is iemand te vertrouwen nadat hij/zij vreemdgegaan is?

14-01-2008 12:47 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie:

Is iemand die vreemdgegaan is in een relatie, daarover gezwegen en gelogen heeft, maar betrapt is als het ware, nog te vertrouwen?
Winnie en alle anderen die hier gereageerd hebben, ik heb het hele topic even door gelezen en helaas herken ik er ontzettend veel in. Sinds twee weken weet ik dat mijn man ( 10 jaar getrouwd en 2 kinderen) mij ook heeft bedrogen en nog wel met iemand die ik vrij vaak zag. Ik kreeg een vermoeden door zijn gedrag en heb hem op de man af gevraagd of het waar was en hij zei dat hij 1 keer wat had gerommeld met haar. Dikke ruzie natuurlijk, maar ik had wel zoiets van... vreselijk balen maar dat kan gebeuren.

Kom ik er een week later achter dat ze al veel langer "iets" samen hadden, inclusief de stiekeme afspraakjes, lange chatsessies en de vele (vaak erotische) sms-jes.

We waren er samen over eens, na vele gesprekken, dat we teveel samen hebben om zomaar op te geven. Dus we gaan er voor. Maar ondanks dat ik zielsveel van hem hou durf ik hem niet te vertrouwen. Hij had bv ook een nieuw account aan gemaakt waarop hij naar hartelust kon chatten en die mogelijkheid heeft hij volop op zijn werk. Dus ja ik herken veel en ik wens je heel veel sterkte, maar laat je niet kapot maken...
@ Granada:

Jeetje je weet het nog maar net. In de beginperiode was ik de eerste dagen ontzettend woest, daarna wilde ik hem heel graag bij me hebben, vasthouden etc en toen weer intens teleurgesteld en ik vond hem een hufter, een vuilak, van alles. Nu 2 jaar verder en nog ben ik er mee bezig. Krijg de kriebels vooral vanwege zijn werk, vaak ver weg. dus...

Granada ziet hij de vrouw nog wel eens ergens? hoe is hij gestopt en hoe kwam jij er achter als ik mag weten?

@ Lieke,

Ik wil voordeel van de twijfel geven, dat is enige wat ik kan zeggen.

Ik weet dat er een begin was en een afsgesproken eind tussen mijn geliefde en haar. Wat ik niet weet is of wanneer de einddatum in zicht was en ze waren gestopt of hij niet een volgende keer met een ander in zee was gegaan, als ik er niet achtergekomen was.

Hij gaf verschillende redenen aan voor zijn gedrag en smoesjes naar mij toe in die tijd. Ook hoe hij zich voelde in de periode dat hij haar had ontmoet en uiteindelijk met haar vreemdging. Ik bedoel hoe hij zich voelde in de relatie tussen hem en mij en de situatie (gezin) waarin hij zat. Hij heeft mij en mijn gevoelens voor hem in de periode dat ik mijn argwaan uitte ook niet serieus genomen. Achteraf zegt hij dat hij ervan geschrokken is hoeveel ik om hem geef, hij was zich hier niet van bewust geweest.

Voor mij is het meest erge dat hij gelogen heeft (dat hij niet vertelde dat hij iemand had leren kennen, tja ook niet leuk... maar toch): zeggen te stoppen en toch doorgaan. Haar de volgende keer als ik weer wat merk in mijn bijzijn sms stuur dat het afgelopen is en zij geen kotnakt meer moet zoeken. om vervolgens daarna uit mijn zicht haar sms te sturen dat hij toch wel kontakt wil maar hij zo moest reageren omdat ik naast hem zat.

dat vind ik geloof ik nog wel het allerergste van het gebeuren ! en hoewel ik paar keer vroeg is er meer, is er sex dus? steeds ontkennen.

Lieke, ja soms denk ik ook wel eens wat nou als hij eerst een tijd expres heel transparant doet met alles en hij denkt dat ik hem weer volledig vertrouw, dat hij alsnog weer de draad oppakt met haar of met een ander.......

BAH !

voordeel van de twijfel............. ergens heb ik toch het idee dat hij zo geschrokken is van de impact die het had op mij en de relatie en dat ik er nog steeds mee bezig ben, dat bij hem het besef er is eens maar niet weer
Lieke: en wat die spijt van hem betreft. Hij vond het wel erg kwetsend voor MIJ dat ik er achter kwam dat hij (zoals ik al vermoedde, er zelfs over droomde !) sex had met een ander. dat had ie me willen besparen. Hij wilde het toen niet toegeven (toen ik er paar keer naar vroeg) om mij niet te kwetsen dat hij sexte met een ander, want hij en ik hadden maar erg weinig sex (hij gaf vaak aan dat hij te moe was,,,, ja ja maar niet te moe voor sex met haar !) en dat hij wel sex had met haar.

Ik voel me hierin dubbel: aan ene kant kan ik me iets van mij niet willen kwetsen voorstellen zelfs want wij hadden nauwelijks sex en dan is dat een belediging als je weet/hoort dat je geliefde wel sext met een andere. Aan de andere kant denk ik: bullshit! je gaf het niet toe omdat je veels te geil was op haar en nog poosje met haar verder wilde op die manier.
Dus idd hij heeft geen spijt van die relatie met haar, maar alleen spijt dat ie betrapt is. volgende keer zal ie dus gewoon nog veel en veel beter zijn best doen om het te verbergen, want in zijn ogen kwetst zijn vreemdgaan jou pas als jij het weet, dus wat niet weet wat niet deert, dus kan ie buiten de deur neuken wat ie wil, zolang ie er maar voor zorgt dat jij er niet achter komt.

En iemand dwingen om een sms te sturen om contact te verbreken, werkt niet, want idd dan gaat ie naar de wc en smst vanaf daar, "sorry, moets van mijn vrouw".
Kreng: hij heeft me ooit, maanden lang voor de ontmoeting, gevraagd wat ik van een open relatie vond: sex met ander zowel voor hem als voor mij,. Ik schrok erg en zei hier absoluut op tegen te zijn. Sex is iets wat voor mij het unieke verschil maakt in het hebben van een liefdesrelatie of een vriendschap. Daarom.

Hij wist dit dus. 1 argument die hij gaf dat hij toch vreemdgegaan is dat het een experiment met zichzelf was, zou hij dit kunnen of niet? Hij heeft ook nog talloze anderen dingen genoemd die met elkaar verweven zijn. Feit voor mij is dat hij zichzelf ook verloren heeft tijdens die maanden en steeds meer verstrikt raakte.

Hij gaf aan dat hij wel had willen stoppen paar keer zelfs maar het verslavende van de stiekeme vrije geile sex maakte dat hij toch weer met haar afsprak.

Jeetje ik weet gewoon niet welke kant ik op moet nu, ik hoor verschillende dingen van jullie van: een volgende keer kijkt ie wel link uit om betrappen te voorkomen tot: het was een dolle dwaasheid waar hij zelf in zat en mijn betrappen ahw nodig had om het een halt toe te roepen.

Ik weet het niet meer
Oh en ik heb= hem niet gedwongen haar sms te sturen. Hij ontving er 1 van haar op een avond met vragen erin van haar kant. de volgende ochtend vroeg ik toen hij nog hier was: wat ga je met die sms doen? Wat ga je antwoorden en hij reageerde zoals ik in mijn vorige posting zei. Ging toen werken en naderhand, paar maanden daarna, vernam ik van haar dat hij haare diezelfde ochtend sms had gestuurd dat hij niet wilde verbreken, maar niet anders kon doen aangezien ik naast hem zat.
quote:winniedepoeh schreef op 16 januari 2008 @ 11:13:

Lieke: en wat die spijt van hem betreft. Hij vond het wel erg kwetsend voor MIJ dat ik er achter kwam dat hij (zoals ik al vermoedde, er zelfs over droomde !) sex had met een ander. dat had ie me willen besparen. Hij wilde het toen niet toegeven (toen ik er paar keer naar vroeg) om mij niet te kwetsen dat hij sexte met een ander, want hij en ik hadden maar erg weinig sex (hij gaf vaak aan dat hij te moe was,,,, ja ja maar niet te moe voor sex met haar !) en dat hij wel sex had met haar.

Klinkt mooi, maar als hij het je had willen besparen en je niet wilde kwetsen, had hij het niet moeten doen. Bovendien heeft hij je nu dubbel pijn gedaan, want door "je te sparen" zet hij je ook nog weg als een klein kind die niet met de barre feiten des levens kan omgaan. Als een onnozelhalsje en zichzelf als de grote goede vent die wel voor je zal zorgen. Gezien de omstandigheden een nogal arrogant èn laf standpunt.

Ik voel me hierin dubbel: aan ene kant kan ik me iets van mij niet willen kwetsen voorstellen zelfs want wij hadden nauwelijks sex en dan is dat een belediging als je weet/hoort dat je geliefde wel sext met een andere. Aan de andere kant denk ik: bullshit! je gaf het niet toe omdat je veels te geil was op haar en nog poosje met haar verder wilde op die manier.

je laatste zin lijkt me een beter waarneming.
Mabel,

Idd zoals jij beschrijft: hij moest me zeker sparen omdat ik, volwassen vrouw, niet met deze barre gebeurtenis, om zou kunnen gaan. Beslistte hij dan even. tss..

Heb gezegd dat juist het voor zich houden, er om liegen, het meest pijn gedaan heeft.

Terwijl hij heeft naderhand ook gezegd dat het kortzichtig van me is dat ik er zo mee om ga, er teveel waarde aan hecht, er zo lang mee blijf zitten, het het helemaal niet waard is om me dagen er zo door te laten bepalen etc... Zulke dingen kunnen gebeuren en hij is in deze tijd heus niet de enige die dit gedaan heeft binnen een relatie.

Ik antwoordde dat hij er anders wel zoveel waarde aan hechtte dat hij flink zijn best deed het verborgen te houden cq er mee door te gaan !

Hij vindt het niet goed te praten van zichzelf en vindt dat hij absoluut niet goed bezig is geweest maar dat liefde ook vergeven is en ik er niet bang voor hoef te zijn dat het ooit weer gebeurd. Hij zou nu gezien en gevoeld hebben wat hij mij waard is en vooral wat ik hem waard ben.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat wil jij?

nee hij is niet de enige die dit gedaan heeft, maar hij zal ook niet de enige zijn die er daarna door zijn vrouw uitgekickt is.

En nu bepaalt ie ook maar even voor jou dat het over moet zijn en dat je moet vergeven. ik zou er geloof ik wel klaar mee zijn.
quote:winniedepoeh schreef op 16 januari 2008 @ 13:05:

Mabel,

Idd zoals jij beschrijft: hij moest me zeker sparen omdat ik, volwassen vrouw, niet met deze barre gebeurtenis, om zou kunnen gaan. Beslistte hij dan even. tss..

Heb gezegd dat juist het voor zich houden, er om liegen, het meest pijn gedaan heeft.

Terwijl hij heeft naderhand ook gezegd dat het kortzichtig van me is dat ik er zo mee om ga, er teveel waarde aan hecht, er zo lang mee blijf zitten, het het helemaal niet waard is om me dagen er zo door te laten bepalen etc... Zulke dingen kunnen gebeuren en hij is in deze tijd heus niet de enige die dit gedaan heeft binnen een relatie.

Tja, ik wil geen olie op je vuur gooien, maar ik vind dit ook nergens op slaan. Omdat je ergens hiervoor in hele grote hoofdletters hebt aangegeven dat jij vindt dat sexuele trouw in een relatie voor jou een absolute must is. Ergens anders geef je aan dat dit ook besproken is tussen jullie, dus hij wist ervan.

Zijn stellingname zoals je hierboven beschrijft geeft dus wel aan dat hij kennelijk (nog steeds) niet snapt dat hij datgene wat voor jou één van de essenties van een relatie is, geschonden heeft. Daarmee doet hij jou, je diepste gevoelens en overtuigingen tekort.

Ik antwoordde dat hij er anders wel zoveel waarde aan hechtte dat hij flink zijn best deed het verborgen te houden cq er mee door te gaan !

Ja, dat vind ik ook altijd zo raar. persoonlijk zou ik in zo'n geval liever horen: "het was fantastisch, ik kon er niets tegen doen, mn bloed begon te koken en er moest iets gebeuren". Dat je hele leven overhoop wordt gegooid voor iets met weinig waarde lijkt me eerder beledigend dan geruststellend.

Hij vindt het niet goed te praten van zichzelf en vindt dat hij absoluut niet goed bezig is geweest maar dat liefde ook vergeven is en ik er niet bang voor hoef te zijn dat het ooit weer gebeurd. Hij zou nu gezien en gevoeld hebben wat hij mij waard is en vooral wat ik hem waard ben.

En kun jij in dit laatste niet enige geruststelling zien? Het kan zijn dat de confrontatie met zichzelf en met zn slechte zwakke kanten hem voorgoed genezen heeft.
quote:Krengiserweer schreef op 16 januari 2008 @ 13:47:

Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat wil jij?

nee hij is niet de enige die dit gedaan heeft, maar hij zal ook niet de enige zijn die er daarna door zijn vrouw uitgekickt is.

En nu bepaalt ie ook maar even voor jou dat het over moet zijn en dat je moet vergeven. ik zou er geloof ik wel klaar mee zijn.

Mijn intentie is nog steeds doorgaan met hem, samen verder.

Hij bepaalt niet voor mij dat het over moet zijn, maar vindt dat ik er wel erg lang mee blijf zitten. Hij zegt , even kort door de bocht, of je kunt het me vergeven en we gaan samen verder , of je vergeeft me niet en gaat bij me weg. Dat getwijfel van mij bepaalt zijn relatie met mij natuurlijk ook, dat snap ik ook wel. Het is zoals jij eerder zei Kreng: als je vergeeft, ga er door 100% voor , doe je dat niet dan bezorg je elkaar alleen nog maar meer ellende. Zo iets.
Misschien moet hij eerst zichzelf vergeven voordat jij hem kunt vergeven. En om zichzelf te vergeven moet hij eerst eerlijk onder ogen zien wat hij heeft gedaan, maar vooral wat hij daarmee teweeg heeft gebracht. Net zo goed als jij moet aceepteren dat je man nu een "extra kantje" heeft, moet hij dit ook van zichzelf accepteren..........
Mabel:

Ik denk dus ook dat de confrontatie met hemzelf, zijn gedrag hem voorgoed genezen zou kunnen hebben. Daarin kan ik dan ook wel enige geruststelling vinden ja.

Volgens mij heeft ie nu onderhand wel door (na heel veel er over willen praten/op terugkomen van mijzelf trouwens) dat hij iets essentieels van mij in relatiesfeer uitermate geschonden heeft.

We waren toen eens bij vrienden en dezen vonden dat het tussen ons wat afstandelijk was. Hij had gereageerd met: ik heb haar iets vreselijks aangedaan, maar wil hier nu niet over praten.

Zijn stellingname mbt de sex met haar zoveel heisa en ruzie naar zijn idee niet waard is en zeker niet al zo'n lange tijd, komt denk ik omdat hij het ziet als lust bevredigen waar ie telkens weer aan toe wilde geven toen.

Hij kon sex en liefde scheiden.
en daar heeft ie ook gelijk i. maar vergeven is ook iets wat je niet onder controle ebt. kennelijk benjij niet gerustgesteld dat ie het nooit meer zal doen. Waarom wil ij graag samen met hem verder als je er niet 100% van overtuigd bent dat ie nooit meer zal vreemdgaan, terwijl dit voor jou debasis van de relatie is.

Voor mij is vertrouwen de basis van een relatie, als dat er niet meer is, zou ik weggaan. Ik ben niet zo vergevingsgezind, juist omdat ik niet wil piekeren of wakkerliggen iedere keer als mijn vent niet naast me ligt.
quote:mabel007 schreef op 16 januari 2008 @ 14:12:

Misschien moet hij eerst zichzelf vergeven voordat jij hem kunt vergeven. En om zichzelf te vergeven moet hij eerst eerlijk onder ogen zien wat hij heeft gedaan, maar vooral wat hij daarmee teweeg heeft gebracht. Net zo goed als jij moet aceepteren dat je man nu een "extra kantje" heeft, moet hij dit ook van zichzelf accepteren..........

Hij heeft idd wel eens gezegd dat hij het zichzelf niet kon vergeven, ik geloof dat hij hierin oprecht is en niet zoiets zegt om mij te laten denken dat hij er zwaar spijt van heeft.

Hoe vergeef je jezelf ???? trouwens
quote:Krengiserweer schreef op 16 januari 2008 @ 14:14:

en daar heeft ie ook gelijk i. maar vergeven is ook iets wat je niet onder controle ebt. kennelijk benjij niet gerustgesteld dat ie het nooit meer zal doen. Waarom wil ij graag samen met hem verder als je er niet 100% van overtuigd bent dat ie nooit meer zal vreemdgaan, terwijl dit voor jou debasis van de relatie is.

Voor mij is vertrouwen de basis van een relatie, als dat er niet meer is, zou ik weggaan. Ik ben niet zo vergevingsgezind, juist omdat ik niet wil piekeren of wakkerliggen iedere keer als mijn vent niet naast me ligt.

die geruststelling heb ik idd (nog) niet. Hoe kan ik er 100% van overtuigd zijn dat het niet weer gebeurt, als ik NIMMER gedacht heb dat hij me dit ooit aan zou kunnen doen.

Overigens heb ik wel eens gedacht als iemand me besodemieterd dan is daar het gat van de deur, onherroepelijk. En nu is dat gebeurd en ik doe het tegenovergestelde.
quote:winniedepoeh schreef op 16 januari 2008 @ 14:14:

Zijn stellingname mbt de sex met haar zoveel heisa en ruzie naar zijn idee niet waard is en zeker niet al zo'n lange tijd, komt denk ik omdat hij het ziet als lust bevredigen waar ie telkens weer aan toe wilde geven toen.

Hij kon sex en liefde scheiden.Ja dat begrijp ik; het lastige is in dit soort situaties dat de werkelijke aktie in geen verhouding staat tot de gekwetstheid van de partner. Oftewel: hij moet (leren) begrijpen dat wat voor hem misschien niet wereldbelangrijk was, voor jou wereldschokkend was. Omgekeerd moet jij (leren) begrijpen, dat hoe intens diep gekwetst jij ook bent, het niet zijn bedoeling was om jou te kwetsen.
quote:winniedepoeh schreef op 16 januari 2008 @ 14:19:

[...]

Hij heeft idd wel eens gezegd dat hij het zichzelf niet kon vergeven, ik geloof dat hij hierin oprecht is en niet zoiets zegt om mij te laten denken dat hij er zwaar spijt van heeft.

Hoe vergeef je jezelf ???? trouwensPrecies zoals je een ander vergeeft......... accepteren wie je bent, de verantwoordelijkheid nemen voor je fouten. En niet zoals hij nu doet; het afzwakken ervan (dat het niet zo erg is, dat hij niet de enige is ....)
Oh dat wisselt wel hoor zijn reactie.

Hij kan het goed met me eens zijn en kunnen we er rustig over praten dat hij wat dat betreft een grote rotzak geweest is en iets heel erg beschadigd heeft.

Maar er zijn momenten dat hij chagrijnig is, moe of whatever en ik begin er over dat hij zegt iets als: jezus mijn god de wereld vergaat toch niet daardoor? ben er niet trots op, maar je moet er ook eens mee stoppen,. Je doet net alsof dit abnormaal is..
Vreemdgaan is ook abnormaal. en sja het gebeurd vaker, maar dat maakt het niet acceptabeler. Rijdenmet alcohol op doen ook merdere mensen, maar toch zou ik het van mijn partner niet accepteren.

En idd de wereld vergaat er niet door, maar jij bent wel heel erg gekwetst. relatietherapie wilde hij niet, toch?

Wat heb jij van hem nodig om te kunnen vergeven, om door te gaan en weer te vertrouwen, en hoe realistisch is het om dit te verwachten?
Hoi Winniedepoeh,

Ik heb alleen jouw eerste post gelezen. De rest van de reacties niet. De titel sprak mij aan en ik wil graag mijn ervaring met je delen. Wat je er verder mee doet is aan jou.

Hoe fout 't ook is...., ook ik heb iets met een jongen die vreemdgaat. We hebben geen echte sex gehad, maar verder is zo'n beetje alles wel gebeurd tussen ons. Daarnaast smst hij me regelmatig. Gemiddeld zo'n 1x per dag. Ik ken hem uit de kroeg. We spreken van tevoren nooit met elkaar af, dus als er iets tussen ons gebeurd, komt dat altijd doordat de avond zo eindigt zeg maar.

Toen wij zo'n 5 maanden "iets" met elkaar hadden, ging hij voor 6 weken op vakantie met zijn vriendin. Ik zag die vakantie echt als afsluiting van onze affaire. Hij heeft dat nooit zo uitgesproken. Gedurende die 6 weken heb ik niets van 'm gehoord, dus ik dacht dat hij ook voor zijn vriendin gekozen had. (was voor hem ook 1 van de redenen om op vakantie te gaan. Om dat uit te zoeken) Maar een week nadat 'ie terug was kreeg ik een sms. Vrij neutraal en eigenlijk niks aan de hand. Tijdens onze eerste paar ontmoetingen vertelde hij me dat 'ie 't aan z'n vriendin opgebiecht had. Niet alles, maar hij had wel verteld dat 't meer was geweest dan gewoon vreemdgaan en dat er dus ook emoties bij kwamen kijken. Zij wilde er verder niets over weten en heeft 't 'm vergeven. Hij zei toen dat 'ie echt met haar verder wilde en dat hij niet wilde dat er nog iets zou gebeuren tussen ons. Dit heeft 'ie om precies te zijn 1 week na onze eerste ontmoeting volgehouden.

Inmiddels hebben we alweer volop gezoend. Het contact komt altijd van zijn kant. De smsjes zijn wel een stuk afstandelijker en niet meer zo veel, maar 't is er nog steeds. Voor m'n gevoel is 't voor hem nu gewoon alleen maar 't vreemdgaan op zich en komen er een stuk minder emoties bij kijken. Maar goed, mijn ervaring is dus eens een vreemdganger altijd een vreemdganger.

Volgens vriendinnnen heeft die kerel gewoon een zwak voor mij, maar ik denk dat als ik 't niet zou zijn, hij zo iets met een ander meisje zou beginnen. Duidelijk behoefte aan een bepaalde aandacht, prikkeling ofzo. En dat kenmerkt een vreemdganger denk ik......
quote:Krengiserweer schreef op 16 januari 2008 @ 16:15:

Vreemdgaan is ook abnormaal. en sja het gebeurd vaker, maar dat maakt het niet acceptabeler. Rijdenmet alcohol op doen ook merdere mensen, maar toch zou ik het van mijn partner niet accepteren. precies

En idd de wereld vergaat er niet door, maar jij bent wel heel erg gekwetst. relatietherapie wilde hij niet, toch? toen niet in ieder geval hij zat er minder mee dan mij (sex versus liefde verhaal), vond dat ik er zelf mee moest proberen te dealen bijv therapie oid. het is al tijden geleden dat ik therapie aangekaart heb; denk dat ie vooral bang is voor zijn eigen mogelijke beerput in deze.

Wat heb jij van hem nodig om te kunnen vergeven, om door te gaan en weer te vertrouwen, en hoe realistisch is het om dit te verwachten?hij zegt dat hij me dit nooit weer aan zal doen, op ons kind gezworen en belofte nooit zal breken mede om die reden. Wat ik nodig heb: transparantie in zijn doen en laten, niet geirriteerd reageren als ik vraag waar hij nu weer heen moet van zijn werk etc. Hij noemt dit claimgedrag van mij overigens. en bovenal praten wat hem bezighoudt en dan doel ik uiteraard vooral op de dingen die hem dwarszitten.

Ja dat snap ik wel, net als de stemming bij jou waarschijnlijk wisselend is, zal dat met zijn reacties ook zo zijn.

Wat precies heb je van hem nodig om hem weer te vertrouwen? (want de klok terugdraaien is helaas niet mogelijk).

Is het perse nodig om hem weer te vertrouwen? Ik heb een btje het gevoel dat je alsmaar met hem bezig bent (logisch), terwijl de oplossing eigenlijk bij jezelf ligt.

Wil je nog wel een relatie met iemand die een voor jou essentieel element heeft geschonden?

Kun je ms besluiten dat dit element minder essentieel is, en dat je deze éénmalige schending wel kunt accepteren? Wat je in feite al doet, door in de relatie te blijven.

Besef je dat het er eigenlijk weinig toe doet of je hem wel of niet vertrouwt? Dat zegt namelijk niets over of hij wel of niet te vertrouwen is.

Misschien kun je het voorlopig even loslaten, d.w.z. niet zo hard proberen het vertrouwen weer terug te krijgen. Zoals je de afgelopen jaren(?) wel gemerkt hebt kun je dit niet afdwingen.

En, aan de andere kant, als je tot de conclusie komt dat sexuele trouw voor jou een absolute voorwaarde is en blijft èn je hem weer per onmiddellijk wilt vertrouwen, dan kun je ws beter een eind maken aan je relatie. Met name die absolute sexuele trouw is simpelweg een gepasseerd station. En zolang je daarover met jezelf niet in het reine komt, zal het ook moeilijk zijn hem weer te vertrouwen.

Sterkte
Mabel.

Ik geloof dat het waar is wat je zegt ! oplossing ligt bij mezelf want ik ben steeds met hem bezig. Ik vind eigenlijk, omdat de klok niet terug te draaien valt idd, dat ik of nu op moet houden met wantrouwen argwaan en wat al niet meer cynische opmerkingen etc., idd besluiten dat dit element/gebeuren minder essentieel is en dat ik deze schending wel kan accepteren OF wel met hem moet stoppen.

Ik realiseer me ook nu dat het er idd weinig toe doet of ik hem wel niet vertrouw, ik zit met het wantrouwen vooral mezelf (en de relatie ook uiteindelijk) in de weg als ik maar blijf argwanen en controleren.
En praten over wat hem bezighoudt wil ie ook niet?

De stellen bij wie het na vremdgaan goedgekomen is, zeggen allemaal dat de communicatie en stuk verbeterd is en dat ze juist door het vremdgaan geleerd hebben om open en eerlijk naar elkaar te zijn en onvrede uit te spreken voor het escaleert. klinkt niet alsof dat bij jullie het geval is.

En zeker omdat je elf ook ziet dat het tussen julie wat minder ging en dat dat de aanleiding voor hem was om e.e.a. biten de deur te zoeken, vind ik de eis/verwachting dat hij nu wel met jou bespreekt hoe hij de relatie ervaart en wat hem bezighoudt een hele logische. Zo zou het m.i ook moete gan in een relatie, ook in mindere tijden openheid naar je partner. Als jouw man dat niet wil en/of kan lijkt me dat en veel groter breekpunt dan die ene keer sex buiten de deur.

En dat je wilt weten waar hij is en met wie, dat kan ik me ook voorstellen, al zal dat gecontroleer ook eens een keer moten eindigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven