je het wel

Ik kan de school bereiken en de school mij. Die andere voorbeelden die je noemt natuurlijk niet. Zou een beetje gek zijn.

Als mijn man met ons kind op pad is wil ik ook altijd even weten hoe het gaat en als ik daar behoefte aan heb even met haar bellen. Misschien vind je dat raar, ik vind dat heel normaal.
Chippiegek schreef:
Ik wil je geen leugenaar noemen, TO, maar ik kan me niet voorstellen dat je een boos en gefrustreerd kind terugkrijgt omdat ze 3 dagen met de kindjes van zijn vriendin moest spelen.

Kinderen spelen namelijk niet met andere kinderen wanneer ze niet willen. Mijn gok is dat je kind iets losliet over niet met andere kinderen gespeeld te hebben en jij maakt ervan dat ze daar boos en gefrustreerd over is.

Wanneer je net gescheiden bent (sowieso) en er een andere partner bij je ex in beeld komt, dan is dat vaak een katalysator voor allerlei gevoelens die niet gebaseerd zijn op realiteitszin.

Het zal vast lastig zijn, maar: Let it go. Let it go let it go let it go. Het wordt beter. Ik beloof het.
Eidde schreef:
Ik ben inmiddels 3 jaar gescheiden. Als ze bij hun vader zijn, zijn ze daar en ga ik er vanuit dat er goed voor ze gezorgd wordt. Willen ze me spreken dat belt ex mij en de oudste twee bellen zelf omdat ze een telefoon hebben. Ik ga niet onnodig hun leven elke keer op zijn kop zetten door contact met hun te zoeken al zou ik ze het liefst elke dag om me heen hebben en ze elke dag willen spreken.

Indien er iets is wat ik moet weten, iets belangrijks dan laat ex dit weten en zo gaat het ook andersom.

De ene week zoeken ze regelmatig contact, de andere week hoor ik ze nauwelijks maar ik laat het aan hun over.
Eidde schreef:
Voor het welzijn van je kind heeft dat geen betekenis. Voor jou heel veel, blijkbaar.
S-Meds schreef:
02-05-2018 22:59
Huh? Kind was toch niet op de hoogte van de vriendin?
Nou ja je kind moet er toch aan wennen. Er komt misschien tzt nog wel een liefdesbaby bij. Kind kan boos en gefrustreerd terugkomen, dat mag. Of mag een kind niet boos en gefrustreerd zijn?
Kind was inderdaad niet op de hoogte, nee. Maar was wel boos dat ze niet met andere kindjes mocht spelen. En natuurlijk mag een kind boos en gefrustreerd zijn maar als je dit kan voorkomen of verminderen door zaken anders aan te pakken zou ik niet weten waarom je dat niet zou doen. Een scheiding is al moeilijk genoeg voor een kind, moet je dan niet proberen de dingen erna zo soepel mogelijk aan te pakken?
Eidde schreef:
02-05-2018 23:02
Ik kan de school bereiken en de school mij. Die andere voorbeelden die je noemt natuurlijk niet. Zou een beetje gek zijn.

Als mijn man met ons kind op pad is wil ik ook altijd even weten hoe het gaat en als ik daar behoefte aan heb even met haar bellen. Misschien vind je dat raar, ik vind dat heel normaal.
Soms ben je even niet bereikbaar, nou en.
Wat een hysterie zeg.
Hoe denk je dat wij dat in de jaren 70 deden toen we nog geen telefoon hadden en brieven minstens drie dagen onderweg waren?
Chippiegek schreef:
En dat is wat al vaker gezegd is....Er zit bij jou veel meer achter en zoek daar hulp voor.

Trouwens.... nu blijkt dat kind dus al op de hoogte is van de relatie en er dus al in deze samenstelling contact is geweest. Wa is jouw probleem nu precies rondom die vakantie?
Want jouw opmerking dat ze tijd alleen met haar vader kan gebruiken omdat ze hem twee weken het heeft gezien en je eerder een gefrustreerde dochter terug kreeg zijn echt jouw zaken niet meer. Jouw ex maakt zijn eigen keuzes. Leuk? Nee vast niet. Keuzes die jij zo zou doen? Nee vast niet. Maar hij maakt zijn eigen keuzes en jij die van jou.
Laat het los, pas dan kun je zelf verder.
Chippiegek schreef:
02-05-2018 23:07
Kind was inderdaad niet op de hoogte, nee. Maar was wel boos dat ze niet met andere kindjes mocht spelen. En natuurlijk mag een kind boos en gefrustreerd zijn maar als je dit kan voorkomen of verminderen door zaken anders aan te pakken zou ik niet weten waarom je dat niet zou doen. Een scheiding is al moeilijk genoeg voor een kind, moet je dan niet proberen de dingen erna zo soepel mogelijk aan te pakken?
Kind is 6 dus het is maar de vraag wat het echte verhaal is. Boosheid en gefrustreerdheid voorkomen als ouder is opvoedtechnisch niet verstandig. Het leven is geen disney en door dit soort ervaringen bouwen ze frustratietolerantie op en leren ze omgaan met negatieve emoties. Bovendien hebben jullie niet afgesproken dat je het kind alleen mag afleveren in blij gemoed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven