Is hij wel single?

11-07-2009 19:05 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

Ik zit even ergens mee, waar ik graag jullie feedback over zou krijgen;

Via internet heb ik een man leren kennen. We hebben nu een paar dates gehad. Hij lijkt werkelijk perfect! Okee, dat is niemand natuurlijk, maar toch.....

We hebben veel contact per telefoon, sms en msn. In ieder geval dagelijks smsjes en vaak bellen of chatsessies. We hebben het beiden druk en dus is afspreken beperkt tot de weekends.

Hij is nu 2 keer bij mij geweest, waarin we ook sex hebben gehad maar niet "all the way". De bedoeling was beide keren om te blijven slapen, maar telkens kwam dat er niet van. Eerste keer vanwege onverwachtse freelance-klus de volgende dag vroeg en 2e keer vanwege crisis op zijn werk, waardoor hij wel overdag een paar uurtjes is geweest maar sávonds weer weg moest.

Na deze 2e afspraak waarin slapen niet doorging begon ik te twijfelen. Zou het kunnen dat hij niet single is? Er zijn nog een aantal dingen die hier eventueel op zouden kunnen wijzen, namelijk;

- Al 2 keer telefoon "vergeten" op 't werk en dus een hele dag geen contact

- Hij komt altijd hier, ik heb aangeboden naar hem te komen maar dit houdt hij af. Naar eigen zeggen omdat hij eigen vervoer heeft en ik niet, dus makkelijker voor mij. We hebben wel afgesproken dat ik volgende keer naar hem toe kom.

- Geen douchegel willen gebruiken als hij hier weggaat

- Soms blijft hij eerst heel vaag als het op afspreken aankomt, een dag later maken we dan wel gewoon een afspraak.

Nu hebben we vandaag weer afgesproken, bij mij. Krijg ik net een smsje dat hij een acuut medisch iets heeft en in 't ziekenhuis is (ik zeg niet wat ivm. herkenbaarheid, hij had wel eerder iets gezegd over de betreffende aandoening). Hij weet dus nog niet of hij de afgesproken tijd gaat halen. Ergens verwacht ik dat hij wel komt, maar weer niet kan blijven omdat hij dan morgen een nader onderzoek heeft oid....... Dat het dus gewoon een smoes is....

Maar het kan uiteraard ook allemaal waar zijn, en gewoon een heel ongelukkig toeval. Er zijn nl. ook dingen die wel "kloppen" of in ieder geval geen vraagtekens oproepen.

- Chatsessies met cam, tot heel laat in de nacht, waarbij we nooit gestoord worden of ineens afgebroken moet worden oid.

- Veel contact over telefoon / mail

- Als hij duidelijk bij anderen in de auto zit belt hij mij gewoon terwijl aan gesprek best af te leiden is dat ik zijn vriendinnetje ben (koosnaampjes etc.)

- Ik heb zijn sport op internet opgezocht (combi van woonplaats en niet al te veel voorkomende sport googelen), en hem op foto's van die club gezien (was er maar 1 in die plaats). De trainingstijden kloppen met wanneer hij zegt te moeten trainen.

Ik zit nogal in dubio. Er rinkelen erg veel bellen, maar tegelijkertijd vind ik het ook een nogal zware "beschuldiging". Het voelt allemaal heel goed als we samen zijn, en hij heeft het ook over dingen als weekendjes weg gaan enzo. Maar ik vind t heel naar dat ik bij afspraken zelf al allerlei vraagtekens ga zetten. Zoals vandaag dus......

Ik zou graag jullie reactie op dit verhaal horen, welke indruk geeft het jullie? Is het overduidelijk maar wil ik het gewoon nog niet zien, omdat hij verder zo leuk is? Of kan er gewoon sprake zijn van hele vette pech?

Hoe zouden jullie de eventuele twijfels naar voren brengen? Direct zijn, en gewoon aangeven welke gedachten opkomen? Of misschien subtieler door onderwerp in het algemeen aan te snijden en reactie te polsen? Grapje maken zo van "er komt steeds iets tussen, het lijkt haast wel alsof....."?

Alvast heel hartelijk dank voor 't lezen en meedenken!!!!!
TO wacht ff af tot dat hij weer contact op neemt, dus laat zelf ff niets van jou horen
@festen; was ik idd ook van plan. Hij is nu aan zet. Maar dat wachten op bericht is wel enorm irritant, zeg!
Hi, als ik dit allemaal zo lees, krijg ik ook het gevoel dat er iets speelt. Maar ik zou niet zo snel concluderen dat hij een ander heeft. Misschien is er iets waar hij moeite mee heeft om op te biechten, terwijl jij, als je er eenmaal achter bent, het mee vind vallen er daar prima mee kunt leven..
Ik dacht ook ooit dat mijn vriend al bezet was.. Maar hij had geen werk en dus geen geld. Daarom kon hij niet altijd reageren, want hoe triest dan ook, zijn beltegoed was op. Ik mocht nooit bij hem thuiskomen....ja, woonde door zijn situatie nog bij zijn ouders. En de keer dat hij mij ontving, had hij de woning van een vriend geleend. Al met al, zijn we nu al een lange tijd samen en heeft hij een topbaan etc. Things aren't away what they seem. Mijn vriend schaamde zich gewoon kapot en wilde niet afgaan..

Maarrr, ik ben wel met je eens dat je je alarmbellen moet volgen...
quote:bergkristal schreef op 12 juli 2009 @ 09:09:

@festen; was ik idd ook van plan. Hij is nu aan zet. Maar dat wachten op bericht is wel enorm irritant, zeg!Als je vermoeden klopt, dan laat hij misschien wel niets meer van zich horen. Niet op gaan zitten wachten hoor! Uithuilen en weer verder. Sterkte!
Ik zou een vriendin met auto inschakelen als ie dan weggaat gewoon volgen!!!!
He wat jammer dat je je vermoeden al gesmst hebt. Ik zou hem toch willen zien squirmen met dat leugenachtige gedrag! Maar dat ben ik
Nog steeds geen bericht.....

@ barnie en wiebenik....ga me nou geen hoop zitten geven!!! (grapje, ik waardeer jullie bijdragen echt!)

@ HEMAlover; ik probeer niet te wachten, en lekker dingetjes te gaan doen, maar stiekem hoop ik wel op een berichtje....doe mijn best!

@flashy; zoveel moeite wil ik er niet in steken eigenlijk. Ik wacht zijn reactie af en zeg dan wat ik denk en dat ik hier geen zin in heb....

Bedankt in ieder geval allemaal voor jullie opbeurende woorden en steun! Doet me echt goed!
Ik denk dat ie helemaal niet meer gaat reageren hoor, als ie al betrapt is. Dan weet ie toch al dat ie de wind van voren gaat krijgen? Denk niet dat ie daar open voor staat.

Wat een jammer geval zeg! Sterkte hoor.
He, getsie Bergkristal, vind het echt lullig voor je...

Leuke man... vlinders.... seks... nog meer vlinders... zou het dan echt... is dit hem....???

En dan dit.

Ik vind het absoluut niet goed klinken en eigenlijk weet je het nu ook, toch?

Dat wordt dus wonden likken, ademhalen en weer doorgaan. Nu wachten op een echt leuke man.

Wees trots op jezelf dat je alarmbellen zo snel gingen rinkelen. Dat je genoeg eigenwaarde hebt om je niet om de tuin te laten leiden en dat je dus op je gevoel kunt vertrouwen.
Het kan bijna niet anders dan dat er wat is. Maar wat? Achtervolgen, googelen, slimme vragen stellen. Ik zou het niet doen. Waar ben je dan mee bezig?

Je bent verliefd en je wilt hem waarschijnlijk niet zomaar kwijt. Dan denk ik dat praten, waarbij je zonder verwijten je twijfels uitspreekt, de beste en meest volwassen weg is.

Het lastige in dit geval is dat er dan al een serieus gesprek aan de orde is, terwijl jullie relatie nog zo pril is.

Ik zou vooralsnog uitgaan van zijn goede bedoelingen. Ik zou zeggen: Ik ben verliefd op je, maar door de manier waarop we nu met elkaar omgaan, zit ik met vragen en twijfels. Mijn gevoel zegt dat ik je niet volledig kan vertrouwen en ik wil dat dat gevoel weggaat. Jij bent de enige die me daarbij kan helpen. Kun je me vertellen wat er aan de hand is?

En nee, ik denk echt niet dat je hem met allerlei voorbeelden om de oren hoeft te slaan. Hij weet zelf ook heus wel dat het niet klopt.

Het kan heel goed zijn dat hij zijn verhaal nog niet kan vertellen, maar als hij aan kan geven dat je gevoel klopt, kun je hem daar weer rustig tijd voor gunnen.

Het kan zijn dat hij direct in de ontkenning schiet. Dan kun je zeggen: weet je, denk er nog maar eens over na, ik wil je niet kwijt, maar ik moet wel de waarheid weten.
@ emaille; Ben er niet op uit om hem te "betrappen" oid. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben zodat ik het af kan sluiten. Hem onverwachts confronteren om hem te laten schrikken is misschien eventjes lekker, maar uiteindelijk veranderd dat ook niks aan de situatie....

@hiltje: thanx! Lief van je....
Ha Bergkristal,

Lees je topic nu pas. Kut zeg . Vreemde dingen stapelen zich inderdaad wel op, en het adres geven van je werk als je gezondheidsklachten hebt, is écht vreemd.

Ik vind het wel goed en knap van je dat je de alarmbellen serieus neemt. Ik zie vaak genoeg topics waarin iemand die alarmbellen wel hoort, maar voortdurend probeert te vergoeilijken. Vind het goed van je dat je dat niet doet, maar actie onderneemt.

Peas on earth!
Ik heb het ook eens gehad zo'n getrouwde man, kende hem via mijn werk. We zagen elkaar steeds in het buitenland, we reisden beide veel voor het werk, dus tot zover niks aan de hand want lekker anoniem in een hotelkamer.

Bij mij komen kon niet echt want ik woonde met mijn broer in een klein appartementje nadat mijn relatie was uitgegaan.

Hij had een eensgezinswoning kunnen huren nadat hij bij zijn gezin weg was gegaan (net gescheiden zei hij).

Maar het vreemde was dat we daar dus nooit naar toe gingen! Er was altijd wel wat en meestal onverwachts. Tot ik een keer wat meer heb aangedrongen... En ja hoor, ik kreeg het adres en ik zou een avondje naar hem toe komen.

Wat wil je drinken... koffie. Nou dat duurde toch bijna een half uur voordat hij alles had gevonden om koffie te maken, en toen deed zogenaamd het apparaat het niet.

Ik wilde naar het toilet. Waar is dat? uhmmmm. Tsja. Dat wist hij niet meteen te vertellen. Hij moest meelopen en een paar deuren opendoen om het toilet te vinden!

Vond dit uiteraard wel heeel vreemd, maar naief dat ik ben, dacht ik nog, ach hij is een beetje van slag door damesbezoek, wat schattig.

Ondertussen was zijn telefoon al 6 keer gegaan en steeds weggedrukt. UIteindelijk zaten we met een drankje op de bank lekker close te zijn, ging de deurbel. Zijn vrouw!!!

Hij had met een vriend geregeld dat hij een avondje zijn huis mocht lenen want vriend logeerde bij vriendin. Vrouw was daar achter gekomen en de conclusie getrokken dat man in dat huis moest zijn!

Wat een confrontatie!

Ben er snel vandoor gegaan. Vervelend was wel dat zij in zijn spullen een visitekaartje van mij heeft gevonden en mij op mijn werk ging lastig vallen.

De telefoniste heeft het hele verhaal diverse keren in geuren en kleuren te horen gekregen, dus het hele bedrijf ook schat ik zo in.... Schaam schaam.

Bergkristal, die vriend van jou speelt toch niet toevallig basketbal he?

Sterkte!
@ thakinka; Wow, wat goed verwoord! Hier heb ik echt veel aan! Mocht hij nog bellen oid (wat ik wel denk en ook hoop), dan hou ik jouw reactie er denk ik "stiekem" bij als ondersteuning. Dit is precies zoals ik 't zou willen brengen, maar vind daar op zo'n moment maar eens de woorden voor!

Echt; onwijs bedankt!
Wat een soap Toujourssourrire. Moet er erg om lachen.
Fijn te horen dat je er wat aan hebt Bergkristal. Ik kan zeggen dat ik uit eigen ervaring spreek (maar heel ander verhaal) en dat ik er goed uitgekomen ben. Succes!
Dit lijkt me duidelijk. Ik vind het altijd zo erg om te horen dat mensen zo bedonderd worden en ik heb altijd de neiging om zoiets direct uit te zoeken en hem ontzettend voor het blok te zetten. Tsja, ik ben ook bedonderd geweest, zelfs een alarmbelletje in de verte doet mij opspringen.

Kun je niet naar zijn werk of sportvereniging bellen en met een smoesje vragen om zijn adres? Wie weet lukt het. Vervolgens googelen naar waar dat is en dan langsgaan?
Of zijn verhaal nu klopt of niet, er lijkt mij weinig toekomst in de relatie te zitten als jij nu al zo wantrouwig bent dat je zijn sport googled om de trainingstijden op te zoeken.
Weer bedankt iedereen!

Tja.....ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om zijn adres te achterhalen en langs te gaan om hem voor het blok te zetten oid. Ik vraag liever gewoon direct wat er speelt en trek dan mijn conclusies wel.....

@uggla; en dat terwijl ik geen wantrouwig persoon ben.....zegt ook wel weer wat natuurlijk!
quote:Uggla schreef op 12 juli 2009 @ 12:07:

Of zijn verhaal nu klopt of niet, er lijkt mij weinig toekomst in de relatie te zitten als jij nu al zo wantrouwig bent dat je zijn sport googled om de trainingstijden op te zoeken.

@uggla ik vind het nogal wat dat je to beschuldigt van wantrouwend zijn.

Als je de moeite had genomen had je kunnen lezen dat er heel veel alarmbellen waren en dat to om die reden bepaalde dingen ging controleren. Eigenlijk van de gedachte uitgaand dat ze spoken zag.
Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt.

Onwijs leuke vent, leuke date en te mooi om waar te zijn.

Wilde me alleen liever niet mee naar huis nemen (want zijn huis was zogenaamd leeg gehaald door zijn bijna ex, maar op dat moment geloofde ik het nog)

Tot hij op een gegeven moment zijn trouwfoto's op zijn hyves terugplaatste. Gelijk gedelete die vent!

Overigens heel jammer want hij leek me écht heel erg leuk en had zeker vlindertjes. Maar ik ben wel blij dat ik op dat moment nog niet all the way met hem ben gegaan.
mmm herkenbaar. Bij mij exact hetzelfde....een paar weken geleden is het uitgekomen dat hij getrouwd is. Hij stond op een dating site voor het spannende, en...is verliefd geworden. Hij heeft een jaar lang getwijfeld. Toen ik hem confronteerde met het feit dat hij getrouwd is heeft hij dat gelijk toegegeven. Een deel is nu helder, ik kan hem bellen, kan hem zien als ik dat wil, maar de relatie is er niet minder ingewikkeld op geworden...Als hij getrouwd is, kom je er uiteindelijk achter, en als hij de liefde van je leven is (en omgekeerd), kun en wil je wachten. Als het niet zo is...uit je hoofd zetten en geen energie steken in hem.....
quote:bergkristal schreef op 12 juli 2009 @ 12:18:

Tja.....ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om zijn adres te achterhalen en langs te gaan om hem voor het blok te zetten oid. Ik vraag liever gewoon direct wat er speelt en trek dan mijn conclusies wel.....

Ik denk dat dit de beste benadering is Bergkristal. Gewoon vragen, en op basis van het antwoord je conclusies trekken.

Desnoods type je zijn antwoord hier neer, zodat je het door het viva forum kunt laten beoordelen Geintje.

(zou ik dus juist níet doen, want zou voor mij alleen maar twijfel bevorderen)

Succes, en geniet van je verliefdheid!
TO tis moeilijke he al met al om u geen contact op te nemen...

en dat terwijl je verliefd bent, das wel keihard, maar zet door!

anders vraag je, als je vandaag niets hoor van hem, een soort van exit gesprekje met hem.

en dat op neutraal terrein, dat praat makkelijker.

zeg dat je onderbuik gevoelens hebt die niet kloppen etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven