Is dit verkrachting?

12-08-2017 13:40 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.

De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.

Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.

Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.

Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
Ik weet niet wat je gaat doen TO. Je zou je man hierom kunnen vervolgen, en een rechtszaak kunnen krijgen waar op dezelfde akelige manier wordt gereageerd als veel mensen in dit topic doen. Het is de reden waarom veel vrouwen niet vervolgen.

Maar ik denk dat je onder deze omstandigheden niet bij je man kunt blijven. Maar als je dochters vragen gaan stellen, wat zeg je dan? In ieder geval moet je nu eerst aan jezelf denken.
Duidelijk en triest verhaal, TO, :hug:
Ik snap goed dat je geen aangifte wilt doen. En ik denk dat echtscheiding de enige weg is na deze rotstreek van je man, na 30 jaar huwelijk gvd :steam:
Veel sterkte!
:hug:
Daisy, je bent goed bezig. Nog even volhouden en dan kan je afscheid nemen van wat ooit was en stappen vooruit zetten. Die paar dagen die je thuis moet overbruggen: kan je elders terecht? Of, nog beter, hij?

Nogmaals :hug:
Is je man er nog op terug gekomen? Ongelooflijk dat hij het zo makkelijk van zich af zet! Weet hij dat je nu echt wil scheiden?
En natuurlijk een :hug:
bankje2014 schreef:
13-08-2017 00:48
TO. Ik heb in februari hier dezelfde vraag gesteld. Mijn ex had mij ook tijdens een vakantie gegrepen en tot bloedens aan toe. Je gaat hier weinig begrip vinden. Ik ben nog net niet gefileerd op het forum. Ga weg bij deze man. Heb ik ook gedaan.
Wat vreselijk dat jou dit ook is overkomen. Goed dat je bij hem weg bent gegaan!
kadanz schreef:
13-08-2017 00:41
Terug naar mijn originele punt: een gradatie zou dit enigszins kunnen oplossen. Nu is het voor veel mensen nog steeds alles of niets. De man van TO zal zich geen verkrachter voelen. Maar hij zal zich wellicht wel seksueel onvoorzichtig achten. Haak daar op in. Criminaliseer dat maar. Ik weet zeker dat je zo meer mensen veroordeeld krijgt dan met de vrij rigide verkrachtingswet.
Jammer dat hij zich geen verkrachter voelt. Hj is het namelijk wel.

Zou wat zijn als je de wet gaat aanpassen zodat de dader zich dan wel in de omschrijving van het misdrijf gaat vinden o_o
TO: fijn wat van je te horen. Dat je je k** voelt, is zo begrijpelijk. Helemaal wanneer je een rotjaar achter de rug hebt en in buitenland zit, met mensen waar je vertrouwen in hebt op afstand. Kan me voorstellen dat je je dan heel erg alleen voelt.
Goed dat je contact op gaat nemen met huisarts, therapeut en maatschappelijk werk. Zorg dat je de steun en hulp krijgt die je nodig hebt. :hug:
Je mag me altijd pb'en; kan misschien prettiger zijn dan schrijven op dit openbare stuk.
Veel sterkte gewenst en knap dat je e.e.a. al in actie hebt gezet en al een besluit hebt genomen m.b.t. aangifte.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 13-08-2017 12:12
10.39% gewijzigd
TO, wat goed van je! Na je ziekte en operaties kies je voor jezelf. Voor rust en herstel. Heel veel sterkte en succes!
:|
To, heel veel succes en sterkte met alles verwerken :hug:
Lieve TO, ook ik lees dit topic mee vanaf het begin en ik wil je bij deze heel veel sterkte en kracht wensen. Ik kan me niet voorstellen hoe dit voor jou moet zijn.
Dat je eigen man, met wie je 30 jaar lief en leed deelt, je dit aan kan doen en zo grenzeloos te werk kan gaan.
Ik kan er met de pet niet bij.
Sterkte...❤️
Iew iew iew gaan we dit topic nu echt aangrijpen om de 'rigide verkrachtingswet' wat te versoepelen? 'Seksuele onvoorzichtigheid,' are you fucking kidding me? :facepalm:

Ik ben een groot fan van relativeren, maar nou net niet op dit gebied.
Goed bezig vrouw. Ik lees weer daadkracht :hug:
Daisy, je hebt de te zetten stappen duidelijk voor ogen. Top! En goed dat je hulp gaat inschakelen. Wellicht kun je die alvast mailen voor een afspraak? Dan hoef je daar al niet meer over na te denken. De meeste psychologen kun je ook mailen :) .

Heel veel sterkte :hug: .

Heb je al bedacht hoe je de omgeving mede gaat delen dat je gaat scheiden? Omdat je zegt geen aangifte te willen doen ivm omgeving. Mensen gaan om redenen vragen... bereid je daar ook even op voor. En ga je iemand in vertrouwen nemen? Bijvoorbeeld je ouders of ander familielid, het is echt heel zwaar als niemand dit weet. Zeker als er opmerkingen gaan komen als 'het is zo'n goede man' etc.

Hoe gaat het verder met je? En je dochters? Die zullen vast ook merken dat er iets is.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Triest, nou die hork heeft door zijn geilheid een hoop narigheid aangericht. TO ik vind het heel verdrietig voor je, goed dat je al stappen zet voor ondersteuning. Het zijn nog maar een paar dagen maar de laatste loodjes wegen het zwaarst. :hug:
Een hele dikke :hug: voor jou TO!
Daisy, wat vind ik het erg dat je bovenop alles dit ook nog moet meemaken. Je maakt de juiste keuzes en wat heb ik een respect voor je dat je dit kunt.

Ik wens je alle goed in toekomst, een goede gezondheid, mensen in je omgeving die heel lief voor je zijn en rust. Dat gaat jou lukken, heel veel sterkte gewenst.
Na het halve topic te hebben gelezen en ik vraag me vooral af of Bblientje de vrouw van Onverwachts is. Zou een topkoppel vormen in mijn optiek...

Verder; heel veel sterkte TO. Goed dat je weggaat!
winkje87 wijzigde dit bericht op 13-08-2017 13:35
0.50% gewijzigd
Veel sterkte TO :hug:
Butterscotch schreef:
13-08-2017 10:05
Ik snap wel dat er mensen zijn die dit geen verkrachting vinden en het drama niet waard. Dat zal mijn ex tot de dag van vandaag namelijk ook vinden. Die vond het ook maar heel normaal dat hij seks kreeg als hij geil was en dat als je maar gewoon lang genoeg zaagt en probeert het geen verkrachting meer was als de ander uiteindelijk te moe was om terug te vechten. Die vond ook dat verkrachten binnen een relatie niet kon, want seks was toch lekker en als ik maar gewoon op mijn rug moest liggen en "niets doen" dan had ik er toch geen last van? Dus tja, die mensen bestaan gewoon want als iedereen eens besefte dat seks geen ultiem recht is en je altijd een keuze hebt of je wilt deelnemen of niet, dan gebeurde die dingen niet.

Verder over het verschil van drama tussen binnen een relatie of een man uit de bosjes...ik zou een man uit de bosjes heel erg vinden. Maar hoe denk je dat het voelt als de persoon waar je drie decennia mee samen bent, waarmee je een gezin hebt, waar je lief en leed mee gedeeld hebt, die je in tegenstelling tot de man uit de bosjes, je hart hebt gegeven en vertrouwd dat hij je niet zou kwaad doen, je vertrouwen zo hard beschaadt? Dat je zelfs niet alleen niet veilig bent voor een vreemde man uit een bosje, maar dat je bloedeigen man die naast je ligt een potentieel risico wordt want "als hij geil is is het een excuus"? Denk je echt dat dat minder dramatisch voelt, zeker als het ook niet gaat om een vaginale handeling die de meeste standaard bij seks doen, maar een anale, waar veel vrouwen bij voorbaat al geen kennis mee willen maken en daar bij voorbaat al van walgen?

Ik vraag me ook af waar dan die grens ligt tussen dat zulke dingen omdat je al zo lang een relatie hebt. Als ik twee weken in een relatie ben, en mijn vriend dwingt zich tegen mijn wil anaal binnen bij mij, is hij dan een verkrachter of is het gewoon een beetje uit de hand gelopen en moet hij gewoon sorry zeggen en verdergaan, want we zijn immers in een relatie?
Veranderd dat na 2 jaar relatie of is dat ook nog te vroeg om het dan al niet meer zo erg te vinden? Of scheelt het als hij elke zondag spontaan koffiekoeken haalt, dan is hij heel lief en dan is het niet zo erg? Of komt die grens pas na 15 jaar, ga je vanaf dan zeggen dat je partner tegen haar wil seksuele handelingen te laten ondergaan maar een kleinigheidje is in een relatie waar je voor de rest toch zoveel hebt opgebouwd? Vanaf wanneer wordt seksueel ongewild gepenetreerd worden geen verkrachting meer, maar een te vergeven fout van een "nu eenmaal geil mannetje"?
En geld dit ook voor andere zware misdrijven binnen een relatie? Als ik dertig jaar samen met mijn vriend, en dan voor de eerste keer gooit mijn vriend me bewust van een trap en slaat me een mooi blauw oogt, is het dan allemaal ook niet zo erg want hé, ervoor is het nooit gebeurd?
Sommige dingen horen gewoon echt niet. Nu niet, vroeger niet, nooit niet, en daar is geen enkel excuus voor.
:worship:
lucky82 schreef:
12-08-2017 13:55
Ik kan namelijk geen reden verzinnen om geen aangifte te doen.
Omdat het haar man is, hij iets tegen haar wil in probeerde, maar haar niet gedwongen heeft of fysiek letsel heeft toegebracht. Ze kan ook gewoon van hem scheiden.

Als we denken dat de politie ook dit soort problemen moet oplossen omdat partners er samen niet uitkomen, dan hebben we meer meer politie nodig.
Goed zo Daisy! :hug:
Butterscotch schreef:
13-08-2017 10:05
Ik snap wel dat er mensen zijn die dit geen verkrachting vinden en het drama niet waard. Dat zal mijn ex tot de dag van vandaag namelijk ook vinden. Die vond het ook maar heel normaal dat hij seks kreeg als hij geil was en dat als je maar gewoon lang genoeg zaagt en probeert het geen verkrachting meer was als de ander uiteindelijk te moe was om terug te vechten. Die vond ook dat verkrachten binnen een relatie niet kon, want seks was toch lekker en als ik maar gewoon op mijn rug moest liggen en "niets doen" dan had ik er toch geen last van? Dus tja, die mensen bestaan gewoon want als iedereen eens besefte dat seks geen ultiem recht is en je altijd een keuze hebt of je wilt deelnemen of niet, dan gebeurde die dingen niet.

Verder over het verschil van drama tussen binnen een relatie of een man uit de bosjes...ik zou een man uit de bosjes heel erg vinden. Maar hoe denk je dat het voelt als de persoon waar je drie decennia mee samen bent, waarmee je een gezin hebt, waar je lief en leed mee gedeeld hebt, die je in tegenstelling tot de man uit de bosjes, je hart hebt gegeven en vertrouwd dat hij je niet zou kwaad doen, je vertrouwen zo hard beschaadt? Dat je zelfs niet alleen niet veilig bent voor een vreemde man uit een bosje, maar dat je bloedeigen man die naast je ligt een potentieel risico wordt want "als hij geil is is het een excuus"? Denk je echt dat dat minder dramatisch voelt, zeker als het ook niet gaat om een vaginale handeling die de meeste standaard bij seks doen, maar een anale, waar veel vrouwen bij voorbaat al geen kennis mee willen maken en daar bij voorbaat al van walgen?

Ik vraag me ook af waar dan die grens ligt tussen dat zulke dingen omdat je al zo lang een relatie hebt. Als ik twee weken in een relatie ben, en mijn vriend dwingt zich tegen mijn wil anaal binnen bij mij, is hij dan een verkrachter of is het gewoon een beetje uit de hand gelopen en moet hij gewoon sorry zeggen en verdergaan, want we zijn immers in een relatie?
Veranderd dat na 2 jaar relatie of is dat ook nog te vroeg om het dan al niet meer zo erg te vinden? Of scheelt het als hij elke zondag spontaan koffiekoeken haalt, dan is hij heel lief en dan is het niet zo erg? Of komt die grens pas na 15 jaar, ga je vanaf dan zeggen dat je partner tegen haar wil seksuele handelingen te laten ondergaan maar een kleinigheidje is in een relatie waar je voor de rest toch zoveel hebt opgebouwd? Vanaf wanneer wordt seksueel ongewild gepenetreerd worden geen verkrachting meer, maar een te vergeven fout van een "nu eenmaal geil mannetje"?
En geld dit ook voor andere zware misdrijven binnen een relatie? Als ik dertig jaar samen met mijn vriend, en dan voor de eerste keer gooit mijn vriend me bewust van een trap en slaat me een mooi blauw oogt, is het dan allemaal ook niet zo erg want hé, ervoor is het nooit gebeurd?
Sommige dingen horen gewoon echt niet. Nu niet, vroeger niet, nooit niet, en daar is geen enkel excuus voor.
Waarom ben je als vrouw met een man waar je niet tegen op kan. Je bent toch niet gek? Jij bent verantwoordelijkheid voor jouw geluk, jouw leven, jouw relatie. Zit je vrijwillig in een huis met een man die je tot seks dwingt dan doe jij iets verkeerd.

Dat je een huiselijke verkrachting gaat vergelijken als zijnde erger dan verkracht te worden door een onbekende man die jou in de bosjes sleurt, je kleren van je lijf scheurt, je vreest voor je leven, zijn lichaam niet kent, zijn persoonlijkheid niet kent. Dan ben je echt niet wijs. Zo een vrouw is echt een slachtoffer.

Een vrouw die elke dag bij een vent blijft die haar niet goed behandelt heeft een psychisch probleem.
anoniem_203788 wijzigde dit bericht op 13-08-2017 14:00
0.32% gewijzigd
Sterkte TO, en goed en dapper dat je hulp in gaat schakelen :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven