is iemand te vertrouwen nadat hij/zij vreemdgegaan is?

14-01-2008 12:47 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie:

Is iemand die vreemdgegaan is in een relatie, daarover gezwegen en gelogen heeft, maar betrapt is als het ware, nog te vertrouwen?
Bijna elke vreemdganger zegt tegen zijn minnares dat de sex thuis niks meer voorstelt, dat ze als broer en zus leven en dat ie al maanden in de logeerkamer slaapt. En natuurlijk "Mijn vrouw begrijpt me niet maar jij wel"en "Ik blijf alleen voor de kinderen'.

Eenmaal betrapt zegt elke vreemdganger tegen zijn vrouw ": Ze was alleen voor de sex, ik hou alleen van jou".

feit is dat ie idd kennelijk niet genoeg van zjn minnares hoeld om jou te verlaten, mar ook dat ie niet genoeg van jou hield om je trouw te zijn.

geloof je dat ie genoeg hiervan geleerd heft wat ie kan kwijtraken dat ie de volgende keer wel nee zegt, of ben je bang dat , zodra het weer even iets minder gaat tussen jullie, hij weer zijn heil buiten de deur gaat zoeken?

En een "hormonale verdwazing"is natuurlijk geen excuus voor een verhouding die een paar manden heeft geduurd. Bij en ONS kom je er mss nog mee wg, maar ik denk ook dt ie wel degelijk verliefd was op die andere vrouw, maar bang is dat je hem niet meer vergeeft als ie dat toegeeft.
Winnie,

Misschien geen leuke reactie, maar je partner hoeft niets meer te doen.

Sterker nog, wat kan hij nog meer doen dan dat hij al doet??

Jij bent nu aan zet.

Jij moet kiezen.

Gijzel je hem en jezelf nog langer door hem te wantrouwen of kies je voor jezelf en vertrouw je hem weer.

Want door nu zo te doen, blijf je wel heel lang het slachtoffer.

En ja, dat zal je zeker een hoop opleveren. Alles open, hij kruipt voor je, doet alles om de schijn te vermijden enz enz.

Maar ja.. je blijft ook een rot gevoel houden.

Dusssss, waar kies jij voor??
dank je wel Nell.

Ik kan mijn eigen aandeel in dingen vaak wel zien, niet altijd ten tijde maar achter af wel. Ik probeer zijn beweegredenen te begrijpen, ook al staat het liegen me gigantisch tegen en is dat een grote teleurstelling voor me geweest. en ja ik ben op veel slakken zout gaan leggen,zo heet het toch?: kloppen andere dingen die hij me vertelt waar over dan ook wel of is dat ook een (gedeeltelijke) leugen? dat moet ik niet doen, weet ik , maar deed het automatisch toch en nog wel eens.

Ik wil zijn verpleegster etc niet zijn, maar wel een volwaardige vriendin waar hij ook terecht kan als hij ergens tegen aan loopt met zichzelf of in de relatie, whatever.

Ik heb ook met ons kind geschermd: wat voor vader ben jij? je bedriegt zijn moeder ! etc etc.

Op zijn manier doet hij wel zijn stinkende best, dat zie ik wel.

Wat ik wel weet, iets anders , dat onze relatie intensiever van aard was toen de kinderen (ik had al 1 van mezelf) er nog geen rol in speelden. ad info: hij en ik waren al ruim 4 jaar goed bevriend met elkaar voordat relatie ontstond en voor de zwangerschap aan was het geweldig tussen ons.

zijn vele laaange werkdagen en de kinderen trekken best een wissel op onze relatie, als ik zo eerlijk mag zijn.
quote:Krengiserweer schreef op 14 januari 2008 @ 15:23:

Bijna elke vreemdganger zegt tegen zijn minnares dat de sex thuis niks meer voorstelt, dat ze als broer en zus leven en dat ie al maanden in de logeerkamer slaapt. En natuurlijk "Mijn vrouw begrijpt me niet maar jij wel"en "Ik blijf alleen voor de kinderen'.

Eenmaal betrapt zegt elke vreemdganger tegen zijn vrouw ": Ze was alleen voor de sex, ik hou alleen van jou".

feit is dat ie idd kennelijk niet genoeg van zjn minnares hoeld om jou te verlaten, mar ook dat ie niet genoeg van jou hield om je trouw te zijn.

geloof je dat ie genoeg hiervan geleerd heft wat ie kan kwijtraken dat ie de volgende keer wel nee zegt, of ben je bang dat , zodra het weer even iets minder gaat tussen jullie, hij weer zijn heil buiten de deur gaat zoeken? HIJ WEET NU WAT HIJ KWIJT KAN RAKEN, EINDE RELATIE ALS HET WEER GEBEURT. HIJ HEEFT ERVAN GELEERD ZEGT HIJ. EN DE ANGST DAT IE METTERTIJD........ JA BEETJE WEL, DE VERLEIDING HE...?

En een "hormonale verdwazing"is natuurlijk geen excuus voor een verhouding die een paar manden heeft geduurd. Bij en ONS kom je er mss nog mee wg, maar ik denk ook dt ie wel degelijk verliefd was op die andere vrouw, maar bang is dat je hem niet meer vergeeft als ie dat toegeeft.WAAROM DENK JE DAT? DIE VROUW DACHT AAN ZIJN BLIKKEN DAT HET OOK WEL HET GEVAL KON ZIJN, MAAR WIST ZE NIET ZEKER.
quote:houvanjezelf schreef op 14 januari 2008 @ 15:27:

Winnie,

Misschien geen leuke reactie, maar je partner hoeft niets meer te doen.

Sterker nog, wat kan hij nog meer doen dan dat hij al doet?? PRECIES JE HEBT HELEMAAL GELIJK ! HIJ KAN ER NIETS MEER AAN VERANDEREN, FEIT IS EEN FEIT. HET KAN VANAF NU ALLEEN MAAR ANDERS DAN TOEN EN DAT IS WAT HIJ OOK WIL.

Jij bent nu aan zet.

Jij moet kiezen.

Gijzel je hem en jezelf nog langer door hem te wantrouwen OH DAT ZEG JE LEUK ZEG. HI HI of kies je voor jezelf en vertrouw je hem weer.

Want door nu zo te doen, blijf je wel heel lang het slachtoffer. KOM IK ZO OVER ?? HIJ HEEFT DAT WOORD OOK WEL ES IN DE MOND GENOMEN.

En ja, dat zal je zeker een hoop opleveren. Alles open, hij kruipt voor je, doet alles om de schijn te vermijden enz enz.

Maar ja.. je blijft ook een rot gevoel houden. IK DENK DAT IK ER VOORAL OOK VAAK WEER OVER BEGIN, OF STEEK ONDER WATER GEEF, OM HEM ER AAN TE HERINNEREN HOE FOUT HIJ GEWEEST EN NOG MEER HOEVEEL VERDRIET HIJ ER MIJ MEE GEDAAN HEEFT.

Dusssss, waar kies jij voor??
Puur op je vraag of iemand na vreemdgaan nog te vertrouwen is: ja. Je kunt absoluut niet per definitie zeggen dat iedereen die ooit is vreemdgegaan, dat weer zal doen. Garantie heb je nooit, maar dat heb je ook niet bij een nieuwe partner.

En dat hij heeft gelogen en zijn leugen vasthield, staat naar mijn idee los van het feit of hij weer zal vreemdgaan. Op het moment dat je in een leugen verwikkelt zit vereist het zoveel moed om toe te geven. Voor je het weet kom je juist van de leugen in de leugen juist om keihard te proberen de leugen niet uit te laten komen. IEn op een gegeven moment kan en durf je niet meer terug. Ik kan dat wel begrijpen helaas.
Als ik je laatste posting lees zeg je letterlijk dat je het zelf in stand houd door er weer over te beginnen, steken onder water te geven, herinneren hoeveel verdriet hij je heeft aangedaan.

Ben je zelf nog wel zo'n aangenaam persoon als je al deze dingen iedere keer opnieuw doet??
Wat ik dus wil zeggen: als je door wilt gaan: richt je op het verwerken van die voor jou traumatische ervaring. Logisch dat vertrouwen nog niet helemaal terug is, maar daar zullen jullie een weg in moeten vinden.
En met die steken onder water en het verwijten moet je dus en ker ophouden. Dat maakt voor jullie allebei de relatie niet leuker. je hebt er voor gekozen om bij m te blijven, de consequentie is ook dat je het verleden achter je laat en naar de toekomst gat kijken. Jullie kunnen allebei de tijd niet terugdraaien, hij weet dat ie fout geweest is, maar je kunt m niet de rest van zijn leven laten boeten. Sterker nog, daarmee drijf je m alleen maar van je weg. Dus idd de keuze is nu aan jou. vergeef je m echt en hou je er over op of blijf je m kwalijk nemen en boos zijn.

En waarom ik denk dat ie verliefd op die vrouw was? Omdat ze eerst alleen gesprekken hadden en later pas sex. vreemdgaan uit pure lust is meestal direct sex en alleen maar sex. jouw man begon met diepe gespekken, veel intimiteit. dat is er niet of nauwelijks in een sexrelatie, wel in een liefdesrelatie. daarom denk ik dat ze echt wel meer voor m was dan alleen een neukie, hoe graag je dat ok wilt geloven.

wat je in ieder geval moet geloven is dat ie dit nooit meer zal doen. Dat ie van zijn fout geleerd heeft. En je zult ook de gelijkwaardigheid in je relatie moeten terugvinden. als hij de "fouterik"blijft en jij "de engel die de fouterik heeft vergeven", dan ga je vroeg of laat problemen krijgen en loopt je relatie alsnog hier op stuk.
quote:Krengiserweer schreef op 14 januari 2008 @ 15:23:

En een "hormonale verdwazing"is natuurlijk geen excuus voor een verhouding die een paar manden heeft geduurd. Bij en ONS kom je er mss nog mee wg, maar ik denk ook dt ie wel degelijk verliefd was op die andere vrouw, maar bang is dat je hem niet meer vergeeft als ie dat toegeeft.

Spraakverwarring. Ik bedoel:

hormonale verdwazing=verliefdheid (duurt een paar maanden, dan kun je weer denken)

ONS=gewoon geil

En als je geen open relatie hebt, is er geen enkel excuus voor het handelen naar deze gevoelens. Is in beide gevallen een rotstreek.

De vraag was of iemand nog te vertrouwen is na vreemdgaan. Winnie, ik denk en hoop dat dat wel zo kan zijn. Jij zult je wantrouwen moeten durven loslaten, en hij zal moeten bewijzen dat hij er helemaal voor jullie is. Veel sterkte en wijsheid.
[quote]Mikoshin schreef op 14 januari 2008 @ 15:54:

[...]

Spraakverwarring. Ik bedoel:

hormonale verdwazing=verliefdheid (duurt een paar maanden, dan kun je weer denken)

ONS=gewoon geil

Maar bij een verliefdheid kun je m.i. niet meer zeggen dat die ander dus alleen maar voor de sex was. verliefdheid gaat dieper dan alleen maar pure botte lust, wat meneer hier wel beweerd.
Klopt. Hij zal nog wel meer kletspraatjes hebben verkocht om TO ervan te overtuigen dat ze hem niet moest dumpen. De kunst is om daar nu doorheen te prikken, en om van beide kanten de relatie van nu af aan open, eerlijk en positief te gaan benaderen. Alleen dan is een toekomst mogelijk. Als ze hem blijft betrappen op leugens dan heeft het allemaal geen zin.
Ik denk idd dat jij de enige bent die die beslissing kan nemen. Uit ervaring weet ik dat het tij kan keren en vertrouwen weer langzaam opgebouwd kan worden.

Daarin denk ik wel dat er een duidelijk verschil zit tussen het feit of iemand het je eerlijk opbiecht of dat je hem/haar betrapt.

Als iemand eerlijk durft te zijn en zich kwetsbaar durft op te stellen, met alle gevolgen van dien, dan ben ik van mening dat er oprechte spijt is. Daarmee wil ik niet zeggen dat je hem/haar daarom wel kunt vertrouwen. Dat is een gevoel en iedereen heeft zijn eigen manier om daarmee om te gaan.

Ik wens je heel veel succes want dit is zeker een zeer moeilijke keuze!
quote:houvanjezelf schreef op 14 januari 2008 @ 15:42:

Als ik je laatste posting lees zeg je letterlijk dat je het zelf in stand houd door er weer over te beginnen, steken onder water te geven, herinneren hoeveel verdriet hij je heeft aangedaan.

Ben je zelf nog wel zo'n aangenaam persoon als je al deze dingen iedere keer opnieuw doet??ik denk zelf van niet eerlijk gezegd, ik weet wel zeker van niet. Ik ben wantrouwend en gedraag me er ook vaak naar eigenlijk, goed dat je dat zo even stelt: me even naar mezelf laat kijken! Spontane gedragingen van zijn kant of van mij worden doormijn gedachten en uitlatingen geregeld de kop ingedrukt en de sfeer is dan gelijk omgebogen in het negatieve.
quote:nizie schreef op 14 januari 2008 @ 15:43:

Wat ik dus wil zeggen: als je door wilt gaan: richt je op het verwerken van die voor jou traumatische ervaring. Logisch dat vertrouwen nog niet helemaal terug is, maar daar zullen jullie een weg in moeten vinden.ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwerken ..... ben er veel mee bezig, heb 1 vriendin met wie ik er over kan praten (voor overigen is het een geheim dat ik bewaar mbt mijn relatie)
quote:Krengiserweer schreef op 14 januari 2008 @ 15:52:

En met die steken onder water en het verwijten moet je dus en ker ophouden. Dat maakt voor jullie allebei de relatie niet leuker. je hebt er voor gekozen om bij m te blijven, de consequentie is ook dat je het verleden achter je laat en naar de toekomst gat kijken. Jullie kunnen allebei de tijd niet terugdraaien, hij weet dat ie fout geweest is, maar je kunt m niet de rest van zijn leven laten boeten. Sterker nog, daarmee drijf je m alleen maar van je weg. SHIT MAN BEN IK DUS OOK BANG VOOR IDD. Dus idd de keuze is nu aan jou. vergeef je m echt en hou je er over op of blijf je m kwalijk nemen en boos zijn.

En waarom ik denk dat ie verliefd op die vrouw was? Omdat ze eerst alleen gesprekken hadden en later pas sex. vreemdgaan uit pure lust is meestal direct sex en alleen maar sex. jouw man begon met diepe gespekken, veel intimiteit.ZIJ ZEI ME DAT ZE HET OVER VAN ALLES HADDEN KOETJES EN KALFJES, HAAR SLECHTE HUWELIJK EN ONS KIND EN DAT HIJ OVER MIJ ALLEEN MAAR POSITIEF AAN PRATEN GEWEEST IS. ZIJ GING OVERSTAG VOOR SEX OMDAT HIJ AANTREKKELIJK VOOR HAAR WAS, ZE LIJFELIJKE AANDACHT (LEES SEX) AL LANGERE TIJD NIET MEER GEHAD HAD EN GRAAG WILDE dat is er niet of nauwelijks in een sexrelatie, wel in een liefdesrelatie. daarom denk ik dat ze echt wel meer voor m was dan alleen een neukie, hoe graag je dat ok wilt geloven. IK HEB HAAR GEZIEN EN HET IS HELEMAAL NIET ZIJN TYPE, ZEGT HIJ ZELF OOK TROUWENS.

wat je in ieder geval moet geloven is dat ie dit nooit meer zal doen. Dat ie van zijn fout geleerd heeft. En je zult ook de gelijkwaardigheid in je relatie moeten terugvinden. als hij de "fouterik"blijft en jij "de engel die de fouterik heeft vergeven", dan ga je vroeg of laat problemen krijgen en loopt je relatie alsnog hier op stuk.
quote:Mikoshin schreef op 14 januari 2008 @ 16:05:

Klopt. Hij zal nog wel meer kletspraatjes hebben verkocht om TO ervan te overtuigen dat ze hem niet moest dumpen. De kunst is om daar nu doorheen te prikken, en om van beide kanten de relatie van nu af aan open, eerlijk en positief te gaan benaderen. Alleen dan is een toekomst mogelijk. Als ze hem blijft betrappen op leugens dan heeft het allemaal geen zin.

Ehm even wat rechtzetten : hij vond haar tof in de gesprekken en spontaan iemand, objectief iemand van wiens familie hij niemand kende en zij van hem niet. ze waren elkaar niets verschuldigd.

En hij heeft nooit dingen gezegd of kletspraat verkocht om mij ervan te weerhouden bij hem weg te gaan. Sterker nog hij zei me absoluut niet kwijt te willen maar het wel begreep als ik op ging stappen. Gevolgen van zijn gedrag wilde aanvaarden.
quote:moeders schreef op 14 januari 2008 @ 16:10:

Ik denk idd dat jij de enige bent die die beslissing kan nemen. Uit ervaring weet ik dat het tij kan keren en vertrouwen weer langzaam opgebouwd kan worden.

Daarin denk ik wel dat er een duidelijk verschil zit tussen het feit of iemand het je eerlijk opbiecht of dat je hem/haar betrapt.

Als iemand eerlijk durft te zijn en zich kwetsbaar durft op te stellen, met alle gevolgen van dien, dan ben ik van mening dat er oprechte spijt is. Daarmee wil ik niet zeggen dat je hem/haar daarom wel kunt vertrouwen. Dat is een gevoel en iedereen heeft zijn eigen manier om daarmee om te gaan.

Ik wens je heel veel succes want dit is zeker een zeer moeilijke keuze!dank je wel. Moeders: hoe lang heb jij er over gedaan vertrouwen terug te winnen?
De vraag is niet waarom zij overstag ging, maar waarom jouw vriend zo graag sex met haar wilde terwijl ie jou had? Zij had geen relatie met jou, zij hoeft geen verantwoording af te leggen , hij wel. En waarom is het zoveel erger als hij verliefd op haar was, dan wanneer ie haar gewoon verleid heeft omdat ie zin had in een lekker potje neuken met een ander en vor het gemak maar ff vergat dat ie al een vriendin en een kind had? En zij was niet zijn type, ok dat weerhield hem er niet van om sex met haar te hebben, dus wat zegt dat nou helemaal. ben jij nooit ooit in je leven voor iemand gevallen die "niet je type "was? En als wel of niet verliefd echt zoveel verschil voor je maakt, waarom is dat dan zo?

maar goed eigenlijk is het helemaal niet zo belangrijk welke gevoelens hij ooit voor die dame had. dat is allemaal verleden tijd. Jullie hebben er voor gekozen om samen verder te gaan dus moet je je niet meer bezighouden met het hoe en waarom van die andere vrouw, maar met het hoe je samen verder gaat en dit achter je laat.
quote:winniedepoeh schreef op 14 januari 2008 @ 16:37:

[...]

Ehm even wat rechtzetten : hij vond haar tof in de gesprekken en spontaan iemand, objectief iemand van wiens familie hij niemand kende en zij van hem niet. ze waren elkaar niets verschuldigd.

En hij heeft nooit dingen gezegd of kletspraat verkocht om mij ervan te weerhouden bij hem weg te gaan.

Hij heet alleen heel heel lang ontkent dat ie sex met haar heeft gehad. Hoe wil je dat dan noemen?

Sterker nog hij zei me absoluut niet kwijt te willen maar het wel begreep als ik op ging stappen. Gevolgen van zijn gedrag wilde aanvaarden. Toen ie eenmaal betrapt was ja, mar voor die tijd heeft ie altijd volgehouden dat er gen sex was, daarna zegt ie dat het alleen om de sex ging. Dus of hij heeft al die "goede gesprekken"alleen gebruikt om haar het bed in te kletsen, of hij voelde stiekem toch wel meer voor haar dan alleen jeuk aan zijn leuter. maar nee natuurlijk is dat geen kletspraat.
quote:Krengiserweer schreef op 14 januari 2008 @ 16:40:

De vraag is niet waarom zij overstag ging, maar waarom jouw vriend zo graag sex met haar wilde terwijl ie jou had? DAT IS OOK MIJN VRAAG GEWEEST, ZIJN ANTWOORD WAS DAT HIJ OP GEGEVEN MOMENT ZIN HAD OM MET HAAR TE NEUKEN. DAT HEEFT HIJ HAAR NB VOORGESTELD IN EEN SMS ... Zij had geen relatie met jou, zij hoeft geen verantwoording af te leggen , hij wel. En waarom is het zoveel erger als hij verliefd op haar was,DAT MAAKT HET VOOR MIJN GEVOEL PIJNLIJKER, dan wanneer ie haar gewoon verleid heeft omdat ie zin had in een lekker potje neuken met een ander en vor het gemak maar ff vergat dat ie al een vriendin en een kind had? HET BEVREDIGEN VAN ZIJN BEHOEFTES ALS HIJ ONDERWEG WAS, WAS STERKER NEEM IK AAN En zij was niet zijn type, ok dat weerhield hem er niet van om sex met haar te hebben, OMDAT HIJ GEWOON WILDE NEUKEN DUS dus wat zegt dat nou helemaal. ben jij nooit ooit in je leven voor iemand gevallen die "niet je type "was? NEE NIET IN DE ZIN VAN VERLIEFD WORDEN. En als wel of niet verliefd echt zoveel verschil voor je maakt, waarom is dat dan zo?

maar goed eigenlijk is het helemaal niet zo belangrijk welke gevoelens hij ooit voor die dame had. dat is allemaal verleden tijd. YEP Jullie hebben er voor gekozen om samen verder te gaan dus moet je je niet meer bezighouden met het hoe en waarom van die andere vrouw, maar met het hoe je samen verder gaat en dit achter je laat.KLINKT HET RAAR DAT IK GEWOON NAADJE VAN DE KOUS WIL WETEN GEWOON OMDAT IK DE WAARHEID MEER WAARDEER DAN LEUGENS OM BESTWIL OF MIJ NIET TE KWETSEN ?
Vertrouwen is niet iets wat hij doet, maar wat jij doet, Als jij hem weer vertrouwt zegt dit helemaal niks over zijn betrouwbaar zijn. Het is nu 2 jaar geleden (geloof ik) dat dit gebeurde en al die tijd vertrouwde jij hem niet. Maar misschien is er in deze 2 jaar niks gebeurd wat niet mag (volgens jullie regels en normen) en was hij dus gewoon te vertrouwen.

Begrijp je.

Ik heb ongeveer in jouw situatie gezeten en heel lang geworsteld met vertrouwen. Totdat ik inzag dat mijn vertouwen alleen maar belangrijk is zodat ik me goed voel. Als ik me rustig voel omdat ik hem vertrouw zegt dat helemaal niks over hem. Als ik hem wantrouw zegt dat ook niet dat hij op dat moment vreemdgaat.

Het is een hele lange weg om stukje bij beetje weer te geloven in elkaar, om er weer voor te durven gaan. Wat ik heel moeilijk vind of vond is het loslaten van die nare herinneringen. Door dit levendig te houden houd je ook het wantrouwen in stand.

Wat voor mij gewerkt heeft is praten met een psychiater, werken aan mezelf, mijn eigenwaarde had een flinke deuk gekregen, en duidelijk aan man maken dat mijn grens bereikt was. Dus we gaan door, maar dit pad ga ik niet meer op. Mocht het weer gebeuren dan weet ik nu dat ik dan wegga.

Wij wilden samen verder en hebben veel gepraat, geruzied en gehuild maar zijn heel ver op de terugweg ondertussen. Belangrijk voor mij was weten dat ik uit vrije wil ben gebleven en ook uit vrije wil kan weggaan als ik dat nodig vind. En als hij denkt dat hij zonder mij beter af is (al dan niet met een ander) dan moet dat ook zeggen.

Sterkte met alles en bedenk ook dat heel veel in je eigen hoofd zit.
quote:Krengiserweer schreef op 14 januari 2008 @ 16:45:

[...]

Toen ie eenmaal betrapt was ja, mar voor die tijd heeft ie altijd volgehouden dat er gen sex was, daarna zegt ie dat het alleen om de sex ging. WAT IK DUS NIET GELOOF . HIJ ZEI ME LATER DAT IE HET NIET WILDE TOEGEVEN OMDAT HIJ ME NIET WILDE KWETSEN (WIJ HADDEN VANWEGE STRESS HIER NAUWELIJKS SEX NAMELIJK), MAAR IK GELOOF DAT HIJ GEWOON VOOR ZIJN EIGEN GENOT GING. Dus of hij heeft al die "goede gesprekken"alleen gebruikt om haar het bed in te kletsen, KAN ZIJN ... STERKER NOG ZE HADDEN ZELFS AFGESPROKEN WANNER HET KONTAKT TEN EINDE ZOU LOPEN...of hij voelde stiekem toch wel meer voor haar dan alleen jeuk aan zijn leuter. maar nee natuurlijk is dat geen kletspraat.IK DENK DAT ZIJN EGO DOOR HAAR GESTREELD WERD EN DE GESPREKKEN EEN EROTISCHE TINT KREGEN, ZE HADDEN HET BIJV OVER TATTOOS GEHAD, ZIJ HEEFT ZE EN HIJ OOK...... EN DAT IDD DE JEUK AAN ZIJN LEUTER BEGONNEN IS
quote:puk69 schreef op 14 januari 2008 @ 16:51:

Vertrouwen is niet iets wat hij doet, maar wat jij doet, Als jij hem weer vertrouwt zegt dit helemaal niks over zijn betrouwbaar zijn. Het is nu 2 jaar geleden (geloof ik) dat dit gebeurde en al die tijd vertrouwde jij hem niet. Maar misschien is er in deze 2 jaar niks gebeurd wat niet mag (volgens jullie regels en normen) en was hij dus gewoon te vertrouwen.

Begrijp je.

Ik heb ongeveer in jouw situatie gezeten en heel lang geworsteld met vertrouwen. Totdat ik inzag dat mijn vertouwen alleen maar belangrijk is zodat ik me goed voel. Als ik me rustig voel omdat ik hem vertrouw zegt dat helemaal niks over hem. Als ik hem wantrouw zegt dat ook niet dat hij op dat moment vreemdgaat.

Het is een hele lange weg om stukje bij beetje weer te geloven in elkaar, om er weer voor te durven gaan. Wat ik heel moeilijk vind of vond is het loslaten van die nare herinneringen. Door dit levendig te houden houd je ook het wantrouwen in stand.

Wat voor mij gewerkt heeft is praten met een psychiater, werken aan mezelf, mijn eigenwaarde had een flinke deuk gekregen, en duidelijk aan man maken dat mijn grens bereikt was. Dus we gaan door, maar dit pad ga ik niet meer op. Mocht het weer gebeuren dan weet ik nu dat ik dan wegga.

Wij wilden samen verder en hebben veel gepraat, geruzied en gehuild maar zijn heel ver op de terugweg ondertussen. Belangrijk voor mij was weten dat ik uit vrije wil ben gebleven en ook uit vrije wil kan weggaan als ik dat nodig vind. En als hij denkt dat hij zonder mij beter af is (al dan niet met een ander) dan moet dat ook zeggen.

Sterkte met alles en bedenk ook dat heel veel in je eigen hoofd zit.

hoi Puk, je slaat bij mij de spijker op de kop, jeetje. ik herken me bijna overal in in wat je zegt.

Mag ik weten wat je man nog meer heeft gedaan naast het vele praten met jou er over?
quote:winniedepoeh schreef op 14 januari 2008 @ 16:40:

[...]

dank je wel. Moeders: hoe lang heb jij er over gedaan vertrouwen terug te winnen?Daar zul je elke dag aan moeten werken,zoiets heeft tijd nodig.Wel hebben we goeie afspraken gemaakt. Ik zou alle gangen eerlijk na kunnen gaan bijv, mobieltje etc al het wantrouwen moest bespreekbaar blijven.En bovenal GEEN VERWIJTEN!! Hij had spijt en ik verdriet en daarin moet je een weg vinden. Maar nooit spijt gehad van de beslissing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven