Is het al aan?
maandag 30 maart 2020 om 18:37
Daag!
Ja, zelfs in deze tijden is het mogelijk om een liefde blijkbaar te vinden. Sinds januari met een leuke man aan het appen (tinder), sinds februari op date. Nu, ondertussen eind maart heeft de beste man een aantal keer hier geslapen. Het daten buiten de deur staat natuurlijk op onhold ivm quarantaine maar voor de rest is het gezellig,
Ik ben een een vrouw van net 30 en heb nog nooit een relatie gehad, dus dit is eigenlijk allemaal wat nieuw voor mij. En niet alleen voor mij, blijkbaar is mijn omgeving super nieuwsgierig en wil graag weten hoe het zit. "Is het al aan"? of "heb je eindelijk een relatie"? Zijn de vele vragen die ik krijg.
Ikzelf weet het eigenlijk niet zo goed. Want... wanneer is het aan?
Zijn jullie gevraagd door je kerel (of vrouw) of het aan is? Hoe lang duurde het uberhaubt voordat het "aan" was?
(Even een kleine aanvulling ivm reacties "waarom vraag je het hem niet gewoon? Als ik dat wil, doe ik dat
. Mijn vraag gaat over jouw realtie(s), wanneer het "aan" was)
Gewoon even nieuwsgierig
Ja, zelfs in deze tijden is het mogelijk om een liefde blijkbaar te vinden. Sinds januari met een leuke man aan het appen (tinder), sinds februari op date. Nu, ondertussen eind maart heeft de beste man een aantal keer hier geslapen. Het daten buiten de deur staat natuurlijk op onhold ivm quarantaine maar voor de rest is het gezellig,
Ik ben een een vrouw van net 30 en heb nog nooit een relatie gehad, dus dit is eigenlijk allemaal wat nieuw voor mij. En niet alleen voor mij, blijkbaar is mijn omgeving super nieuwsgierig en wil graag weten hoe het zit. "Is het al aan"? of "heb je eindelijk een relatie"? Zijn de vele vragen die ik krijg.
Ikzelf weet het eigenlijk niet zo goed. Want... wanneer is het aan?
Zijn jullie gevraagd door je kerel (of vrouw) of het aan is? Hoe lang duurde het uberhaubt voordat het "aan" was?
(Even een kleine aanvulling ivm reacties "waarom vraag je het hem niet gewoon? Als ik dat wil, doe ik dat
Gewoon even nieuwsgierig
anoniem_63bbf8624fbc6 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 09:52
9.13% gewijzigd
woensdag 1 april 2020 om 00:19
Is fair enough.Timetraveler schreef: ↑31-03-2020 13:17Hmm ja heb ik ook weleens gehad, dat ik dacht dat omdat een man zei ook niet van de ONS te zijn, en wij al voor langere tijd aan het daten waren, het daarom tussen ons ook serieus was. Toen ik het hem recht op de man vroeg bleek hij mij echter niet leuk genoeg te vinden voor een relatie, iemand anders vond hij een paar weken later wel leuk genoeg.
Ik zou het altijd vragen voor de zekerheid en anno 2020 niet zomaar ergens vanuit gaan.
Haha, mooie
zaterdag 4 april 2020 om 13:17
Je wil weten of het aan is, maar durft het niet te vragen, hé? Je hoopt dat hij het vraagt. In je titel vraag je letterlijk of het nu aan is en beschrijf je jouw situatie.
Dan vraag je of wij werden gevraagd door onze kerel (of vrouw). Je vraagt niet of wij het hebben gevraagd. Wat als we allemaal zeiden “ja, hij vroeg het en na 5 maanden was het aan”. Ging je dan 5 maanden wachten of hij het zou vragen?
Het is niet je onervarenheid met relaties of je naïviteit dat ervoor zorgt dat je het niet weet. Het is omdat je het niet vraagt/durft te vragen. Je zegt in je OP dat als je het wil vragen, het doet. Dat je het wil weten lijkt me wel duidelijk, maar je wil het niet vragen, omdat iets in je het tegen houdt, lijkt me. Je vermijdt bepaalde vragen van anderen zoals “is het nu aan?”, “wil je het zelf wel dat het aan is?”, vermoedelijk omdat jouw antwoord erop ons weer zal doen zeggen: vraag het gewoon.
Wil je niet gewoon duidelijkheid? Dat je weet waar je je energie in steekt? Je spreekt al over liefde. Je zegt beiden niet voor ONS te zijn, maar misschien vindt hij wel een vaste friend with benefits bij wie hij mag slapen wel prima? Als dat zo is, is er een kans dat hij uit zichzelf er niet met je over gaat hebben. En jij loopt dan nog met het idee rond dat jullie met iets serieus bezig zijn. Ondertussen laat je hem in je bed slapen en blijf je tijd met hem doorbrengen met het idee dat het serieus is/wordt.
Het is goed voor jezelf te weten waar jij je energie in steekt. Ik weet niet wat jou tegenhoudt (of het nu angst is om te snel te gaan, te opdringerig te zijn of afgewezen te worden of wat dan ook, dat maakt niet uit), maar: beter nu te horen waar je aan toe bent, dan maanden later dat je je gebruikt voelt. Ik zeg het maar.
Als een van mijn vrienden iemand laat slapen bij zijn/haar thuis en niet kan antwoorden op de vraag of het nu aan is, zou ik me wel een beetje zorgen maken.
Dan vraag je of wij werden gevraagd door onze kerel (of vrouw). Je vraagt niet of wij het hebben gevraagd. Wat als we allemaal zeiden “ja, hij vroeg het en na 5 maanden was het aan”. Ging je dan 5 maanden wachten of hij het zou vragen?
Het is niet je onervarenheid met relaties of je naïviteit dat ervoor zorgt dat je het niet weet. Het is omdat je het niet vraagt/durft te vragen. Je zegt in je OP dat als je het wil vragen, het doet. Dat je het wil weten lijkt me wel duidelijk, maar je wil het niet vragen, omdat iets in je het tegen houdt, lijkt me. Je vermijdt bepaalde vragen van anderen zoals “is het nu aan?”, “wil je het zelf wel dat het aan is?”, vermoedelijk omdat jouw antwoord erop ons weer zal doen zeggen: vraag het gewoon.
Wil je niet gewoon duidelijkheid? Dat je weet waar je je energie in steekt? Je spreekt al over liefde. Je zegt beiden niet voor ONS te zijn, maar misschien vindt hij wel een vaste friend with benefits bij wie hij mag slapen wel prima? Als dat zo is, is er een kans dat hij uit zichzelf er niet met je over gaat hebben. En jij loopt dan nog met het idee rond dat jullie met iets serieus bezig zijn. Ondertussen laat je hem in je bed slapen en blijf je tijd met hem doorbrengen met het idee dat het serieus is/wordt.
Het is goed voor jezelf te weten waar jij je energie in steekt. Ik weet niet wat jou tegenhoudt (of het nu angst is om te snel te gaan, te opdringerig te zijn of afgewezen te worden of wat dan ook, dat maakt niet uit), maar: beter nu te horen waar je aan toe bent, dan maanden later dat je je gebruikt voelt. Ik zeg het maar.
Als een van mijn vrienden iemand laat slapen bij zijn/haar thuis en niet kan antwoorden op de vraag of het nu aan is, zou ik me wel een beetje zorgen maken.
zondag 5 april 2020 om 09:21
Omnivore schreef: ↑04-04-2020 13:17Je wil weten of het aan is, maar durft het niet te vragen, hé? Je hoopt dat hij het vraagt. In je titel vraag je letterlijk of het nu aan is en beschrijf je jouw situatie.
zondag 5 april 2020 om 11:58
Ontopic:
In deze tijd zeker lastig. Bij mij is daten en neuken niet perse een relatie. Maar ik wil het graag leuk hebben met iemand en dan groeit dat vanzelf uit tot iets serieus. En als er niet genoeg gevoel is niet. Ik zou het voor de duidelijkheid wel willen bespreken. Hoeft niet serieus te zijn maar kan ook tussen neus en lippen door gevraagd worden zoals meerdere mensen hier beschreven.
Offtopic:
Ik ben erg nieuwsgierig en hoop dat je het vraagt/gevraagd hebt. Hou je ons op de hoogte?
In deze tijd zeker lastig. Bij mij is daten en neuken niet perse een relatie. Maar ik wil het graag leuk hebben met iemand en dan groeit dat vanzelf uit tot iets serieus. En als er niet genoeg gevoel is niet. Ik zou het voor de duidelijkheid wel willen bespreken. Hoeft niet serieus te zijn maar kan ook tussen neus en lippen door gevraagd worden zoals meerdere mensen hier beschreven.
Offtopic:
Ik ben erg nieuwsgierig en hoop dat je het vraagt/gevraagd hebt. Hou je ons op de hoogte?
zondag 3 mei 2020 om 20:11
Ik heb even getwijfeld om te reageren. Maar bij deze.Desperadoz schreef: ↑05-04-2020 11:58Ontopic:
Offtopic:
Toevallig deze week besproken, en wellicht voelde ik het al aan komen maar heeft hij aangegeven dat hij geen relatie wilt.
Waarom hij geen relatie wil, is wat ik nu kan opmaken is dat hij bang is gekwetst te gaan worden. Hij wil eigenlijk nog even wat langer wachten totdat hij meer zekerheid heeft.
IIg maakt het mij super onzeker. Als ik kijk naar hoe vaak hij hier is, al die tijd en zeker tijdens deze coronacrisis, heb ik zoveel vragen. Ik kan ze aan hem stellen, maar mezelf even rust gunnen om hier over na te denken en wat gas terug te nemen lijkt voor nu even goed te voelen.
LizzieLizzie1992 schreef: ↑05-04-2020 18:34Mag ik vragen waarom je nog nooit een relatie hebt gehad?
Vind je dat zelf lastig en heb je dat direct verteld? Ben je niet bang dat mensen daar iets van vinden?
Ik vraag het omdat ik dit zelf namelijk wel heb..
Hoe ouder je wordt, hoe lastiger het wordt om te vertellen dat je nog nooit een relatie hebt gehad met iemand. En ja, dat is een ding.
Nadat het bij hem wat serieuzer bleek te worden en ik steeds meer slapeloze nachten kreeg omdat hij zoveel over zijn ex(en) kon vertellen en ik niet, heb ik gewoon mijn moment gepakt en hem verteld dat ik dat allemaal nog nooit had gedaan.
Hij reageerde daar op alsof ik mij druk maakte om niets en dat was voor mij bevrijdend.
Er is niets mis met het feit dat je nog nooit een vaste relatie hebt gehad op latere leeftijd of bv nog maagd bent. Sommige dingen lopen nu eenmaal zoals ze gaan. Maar... wat ik je wil meegeven. Verleg je grenzen. Weet wat je wilt en ga er voor
maandag 4 mei 2020 om 07:44
Hoi Mai, je schrijft: "Waarom hij geen relatie wil, is wat ik nu kan opmaken is dat hij bang is gekwetst te gaan worden. Hij wil eigenlijk nog even wat langer wachten totdat hij meer zekerheid heeft."
Begrijp je deze redenering? Ik snap het niet. Wat houdt een relatie volgens hem in dan? Wat is het verschil tussen supervaak bij iemand zijn, leuke dingen doen, sex hebben (neem ik aan?) en een relatie? Heb je dat gevraagd? Heeft hij dat uitgelegd? Gaat het om exclusiviteit?
Begrijp je deze redenering? Ik snap het niet. Wat houdt een relatie volgens hem in dan? Wat is het verschil tussen supervaak bij iemand zijn, leuke dingen doen, sex hebben (neem ik aan?) en een relatie? Heb je dat gevraagd? Heeft hij dat uitgelegd? Gaat het om exclusiviteit?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
maandag 4 mei 2020 om 07:55
hij zet je op een zacht pitje, in de hoop dat er een leukere vrouw langskomt
en als hij zin heeft in aandacht (/seks/eindje wandelen) zet hij jou weer even aan, en ben je goed genoeg
laat je niet kwetsen TO! kap met hem
maandag 4 mei 2020 om 11:27
Bulbul schreef: ↑04-05-2020 07:44Hoi Mai, je schrijft: "Waarom hij geen relatie wil, is wat ik nu kan opmaken is dat hij bang is gekwetst te gaan worden. Hij wil eigenlijk nog even wat langer wachten totdat hij meer zekerheid heeft."
Thnx meiden. Idd weet ik niet wat hij er dan wel onder verstaat. Dat gesprek moet idd nog komen. Tot die tijd blijft het gissen naar de antwoorden zoals Bulbul schrijft.
Gekwetst ben ik natuurlijk al.