Just not that into me?

05-10-2011 14:45 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar nu ben ik wel eens benieuwd naar jullie (ongezouten) meningen!

Verhaal: 3 weken geleden een jongen ontmoet op café, en enkele dagen later (na enthousiast gemail en gesms) date gehad. Tweede date volgde al snel die ipv enkele uurtjes uitliep tot een dag en half. Nog enkele afspraakjes volgden waarin we veel leuke dingen deden... uit eten, squashen, film kijken, samen koken en héél veel praten. Ook over intieme dingen, terwijl ik normaal niet zo makkelijk veel over mezelf vertel. Laatste anderhalve week kreeg ik wel een beetje een ongemakkelijk gevoel, waarvan ik niet echt wist waarvan het kwam. Zaterdag dan hele dag samen doorgebracht... marktje doen, winkelen, eten en optreden... waarbij ik mezelf op een bepaald moment realiseerde dat hij mij nooit aanraakte of knuffelde, maar ik steeds begon (waarop hij wel steeds anticipeerde). In het begin was dit niet het geval, integendeel. 's Avonds dit aangekaart (ben er al meermaals blijven slapen, maar nog geen seks gehad omdat we dat beiden te vroeg vonden) en blijkt dat hij ontzettend aan het twijfelen is... hij vindt mij wel meer dan leuk, maar het gaat te goed en te snel naar zijn gevoel. Hij weet niet of hij wel een relatie wil, of hij daar wel tijd voor heeft. Hij krijgt blijkbaar nu al het gevoel dat hij dingen moet opofferen voor mij. We hebben nu afgesproken het rustiger aan te doen en hebben zaterdag wel weer afgesproken. Mail- en smsfrequentie is sterk afgenomen.

En nu heb ik hier dus een heel naar gevoel bij... Als ik ons eerste weekend vergelijk met vorig weekend... wereld van verschil. Ik voel zelf wel een klik, en wil ons graag een kans geven. Maar langs de andere kant, als hij nu al zegt dat hij twijfels heeft en niet alle afspraakjes heel leuk vond... tja... hij is ook echt veel afstandelijker dan in het begin. Heeft het dan nog wel zin dat ik hier energie insteek?
Wacht dan maar rustig af, je zult zien dat het steiler kan hoor.

En als 'ie je straks links laat liggen omdat de relatie te goed was, is dat toch juist een groot compliment?
Tja, je stelt de vraag: just not into me? Je weet het antwoord best wel. En je gaat mee in het ´rustig aan doen´. Ik denk dat je straks baalt dat je nog een seconde meer aan hem hebt besteed dan nodig was, omdat je nu al weet hoe de vork in de steel zit. Denk je echt dat hij de man van je dromen is?
quote:_ntsj_ schreef op 05 oktober 2011 @ 15:23:

[...]

Volgens mij waren zijn letterlijke woorden: "als het te goed gaat, kan ik daar niet goed tegen" tesamen met "ik vind het moeilijk als andere mensen mij vertrouwen want dan ben ik bang om die te kwetsen" Klinkt als een man met issues. Rennen! (Of als het gewoon echt goed voelde en echt goed was, neem wat gas terug en laat hem er maar achter komen dat je de moeite waard bent om risico's te nemen)
quote:blop schreef op 05 oktober 2011 @ 15:07:

'het gaat te 'goed''

'het gaat te snel'

'ik kom uit een lange relatie'

'ik ben in het verleden gekwetst'

'ik heb het druk op mijn werk'

= 'zullen we wippen en verder niks?'

En "Ik heb bindingsangst" ook een vaste topper.

Is bij verliefdheid meestal meteen over
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:sophietje89 schreef op 05 oktober 2011 @ 16:00:

[...]

Klinkt als een man met issues. Rennen! (Of als het gewoon echt goed voelde en echt goed was, neem wat gas terug en laat hem er maar achter komen dat je de moeite waard bent om risico's te nemen)Dat van die issues klopt ook wel, in de zin van een heftig verleden, daar is hij vanaf het begin eerlijk over geweest. Maar toen ging de conversatie meer van "maar dat is geen excuus voor de dingen die ik nu doen, ik kan niet alles afschuiven op wat vroeger gebeurd is".
Ik dacht eerst: vind het niet zo gek dat hij niet zo heel happig meer is. Binnen 3 weken al hele dagen samen, shoppen, de markt op. Denk dat ongeveer 99% van mannelijk Nederland gillend was weggerend vanwege het benauwende karakter van dit soort dates...

Maar die opmerking is heel vreemd. Hij wil niet dat je hem vertrouwt, want dan gaat hij je kwetsen...??? Conclusie die ik persoonlijk zou trekken is 'hij is dus niet te vertrouwen'. Houdt hij er misschien een ander op na?

Ik zou voor mezelf kiezen, en maken dat ik wegkwam (klinkt heel dramatisch, iets minder dramatisch bedoeld;))
quote:Pien252 schreef op 05 oktober 2011 @ 16:33:

Ik dacht eerst: vind het niet zo gek dat hij niet zo heel happig meer is. Binnen 3 weken al hele dagen samen, shoppen, de markt op. Denk dat ongeveer 99% van mannelijk Nederland gillend was weggerend vanwege het benauwende karakter van dit soort dates...

Maar die opmerking is heel vreemd. Hij wil niet dat je hem vertrouwt, want dan gaat hij je kwetsen...??? Conclusie die ik persoonlijk zou trekken is 'hij is dus niet te vertrouwen'. Houdt hij er misschien een ander op na?

Ik zou voor mezelf kiezen, en maken dat ik wegkwam (klinkt heel dramatisch, iets minder dramatisch bedoeld;))

De markt op en shoppen was zijn idee ;) Antiekmarkten vinden we beide heel leuk. Shoppen vond ik dan weer wat minder en zou ik zelf ook nooit hebben voorgesteld Maar goed, klinkt inderdaad wel wat te veel, maar zo'n voorstellen kwamen ook altijd van beide kanten, niet alleen van mijn kant.

Dat vertrouwen gooit hij op de scheiding van zijn ouders... en het feit dat hij is opgegroeid bij zijn moeder die blijkbaar, door die scheiding, nooit haar eigen leven op orde heeft gekregen.
Homo dus.

Slotje.
Duidelijk tijd voor dit boek:

Wat goed is komt snel, en het maakt niks uit of je veel tijd met elkaar doorbrengt..als het goed zit, zit het goed. Ik vind het altijd wel jammer dat er soms zo geforceerd met sex wordt gewacht. Is namelijk een nogal belangrijk onderdeel, lijkt me. Het risico als je te lang wacht is dat het te veel een issue wordt, de spontaniteit is eraf. ook moet je oppassen voor te veel broer/zus, denk ik.

Maar dat geneuzel over "vertrouwen/niet durven kwesten"...geneuzel dus. Ik weet niet wat ik zou doen..als je iemand heel leuk vindt is het lastig om er zo maar mee te stoppen..en nu ook, omdat het gewoon steeds heel leuk was samen. Houd een reserve voor jezelf, probeer een eventuele verliefdheid van jouw kant wat in te dammen. Dan komt de klap minder hard als hij inderdaad het contact wil laten doodbloeden. En laat het initiatief bij hem.
Ik vind juist het teasen voor de sex zo leuk, zo spannend, het aanraken, het zoenen, het daten. Na de sex verandert dat voorgoed. Daarom wacht ik liever.

En het tweede wat je noemt: ik heb liever niets dan iets wat er toch niet is. Dus wachten op het onvermijdelijke einde en je hart beschermen?
Dat is ook jezelf voor de gek houden. Als je verliefd dreigt te worden dan kan je niet doen alsof je dat niet wordt. Het boek dat ik heel sterk vond was It's Called a Break-up Because its Broken.
quote:monalisalove schreef op 05 oktober 2011 @ 15:44:

Ik denk dat hij homo is.Want?
Dat is zo. Je houdt jezelf voor de gek en maakt het jezelf moeilijk. Maar ja, wie weet wordt hij nog verliefd of zo? Dat zou ik dan toch hopen namelijk...maar misschien ijdele hoop. Ik schrijf dit denk ik omdat het mij zelf heel moeilijk lijkt...ik zou het toch nog even willen aankijken, misschien wel tegen beter weten in....

En verliefdheid is, zeker als je nog met iemand afspreekt, vrijwel niet te stoppen.

Over die sex denk iedereen anders...

Ik ben zelf niet van het wachten, zeker niet als iemand bij me blijft slapen. Ik zie het nut er niet van in. Maargoed, dat is voor iedereen verschillend denk ik. Iris, jij wilt het echt niet al te snel, om de redenen die je noemt. Maar als je het wel wilt..dan denk ik niet dat je het geforceerd moet afhouden.
quote:Marsepeintje schreef op 05 oktober 2011 @ 19:30:

Over die sex denk iedereen anders...

Ik ben zelf niet van het wachten, zeker niet als iemand bij me blijft slapen. Ik zie het nut er niet van in. Maargoed, dat is voor iedereen verschillend denk ik. Iris, jij wilt het echt niet al te snel, om de redenen die je noemt. Maar als je het wel wilt..dan denk ik niet dat je het geforceerd moet afhouden.Tja over die seks... De eerste keer vond ik echt te snel... tweede keer was er veel getease, wat ik geweldig vond (net zoals Iris zegt)... 3e en 4e keer daarentegen was er ook geen getease meer van zijn kant en was het eigenlijk gewoon slapen... wat ik toen ontzettend jammer vond want ik wou echt wel (mezelf ook al wat opgejut door elke avond te fantaseren ) en ik heb dat ook duidelijk aangegeven... Daar voel ik me ook best slecht over nu ik er zo over nadenk...
Waarom zou je je daar slecht over voelen? Tel jij dan niet meer mee?
quote:iris1969 schreef op 05 oktober 2011 @ 22:15:

Waarom zou je je daar slecht over voelen? Tel jij dan niet meer mee?

Psychologische klik is er duidelijk bij hem niet, maar seksueel dus ook niet... ik denk dat ik het maar moet afkappen, kwestie van mijn eigenwaarde te behouden

Dat ik me nu slecht ga voelen over mezelf... dat is hij inderdaad niet waart (geen enkele man trouwens)
Verstandig. Niet leuk, want je hoopt altijd op meer. Been there, done that.
"Seksueel dus niet" is misschien wat voorbarig.

Misschien wist hij het ook even niet zo goed omdat jij eerst de boot afhield. of hij was een beetje beledigd en dacht: "laat haar nu maar even wachten" maar misschien is dat te ver gezocht.

Voel je a.u.b niet slecht dat je hebt aangegeven meer te willen...dat is toch normaal/natuurlijk als je iemand leuk vindt? Hoef je je niet voor te schamen zeg, of je slecht over te voelen, echt niet!
Dank jullie wel allemaal voor de lieve/leuke reacties Ik vermoed dat ik vanavond weer lekker kan slapen zonder eerst uren na te denken wat het toch net allemaal zou kunnen betekenen!
En als ik het gevoel heb dat ik me weer ga bedenken, heb ik altijd jullie reacties om te herlezen
quote:Marsepeintje schreef op 05 oktober 2011 @ 22:34:

"Seksueel dus niet" is misschien wat voorbarig.

Misschien wist hij het ook even niet zo goed omdat jij eerst de boot afhield. of hij was een beetje beledigd en dacht: "laat haar nu maar even wachten" maar misschien is dat te ver gezocht.

Een man die sex afslaat om die reden? Die ken ik niet .
quote:Phoebexx schreef op 05 oktober 2011 @ 15:38:

[...]

Jij vindt dit geen alarmbellen? "als het te goed gaat, kan ik daar niet goed tegen" tesamen met "ik vind het moeilijk als andere mensen mij vertrouwen want dan ben ik bang om die te kwetsen"Als er sprake was van een echte relatie die al een tijdje duurt, jazeker! Maar dit is nog zo pril, dat ik het gewoon even zou aanzien. Niet dat dat makkelijk is.
Nog even een kleine update...Ik heb een tijdje afstand genomen en we zijn nog tweemaal iets gaan drinken gewoon als vrienden. Beide keren waren niet fijn (naar mijn mening) omdat hij plots heel afstandelijk, héél erg serieus en egoïstisch was (tegenovergestelde van hoe hij in het begin was).

Ik heb toen eerlijk gezegd dat ik er geen zin meer in had en dat hij zich heel anders gedroeg als in het begin en ik de klik echt niet meer voelde.. Kwam er plotseling een heel verhaal naar boven dat hij jaren zwaar aan de drugs heeft gezeten en dat hij zelf ook wel wist dat in zijn hoofd niet altijd alles normaal functioneerde... Tja
Ik wist wel dat hij een heftig verleden had gehad, maar dat van het jaren aan de drugs zitten had hij toch maar vergeten te vertellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven