jaloersheid

06-08-2009 11:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_90169 wijzigde dit bericht op 23-11-2009 09:59
Reden: teveel probs
% gewijzigd
Probleem van je broer. Jij hoeft niet anders tegen je broer te doen lijkt mij. je broer moet iets anders doen. het is zijn relatie.
quote:turbooke schreef op 06 augustus 2009 @ 11:32:

beste mensen allemaal,

mijn vraag is eigenlijk :hoe ik moet reageren op een jaloers iemand .

Mijn broer heeft een relatie ,maar zijn vriendin is een razend jaloerse madam. Nu denkt zij dat ik tussen hun wil komen ,dat ik ,als ik hem eens een sms stuur,dat ik dat doe om ruzie te maken ,om hun uiteen te krijgen . maar dat is niet alles . hij gaat ook sporten en nu denkt zij dat ook daar gevaarlijke vrouwen rondlopen die hem elk moment kunnen bespringen . Dus hij mag ook niet meer gaan sporten. Er komt een familiale hulp ,uiteraard een vrouw,die dag mag hij ook zijn oma niet bezoeken,deze vrouw moest hem maar eens "lastig" vallen. Hij moet zijn doen en laten aan haar vertellen ,iedere seconde van de dag. Deze situatie is dus niet meer leefbaar ,mijn broer ziet dat dus niet goed meer zitten. Zijn vrijheid is verdwenen ,hij moet al zijn hobby's opgeven. Als zij "niet jaloers" zou zijn ,was dat een pracht van een vrouw en hij hoopt dat het dus nog goed komt . maar volgens mij is dit ziekelijke jaloersheid .Ik heb dus geen flauw idee hoe wij er mee moeten omgaan.Ieder vrouw in zijn buurt is dus "een gevaar".Hoe moet ik haar aan het verstand brengen dat ik ,zijn zus,niet tussen hen wil komen ,want wat ik ook vertel zij gelooft me dus niet ! uiteraard brengt dit ook een spanning mee in de rest van de familie ,want uiteindelijk is zij wel graag gezien ,maar haar jaloersheid is ondraaglijk !

Hoe lang houd een mens dit vol?

alvast bedankt om te luisteren.

groetjesAls je broer maar gelukkig is toch? Hij kiest zelf voor deze situatie.
Precies, hij wil er een relatie mee hebben, dus het is ook zijn probleem. Net als zij in iedere vrouw een gevaar ziet en hem daarvoor wil afschermen, wil jij je broer weer beschermen tegen zijn jaloerse vriendin. Er zijn allemaal vrouwen die voor hem in de bres springen......

Je broer is toch gewoon een volwassen kerel? Hij wil toch deze relatie? Of is hij volslagen handelingsonbekwaam?
Lekker laten, uiteindelijk is het de vriendin en het probleem van je broer. als hij niet met haar jaloezie wil leven, is het aan hem om zijn grens aan te geven, haar er op te wijzen dat haar gedrag onacceptabel is en dat zie er iets aan moet doen, omdat ze m anders zeker van zich wegdrijft.

Als je eigen relatie meer weg heeft van een gevangenis, is elke andere vrouw leuker dan de directrice van de gevangenis.

Hoe jij er mee omgaat, door gewoon te doen wat je wilt en het probleem bij haar te laten. Stop met haar overtuigen, want ze wil je blijkbaar niet geloven en zeg gewoon, als jij dat wilt denken, dan is dat jouw probleem. als jullie gewoon niet meer toegeven aan haar grillen, moet ze wel inbinden als ze haar relatie wil behouden.
Dus oma's en zussen zijn een reëel gevaar? Dan ben je inderdaad een beetje maf in je bovenkamer.

Ik vind dat de andere dames hier luchtig over heen stappen. Ik weet uit ervaring dat dit verder reikt dan zijn eigen relatie. Hele families gaan hier aan kapot, omdat de gene waar het omgaat geïsoleerd wordt.

Maar je kunt er weinig aan doen, pas als HIJ het helemaal zat is zal hij misschien een punt achter de relatie zetten en ben je van haar af, maar hoe groot is die kans? En om daar op te gaan zitten wachten is ook zo wat.
Hij kan zijn eigen boontjes doppen. Als het wat jij zegt voor hem onhoudbaar is, dan rest hem te zeggen, of we zoeken hier hulp voor en anders stop ik ermee omdat dit niet leefbaar is.

Jij kan hierin helaas niets betekenen. Het is zijn leven. En uiteraard voor jullie ook niet leuk, maar dan zou je afspraken met je broer moeten maken dat jullie zonder haar contact hebben.

Ook niet ideaal, maar hij zou het toch bij haar moeten aankaarten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hij zal zijn grenzen aan moeten geven aan haar. Tot hier en niet verder.

Ik kan niet leven met een jaloers persoon, laatstaan met een extreem jaloersgeval zoals je schoonzus.

Denk niet dat je er veel aan kan doen. Nouja, als je er zelf last van hebt, als in, dat zij je aanspreekt op je smsjes naar broer en je beschuldigd van hun uitelkaar drijven, dan kan je er natuurlijk wel wat van zeggen en ook duidelijk zeggen.

En een luisterend oor voor je broer.
quote:Zamirah schreef op 06 augustus 2009 @ 11:47:

Dus oma's en zussen zijn een reëel gevaar? Dan ben je inderdaad een beetje maf in je bovenkamer.

Sommige mensen zien (bijna) iedereen als een gevaar. Iedereen die dichterbij een persoon kan staan en dat kan dan ook een oma zijn ja.
quote:pom508 schreef op 06 augustus 2009 @ 11:41:

Net als zij in iedere vrouw een gevaar ziet en hem daarvoor wil afschermen, wil jij je broer weer beschermen tegen zijn jaloerse vriendin. Er zijn allemaal vrouwen die voor hem in de bres springen......

Scherp!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
juist niet achter haar rug om met je broer gaan afspreken. Als je dat gaat doen dan bevestig je haar wantrouwen alleen. Want uiteraard komt ze er achter dat jullie dingen achter haar rug om doen, en dat broerlief dus inderdaad onbetrouwbaar is, en dat haar gedrag dus gerechtvaardigt is vanwege jullie "stiekemigheid". Wat je eventuel zou kunnen overwegen is alle berichtjes aan je broer te cc-en naar haar, zodat ze van alles op de hoogte is. En als ze dan verhaal komt halen, terugverwijzen naar je broer.
Poeh dat meisje heeft echt hulp nodig.. Als ze zelfs al jaloers is op jou, als zus. Allemachtig! En jaloerse mensen zijn bovendien ook nog eens gevaarlijk, ze zijn tot alles in staat. Maar jouw broer moet voor zichzelf wel keuzes maken, dat kan jij niet voor hem doen.
Jaloezie staat zelden op zichzelf, meestal is het een symptoom. Dan heeft het focussen op de jaloezie niet zoveel zin en zal je meer resultaat hebben als je de oorzaak weet te achterhalen en aan te pakken.

Heeft je broer uitgesproken dat hij het niet meer ziet zitten, of kun jij je niet voorstellen dat hij een dergelijke relatie ziet zitten?

Overigens bestaat 'jaloersheid' als woord niet. Waarschijnlijk ben je net zoals een grote golf nieuwe forummers tien jaar later van de basisschool gekomen dan ik. Maar luister even naar oma en leer, het heet jaloezie.
Volgens mij vraagt ze 'tips' voor haar broer, omdat hij het zelf ook niet meer ziet zitten...toch TO?

Anders zou ik het ook laten... Als hij gelukkig is...

Wel een irritant mens zeg..!
Ik heb z'on relatie met een man meegemaakt. Het beste wat je broer kan doen is zo snel mogelijk een eind aan deze relatie maken, want het zal nooit beter worden, alleen maar erger, maar daar moet ie uiteraard zelf achterkomen.

Sterkte ermee, in elk geval.
Daar moet je dus niet aan toegeven ( en eigenlijk je broer ook niet, maar dat is aan hem). Als JIJ een feestje geef, bepaal jij wie er wel en niet komen, en niet zij. als zij dan niet komt, dan is dat jammer voor haar want zij loopt een leuk feestje mis. (als je broer dan vervolgens ook thuisblijft is dat wel erg jamer voor jou ook, maar dat is zijn keuze).

Ik heb zelf ooit een extreem jaloers vriendje gehad, al moet ik zeggen dat ie minder extreem was dan jouw schoonzus. ik ben er ook nooit in meegegaan, en dus hadden we uiteindelijk ierdere dag ruzie, omdat ik mijn sociale leven niet voor hem opgaf en ook geen zin had in stiekem gedoe.
quote:turbooke schreef op 06 augustus 2009 @ 12:19:

hé,bedankt voor jullie reacties

ja ,ikzelf kan de boel niet veranderen ,het is indderdaad zijn leven .

daar hebben jullie gelijk in ...

Maar ach ,ik zie dan misschien weer té ver vooruit . wat met feestje ,het is bij ons altijd wel een gezellige boel . En nu van ik kom wel ,als zij niet komt ...ja ,waar zijn we dan mee bezig ?stel je voor ,we nodigen alleen de mannen uit ,zodat er voor haar geen gevaar is en op een andere dag de vrouwen ,ofwat ? oh wat gezellig

Zouden deze soort vrouwen dan niet beseffen wat ze andere mensen aandoen? uiteindelijk doen ze meer kwaad dan goed.

groetjesAah, je bent van de 'wat als'. Wat als er nu een feestje komt? Nou ieder geeft gewoon zijn feestje en doet wat ie anders doet. daar hoef jij je nu toch helemaal niet druk om te maken. Wat heeft jouw broer voor problemen met zijn vriendin waar hij jou bij nodig heeft? Of heb jij problemen met zijn vriendin?
quote:turbooke schreef op 06 augustus 2009 @ 13:25:

(wij hebben onze moeder nog maar net verloren ) Ben jij misschien een klein tikje jaloers op de ruimte die zij kennelijk probleemloos weet te claimen bij je broer, juist nu jij hem voor je rouwverwerking zo hard nodig hebt?
Probeer haar eens het volgede te vertellen op een rustig moment:

of zij nu jaloers is of niet, zich ongerust maakt of niet, en ruziet omwille van jaloezie of niet: als hij echt wil vreemdgaan, doet hij dat tóch. Ongeacht je instelling. Je neigt enkel je man sneller in andermans armen te duwen wanneer het thuis altijd kermis is door jouw jaloezie.
Heb je er al echt praktisch last van gehad, van haar jaloezie?

Zo lang je broer wel gewoon met jou af blijkt spreken (met of zonder vriendin) en vooralsnog gewoon meedoet aan familiedingen, heb jij toch nog niet echt een probleem? Of mis ik nu iets?

Ik snap wel dat het vervelend is hoor, en dat je je zorgen maakt, maar je moet het denk ik wel pragmatisch blijven bekijken. En daarnaast is het inderdaad niet jouw probleem, hoe moeilijk dat misschien ook is!
[quote]Tammetuk schreef op 06 augustus 2009 @ 16:47:

Heb je er al echt praktisch last van gehad, van haar jaloezie?

quote]

tja ,de zaak ligt toch wel heel wat gevoeliger dan men denkt, het gaat meer over het feit dat zij zo jaloers is ,in extreme vorm , en dat niemand eigenlijk weet ,hoe zich te gedragen rondom haar . Moeten we haar daarover aanspreken of niet ,moeten we het geval negeren,of niet ...?volgens mij zit er iets niet juist tussen haar oren. Wij blijven gewoon doen ,dat weet ik nu wel zeker . Dit is echt wel uitzonderlijk ,want het kan ook anders . Ik heb nog nooit in mijn leven zoiets meegemaakt,dat mensen zo jaloers kunnen zijn ,alhoewel je in de krant vaker leest dat er ook veel moorden worden gepleegd omwille van jaloezie,ik mag er niet aandenken...

en ieder van jullie heeft wel ergens gelijk,er is een grens ,maar waar wordt die getrokken ....dat ligt voor ieder anders. Ik hoop voor hem dat hij dat héél vlug zal weten......

Bedankt voor jullie reacties ...ik waardeer het echt !

groetjes
Turbooke, heel vervelend inderdaad maar er valt niets te doen voor jou. Je broer moet zelf tot het inzicht komen dat dit niet een relatie is waar hij mee door wil gaan!

Laat het aan je broer over hoe moeilijk ook en zorg gewoon dat je er voor hem bent als hij dat nodig heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven