Is dit verkrachting?

12-08-2017 13:40 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.

De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.

Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.

Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.

Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de scheiding snel voorbij is en dat je de rust kan vinden.

Succes met de verwerking van dit alles :hug:
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijke situatie TO.. Heel erg goed dat je voor jezelf kiest, maar hoe verdrietig en in de war moet je je nu voelen.. Hopelijk vind je de psychologische hulp die je nodig hebt en kom je hier sterker uit. Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles :hug:
Top dat je kapt met hem. Wat een lul. Beter gaat hij het je niet moeilijk maken in de scheiding. Veel sterkte de komende tijd.
Goed dat je hulp hebt gezocht. Veel sterkte gewenst.
Ik hoop dat de scheiding je een beetje rust zal geven. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte :hug: ik vind je een erg sterke vrouw, je verdient het om gelukkig te zijn :redrose:
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
TO sorry bij voorbaat

Ik hoop dat de fijne types die alles op schandelijke wijze liepen te bagatelliseren zich nu rot schamen als ze de laatste post van TO lezen.
Sterkte Daisy :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Ik vind je een dappere vrouw :hug:
Wat een sterk en juist besluit heb je genomen :hug: :rose:
Ik zou je het liefst een hele dikke knuffel willen geven :hug: Veel liefs en sterkte ..Je hebt het goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO ik gun je rust en lieve mensen om je heen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Het heeft dus behoorlijke impact op je gehad, en dan zijn er inderdaad een paar randdebielen die bagatelliseren hoe jij je je voelt. Ik snap dat je even hier niet gelezen hebt. Ik denk dat je de situatie verstandig hebt aangepakt. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Een enorme stap na 30 jaar samen zijn. Maar wel heel dapper en sterk. Succes
Alle reacties Link kopieren
Goed dat hulp is ingezet.
Heel veel sterkte met de verwerking hiervan :hug:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Heel knap TO, pfoe wat moet dit allemaal zwaar zijn.
Fijn dat je hulp hebt gevonden.

Sterkte :hug:
iones schreef:
01-09-2017 12:33
Het heeft dus behoorlijke impact op je gehad, en dan zijn er inderdaad een paar randdebielen die bagatelliseren hoe jij je je voelt. Ik snap dat je even hier niet gelezen hebt. Ik denk dat je de situatie verstandig hebt aangepakt. Veel sterkte.
Draai het nu niet om iones. Er kwam een vraag op het forum en op een vraag zijn meerdere antwoorden mogelijk .Er is veel geschreven over en weer. Zo gaat dat op Viva, op élk forum. Dat is de definitie van een forum!

Aan het eind van het topic kun je niet even doodleuk vermelden dat randdebielen 'bagatelliseren hoe TO zich voelt'. Dat heeft NIEMAND gedaan maar door dit te stellen geef je wel een onnodige gemene draai aan dit topic.

TO, sterkte, ik hoop dat je dit bijzonder nare voorval, kunt verwerken en de rust vindt die je zoekt.
Die gemene draai had jij er al aan gegeven hoor. Bovendien gaat dit topic niet over jou Kadanz. Heel relaas om weer je gelijk te halen maar toch nog even 1 zinnetje schrijven voor TO. Zo doorzichtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er om die reden ook niet op gereageerd, maar ik vond de opmerking randdebielen ook stuitend. Alleen maar omdat er mensen zijn die een andere mening hebben? Als je alleen maar meepraters wilt, moet je de vraag "is dit verkrachting?" niet stellen op een forum.
Alle reacties Link kopieren
Je bent ook een randdebiel of op zn minst een beetje wereldvreemd als je niet snapt dat dit verkrachting is. Als je je een grote kerel voelt of vrouw als je denkt dat je wel lekker kan victim blamen hier omdat het een openbaar forum is en lekker anoniem. Dan mag je wel even in de spiegel kijken of je wel helemaal spoort ja!
Alle reacties Link kopieren
marchien82 schreef:
14-09-2017 19:07
Je bent ook een randdebiel of op zn minst een beetje wereldvreemd als je niet snapt dat dit verkrachting is. Als je je een grote kerel voelt of vrouw als je denkt dat je wel lekker kan victim blamen hier omdat het een openbaar forum is en lekker anoniem. Dan mag je wel even in de spiegel kijken of je wel helemaal spoort ja!
Ach, hou toch op. Lees dan gewoon eerst alle reacties even. Er is niemand, maar dan ook werkelijk niemand hier die TO ergens de schuld van geeft. Maar ik laat het hierbij, heb geen zin om alles weer op te rakelen.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
14-09-2017 11:48
Aan het eind van het topic kun je niet even doodleuk vermelden dat randdebielen 'bagatelliseren hoe TO zich voelt'. Dat heeft NIEMAND gedaan
Dan heb je heel selectief gelezen. Dit is o.a. tegen/over TO gezegd, door verschillende mensen:

"Ik zou hier persoonlijk niet zo'n punt van maken.
Je houdt toch van elkaar?"

" Als TO te zwak is om op te stappen en de vakantie uitzit is het ook maar de vraag hoe duidelijk haar nee was."

"En zijn manier schoot haar nu even in het verkeerde (keel)gat. Dan heb je daad even een pittig gesprekje over en klaar ermee. Wat een moeilijk gedoe."

"Ik vind het overdreven. Het is je man. Je bent 30 jaar bij elkaar. Hij heeft sorry gezegd en was in een geile bui. Kan gebeuren lijkt mij en alleen vertellen dat je er niet van gediend bent, dat je de situatie vervelend vond en dat je wil dat dit niet meer gebeurd is genoeg. Klaar."

"Maar allemachtig, zeg, aanranding, verkrachting... man, man, wat een dramatiek."

"Je kan het ook groter maken dan het is. Ze zijn 30(!) jaar samen. Duidelijk dat haar man haar niet wilde kwetsen/verkrachten/pijn doen. Hij wou gewoon wat anders proberen.... zijn intentie was dus niet slecht."

"pff wat draven mensen hier door!
Man is geil en probeert 2x iets wat TO niet wil.............verder gebeurt er niks.
Even nog een keer goed duidelijk maken dat je dat niet wilt (als geile bui over is) en opgelost is het probleem."


En dan laat ik de nog leesbare maar door de moderator verwijderde berichten en de andere posts van hierboven al geciteerde personen weg...
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk, en dit na 30 jaar samen, sterker nog, na alle medische ellende die jij over je heen hebt gekregen. Onvoorstelbaar, wat moet jij je verraden voelen. Heel veel sterkte gewenst! Dit was denk ik de enige juiste beslissing. Heb je mensen in vertrouwen kunnen nemen, zodat je ook wat steun in je sociaal netwerk hebt? Mensen die respecteren dat je geen aangifte wil doen?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met je to, je bent nu een maand verder? Alles beter een plek kunnen geven? Spijt of geen spijt dat je aangifte gedaan hebt?

sorry voor mijn vragen, ik vind het oprecht ontzettend naar voor je, maar ben ook benieuwd naar hoe je je nu voelt.
tyche schreef:
14-09-2017 22:24
Dan heb je heel selectief gelezen. Dit is o.a. tegen/over TO gezegd, door verschillende mensen:

"Ik zou hier persoonlijk niet zo'n punt van maken.
Je houdt toch van elkaar?"

" Als TO te zwak is om op te stappen en de vakantie uitzit is het ook maar de vraag hoe duidelijk haar nee was."

"En zijn manier schoot haar nu even in het verkeerde (keel)gat. Dan heb je daad even een pittig gesprekje over en klaar ermee. Wat een moeilijk gedoe."

"Ik vind het overdreven. Het is je man. Je bent 30 jaar bij elkaar. Hij heeft sorry gezegd en was in een geile bui. Kan gebeuren lijkt mij en alleen vertellen dat je er niet van gediend bent, dat je de situatie vervelend vond en dat je wil dat dit niet meer gebeurd is genoeg. Klaar."

"Maar allemachtig, zeg, aanranding, verkrachting... man, man, wat een dramatiek."

"Je kan het ook groter maken dan het is. Ze zijn 30(!) jaar samen. Duidelijk dat haar man haar niet wilde kwetsen/verkrachten/pijn doen. Hij wou gewoon wat anders proberen.... zijn intentie was dus niet slecht."

"pff wat draven mensen hier door!
Man is geil en probeert 2x iets wat TO niet wil.............verder gebeurt er niks.
Even nog een keer goed duidelijk maken dat je dat niet wilt (als geile bui over is) en opgelost is het probleem."


En dan laat ik de nog leesbare maar door de moderator verwijderde berichten en de andere posts van hierboven al geciteerde personen weg...
Het is jouw keuze om hierin het bagatelliseren van TO's gevoel te zien. Ik ben het daar niet mee eens. TO komt met een vraag en een zeer summiere OP. Aan de hand van die OP krijg je reacties die variëren van 'verkrachting' tot 'niet veel aan de hand'. Tot dusver een normale (gevoelige) discussie en nog lang geen bagatelliseren. Bovendien zijn nogal wat van de door jou aangehaalde reacties niet gericht tegen TO maar onderdeel van een grotere discussie. Houd dat asjeblieft in het achterhoofd voordat je verkondigt dat men TO's gevoel bagatelliseert.

Door stellig te verkondigen dat men haar gevoel bagatelliseert terwijl er feitelijk een normale (nogmaals, zeer gevoelige) discussie gaande is hou je juist het idee in stand dat een verkrachtingsslachtoffer niet geloofd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven