is iemand te vertrouwen nadat hij/zij vreemdgegaan is?

14-01-2008 12:47 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie:

Is iemand die vreemdgegaan is in een relatie, daarover gezwegen en gelogen heeft, maar betrapt is als het ware, nog te vertrouwen?
Ja mag je weten hoor. Ik heb ook veel geschreven in het minnaressenforum, rare plek maar kon daar goed mijn verhaal kwijt. Daar kan je veel lezen over mijn emotionele achtbanen waar ik ook in heb gezeten.

Mijn man heeft idd openheid gegeven inzake mobiel en mail en msn. Mijn man ging vroeger veel weg, dit is sterk verminderd, meer betrokkenheid in ons gezin gaan tonen. En vooral heel veel geduld heeft hij gehad. Als hij wegging heel trouw sms-en, terugbellen als ik hem had gebeld ed. Daar hebben we (iom psych) ook afspraken over gemaakt. Hij zag haar veel in de kroeg dus het gaan naar de kroeg is voor mij heel lang moeizaam gebleven. We hebben afgesproken eerlijk te zijn als ze ergens opdook als ik er niet bij was. En in het begin ook alle plaatsen waar zij kwam geregeld vermeden.

Het vervelende is dat een man op een gegeven moment niks meer kan doen dan volhouden wat hij doet. Ik had/heb gewoon heel veel tijd nodig om weer gewoon met elkaar om te gaan, dat wantrouwen etc te laten varen.

Steken onder water, ach ik noem het cynische grapjes die moeten over en weer ook kunnen, is een manier om de druk van de ketel af te gooien.

Het niet bespreekbaar zijn van een probleem vind ik heel moeilijk, hij vind het bespreekbaar zijn van een probleem moeilijk. We proberen in het midden te zitten, maar soms botst dit.

Geduld en tijd is een belangrijke factor in het verhaal, en natuurlijk liefde. Zonder liefde is er geen beginnen meer aan. Soms wordt die liefde overspoeld door woede en verdriet en weet je niet meer of het er nog wel is. Dat zijn zware dagen.

Ach ik kan je niet het recept geven maar gewoon geloven in jezelf, houden van jezelf en jezelf de moeite waard vinden is in ieder geval 50%.
quote:moeders schreef op 14 januari 2008 @ 17:04:

[...]

Daar zul je elke dag aan moeten werken,zoiets heeft tijd nodig.Wel hebben we goeie afspraken gemaakt. Ik zou alle gangen eerlijk na kunnen gaan bijv, mobieltje etc al het wantrouwen moest bespreekbaar blijven.En bovenal GEEN VERWIJTEN!! Hij had spijt en ik verdriet en daarin moet je een weg vinden. Maar nooit spijt gehad van de beslissing.

hoi, ik heb ook gehoord geen verwijten maken dat is funest als je besluit samen verder te gaan. Probeer ik ook maar is best lastig voor me. Ik kan ook zijn gangen nagaan, dat doe ik ook als hij niet kijkt trouwens zeg maar, maar denk dan ook stiekem: hij kan natuurlijk wel bevroeden dat ik dit doe en zorgt ervoor dat er bijv niks in zijn mobiel meer staat of spreekt met de ander af, na een bepaald tijdstip geen kontakt met hem te zoeken of op bepaalde dagen niet .

herken je dat?
quote:puk69 schreef op 14 januari 2008 @ 17:05:

Ja mag je weten hoor. Ik heb ook veel geschreven in het minnaressenforum, rare plek maar kon daar goed mijn verhaal kwijt. Daar kan je veel lezen over mijn emotionele achtbanen waar ik ook in heb gezeten.

Mijn man heeft idd openheid gegeven inzake mobiel en mail en msn. Mijn man ging vroeger veel weg, OP STAP BEDOEL JE?

dit is sterk verminderd, meer betrokkenheid in ons gezin gaan tonen. En vooral heel veel geduld heeft hij gehad. Als hij wegging heel trouw sms-en, terugbellen als ik hem had gebeld ed. DAT DOET DE MIJNE TEGENWOORDIG OOK Daar hebben we (iom psych) ook afspraken over gemaakt. GINGEN JULLIE SAMEN NAAR PSYCH? Hij zag haar veel in de kroeg dus het gaan naar de kroeg is voor mij heel lang moeizaam gebleven. We hebben afgesproken eerlijk te zijn als ze ergens opdook als ik er niet bij was. En in het begin ook alle plaatsen waar zij kwam geregeld vermeden. WAT KNAP VAN JE DAT JE DAAR OP DURFDE TE VERTROUWEN, DAT HIJ HET ZOU ZEGGEN ALS HIJ HAAR TEGEN KWAM ..

Het vervelende is dat een man op een gegeven moment niks meer kan doen dan volhouden wat hij doet. Ik had/heb gewoon heel veel tijd nodig om weer gewoon met elkaar om te gaan, dat wantrouwen etc te laten varen.

Steken onder water, ach ik noem het cynische grapjes die moeten over en weer ook kunnen, is een manier om de druk van de ketel af te gooien.

Het niet bespreekbaar zijn van een probleem vind ik heel moeilijk, hij vind het bespreekbaar zijn van een probleem moeilijk. We proberen in het midden te zitten, maar soms botst dit.

Geduld en tijd is een belangrijke factor in het verhaal, en natuurlijk liefde. Zonder liefde is er geen beginnen meer aan. DIE LIEFDE TUSSEN ONS IS ER NOG ALTIJD WEET IK ZEKER HOOR Soms wordt die liefde overspoeld door woede en verdriet en weet je niet meer of het er nog wel is. PRECIES . Dat zijn zware dagen.

Ach ik kan je niet het recept geven maar gewoon geloven in jezelf, houden van jezelf en jezelf de moeite waard vinden is in ieder geval 50%.
Stiekem controleren en dan nog steeds niet geloven dat je niks vind omdat er niks is, dat is het begin van het einde. want zolang jij blijft geloven dat je man goed genoeg kan verbergen, vertrouw je niet. Controleren wordt al snel een verslaving en niets vinden geen reden om te vertrouwen maar een reden om te vermoeden dat ie vast al het bewijsmateriaal heeft verwijderd.

Mss heeft ie wel een tweede mobiel aangeschaft, speciaal voor haar, hij zal de eerste niet zijn. dus eigenlijk nun je nooit helemaal zeker weten dat ie niet vreemdgaat, je kunt er alleen maar achterkomen wanneer ie het wel doet.

dus om jezelf niet volkomen gek te maken, zul je moeten geloven dat ie echt voor jou gekozn heeft, dat ie niet stiekem nog bij haar of bij een ander is. want als ie nog steeds zo veel ver weg werky, kan ie vrij makkelijk nog een ander neuken zonder dat jij daar ooit achterkomt he.
quote:winniedepoeh schreef op 14 januari 2008 @ 16:48:

[...]

KLINKT HET RAAR DAT IK GEWOON NAADJE VAN DE KOUS WIL WETEN GEWOON OMDAT IK DE WAARHEID MEER WAARDEER DAN LEUGENS OM BESTWIL OF MIJ NIET TE KWETSEN ?Nee hoor. klinkt helemaal niet raar. Wat ik dan weer wel raar vind is dat je zelf erg in de door jou gewenste richting lijkt te 'sturen'. Je wilt volgens mij niet het naadje van de kous weten. wil je eigenlijk niet gewoon bevestiging dat het alleen om de jeuk ging en dat er verder geen verliefde gevoelens bij kwamen? Ik geloof dat dan weer niet. Je vriend had veel sneller, met veel minder moeite en waarschijnlijk bij iemand die wel 'zijn type' was van zijn jeuk verlost kunnen worden.
Ik herken het hoor Winnie, shame on me. De gespecificeerde rekening thuis op de mat of on-line kunnen inzien zorgt dat deze twijfel weg is. Ja hebben wij dus toen geregeld, voor mijn rust. Heel kinderachtig misschien, maar ik moest "bewijs", hebben. Dan heb je nog de dagen dat je denkt dat er een geheime mobiel is op zijn werk etc Zolang je hier ook nog middenin zit komt er geen einde aan.

Op een gegeven moment had ik zoiets van he, ik ben een onwijs leuk en tof mens, Als hij me wil belaren is het een grote eikel want ik heb hem gevraagd weg te gaan als hij dat nog wil doen. Hij heeft beloofd dit niet meer te doen en we gaan er voor. Als hij het weer zou doen, dan is het dus zo'n zak dan weet ik direkt dat ik klaar ben. Daarbij is hij dan de grote verliezer want dan is hij mij defintief kwijt. En dat is zijn verlies niet het mijne.

Ik heb (voor mijn gevoel) het risico genomen dat ik op een dag weer bedrogen wordt. Ik ga er vanuit dat dit niet gebeurd, als het wel gebeurd tja, dan heb ik dikke pech.

Maar ik voel me (meestal) zo dat ik denk, het is dan jou verlies en niet meer het mijne. Sinds ik positief over mezelf denk heb ik ook bijna geen controlebehoefte meer. Ik controleer niet meer maar op de dag dat er dingen weer geheim worden dan ben ik direct klaar.

En je kan jezelf gek maken met je gedachtes, mijn man heeft wel eens smakelijk moeten lachen om de dingen die ik in mijn paranoia angstbuien verzon. Soms moet je jezelf even weer met beide voeten op de grond zetten. En daar kan hulp van buitenaf heel goed bij helpen.
quote:Krengiserweer schreef op 14 januari 2008 @ 17:15:

Stiekem controleren en dan nog steeds niet geloven dat je niks vind omdat er niks is, dat is het begin van het einde. want zolang jij blijft geloven dat je man goed genoeg kan verbergen, vertrouw je niet. Controleren wordt al snel een verslaving en niets vinden geen reden om te vertrouwen maar een reden om te vermoeden dat ie vast al het bewijsmateriaal heeft verwijderd. JE HEBT GELIJK ZO VOEL IK HET OOK, EVENZO DE VERSLAVING VAN CONTROLEREN.

Mss heeft ie wel een tweede mobiel aangeschaft, speciaal voor haar, hij zal de eerste niet zijn. dus eigenlijk nun je nooit helemaal zeker weten dat ie niet vreemdgaat, je kunt er alleen maar achterkomen wanneer ie het wel doet. WEET IK OOK WEL EN DUS IS DE ENERGIE EN EMOTIE DIE IK HIERIN STEEK EN MEZELF OVERSTUUR DOOR LAAT MAKEN, VOOR MIJN EIGEN LEVEN ALLEEN MAAR VERSPILDE ENERGIE. IK KAN ME TIJD BETER AAN LEUKERE DINGEN GAAN BESTEDEN.

dus om jezelf niet volkomen gek te maken, zul je moeten geloven dat ie echt voor jou gekozn heeft, dat ie niet stiekem nog bij haar of bij een ander is. want als ie nog steeds zo veel ver weg werky, kan ie vrij makkelijk nog een ander neuken zonder dat jij daar ooit achterkomt he. WAAR IK DUS BANG VOOR BEN, OOK AL HEEFT HIJ HAAR AL MEERDERE MALEN GEZEGD DAT HET EENS MAAR NIET WEER WAS, DAT HIJ MIJ DIE PIJN NIET MEER WIL EN KAN AAN DOEN, NADAT HIJ ERVOER WAT HIJ AANGERICHT HEEFT.

BLIJFT VOOR MIJ DAN WEER STAAN ALS IK DAT HOOR: DUS JE WILT EIGENLIJK WEL IEMAND ANDERS ER BIJ OM TE NEUKEN, VERANDERING VAN SPIJS, MAAR LAAT HET OM MIJ? DAN IS MIJN ANGST ALS DIT ZO IS, DAT HIJ VROEG OF LAAT TOCH WEER BUITEN DE DEUR PIEST, OMDAT DIT NU EENMAAL IS WAT HIJ LIEFST WIL.

DAT VERZIN IK TROUWENS ZELF HOOR; HIJ ZEGT DAT DIT HELEMAAL HET GEVAL NIET IS.
quote:winniedepoeh schreef op 14 januari 2008 @ 17:22:

[...]

WAAR IK DUS BANG VOOR BEN, OOK AL HEEFT MIJ AL MEERDERE MALEN GEZEGD DAT HET EENS MAAR NIET WEER WAS, DAT HIJ MIJ DIE PIJN NIET MEER WIL EN KAN AAN DOEN, NADAT HIJ ERVOER WAT HIJ AANGERICHT HEEFT.

BLIJFT VOOR MIJ DAN WEER STAAN ALS IK DAT HOOR: DUS JE WILT EIGENLIJK WEL IEMAND ANDERS ER BIJ OM TE NEUKEN, VERANDERING VAN SPIJS, MAAR LAAT HET OM MIJ? DAN IS MIJN ANGST ALS DIT ZO IS, DAT HIJ VROEG OF LAAT TOCH WEER BUITEN DE DEUR PIEST, OMDAT DIT NU EENMAAL IS WAT HIJ LIEFST WIL.

DAT VERZIN IK TROUWENS ZELF HOOR; HIJ ZEGT DAT DIT HELEMAAL HET GEVAL NIET IS.
NEE
En nog heel even voor ik weer actief moet worden, ja mijn man ging op stap, doet hij nog wel maar in veel mindere mate, minder vaak en minder laat thuis. We zijn samen begonnen met relatietherapie maar omdat ik uiteindelijk (klinkt niet hoopgevend) het allemaal niet meer aan kon ben ik in overleg met Pukman alleen verder gegaan.

Eh ik vertrouwde er niet op hoor dat hij het me eerlijk zou zeggen dat wisselde zo per 3 minuten. Dan weer wel dan weer niet, brrr wat een kl*te tijd, want het erge is, je verpest je eigen avonden en dagen met dat gepieker.

Ik ben geen stoere heilige hoor, Pukman heeft heel wat harde woorden van me moeten incasseren als de duivels weer in mijn hoofd zaten. Maar nu gaat het al een tijdje beter, eindelijk.
quote:lekkerdan schreef op 14 januari 2008 @ 17:16:

[...]

Nee hoor. klinkt helemaal niet raar. Wat ik dan weer wel raar vind is dat je zelf erg in de door jou gewenste richting lijkt te 'sturen'. Je wilt volgens mij niet het naadje van de kous weten. wil je eigenlijk niet gewoon bevestiging dat het alleen om de jeuk ging en dat er verder geen verliefde gevoelens bij kwamen? Ik geloof dat dan weer niet. Je vriend had veel sneller, met veel minder moeite en waarschijnlijk bij iemand die wel 'zijn type' was van zijn jeuk verlost kunnen worden.

ik denk dat hij er niet op uit geweest is om sex buiten de deur te hebben. dat het er van gekomen is omdat ie geil begon te worden. ik wil wel naadje van de kous weten. ik heb het nodig, zo voelt het, om de juiste afweging te maken inzake verder of niet. Ik wil weten hoe ze gekeken hebben naar elkaar etc, hoe de eerste keer was etc. , juist om er achter te komen wat ik voor vriend heb. waar hij toe in staat is gebleken.

pff lastig uit te leggen.
Want waarom zou je liegen?? Waarom doet iemand dat?? Dat doe je omdat je angst hebt voor het gevolg van je daad. En als je dat eenmaal gedaan hebt.......dan zit dat mijns inziens in iemands karakter.

En ook al zijn er 1000 redenen te noemen waarom het weleens kan gebeuren (aldus velen) het feit dat het stiekem gebeurt zou mijn vertrouwen eeuwig schaden. Beter openlijk zeggen dat je weleens met een nader zou willen neuken. J amoeilijk maar eerlijkheidduurt het langst en feitelijk zijn er velen die dat diep van binnen wel zouden willen maar toegeven??? Neuhh dat kan niet,dan val je buiten de norm. Van wie die norm dan ook is..
quote:sweety32 schreef op 14 januari 2008 @ 17:25:

NEE

waar reageer jij met NEE op?
Dat is het risico dat JIJ willens en wetens neemt.

En mss moet je je de volgende vraag stellen: As jij altijd blijft leven met de angst dat hij het weer doet, omdat je gelooft dat hij vroeg of laat ooit weer voor de bijl zou gaan, wat is je relatie dan waard? waarom blijf je dan?

Is het noodzakelijk voor jou dat ie je sexueel trouw is, of mag ie wel met een ander neuken als ie er eerlijk over zou zijn? Is een bepaalde vorm van open relatie bespreekbaar? Zo niet dan zul je er echt op moeten vertrouwen dat jij idd belangrijk genoeg bent voor hem om voortaan trouw te zijn, of je moet je spullen pakken. Je maakt jezelf en hem doodongelukig anders.
Winnie, heb je het gevoel dat je alles moet weten over hun, hun mails, hun sex, hun gesprekken om de omvang van het bedrog een soort grootte te geven? Zodat je aan de hand van de grootte precies weet wat hij je heeft aangedaan, waar jij mee moet leven en of je hem dat kan vergeven?
bedankt Puk, ik moet ook actief worden hier (kids)

en sweety: vind het ook geen prettige gedachte van al dat liegen.... daarnaast geloof ik ook als je eenmaal een leugen vertelt hebt, raak je er ook in verstrikt als iemand de waarheid vanje wenst te horen, zo erg verstrikt dat je leugen op leugen blijft vertellen (zegt tegen de ander wat ie wil horen o.a. ) juist om die ene grote leugen te verhullen, bang voor de gevolgen.

mij puzzelt nog:wat als ik er niet achtergekomen was? zou het dan echt gestopt zijn zoals ze onderling al hadden afgesproken? (dit gaf mij trouwens gedachte dat het uiteindelijk gewoon wel om de sex ging omdat er een zgn einddatum was zou zijn) als ik er dus niet achtergekomen was : wat was dan de kans dat ie elders opnieuw........ ?

dit heb ik hem ook gevraagd toen en zijn reactie: er zou geen nieuwe keer gekomen zijn.
quote:Krengiserweer schreef op 14 januari 2008 @ 17:30:

Dat is het risico dat JIJ willens en wetens neemt.

En mss moet je je de volgende vraag stellen: As jij altijd blijft leven met de angst dat hij het weer doet, omdat je gelooft dat hij vroeg of laat ooit weer voor de bijl zou gaan, wat is je relatie dan waard? waarom blijf je dan? HET HEEFT VOORAL MET MIJN, LEES MIJN ONZEKERHEID TE MAKEN, MIJN ZELFGEVOEL IS NIET ZO BIJSTER HOOG, OOK BUITEN DE RELATIE OM DUS NIET. DAT SPEELT OOK ERG MEE VREES IK IN MIJN GEVOELENS JEGENS HEM.

Is het noodzakelijk voor jou dat ie je sexueel trouw is, of mag ie wel met een ander neuken als ie er eerlijk over zou zijn? NEE SEXUELE TROUW IS NOODZAAK BIJ MIJ Is een bepaalde vorm van open relatie bespreekbaar? ABSOLUUT NIET Zo niet dan zul je er echt op moeten vertrouwen dat jij idd belangrijk genoeg bent voor hem om voortaan trouw te zijn, of je moet je spullen pakken. Je maakt jezelf en hem doodongelukig anders.WEET IK
quote:puk69 schreef op 14 januari 2008 @ 17:30:

Winnie, heb je het gevoel dat je alles moet weten over hun, hun mails, hun sex, hun gesprekken om de omvang van het bedrog een soort grootte te geven? Zodat je aan de hand van de grootte precies weet wat hij je heeft aangedaan, waar jij mee moet leven en of je hem dat kan vergeven?

Ja idd om de omvang van zijn bedrog een soort grootte te geven, opdat ik weet waar ik mee samenleef, (wat voor persoon) en of ik hem het ook echt kan vergeven of niet.

maar ik moet nu stoppen, ik reageer morgen verder !
Nee was dus het antwoord op jouw topicvraag
Ik denk dan dat het belangrijk is dat je ook aan je zelfvertrouwen gaat werken. want als dat al niet zo bijster hoog was, heeft het zeker een klap gekregen, puur omdat het feit dat ie jou had niet genoeg was voor jouw vriend om zijn leuter in zijn broek te houden.

Dus ik kan me heel goed voorstellen dat die onzekerheid meespeelt. vraag is wat je ermee kan doen en hoe dat zich manifesteert. ben je bang dat als je weggaat je nooit meer iemand vindt? Ben je het waard om een vent te hebben die je niet bedriegt?

net zoals puk schrijft moet jij ook gaan denken dat als hij het weer verpest, dat vooral zijn verlies is. dat ie nu een laatste kans krijgt. dan moet je m ook serieus een echte kans geven en geen schijnkans, dus dat houdt ook voor jou in je ketsbaar opstellen en 1005 ervoor gaan. niet blijven hangen in het verleden.

En als hij therapiemoe is is het mss toch een idee als je zelf wel eens met een therapeut gaat praten. om zaken op een rijtje te krijgen en om je zelfvertrouwen terug te krijgen.
Neen.
Ik zie in mijn directe omgeving ook mensen die na langdurig bedrog (en liegen dat het gestopt is en toch nog even doorgaan, weer betrapt worden) samen verder zijn gegaan en waarbij het nu na 4 jaar hartstikke goed gaat. Volgens mij kan het dus wel. Zij hebben wel veel therapie gehad (ookal voor het vreemdgaan overigens) samen en ook apart. Ik herken veel van hun verhalen over de verwerking in de verhalen hier van de bedrogen vrouwen die er weer bovenop zijn gekomen. Sterkte.
Lieve allemaal,

Ik ben blij dat ik zoveel respons heb gekregen van jullie. Jullie schrijven dingen waar ik wat mee kan, waar ik over na moet denken, iets mee moet doen of kan denken: oh ja zo zit het ook nog eens een keer. Andere invalshoeken dus.

Bedankt hiervoor.

Het klopt -zoals Kreng zegt - ik moet wat aan mijn zelfvertrouwen gaan doen en wat Puk zeg nl dat het leuke avonden bederft/het samenzijn bederft doordat ik er nog zo op gebrand ben. Het kan geregeld mijn dag bepalen, zeker als ik alleen ben. En daar wil ik zo graag van af.

Ik heb er voor gekozen bij hem te blijven omdat ik weer wil vertrouwen. Uit niks blijkt dat er wat aan de hand is met hem, in tegendeel zelfs, en dat het dus mijn eigen onzekerheid en angst is wat me parten speelt en me soms erg kan beheersen.

Kreng@ ik ben niet bang dat ik geen ander vindt als de relatie stuk loopt. En ik vind het mezelf zeker waard een vent te hebben die me niet (meer) bedriegt ! Sterker nog ik had niet verwacht dat iemand me dit ooit aan zou kunnen doen, mij ! Ik vind mezelf ook een leuk mens , ik heb mezelf echter nu ook leren kennen als iemand die erg lang in dingen (die voor haar negatief zijn uitgepakt) kan blijven hangen, wrokkig zijn en dat vind ik geen leuke eigenschap aan mezelf, het belemmert me nl in mijn doen en laten.

Nogmaals bedankt voor de respons, steun, hart onder de riem en kijken naar mezelf en de situatie vanuit en andere invalshoek ]
Ik vind het moeilijk om te zeggen.

Mijn ex heeft mij belazerd en ik heb het nooit kunnen vergeten en hem nooit meer kunnen vertrouwen. Naar een jaar heb ik het uit gemaakt, want ik kon niet meer met die smerige gedachte omgaan. Bij jou zijn er kinderen in het spel, dat maakt het altijd nog een stapje moeilijker.

Hij zal nu alles doen om te bewijzen dat hij je trouw is. Maar wat als er weer een spannende dame voor zijn neus komt te staan? Zou hij die wel kunnen weerstaan??

Ik denk dat hij er vooral spijt van heeft dat jij er bent achter gekomen dat er sex in het spel was. Anders was hij er gewoon mee doorgegaan. Het is niet bij 1 keer gebleven (dus niet in een dronken bui of iets (wat ook niet goed te praten is trouwens)) hij is er steeds bewust bij geweest.

Nu is hij lief en aardig, maar als het straks weer veilig voor hem voelt, hij weet dat jij hem weer volledig vertrouwd... Zou hij dan niet weer het zelfde doen??
Tja is erg moeilijk.. ik zelfs had eerst zoiets eens een vreemdganger altijd een vreemdganger..

In mijn vorige relatie ben ik zelf ook vreemdgegaan.. Maar nu ik weer een nieuwe relatie heb komt het nieteens in mijn hoofd om zoiets te doen..

Moet er wel bij zeggen dat ik nu wel een fijne relatie heb en voorheen niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven