Is dit verkrachting?
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:10
Dat ze 30 jaar samen zijn en dat hij geen slechte intentie had toen hij het deed. Als TO zich 'verkracht' voelt moet ze naar de politie gaan en aangifte doen. Dan mag ze vervolgens haar kinderen uitleggen dat papa een verkrachter is. Dat wordt vast heel gezellig.

dinsdag 15 augustus 2017 om 11:11
Natuurlijk is er een (reeële) kans dat ze daadwerkelijk verkracht is en dat wat haar man gedaan heeft op geen enkele wijze goed te praten is en precies binnen de definities van verkrachting valt. Dan mag papa het uitleggen aan de kinderen. En de rechter.Groenetheesoort schreef: ↑15-08-2017 10:10Dat ze 30 jaar samen zijn en dat hij geen slechte intentie had toen hij het deed. Als TO zich 'verkracht' voelt moet ze naar de politie gaan en aangifte doen. Dan mag ze vervolgens haar kinderen uitleggen dat papa een verkrachter is. Dat wordt vast heel gezellig.
Bij gebrek aan verdere informatie kan het alle kanten op.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 15-08-2017 11:12
4.68% gewijzigd
dinsdag 15 augustus 2017 om 11:11
Zo dan, groene theesoort....kunnen lezen is een groot goed, blijkt maar weer, want Daisy WIL geen aangifte doen.
Wat is jouw advies dan? Slikken en doorgaan want bij een scheiding moet je je kinderen precies uitleggen waar de crux zat, nou nee hoor. Er zijn legio mensen die uit elkaar gaan en de kinderen niet precies vertellen waarom het niet meer verder kan.
Ten aanzien van je bijzondere post over eventuele kinderen die met zo'n vraag naar huis komen zou ik me in jouw geval geen zorgen maken, wie wil er nou een zo'n mening horen van een droeftoeter die in 1950 is blijven steken en totaal geen idee heeft van wat een gebrek aan vertrouwen, respect voor jouw lichamelijke integriteit en een empathie met een mens kunnen doen?
Zoals een wijze vrouw (mijn moe, altijd een open deur, bereid om te luisteren, klaar te staan met advies, me op te vangen als ik het even niet meer weet en waarbij ik het liefst mijn oor te luister leg) mij ooit leerde: "Als je geen verstand van zaken hebt, hou je mond en luister. Misschien steek je er wat op."
@Daisy, mocht je ook moe worden van dit soort non- discussies en van je af willen schrijven zonder dit geneuzel dan kun je me ook een pb sturen.
Wat is jouw advies dan? Slikken en doorgaan want bij een scheiding moet je je kinderen precies uitleggen waar de crux zat, nou nee hoor. Er zijn legio mensen die uit elkaar gaan en de kinderen niet precies vertellen waarom het niet meer verder kan.
Ten aanzien van je bijzondere post over eventuele kinderen die met zo'n vraag naar huis komen zou ik me in jouw geval geen zorgen maken, wie wil er nou een zo'n mening horen van een droeftoeter die in 1950 is blijven steken en totaal geen idee heeft van wat een gebrek aan vertrouwen, respect voor jouw lichamelijke integriteit en een empathie met een mens kunnen doen?
Zoals een wijze vrouw (mijn moe, altijd een open deur, bereid om te luisteren, klaar te staan met advies, me op te vangen als ik het even niet meer weet en waarbij ik het liefst mijn oor te luister leg) mij ooit leerde: "Als je geen verstand van zaken hebt, hou je mond en luister. Misschien steek je er wat op."
@Daisy, mocht je ook moe worden van dit soort non- discussies en van je af willen schrijven zonder dit geneuzel dan kun je me ook een pb sturen.
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:07
Ik heb met open mond dit topic zitten lezen. Ik hou niet van krachttermen maar Jezus Christus wat lopen er hier een hoop randdebielen rond.
TO's man doet iets wat ze niet wil. Ze zegt nee. Hij zet door. Ze zegt nog een keer nee. Hij zet weer door.
Dat is verkrachting, hoe je het ook went of keert.
Nog erger vind ik de mensen die daar TO's relatie bij betrekken. Het maakt niet uit of het om een one-night stand gaat of een huwelijk van dertig jaar; of TO een Madonna is of een hoer in bed - NEE is NEE. Punt. Elk tegenargument is bullshit. Als haar man dat niet leuk vindt kan hij het gesprek daarover aangaan of zijn boeltje pakken en met iemand gaan liggen bonken die het wél goed vindt als hij z'n lul zonder aankondiging in haar kont douwt.
Noch is TO op een of andere manier verplicht om a) aangifte te doen; b) naar huis te gaan van vakantie OF juist te blijven; c) enige toelichting te geven aan ons; d) meer aan haar kinderen te vertellen dan 'het gaat niet meer tussen papa en mama, we voelen ons niet meer op ons gemak bij elkaar'. Haar vraag was of de situatie zoals ze hem nu schetst als verkrachting te definiëren valt. Het antwoord daarop is ja. De rest is niet relevant.
TO's man doet iets wat ze niet wil. Ze zegt nee. Hij zet door. Ze zegt nog een keer nee. Hij zet weer door.
Nog erger vind ik de mensen die daar TO's relatie bij betrekken. Het maakt niet uit of het om een one-night stand gaat of een huwelijk van dertig jaar; of TO een Madonna is of een hoer in bed - NEE is NEE. Punt. Elk tegenargument is bullshit. Als haar man dat niet leuk vindt kan hij het gesprek daarover aangaan of zijn boeltje pakken en met iemand gaan liggen bonken die het wél goed vindt als hij z'n lul zonder aankondiging in haar kont douwt.
Noch is TO op een of andere manier verplicht om a) aangifte te doen; b) naar huis te gaan van vakantie OF juist te blijven; c) enige toelichting te geven aan ons; d) meer aan haar kinderen te vertellen dan 'het gaat niet meer tussen papa en mama, we voelen ons niet meer op ons gemak bij elkaar'. Haar vraag was of de situatie zoals ze hem nu schetst als verkrachting te definiëren valt. Het antwoord daarop is ja. De rest is niet relevant.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:29
a) jazeker, dat IS gewoon verkrachting. Volgens de wet. Jouw mening daarover is irrelevant.mieke1966 schreef: ↑15-08-2017 13:20Dit schrijft TO: Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen
Serieus, Dat kun je toch geen verkrachting noemen!
Dan word ik best vaak verkracht(in mijn goede relatie).
Man heeft zin, ik heb slaap. Hij raakt mijn borsten aan ik duw hem weg, hij probeert het nog een keer..............
Ipv uit bed te springen en drama te maken zeg ik het dan meestal nog een keer heel duidelijk ( "kappen ik ben niet geil maar slaperig), probleem opgelost.
b) Jouw man moet na de eerste keer proberen al ophouden. Tijd voor een goed gesprek, lijkt me.
c) Jij springt uit bed (wat al niet nodig zou moeten zijn) en je man houdt op. Je man duwt niet zomaar zijn lul nog even in je kont omdat hij geil is.
Schei toch uit met al dat vergoelijken en kijk in plaats daarvan eens kritisch naar je eigen relatie.
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:46
Zeg je dat nog steeds als je man je vervolgens stevig vastpakt en zijn pik in je kont duwt?mieke1966 schreef: ↑15-08-2017 13:20Dit schrijft TO: Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen
Man heeft zin, ik heb slaap. Hij raakt mijn borsten aan ik duw hem weg, hij probeert het nog een keer..............
Ipv uit bed te springen en drama te maken zeg ik het dan meestal nog een keer heel duidelijk ( "kappen ik ben niet geil maar slaperig), probleem opgelost.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

dinsdag 15 augustus 2017 om 13:49
Wat een ontzettend leuke relatie zeg, waar kan ik me opgeven?mieke1966 schreef: ↑15-08-2017 13:20Dit schrijft TO: Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen

dinsdag 15 augustus 2017 om 13:54
Wat een walgelijke reactie, vooral met die smiley. Als je meer dan de OP zou lezen reageer je hopelijk anders. Of is het in jouw relatie wel normaal dat je man zijn pik onverwacht en tegen je zin in je kont ramt? Dan ben je nog sneuer dan ik dacht.

dinsdag 15 augustus 2017 om 14:22
er wordt gesproken over bloeden in een verdere post. Loep to anders even.mieke1966 schreef: ↑15-08-2017 13:20Dit schrijft TO: Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen
Mijn eerste reactie nav de op was ook richting dit, maar to heeft heel veel voor haar kiezen gehad en is niet bepaald verwend geweest in ondersteuning.

dinsdag 15 augustus 2017 om 14:39
Dit. Bizar hé? Eng gewoon zelfs, vind ik.Maechtje schreef: ↑15-08-2017 13:07Ik heb met open mond dit topic zitten lezen. Ik hou niet van krachttermen maar Jezus Christus wat lopen er hier een hoop randdebielen rond.

dinsdag 15 augustus 2017 om 14:40
Sneu mens.mieke1966 schreef: ↑15-08-2017 13:20Dit schrijft TO: Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen
dinsdag 15 augustus 2017 om 15:03
Ik vind het anders behoorlijk sneu dat jij mensen met een andere mening sneu noemt. Eigenlijk nog wel erger dan sneu.
dinsdag 15 augustus 2017 om 15:11
Ik vind het eng dat mensen jouw meningen lezen over verkrachting en dikke mensen en dan denken dat dat blijkbaar oke is.Groenetheesoort schreef: ↑15-08-2017 15:03Ik vind het anders behoorlijk sneu dat jij mensen met een andere mening sneu noemt. Eigenlijk nog wel erger dan sneu.
Het maakt niet uit hoe lang je getrouwd bent - nee is nee en als je daar overheen gaat is het verkrachting. Dat wil niet zeggen dat TO meteen de galg klaar moet zetten, maar ze is er duidelijk erg van geschrokken en jij bagatelliseert het voorval met 'ach, hij had vast goede bedoelingen, stel je niet aan want dat is zielig voor de kinderen.'
Dat is gewoon een hele, hele foute reactie die iemand echt veel pijn kan doen.
Jij hebt recht op het uiten van je mening, maar wij hebben ook het recht om je daarop aan te spreken. Als je daar niet tegen kunt moet je je mening voor jezelf houden.
dinsdag 15 augustus 2017 om 15:40
Overigens weet ik niet eens of ik er zelf nou zo heel zwaar aan zou tillen, behalve een vette ruzie en een flinke klap voor zijn kop.
Maar iedereen heeft grenzen die je niet ongestraft kan overschrijden. Voor TO ging dit veel te ver, en man toont hier nauwelijks begrip voor. Lijkt ook niet te erkennen dat dit voor haar echt ver ver ver over haar grenzen is. Dat is wat er hier aan schort.
Maar iedereen heeft grenzen die je niet ongestraft kan overschrijden. Voor TO ging dit veel te ver, en man toont hier nauwelijks begrip voor. Lijkt ook niet te erkennen dat dit voor haar echt ver ver ver over haar grenzen is. Dat is wat er hier aan schort.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
dinsdag 15 augustus 2017 om 15:47
Maak je geen zorgen daar kan ik wel tegen. Ik kan best wel wat hebben hoor maar lief dat je je daar zorgen om maakt. Zoals ik het zie is het probleem zo groot als je het zelf maakt. En in dit geval zou ik het gewoon niet zo groot maken omdat TO er niets mee wint. Denk dat haar man het inmiddels wel door heeft dat ze niet van anale sex houdt en dat hij dat niet nog een keer moet proberen. En ja de kinderen, die vind ik dus wel echt belangrijk in dit verhaal.Maechtje schreef: ↑15-08-2017 15:11Ik vind het eng dat mensen jouw meningen lezen over verkrachting en dikke mensen en dan denken dat dat blijkbaar oke is.
Het maakt niet uit hoe lang je getrouwd bent - nee is nee en als je daar overheen gaat is het verkrachting. Dat wil niet zeggen dat TO meteen de galg klaar moet zetten, maar ze is er duidelijk erg van geschrokken en jij bagatelliseert het voorval met 'ach, hij had vast goede bedoelingen, stel je niet aan want dat is zielig voor de kinderen.'
Dat is gewoon een hele, hele foute reactie die iemand echt veel pijn kan doen.
Jij hebt recht op het uiten van je mening, maar wij hebben ook het recht om je daarop aan te spreken. Als je daar niet tegen kunt moet je je mening voor jezelf houden.

dinsdag 15 augustus 2017 om 16:39
Haha zegt de persoon die een hekel heeft aan dikke mensen omdat hun instelling haar tegenstaatGroenetheesoort schreef: ↑15-08-2017 15:03Ik vind het anders behoorlijk sneu dat jij mensen met een andere mening sneu noemt. Eigenlijk nog wel erger dan sneu.

dinsdag 15 augustus 2017 om 17:47
BWitched schreef: ↑15-08-2017 15:40Overigens weet ik niet eens of ik er zelf nou zo heel zwaar aan zou tillen, behalve een vette ruzie en een flinke klap voor zijn kop.
Precies dit.
Daar vertroebeld de discussie hier en daar, eigen beleving en wat het feitelijk is kan best naast elkaar bestaan.
Echter kan je niet bepalen voor de ander hoe zij het moet beleven.
Ik weet ook niet hoe hoog ik het zou laten oplopen, maar dat is dus persoonlijk.
Daarbij denk ik dat de vertrouwensband die je samen hebt een grote rol speelt. Als deze al wankel is breekt het lijntje een stuk sneller.
Dit gaat over to haar grenzen en ze heeft alle recht om deze hard te stellen.
Dat haar man deze niet serieus lijkt te nemen, zowel tijdens als na het incident is idd wellicht wel het meest kwetsende.
woensdag 16 augustus 2017 om 15:49
@mieke1966. Jij zit dan blijkbaar ook niet in die breekbare positie waarin TO zit. Jullie hebben blijkbaar meer een "ja, tenzij" verhouding. Hier lag het erg gevoeliger,vanweg het verleden en zeker omdat het om een anaal ging. Dat is lastig, maar goedkeuring voor vaginale sex is natuurlijk niet direct toestemming voor anale sex. Ik snap man dan niet dat hij het niet rustig opbouwt. Sex/intimiteit is vertrouwen. En als het vertrouwn een tijdje op een laga pitje heeft gestaan, dan moet je de intimiteit ook weer opbouwen. Als jij dat vertrouwen wel hebt met je man, prachtig. Maar je kan het niet op anderen toepassen. Tussen mij en mijn vrouw is het soms ook precair. Soms zijn de remmen los en wil ze alles. Soms is het emotioneel wat minder geweldig en dan is het aftasten en rustig aan.
De vraag om verkrachting ging tussen TS en haar man. in wettelijke zin was het zonder meer een verkrachting. Daar zijn geen gradaties voor. Het maakt niet uit of er dwang gebruikt wordt of dat je elkaar kent. Als je nee zegt, dan is het gewoon tegen de wil.
Wat WEL gegradeerd kan worden is een mogelijke straf bij een daadwerkelijke veroordeling. Want alleen de rechter zal daadwerkelijk kunnen oordelen over de gradatie. Natuurlijk speelt het mee of er geweld gebruikt werd, hoe lang werd doorgegaan, was er een verhoogd risico op een soa, was er sprake van vernededering of mishandeling,, hoeveel dwang, hoe grof het ging. Zou je hier aangifte van doen, dan is het de vraag of het tot een veroordeling komt. Bovendien moet er bewijs zijn. Maa dat was helemaal niet het doel. Man heeft voorgoed TS vertrouwen geknakt en dat is natuurlijk genoeg reden om te scheiden.
@TS: sterkte.
De vraag om verkrachting ging tussen TS en haar man. in wettelijke zin was het zonder meer een verkrachting. Daar zijn geen gradaties voor. Het maakt niet uit of er dwang gebruikt wordt of dat je elkaar kent. Als je nee zegt, dan is het gewoon tegen de wil.
Wat WEL gegradeerd kan worden is een mogelijke straf bij een daadwerkelijke veroordeling. Want alleen de rechter zal daadwerkelijk kunnen oordelen over de gradatie. Natuurlijk speelt het mee of er geweld gebruikt werd, hoe lang werd doorgegaan, was er een verhoogd risico op een soa, was er sprake van vernededering of mishandeling,, hoeveel dwang, hoe grof het ging. Zou je hier aangifte van doen, dan is het de vraag of het tot een veroordeling komt. Bovendien moet er bewijs zijn. Maa dat was helemaal niet het doel. Man heeft voorgoed TS vertrouwen geknakt en dat is natuurlijk genoeg reden om te scheiden.
@TS: sterkte.

donderdag 31 augustus 2017 om 21:48
Alweer drie weken verder, ik heb hier een tijdje niet gelezen, het werd me even teveel.
Hier is het balletje gaan rollen, ik ben bij de huisarts geweest en die heeft mij naar diverse hulpverleners gestuurd.
Ik wacht op mijn afspraak met maatschappelijk werk en die gaat met mij de scheiding in kaart brengen. Verder krijg ik psychische hulp vanuit de huisartsenpraktijk.
Bij thuiskomst man eruit gezet, maar hij is in de nacht toch weer stiekem naar binnen gegaan. Ik ben zelf ruim een week na terugkomst van vakantie bij familie in het buitenland gaan logeren, dit stond al gepland. bij terugkomst dacht mijn man dat we de draad weer op zouden pakken, maar ik heb meteen duidelijk gemaakt dat het over en uit is, dat ik zo boos ben en me vernederd voel.
Volgens hulpverleners is het inderdaad verkrachting, maar zoals iemand al schreef doet dit er niet echt aan toe, het gaat erom hoe ik me eronder voel en dat is dus zwaar klote.
Ik las ook ergens dat ik misschien niet helemaal duidelijk was op het moment, maar dat was ik wel ik heb duidelijk nee gezegd en daarbij benoemd wat ik niet wilde. Ja een levensgroot spandoek had het misschien duidelijker gemaakt.
Ik las ook ergens dat iemand dacht dat niet echt was, helaas is dat wel.
Man geeft steeds aan spijt te hebben, maar ik kan daar niets meer mee. Ik voel me niet meer veilig, in de zin van een gelijkwaardige relatie. En ik denk ook niet dat ik me ooit nog met hem mezelf veilig zal voelen in bed.
Ik heb er de eerste tijd inderdaad lichamelijke klachten aan overgehouden, gelukkig is dat nu enigszins hersteld. Hoe vernederd kan je jezelf voelen als je ergens in het openbaar bent en je merkt dat er ontlasting begint te lopen en je kunt het niet tegenhouden.
Ik ga nog steeds geen aangifte doen, hij en ik weten wat er gebeurd is , dat is genoeg voor een gegronde reden om een scheiding aan te vragen. En voor hem een reden om op een fatsoenlijke manier mee te werken om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.
Ik ben niet uit op revanche of een vechtscheiding, na alle ziek zijn en moeilijke zware jaren wil ik maar een ding en dat is rust.
Hier is het balletje gaan rollen, ik ben bij de huisarts geweest en die heeft mij naar diverse hulpverleners gestuurd.
Ik wacht op mijn afspraak met maatschappelijk werk en die gaat met mij de scheiding in kaart brengen. Verder krijg ik psychische hulp vanuit de huisartsenpraktijk.
Bij thuiskomst man eruit gezet, maar hij is in de nacht toch weer stiekem naar binnen gegaan. Ik ben zelf ruim een week na terugkomst van vakantie bij familie in het buitenland gaan logeren, dit stond al gepland. bij terugkomst dacht mijn man dat we de draad weer op zouden pakken, maar ik heb meteen duidelijk gemaakt dat het over en uit is, dat ik zo boos ben en me vernederd voel.
Volgens hulpverleners is het inderdaad verkrachting, maar zoals iemand al schreef doet dit er niet echt aan toe, het gaat erom hoe ik me eronder voel en dat is dus zwaar klote.
Ik las ook ergens dat ik misschien niet helemaal duidelijk was op het moment, maar dat was ik wel ik heb duidelijk nee gezegd en daarbij benoemd wat ik niet wilde. Ja een levensgroot spandoek had het misschien duidelijker gemaakt.
Ik las ook ergens dat iemand dacht dat niet echt was, helaas is dat wel.
Man geeft steeds aan spijt te hebben, maar ik kan daar niets meer mee. Ik voel me niet meer veilig, in de zin van een gelijkwaardige relatie. En ik denk ook niet dat ik me ooit nog met hem mezelf veilig zal voelen in bed.
Ik heb er de eerste tijd inderdaad lichamelijke klachten aan overgehouden, gelukkig is dat nu enigszins hersteld. Hoe vernederd kan je jezelf voelen als je ergens in het openbaar bent en je merkt dat er ontlasting begint te lopen en je kunt het niet tegenhouden.
Ik ga nog steeds geen aangifte doen, hij en ik weten wat er gebeurd is , dat is genoeg voor een gegronde reden om een scheiding aan te vragen. En voor hem een reden om op een fatsoenlijke manier mee te werken om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.
Ik ben niet uit op revanche of een vechtscheiding, na alle ziek zijn en moeilijke zware jaren wil ik maar een ding en dat is rust.