Is dit verkrachting?
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
zondag 13 augustus 2017 om 13:52
Pardon?! 'probeerde'? 'dit soort problemen' ?, We hebben het over verkrachting, hoe vaak moet dat nog herhaald, hij is tegen haar zin haar lichaam binnengedrongen. Waarom zo bagatelliserend?tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 13:43Omdat het haar man is, hij iets tegen haar wil in probeerde, maar haar niet gedwongen heeft of fysiek letsel heeft toegebracht. Ze kan ook gewoon van hem scheiden.
Als we denken dat de politie ook dit soort problemen moet oplossen omdat partners er samen niet uitkomen, dan hebben we meer meer politie nodig.

zondag 13 augustus 2017 om 13:56
Ze is 30 jaar met de man. Hij probeert haar anaal te penetreren terwijl ze dat niet wil. Hij is binnen in haar geweest. Zij stapt het bed uit. En nu de politie bellen?
Serieus? Ik zou een advocaat bellen, om een scheiding aan te vragen.
Probleem opgelost.
zondag 13 augustus 2017 om 14:15
Al was ze 60 jaar bij die man, het blijft verkrachting. Al was ze zelf zo gek als een deur (TO; dat ben je niet hoor, dit is een voorbeeld), het blijft verkrachting. Al had ze sexy lingerie aan, al had ze ooit gezegd dat ze iets wel spannend vond, dit blijft verkrachting.tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 13:56Ze is 30 jaar met de man. Hij probeert haar anaal te penetreren terwijl ze dat niet wil. Hij is binnen in haar geweest. Zij stapt het bed uit. En nu de politie bellen?
Probleem opgelost.
Het 'probleem' kan niet meer opgelost worden want het is al gebeurd. TO gaat inderdaad weg bij die eikel, maar dat wist niet uit wat hij gedaan heeft.
Gefeliciteerd dat jij een advocaat zou bellen tampontouwtje, hooray, goed van je hoor. Of TO de politie, advocaat of wie dan ook wil bellen mag ze helemaal zelf weten.
mawi3ke wijzigde dit bericht op 13-08-2017 17:19
0.92% gewijzigd

zondag 13 augustus 2017 om 14:33
Nogmaals. Het is een FEIT dat dit verkrachting is. Een FEIT. Het maakt niet uit wie of wat of waar of hoe.tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 13:56Ze is 30 jaar met de man. Hij probeert haar anaal te penetreren terwijl ze dat niet wil. Hij is binnen in haar geweest. Zij stapt het bed uit. En nu de politie bellen?
Probleem opgelost.
Ongelovelijk hoeveel mensen dit proberen te nuanceren door te zeggen dat ze 30 jaar samen is met deze man. Dat doet er namelijk helemaal niet toe.
zondag 13 augustus 2017 om 14:36
Omdat je geen idee hebt waar je over praat als het je niet overkomt. En dat maakt het voor veel vrouwen ook enorm moeilijk om over te praten, dit soort veroordelende reacties. Want het ligt wel aan jezelf, het is je eigen schuld, je hebt het zelf veroorzaakt.tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 13:48Waarom ben je als vrouw met een man waar je niet tegen op kan. Je bent toch niet gek? Jij bent verantwoordelijkheid voor jouw geluk, jouw leven, jouw relatie. Zit je vrijwillig in een huis met een man die je tot seks dwingt dan doe jij iets verkeerd.
Dat je een huiselijke verkrachting gaat vergelijken als zijnde erger dan verkracht te worden door een onbekende man die jou in de bosjes sleurt, je kleren van je lijf scheurt, je vreest voor je leven, zijn lichaam niet kent, zijn persoonlijkheid niet kent. Dan ben je echt niet wijs. Zo een vrouw is echt een slachtoffer.
Een vrouw die elke dag bij een vent blijft die haar niet goed behandelt heeft een psychisch probleem.
Besef je niet dat dat nu juist exact hetzelfde is wat je van je partner te horen krijgt? Zulke relaties beginnen niet met een verkrachting in week 1. Zulke relaties zijn zo sluipend, je wordt op zoveel vlakken aangevallen en je persoonlijkheid word stukje voor stukje gewoon afgevlakt zondar dat je zelfs maar beseft. En het ergste is, je gaat effectief geloven dat je het je eigen fout is. En ik wou dat het alleen maar mensen overkwam die psychisch niet goed waren, dat zou een hoop leed schelen. Helaas is de werkelijkheid anders. Ofja, misschien was ik op dat moment inderdaad psychisch niet helemaal meer goed, maar dat kwam door wat mijn ex in de loop van de jaren allemaal mij had ingeprent en dat ik op den duur nog geloofde ook.
Ik ben gelukkig er uit gestapt, maar het heeft tot even na mijn relatie geduurd voordat ik werkelijk begon in te zien hoe fout die dingen in bed wel niet waren geweest (en vele andere dingen ook). Want op dat moment? Het was toch niet zo erg, en het was zo'n leuke dag geweest, dat moest ik toch niet verpesten? Maar echt, ik ben eigenlijk heel blij als je mij psychisch niet goed vind en dat jij nul begrip hebt voor zoiets want dat wil zeggen dat je het nooit hebt meegemaakt en hopelijk dat je het ook nooit zult meemaken. Dat is veel beter dan jezelf hierin te herkennen. Ik wou immers dat ik het ook nooit had meegemaakt en dat ik van de zijkant kon veroordelen. Anderzijds begrijp ik nu ook weer veel beter wat het is.
Ik wil alleen meegeven aan iedereen die hetzelfde heeft meegemaakt en inclusief TS die even psychisch niet orde zijn als mij blijkbaar: er is licht aan het einde van de tunnel en je bent sterker dan je denkt!
Overigens zeg ik ook nergens dat uit een bosje verkracht worden niet erg is. Ik zeg zelfs niet dat in een relatie verkrachten erger is. Maar ik vind niet dat het ene vreselijk is en het ander maar een detail dat niet hetzelfde is "want je kent de dader". Ik vind dat je best even vies en vuil en verraden en bang mag voelen als je in een relatie van 30 jaar plots ongewild gepenetreerd wordt nadat je twee keer nee hebt gezegd. Maar het feit dat er nog altijd vrouwen en mannen zijn die dat idioot, overdreven en totaal niet te vergelijken vinden met een "verkrachting uit de bosjes" is nu ook eenmaal de reden waarom veel vrouwen hun mond maar houden en er niets over durven vertellen.
zondag 13 augustus 2017 om 15:22
Hoi Daisymadelief.
Goed dat je een plan hebt en blijf gewoon schrijven als dat je wel oplucht, dat kan ik me indenken en zeker nu je ook nog op vakantie bent. Tip: dan lees je al die niet empathische reacties gewoon niet. Je merkt snel genoeg wanneer mensen niet het fatsoen hebben om met jouw gevoelens rekening te houden. Nogmaals sterkte.
Goed dat je een plan hebt en blijf gewoon schrijven als dat je wel oplucht, dat kan ik me indenken en zeker nu je ook nog op vakantie bent. Tip: dan lees je al die niet empathische reacties gewoon niet. Je merkt snel genoeg wanneer mensen niet het fatsoen hebben om met jouw gevoelens rekening te houden. Nogmaals sterkte.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 13 augustus 2017 om 15:52
Ik wilde een heel relaas houden tegen Tampontouwtje over haar gebrek aan empathie en inlevingsvermogen, maar alles wat ik nu nog zou zeggen doet afbreuk aan jouw posting Butterscotch. Fijn dat jij de kracht hebt gevonden om uit die relatie te stappen. 
Daisymadelief

Daisymadelief

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 13 augustus 2017 om 16:01
Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zondag 13 augustus 2017 om 16:05
Ik heb de discussie in grote lijnen gevolgd, maar de reacties stroomden zo snel naar binnen dat ik niet alles gelezen heb.
Wat verschrikkelijk voor je!
Ik weet niet of mijn reactie gepast is, anders hoop ik dat je me kunt vergeven:
Maar ik zie de hele tijd voor me dat als mij zoiets zou overkomen dat ik dan naar zo'n erotiekwinkel zou gaan om een hele grote dildo te kopen om die dan zonder glijmiddel flink hard in zijn achterste te duwen.
Zoete wraak. al was het maar in mijn gedachten en daarna zou ik zeggen: sorry, maar ik kon me even niet beheersen, ik had er ineens zo'n zin in...
Wat verschrikkelijk voor je!
Ik weet niet of mijn reactie gepast is, anders hoop ik dat je me kunt vergeven:
Maar ik zie de hele tijd voor me dat als mij zoiets zou overkomen dat ik dan naar zo'n erotiekwinkel zou gaan om een hele grote dildo te kopen om die dan zonder glijmiddel flink hard in zijn achterste te duwen.
Zoete wraak. al was het maar in mijn gedachten en daarna zou ik zeggen: sorry, maar ik kon me even niet beheersen, ik had er ineens zo'n zin in...
zondag 13 augustus 2017 om 17:06
zondag 13 augustus 2017 om 17:10
Lieve Daisy,
Wat goed dat je nu voor jezelf kiest, weg met die ellendeling. Iemand die jouw neen niet respecteert, is jou niet waard. En denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om met zo min mogelijk ellende zo snel mogelijk je eigen weg te gaan bewandelen.
Ik sluit me aan bij butterscotch (helder, eerlijk en bovendien zonder oordeel). Laat je niet afleiden door van die gifkikkers, noem bewust geen namen om ze verder geen aandacht te schenken, die jouw verhaal proberen in een wedstrijdje juridische/omgekeerde psychologie te draaien, want jij hebt er totaal niets aan. Leg die lelijke discussies naast je want zij zijn niet wijs.
Ik wens je gezondheid, kracht, energie en een hoop liefde voor de komende tijd
Wat goed dat je nu voor jezelf kiest, weg met die ellendeling. Iemand die jouw neen niet respecteert, is jou niet waard. En denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om met zo min mogelijk ellende zo snel mogelijk je eigen weg te gaan bewandelen.
Ik sluit me aan bij butterscotch (helder, eerlijk en bovendien zonder oordeel). Laat je niet afleiden door van die gifkikkers, noem bewust geen namen om ze verder geen aandacht te schenken, die jouw verhaal proberen in een wedstrijdje juridische/omgekeerde psychologie te draaien, want jij hebt er totaal niets aan. Leg die lelijke discussies naast je want zij zijn niet wijs.
Ik wens je gezondheid, kracht, energie en een hoop liefde voor de komende tijd

zondag 13 augustus 2017 om 18:22
zondag 13 augustus 2017 om 18:29
zondag 13 augustus 2017 om 18:52
Ja? Echt?
Ik heb het in mijn vorige relatie meegemaakt, maar er eigenlijk nooit overnagedacht de relatie te verbreken of hem aan te geven
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 13 augustus 2017 om 18:55
zondag 13 augustus 2017 om 18:56
Ja, ik zou niet langer mijn leven willen delen met iemand die ik niet kan vertrouwen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
zondag 13 augustus 2017 om 19:05

zondag 13 augustus 2017 om 19:07
Ik heb een hele goede relatie maar zou het in dit geval ook zonder goed gesprek verbreken....
omdat de relatie blijkbaar niet zo goed is/was als ik dacht als mijn maatje en partner mijn grenzen zodanig overschrijdt dat ik hem niet meer kan vertrouwen.
omdat de relatie blijkbaar niet zo goed is/was als ik dacht als mijn maatje en partner mijn grenzen zodanig overschrijdt dat ik hem niet meer kan vertrouwen.
anoniem_63f9348dbeb35 wijzigde dit bericht op 13-08-2017 19:12
81.18% gewijzigd

zondag 13 augustus 2017 om 19:09
Zo vreselijk goed omschreven....Butterscotch schreef: ↑13-08-2017 14:36Omdat je geen idee hebt waar je over praat als het je niet overkomt. En dat maakt het voor veel vrouwen ook enorm moeilijk om over te praten, dit soort veroordelende reacties. Want het ligt wel aan jezelf, het is je eigen schuld, je hebt het zelf veroorzaakt.
Besef je niet dat dat nu juist exact hetzelfde is wat je van je partner te horen krijgt? Zulke relaties beginnen niet met een verkrachting in week 1. Zulke relaties zijn zo sluipend, je wordt op zoveel vlakken aangevallen en je persoonlijkheid word stukje voor stukje gewoon afgevlakt zondar dat je zelfs maar beseft. En het ergste is, je gaat effectief geloven dat je het je eigen fout is. En ik wou dat het alleen maar mensen overkwam die psychisch niet goed waren, dat zou een hoop leed schelen. Helaas is de werkelijkheid anders. Ofja, misschien was ik op dat moment inderdaad psychisch niet helemaal meer goed, maar dat kwam door wat mijn ex in de loop van de jaren allemaal mij had ingeprent en dat ik op den duur nog geloofde ook.
Ik ben gelukkig er uit gestapt, maar het heeft tot even na mijn relatie geduurd voordat ik werkelijk begon in te zien hoe fout die dingen in bed wel niet waren geweest (en vele andere dingen ook). Want op dat moment? Het was toch niet zo erg, en het was zo'n leuke dag geweest, dat moest ik toch niet verpesten? Maar echt, ik ben eigenlijk heel blij als je mij psychisch niet goed vind en dat jij nul begrip hebt voor zoiets want dat wil zeggen dat je het nooit hebt meegemaakt en hopelijk dat je het ook nooit zult meemaken. Dat is veel beter dan jezelf hierin te herkennen. Ik wou immers dat ik het ook nooit had meegemaakt en dat ik van de zijkant kon veroordelen. Anderzijds begrijp ik nu ook weer veel beter wat het is.
Ik wil alleen meegeven aan iedereen die hetzelfde heeft meegemaakt en inclusief TS die even psychisch niet orde zijn als mij blijkbaar: er is licht aan het einde van de tunnel en je bent sterker dan je denkt!
Overigens zeg ik ook nergens dat uit een bosje verkracht worden niet erg is. Ik zeg zelfs niet dat in een relatie verkrachten erger is. Maar ik vind niet dat het ene vreselijk is en het ander maar een detail dat niet hetzelfde is "want je kent de dader". Ik vind dat je best even vies en vuil en verraden en bang mag voelen als je in een relatie van 30 jaar plots ongewild gepenetreerd wordt nadat je twee keer nee hebt gezegd. Maar het feit dat er nog altijd vrouwen en mannen zijn die dat idioot, overdreven en totaal niet te vergelijken vinden met een "verkrachting uit de bosjes" is nu ook eenmaal de reden waarom veel vrouwen hun mond maar houden en er niets over durven vertellen.
Zo vreselijk dat je dit hebt moeten meemaken
Zo een intens goed voorbeeld voor alle vrouwen die in zo'n situatie zitten

zondag 13 augustus 2017 om 20:04
Volgens mij is er helemaal niemand die TO hier de "schuld" geeft, hoor. Of dat TO fout zit. Het is alleen dat niet iedereen hetzelfde denkt over de manier waarop TO hiermee om gaat.Butterscotch schreef: ↑13-08-2017 14:36Omdat je geen idee hebt waar je over praat als het je niet overkomt. En dat maakt het voor veel vrouwen ook enorm moeilijk om over te praten, dit soort veroordelende reacties. Want het ligt wel aan jezelf, het is je eigen schuld, je hebt het zelf veroorzaakt.
Besef je niet dat dat nu juist exact hetzelfde is wat je van je partner te horen krijgt? Zulke relaties beginnen niet met een verkrachting in week 1. Zulke relaties zijn zo sluipend, je wordt op zoveel vlakken aangevallen en je persoonlijkheid word stukje voor stukje gewoon afgevlakt zondar dat je zelfs maar beseft. En het ergste is, je gaat effectief geloven dat je het je eigen fout is.
zondag 13 augustus 2017 om 20:24
Nee, maar er zijn er wel een x aantal die bagatelliseren wat er aan de hand is. Precies in dit stukje van Butterscotch zit em de crux, elke relatie evolueert en daarmee soms ook de mindere of zelfs kwalijke gedragingen. (Ik kan het niet zo goed omschrijven als Butter, squeeze me). Met dergelijk gedrag groei je mee totdat er iets gebeurt waar je echt je grenzen tegenkomt en dat lijkt voor to nu gaande.
Vooral die eerste zin vind ik bijzonder krachtig, want een narcist zit zo bij je binnen maar zie die ellendeling nou maar buiten te zetten en dan krijg je inderdaad jan en alleman op je dak die je gaan vertellen dat zij dat allemaal al zagen.
Vooral die eerste zin vind ik bijzonder krachtig, want een narcist zit zo bij je binnen maar zie die ellendeling nou maar buiten te zetten en dan krijg je inderdaad jan en alleman op je dak die je gaan vertellen dat zij dat allemaal al zagen.