Jaloers

14-02-2020 08:52 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er in mijn vorige lange relatie nooit last gehad van jaloezie maar in deze relatie ben ik een ramp.
De liefde zit diep, hij is veel jonger en we lijken in het eerste opzicht niet echt bij elkaar te passen. Misschien maakt dat alles me onzeker. Maar mijn jaloezie is dramatisch.
Nu heb ik geprobeerd met hem er over te praten in de hoop dat het verminderd. Dat werkt niet. Ik word echt een bitch.
Nu ben ik aan het proberen het gevoel te negeren in het kader van 'wat je geen aandacht geeft verdwijnt". En dat lukte redelijk. Ik ben er dus hard mee aan de slag.

Maar nu kom ik er al meerdere malen achter dat hij dingen voor me verzwijgt. Ik zag laatst toen ik langs hem liep dat hij een Whatsapp gesprek verwijderde. En blijkt dat hij een ex sprak. Op zich geen punt maar wel dat hij het verwijdert.
Nu lag ik gisteren op de bank tegen hem aan en hij kreeg berichten binnen maar keek er niet naar. Ik voelde dat er iets niet klopte omdat hij altijd checkt.
Blijkt dus dat hij appt met een vriendin van mij (eentje die hem ook masseert en vrijgezel is) maar hij wil mij niet jaloers maken dus verzwijgt hij het.

Ik ben hard aan het werken aan mijn jaloezie. Het ging best goed. Maar dat hij dingen verbergt voor me maakt het weer veel erger.
Ik snap best dat hij dingen verbergt om me te ontzien. Maar blijkbaar doet hij dingen die ik niet leuk vind. En stelt waarschijnlijk niets voor. Hij is echt een trouwe hond. Maar toch zit het me niet lekker.
Iemand advies wat ik kan doen om mijn angst en jaloezie te verminderen?
Pantera88 schreef:
19-02-2020 11:57
Het doet zoveel pijn. Er is veel gebeurd de afgelopen dagen. Ze stoppen niet met het contact. De pijn was zo groot dat ik al zijn spullen gisteren ingepakt had en hij kon ophoepelen.
Later dimde ik in
Je had beter niet kunnen in dimmen.
Ophoepelen, liefdesverdriet en klaar!
Hij is vreemd gedaan dat is wel duidelijk. Dat hij nu de berichten laat lezen kan hij ook met haar hebben afgesproken.

Als ze een diepere verhouding op zielsniveau hebben wat dat dan ook precies mag zijn, weet je wel dat je aan het kortste eind gaat trekken zeker gezien de andere problemen die er spelen tussen jullie. Maargoed doe ermee wat je wil. Je weet nu hoe het zat en zit. Het is nu aan jou, kies je voor jezelf of kies je voor de ellende. Je hebt de toekomst echt in eigen hand.
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 19-02-2020 15:17
0.71% gewijzigd
Tess1981 schreef:
19-02-2020 13:59
Als ze een diepere verhouding op zielsniveau hebben wat dat dan ook precies mag zijn, weet je aak week dat je aan het kortste eind gaat trekken zeker gezien de andere problemen die er spelen tussen jullie.
When she is lonely and the longing gets too much
She sends a cable comin' in from above
Don't need no phone at all
iones schreef:
19-02-2020 12:31
Er zijn een aantal facetten in jouw relatie die jou hopeloos onzeker maken. En daar komt jaloersheid uit voort, want dat komt altijd voort uit onzekerheid. Dat probleem ligt bij jou en je projecteert het op hem. Dat werkt afstand in de hand. Hij gaat dingen voor jou verzwijgen omdat hij weet dat je al jaloers bent en bepaalde wetenschap van iets het alleen maar zal verergeren.

Alles ligt puur bij jezelf. Je zult moeten leren omgaan met je zekerheid, hij kan dat niet voor jou doen, en hij kan jou ook geen gevoel van zekerheid geven omdat het puur bij jezelf ligt. En als je er aan toegeeft, maak je je relatie eigenhandig kapot.
Dit is de spijker op de kop. Zo ligt het inderdaad. Ik heb vrijdag een afspraak voor therapie. Ik moet mijn onzekerheid de kop indrukken.
Murrmurr schreef:
19-02-2020 10:41
[...]
Weet ik niet. Ik zocht een plaatje dat ik mooi vond passen bij de naam en kwam al googelend op deze jonge vrouw.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2020 15:56
Reden: quote verwijderd
15.70% gewijzigd
Pantera88 schreef:
19-02-2020 15:08
Dit is de spijker op de kop. Zo ligt het inderdaad. Ik heb vrijdag een afspraak voor therapie. Ik moet mijn onzekerheid de kop indrukken.
Je moet je totale neediness en afhankelijkheid de kop indrukken. Want nu is het deze man, als jij zo afhankelijk blijft speelt de volgende ook weer dit spelletje met jou.
Maar goed, misschien hou jij juist wel van spelletjes.
Maar blijft het feit dat ze zich allebei niet netjes gedragen hebben. Met name mijn vriendin niet. Die vriendschap is over. Ze heeft me nu te vaak belazerd. Ging gisteren allemaal dingen appen naar hem die ik haar dan in vertrouwen gezegd heb, trut.
Niet dat ik iets te verbergen heb voor mijn vriend maar dat betekent niet dat je hoeft te stoken.
Pantera88 schreef:
Je kunt toch beter de signalen die je krijgt serieus nemen en de relatie verbreken.
Maud*de*Braose schreef:
19-02-2020 15:09
Weet ik niet. Ik zocht een plaatje dat ik mooi vond passen bij de naam en kwam al googelend op deze jonge vrouw.
Mysterieus, mooi plaatje
Pantera88 schreef:
eh dat zegt Iones niet, ze zegt dat je relatie dit veroorzaakt. Jij moet niet aan je onzekerheid werken maar de bron van de onzekerheid wegnemen.
Pantera88 schreef:
19-02-2020 15:12
Maar blijft het feit dat ze zich allebei niet netjes gedragen hebben. Met name mijn vriendin niet. Die vriendschap is over. Ze heeft me nu te vaak belazerd. Ging gisteren allemaal dingen appen naar hem die ik haar dan in vertrouwen gezegd heb, trut.
Niet dat ik iets te verbergen heb voor mijn vriend maar dat betekent niet dat je hoeft te stoken.
Je vriend is toch ook een zak, dat hij toch de "vriendschap" met haar wil aanhouden.
Pantera88 schreef:
je wordt gewoon keihard belazerd. Je bent de bridget Maasland in deze driehoeksverhouding.
Pantera88 schreef:
Dat is echt een paar meter naast de spijker. Dat jij onzeker en jaloers ben wil nog niet zeggen dat je niet belazerd wordt.

just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 15:16
8.77% gewijzigd
S-Meds schreef:
19-02-2020 15:13
eh dat zegt Iones niet, ze zegt dat je relatie dit veroorzaakt. Jij moet niet aan je onzekerheid werken maar de bron van de onzekerheid wegnemen.
En dus stoppen met je relatie.
Murrmurr schreef:
19-02-2020 15:13
Mysterieus, mooi plaatje
Vond ik ook. :)
en verder is het totale gebrek aan reflectievermogen van jou, naar jezelf en naar je relatie, enorm opvallend. Je denkt waarschijnlijk dat je niks beters kan krijgen en dus klamp je je vast aan de eerste de beste loser die zich aandient. En dan heb je jezelf ook nog wijsgemaakt dat het liefde is en dat hij om je geeft. De waarheid is dat hij schijt aan je heeft. Er staat deurmat op jouw voorhoofd en zolang dat er niet afgaat zal je nooit een volwaardige relatie kunnen hebben.
S-Meds schreef:
19-02-2020 15:14
je wordt gewoon keihard belazerd. Je bent de bridget Maasland in deze driehoeksverhouding.
Je bent de Wendy van Dijk in al haar relaties
Pantera88 schreef:
Valt me op dat je niet reageerd op anderen maar steeds alleen maar dingen "dropt". Je wel niet geholpen worden denk ik. Succes in de toekomst.
Murrmurr schreef:
19-02-2020 15:17
Je bent de Wendy van Dijk in al haar relaties
ik zie mezelf meer als een Connie Breukhoven, leeftijd matcht ook beter
Tess1981 schreef:
19-02-2020 15:19
Valt me op dat je niet reageerd op anderen maar steeds alleen maar dingen "dropt". Je wel niet geholpen worden denk ik. Succes in de toekomst.
Ja, valt mij ook op.
S-Meds schreef:
Nee ik bedoel jou toch niet, de Tee Oo.

Jij lijkt me meer de Carola van BZN, in BZN
Maud*de*Braose schreef:
19-02-2020 15:20
Ja, valt mij ook op.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2020 15:54
Reden: off topic
19.69% gewijzigd
S-Meds schreef:
Die ook!
koekies zijn lekker
Deze TO doet precies zo als dat meisje of die vrouw wiens ex ook met iemand anders naar bed wilde naast haar, om te kijken wat hij verders kon krijgen. Iedereen: ga bij hem weg je laat je gebruiken. Zij: maar eigenlijk is het toch best wel tegenstrijdig en onaardig hoe hij doet?

Afbeelding
Murrmurr schreef:
19-02-2020 15:23
[...]
Wat voor een kaart is dat?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2020 15:55
Reden: quote verwijderd
19.69% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven