Is dit verkrachting?
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.

maandag 14 augustus 2017 om 11:20
Wat een armoe ditGroenetheesoort schreef: ↑14-08-2017 11:16Stel je toch niet zo aan! Durf te wedden dan je vrijgezel bent!

maandag 14 augustus 2017 om 11:25
Ik heb de vraag eigenlijk in mijn allereerste post hier aan TO gesteld maar nu ben ik toch ook benieuwd naar antwoorden van sommige anderen:
Wat doe je als jij het niet bent, maar je bloedeigen dochter die op je afkomt en tegen je zegt:
"mama, ik moet je iets vertellen. X (waar ze al tien jaar getrouwd mee is) heeft me vannacht anaal gepenetreerd. Ik wou dat helemaal niet. Ik heb nee gezegd, maar hij kwam terug, ik heb hem nog eens nee gezegd maar hij wringde wat en hij deed het toch. Het was zo onprettig en pijnlijk. Maar hij zei achteraf dat hij wel heel veel van mij hield, alleen hij was gewoon geil en hij kon zich niet meer inhouden."
Zeg je dan: "ach kind, dat overkomt iedereen wel eens, vervelend voor je maar prijs je gelukkig dat hij verder zo goed is, je hebt al tien jaar een goed huwelijk dus waarom ga jij nu zo'n drama maken voor zoiets kleins?". Zou je het je eigen kinderen laten ondergaan, als degene die het doet maar lang genoeg in hetzelfde bed heeft geslapen?
Wat doe je als jij het niet bent, maar je bloedeigen dochter die op je afkomt en tegen je zegt:
"mama, ik moet je iets vertellen. X (waar ze al tien jaar getrouwd mee is) heeft me vannacht anaal gepenetreerd. Ik wou dat helemaal niet. Ik heb nee gezegd, maar hij kwam terug, ik heb hem nog eens nee gezegd maar hij wringde wat en hij deed het toch. Het was zo onprettig en pijnlijk. Maar hij zei achteraf dat hij wel heel veel van mij hield, alleen hij was gewoon geil en hij kon zich niet meer inhouden."
Zeg je dan: "ach kind, dat overkomt iedereen wel eens, vervelend voor je maar prijs je gelukkig dat hij verder zo goed is, je hebt al tien jaar een goed huwelijk dus waarom ga jij nu zo'n drama maken voor zoiets kleins?". Zou je het je eigen kinderen laten ondergaan, als degene die het doet maar lang genoeg in hetzelfde bed heeft geslapen?
maandag 14 augustus 2017 om 11:27
Ik zou me oprecht zorgen maken dat mijn dochter met zo'n verhaal naar haar moeder gaat. Heeft ze dan geen sociaal leven dat ze dat kan kwijt kan bij haar vriendinnen? Zo heb ik haar niet opgevoed en zit dan ook niet op dit soort geneuzel te wachten. Get a life!Butterscotch schreef: ↑14-08-2017 11:25Ik heb de vraag eigenlijk in mijn allereerste post hier aan TO gesteld maar nu ben ik toch ook benieuwd naar antwoorden van sommige anderen:
En daarbij dat is iets tussen haar en haar man.

maandag 14 augustus 2017 om 11:29
Serieus?Groenetheesoort schreef: ↑14-08-2017 11:27
Ik zou me oprecht zorgen maken dat mijn dochter met zo'n verhaal naar haar moeder gaat. Heeft ze dan geen sociaal leven dat ze dat kan kwijt kan bij haar vriendinnen? Zo heb ik haar niet opgevoed en zit dan ook niet op dit soort geneuzel te wachten. Get a life!
Het zet het eea in perspectief iig.
maandag 14 augustus 2017 om 11:30
koekoekGroenetheesoort schreef: ↑14-08-2017 11:27
Ik zou me oprecht zorgen maken dat mijn dochter met zo'n verhaal naar haar moeder gaat. Heeft ze dan geen sociaal leven dat ze dat kan kwijt kan bij haar vriendinnen? Zo heb ik haar niet opgevoed en zit dan ook niet op dit soort geneuzel te wachten. Get a life!

maandag 14 augustus 2017 om 11:32
Er zit nogal een behoorlijk verschil tussen de boel bagataliseren en de man in kwestie als verkrachter aangeven bij de politie.Butterscotch schreef: ↑14-08-2017 11:25Ik heb de vraag eigenlijk in mijn allereerste post hier aan TO gesteld maar nu ben ik toch ook benieuwd naar antwoorden van sommige anderen:
maandag 14 augustus 2017 om 11:34
Ik zal nu vast ook een hoop boze reacties over mij heen krijgen, maar ik ben het wel eens met bovenstaande opmerking. Mits het voorval zo is zoals ik denk dat het is gegaan, maar daarvoor is er te weinig info. Het klinkt alsof hij heeft geprobeerd zijn zin door te drijven (niet goed) en haar een beetje heeft gepenetreerd. Dit had niet gemoeten, maar vind het te ver gaan om van verkrachting te spreken. (Ja, ik ken de definitie van het woord verkrachting, en wil je het daarop gooien dan kan dit voorval zo genoemd worden, maar het lijkt mij hier niet dat het de lading van het woord dekt). Hij is opgehouden en heeft haar niet vastgehouden toen ze weg wilde. Volgens mij was er ook geen sprake van geweld. Ik praat niks goed, haar man was fout bezig, maar vind dat het wel erg wordt opgeblazen. Ik begrijp dat TO zich hier heel rot over voelt, maar de reacties hier maken het m.i nog erger dan het is.Groenetheesoort schreef: ↑14-08-2017 11:00![]()
Ik ook niet. Je kan het ook groter maken dan het is. Ze zijn 30(!) jaar samen. Duidelijk dat haar man haar niet wilde kwetsen/verkrachten/pijn doen. Hij wou gewoon wat anders proberen.... zijn intentie was dus niet slecht.
Maar goed, dit is gebaseerd op het beeld wat ik heb van wat er is gebeurd. Als het erger was dan dat heb ik niks gezegd.

maandag 14 augustus 2017 om 11:35
Je hebt het alleen je ex kwalijk genomen, alles lag aan hem. Daar los je niks mee op. Je moet eens goed gaan begrijpen waarom je jezelf hebt laten vallen.Butterscotch schreef: ↑14-08-2017 10:58Nee, zo heb je mij letterlijk genoemd, omdat ik aangaf dat het niet altijd zo simpel is om voor jezelf op te komen, omdat ik nog een relatie had met de man die mij meermaals gedwongen heeft, je noemde mij psychisch niet orde omdat ik er niet uit stapte.
Maar dat wordt hier wel gedaan in het topic door sommigen Het wordt minder erg gemaakt dat het was, je moet niet zo klagen. Ik denk ook wel dat mijn laatste post misschien een vertekend beeld geeft nu omdat hetgene waarop ik op reageerde is weggehaald. Er was een post die zei dat je het allemaal niet zo erg was, die verkrachting door een vreemde, dat was veel erger, daar mag je van ontdaan zijn, maar als je man je verkracht dan ga je je huwelijk toch niet opblazen, dan praat je er eens over maar goh het gebeurd zo veel..dus je hebt helemaal het recht niet om je even vies te voelen en even boos en om dezelfde dingen te willen als een vrouw die verkracht is door een vreemde, want eigenlijk weet je helemaal niet hoe het voelt om écht verkracht te zijn.
Dat was waar ik eigenlijk op reageerde. En of jij dat wel of niet gezegd hebt, of een andere poster dat wel of niet gezegd heeft, dat maakt mij eigenlijk niet veel uit. In feite maakt het mij zelfs helemaal niet uit als jij mij weer onderuit wil halen, mijn posten niet begrijpt of als jij nog altijd vindt dat ik een idioot kind ben. Eigenlijk maakt het mij totaal niet uit wat jij van mij denkt.
Maar waarom ik dit wel zeg en post? Voor alle vrouwen die zich in die situatie hebben bevonden, of die er nog inzitten een hart onder de riem te steken dat het wel serieus is, dat het niet hun fout is, dat het niet erg is als ze niet direct zijn weggegaan of geen aangifte hebben gedaan (of wel).
Overigens grappig dat er plots zo helemaal gestruikeld wordt over cultuur. Ik zeg nergens dat TO hier mee te maken heeft. Ik zeg zelfs nergens dat het zo is. Ik vraag het mij gewoon af, als een oprechte vraag. Daar kan ook een oprecht antwoord op komen. Ik vroeg mij oprecht af, zal het verschil dat bij sommige zit van "zo erg is het allemaal niet" "is mij ook overkomen en was voor mij geen drama" "ik doe het zelf bij mijn vrouw en ze klaagt niet", iets zijn wat gewoon van karakter afhangt of nog een overblijfsel van dat tot begin jaren 90 gedwongen seks taboe was vanaf het moment dat de naam van de dader op je trouwboekje stond? Dat vrouwen het eigenlijk wel erg vinden maar denken dat het er gewoon bijhoort en daarom niet zo erg is? Gewoon om er bij stil te staan, heeft het met cultuur te maken dat er makkelijker over gedaan wordt door sommigen of niet? Als je vindt van niet, is gewoon een ik denk het niet want..ook goed. Ik weet het zelf niet hoor, heb daar nooit research rond gedaan.
En oh ja, ik heb nooit iemand anders te schuld gegeven dat ik bij mijn ex was gebleven of ik een relatie met mijn kreeg, behalve dan mijn ex zelf. Integendeel, zonder mijn lief warm nest en mijn geweldige vrienden, mijn goede opleiding (leuk detail: ik heb zelf les gehad over partenmisbruik en in de les zelf ook gedacht "dat overkomt ook alleen maar vrouwen die labiel zijn en geen ruggengraat hebben!), waren mijn kansen om eruit te stappen juist een héél pak kleiner geweest. Ik ben hun juist heel dankbaar dat ze er altijd voor mij zijn geweest en zij zagen wel degelijk wat ik niet zag (love is blind...). Maar ik doe niet het boetekleed aan omdat ik mij heb laten manipuleren, hersenspoelen en afbreken door mijn vriend. Dat krijgt hij aan. Hij heeft het gedaan, niet ik. Ik heb dat kleed wel jaren aangehad want hij liet mij ook geloven dat het wel aan mij lag. Ik heb lang genoeg geloofd dat ik niets waard was. Ik ben heel blij dat ik daar vanaf ben. Ook op seksueel gebied, het was niet mijn fout, het was zijn keuze om mijn grenzen niet te respecteren. Het was niet omdat mijn nee niet duidelijk was (hoe kan een nee niet duidelijk zijn als je het hardop uitspreekt?), en het was niet omdat de TO haar nee niet duidelijk was en het was niet omdat TO besluit dat dit de grens was en ze haar koffers pakt dat haar kinderen gescheiden ouders gaan hebben. Hij is het geweest die het nooit had mogen doen.
Ik begrijp trouwens ook niet waarom je jouw situatie met die van TO vergelijkt.
maandag 14 augustus 2017 om 11:37
Dit dus.blond009 schreef: ↑14-08-2017 11:34Ik zal nu vast ook een hoop boze reacties over mij heen krijgen, maar ik ben het wel eens met bovenstaande opmerking. Mits het voorval zo is zoals ik denk dat het is gegaan, maar daarvoor is er te weinig info. Het klinkt alsof hij heeft geprobeerd zijn zin door te drijven (niet goed) en haar een beetje heeft gepenetreerd. Dit had niet gemoeten, maar vind het te ver gaan om van verkrachting te spreken. (Ja, ik ken de definitie van het woord verkrachting, en wil je het daarop gooien dan kan dit voorval zo genoemd worden, maar het lijkt mij hier niet dat het de lading van het woord dekt). Hij is opgehouden en heeft haar niet vastgehouden toen ze weg wilde. Volgens mij was er ook geen sprake van geweld. Ik praat niks goed, haar man was fout bezig, maar vind dat het wel erg wordt opgeblazen. Ik begrijp dat TO zich hier heel rot over voelt, maar de reacties hier maken het m.i nog erger dan het is.
Maar goed, dit is gebaseerd op het beeld wat ik heb van wat er is gebeurd. Als het erger was dan dat heb ik niks gezegd.

maandag 14 augustus 2017 om 11:38
Het maakt niet uit of het verkrachting is of niet.
Het voelt niet goed voor to.
Zij kan hier blijkbaar niet overheen stappen.
Het hele gebeuren heeft iets kapot gemaakt bij haar.
Daar gaat het om.
Wat heeft zij eraan om hem aan te klagen?
Datgene waar zij zo blij mee was is toch al stuk...het vertrouwen.
Ze schrijft dat ze veel ziek is geweest.
Dat ze het sinds kort weer probeerden.
Die man past niet bij haar.
Hij is een lompe hork en zij is daar veel te fijngevoeligheid voor.
Daar gaat het om.
maandag 14 augustus 2017 om 11:43
Lijkt mij ook de kern. En een reactie waar TO wat aan heeftshisha schreef: ↑14-08-2017 11:38Het maakt niet uit of het verkrachting is of niet.
Daar gaat het om.

maandag 14 augustus 2017 om 11:45
Dit vind ik echt onzin. Zijn intenties waren gericht op zijn eigen genot.Groenetheesoort schreef: ↑14-08-2017 11:00![]()
Ik ook niet. Je kan het ook groter maken dan het is. Ze zijn 30(!) jaar samen. Duidelijk dat haar man haar niet wilde kwetsen/verkrachten/pijn doen. Hij wou gewoon wat anders proberen.... zijn intentie was dus niet slecht.
Als jij met een voorbinddildo jouw man in zijn kont neemt, terwijl je weet dat hij dat niet wil of zonder bij hem na te gaan of hij dat ook wil, dan spoor je niet en heb je hem verkracht. Als je iets anders wil proberen met het lichaam van je partner, heb je daar instemming voor nodig. Zelfs als mensen aan SM enzo doen hebben ze daar beiden bewust in ingestemd.

maandag 14 augustus 2017 om 11:50
Ja joh. Ze zijn 30 jaar samen en op basis van een vaag verhaal op viva draai jij even hun relatie de nek om. Leuk om te lezen voor TO dat je haar leven verpest heeft door 30 jaar met de verkeerde vent een relatie te hebben. En dan heb ik het nog niet eens over haar kinderen. Jij bent echt niet goed bij je hoofd. Waarom adviseer je haar niet direct aangifte te doen van verkrachting en te zorgen dat haar man achter slot en grendel gaat. Moet je eens kijken hoe gelukkig iedereen daar van wordt.shisha schreef: ↑14-08-2017 11:38Het maakt niet uit of het verkrachting is of niet.
Daar gaat het om.
Voordat iedereen over me heen valt. Dat laatste is een hyperbool, dat is de stijlfiguur van overdrijving om een punt te maken. Dus niet letterlijk wat ik bedoel.
maandag 14 augustus 2017 om 11:50
Los van de discussie of het verkrachting is (ik denk persoonlijk van wel): ik word ZO ongelooflijk triest van het feit dat hele volksstammen vinden dat je constant je grenzen moet bewaken als vrouw zijnde tijdens de seks. Dat je duidelijker nee moet zeggen. Dat je maar niet in zo'n relatie moet zitten.
Je hebt toch samen seks? Je ligt toch niet in bed als tijdelijk gebruiksvoorwerp voor een man? Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat je dingen doet waar je allebei zin in hebt.
Zo onsexy dat je er constant op bedacht moet zijn of 'ie hem niet ongevraagd anaal indrukt. Echt, ongelooflijk. Al helemaal met zoiets (wat pijnlijk kan zijn) ben je toch echt wel een hork van de bovenste plank als je 'nee' negeert en je vrouw van 30 jaar gebruikt als gebruiksvoorwerp want geil. Alsjeblieft zeg.
Je hebt toch samen seks? Je ligt toch niet in bed als tijdelijk gebruiksvoorwerp voor een man? Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat je dingen doet waar je allebei zin in hebt.
Zo onsexy dat je er constant op bedacht moet zijn of 'ie hem niet ongevraagd anaal indrukt. Echt, ongelooflijk. Al helemaal met zoiets (wat pijnlijk kan zijn) ben je toch echt wel een hork van de bovenste plank als je 'nee' negeert en je vrouw van 30 jaar gebruikt als gebruiksvoorwerp want geil. Alsjeblieft zeg.

maandag 14 augustus 2017 om 11:53
Als ik die mogelijke feiten opnoem dan word ik gelynched.
Als ik vragen stel dan blame ik de victim.
Nogmaals, twee keer nee is al te veel, maar niet per sé verkrachting.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 11:57
2.60% gewijzigd

maandag 14 augustus 2017 om 11:56
Hoezo niet? Alles is opgelost hoortampontouwtje schreef: ↑14-08-2017 11:35Je hebt het alleen je ex kwalijk genomen, alles lag aan hem. Daar los je niks mee op. Je moet eens goed gaan begrijpen waarom je jezelf hebt laten vallen.
Ik begrijp trouwens ook niet waarom je jouw situatie met die van TO vergelijkt.

Waarom ik mij daarin heb laten vallen? Tja, dat is moeilijk om zo uit te leggen want zoals ik al tien keer heb gezegd (en er daag mij iets dat ik deze discussie al eens eerder met je heb gehad maar ben niet zeker), je hebt geen idee wat het is totdat het je overkomt. Achteraf denk ik ook heel vaak "daar toen in die situatie, hoe kon ik u zo stom zijn om..", maar toen? Alles begin zo klein en onschuldig, alsof je de kikker bent in de pot kokend water die niet doorheeft dat de pot gaat koken.
Maar je hebt gelijk de hele strekking van mijn exrelatie doet hier niet veel aan toe, het gaat hier ook niet over een man die haar totaal onder de knip heeft, of toch in ieder geval daar hebben we te weinig info over om die conclusie te trekken. Dit is beetje uitgelopen uit "ik heb niet direct iets gedaan of aangifte gedaan" "je bent psychisch niet goed als je bij zo iemand blijft" "het is niet mijn fout" "je moet het niet allemaal op hem steken want jij bent wel degelijk in fout geweest.." welja enzoverder

Wat er mij wel toe doet is dat ik van mezelf wou dat ik bv op het moment dat ik tegen mijn wil seks moest hebben ik toen had beseft dat het wel degelijk erg was en wel degelijk niet goed te praten omdat die persoon een paar jaar eerder eerst aan mij had gevraagd "zullen we een relatie hebben?". Dus daarmee dat ik TO ook wil meegeven dat ze zeker alle recht heeft om zich verkracht te voelen en dat ze zeker voor zichzelf op mag komen, maar daarin verschil jij ook niet zoveel in mening voor zover ik het begrijp. Alleen begrijp ik dan wel weer dat je soms niet goed weet hoe je moet handelen dan.
En Groenethee ik ben dan wel weer blij dat ik bij mijn moeder met alles terecht kan. Geeft echt een heel fijn en warm gevoel, weten dat je altijd thuis kan uithuilen en dat er altijd iemand onvoorwaardelijk voor je is. Ik hoop oprecht dat mijn kinderen ook altijd zullen weten dat de deur open staat en ze veilig zijn bij mij, en dat hun geluk wel degelijk iets is waar ik aan wil meehelpen en ze niet zomaar aan hun lot wil overlaten.
maandag 14 augustus 2017 om 11:59
Er is geen dwang gebruikt, er is geen geweld gebruikt, er is geen kracht gebruikt, lees ik van een aantal posters.
Denken deze posters dat je enkel verkracht kan zijn als deze elementen voorkomen?
Waarom mag je geen sex hebben met iemand in een coma? Of iemand die zoveel gedronken heeft dat ie laveloos is? Of als iemand van de wereld is door drugs? (die mogelijk zijn toegediend door een dader)
Ach, hij heeft maar een beetje gepenetreerd...
Maar hij was gewoon wat geil...
Hij had niet de intentie....
Dan ga je toch niet bij de kinderen liggen? Dan praat je toch eventjes.....
Je mag het anders noemen wat mij betreft, maar volgens de wet is dit verkrachting.
Het voorbeeld van een voorbinddildo zoals hierboven geschreven kwam ook in mij op.
Denken deze posters dat je enkel verkracht kan zijn als deze elementen voorkomen?
Waarom mag je geen sex hebben met iemand in een coma? Of iemand die zoveel gedronken heeft dat ie laveloos is? Of als iemand van de wereld is door drugs? (die mogelijk zijn toegediend door een dader)
Ach, hij heeft maar een beetje gepenetreerd...
Maar hij was gewoon wat geil...
Hij had niet de intentie....
Dan ga je toch niet bij de kinderen liggen? Dan praat je toch eventjes.....
Je mag het anders noemen wat mij betreft, maar volgens de wet is dit verkrachting.
Het voorbeeld van een voorbinddildo zoals hierboven geschreven kwam ook in mij op.
If accidentally read, induce vomiting.
maandag 14 augustus 2017 om 12:01
maandag 14 augustus 2017 om 12:06
Maar dat IS hij in pure theorie wel. Zij zegt nee (twee keer zelfs), hij doet het toch. Zij wou niet, hij deed het toch. Dan verkracht je. En het zou niet mogen zijn dat je plots wel meer credits krijgt en plots dat wel mag doen omdat je het slachtoffer al zo lang kent. Je bent even hard over de grens gegaan.
Alleen of je hem daadwerkelijk wilt aangeven moet je dan over nadenken of dat de beste oplossing is. In theorie zou het moeten, in de praktijk is het wel lastiger. Het is dus heel moeilijk te bewijzen, en misschien gaat de schade achteraf veel groter zijn als je te horen krijgt dat hij niets krijgt wegens gebrek aan bewijs of dat je niet geloofd wordt (ik ga hier gewoon vanuit van een verhaal dat waar is, is het verzonnen verkrachting wordt het uiteraard weer een ander verhaal). Misschien dat het een beter gevoel geeft om gewoon de relatie te verbreken en niet meegesleurd te moeten worden in nog meer drama. Dus ik vind dat als een vrouw verkracht wordt in een relatie, of die nu 2, 5, 10 of 40 jaar lang is, ze alle recht heeft om naar de politie te gaan een aangifte te doen. Of ik het zelf zou aanraden in die situatie is dan weer een tweede, maar niet omdat ik vind dat het lang niet zo erg is, gewoon omdat het een hele moeilijke zaak is. En ergens ook wel terecht, want de keerzijde mag nu ook niet zijn dat we maar lukraak mannen de bak inknallen omdat jaloerse exen zich dan weer even beter voelen.