kan het niet loslaten

woensdag 14 mei 2008 om 22:28
Het klinkt misschien heel naïef voor mij maar het is nou eenmaal zo. Ik had paar maanden geleden een jongen leren kennen via een datingsite. Ik hield vooral in het begin de boot af omdat ik bang was dat ik weer gekwetst zou worden. Op een gegeven moment belde we elkaar en smste we elkaar veel. Toen had ik met hem afgesproken. Het klikte meteen met hem en ben bij hem blijven slapen. Hier schrok ik een beetje van mezelf omdat ik nog nooit dit bij een eerste date had gedaan. Hij zij na een paar uur dat hij van me hield en iets met me wou..Ik vond het echt belachelijk. Hij is 26 komop, dat is toch nep en kinderachtig als je zoiets meteen zegt? we kregen iets met elkaar..we hadden een paar keer afgesproken en vertelde iedere keer dat hij mij miste en we hadden een leuke tijd. Ineens is hij bij mij thuis en zegt dat het voor hem niet goed voelt(nadat ik aan hem vraag of hij twijfels heeft) dus hij heeft het uitgemaakt. hij bleef mij smssen en vragen of we elkaar konden zien, maar dan wel als vrienden. Nou, ik ben vorige week naar hem toegeweest..Ik vond het niet erg om hem te zoenen en te knuffelen ook al wist ik dat hij niks meer wou. Toen zei hij dat het zo fijn voelde om bij mij te zijn en dat hij me nog vaak wou zien..10 min later zegt hij dat hij spijt heeft dat hij me heeft laten komen en dat we iets hebben gehad met elkaar. ik heb een nog een paar keer gesmst maar toen reageerde hij niet. Ik had hem gisteren nog gebeld en hij wist het allemaal niet (zoals de hele tijd) hij wou me heus nog wel een keer zien, maar 10 daarna op msn zei hij dat hij misschien toch geen contact meer wou. Nu heeft hij mij verwijderd op msn en ik stuurde hem een smsje waarom hij dit heeft gedaan...(niks teruggekregen) het klinkt heel stom maar ik kan hem niet vergeten..Iedere keer kwetst hij mij door het ene moment mij toch hoop te geven en het andere moment hem niks te interesseren..hij wordt op dit moment helemaal gek van mij omdat ik steeds het over 'ons' heb. zal ik hier nog energie in steken of hem ook verwijderen en blokkeren. Aan de ene kant is het een super lieve jongen die gewoon niet weet wat hij wil..maar aan de andere kant voel ik me ook gebruikt.

woensdag 14 mei 2008 om 22:37
Het lijkt ook wel of je de afwijzing aan het opzoeken bent? Je schrijft ook dat je hier al bang voor was en nu is het uitgekomen, zelfs meerdere keren in korte tijd, door dezelfde man. Misschien voelt het wel vertrouwd en creeer je voor jezelf een soort zie-je-wel-momentje... nu ben ik weer gebruikt of word ik weer afgewezen. Deze jongen weet duidelijk wat hij niet wilt en eigenlijk doet dat er ook niet toe. Wat wil jij? Je wilt toch niet zo behandeld worden??? Dat is belangrijk.. En mannen die zo met je omgaan, hoe lief ze ook zijn, die moet je mijden!
Succes !
Succes !
woensdag 14 mei 2008 om 22:40
Ik denk niet dat hij echt geïnteresseerd in je is. Er zijn ook mannen die het woordje "houden van" in de mond nemen, terwijl ze het niet eens menen, om je het bed in te krijgen.
Het klinkt hard, maar zo te lezen wil hij geen relatie met je. Zijn gedrag wijst daar wel naar uit.
Je geeft aan bang zijn weer gekwetst te worden. Waar komt dit vandaan? Heb je vaker relaties gehad waarin misbruik van je werd gemaakt?
Het klinkt hard, maar zo te lezen wil hij geen relatie met je. Zijn gedrag wijst daar wel naar uit.
Je geeft aan bang zijn weer gekwetst te worden. Waar komt dit vandaan? Heb je vaker relaties gehad waarin misbruik van je werd gemaakt?

woensdag 14 mei 2008 om 22:43
quote:Ik had paar maanden geleden een jongen leren kennen via een datingsite. Ik hield vooral in het begin de boot af omdat ik bang was dat ik weer gekwetst zou worden.
Waarom ga je dan in hemelsnaam op een datingsite staan?
quote:het klinkt heel stom maar ik kan hem niet vergeten..Iedere keer kwetst hij mij door het ene moment mij toch hoop te geven en het andere moment hem niks te interesseren..hij wordt op dit moment helemaal gek van mij omdat ik steeds het over 'ons' heb. zal ik hier nog energie in steken of hem ook verwijderen en blokkeren. Aan de ene kant is het een super lieve jongen die gewoon niet weet wat hij wil..maar aan de andere kant voel ik me ook gebruikt.Waarom? Je ziet toch van mijlen afstand dat dit niks is en niks wordt? Deze hele 'relatie' was vanaf het begin een enorm domme actie. Lik je wonden en move on.
Waarom ga je dan in hemelsnaam op een datingsite staan?
quote:het klinkt heel stom maar ik kan hem niet vergeten..Iedere keer kwetst hij mij door het ene moment mij toch hoop te geven en het andere moment hem niks te interesseren..hij wordt op dit moment helemaal gek van mij omdat ik steeds het over 'ons' heb. zal ik hier nog energie in steken of hem ook verwijderen en blokkeren. Aan de ene kant is het een super lieve jongen die gewoon niet weet wat hij wil..maar aan de andere kant voel ik me ook gebruikt.Waarom? Je ziet toch van mijlen afstand dat dit niks is en niks wordt? Deze hele 'relatie' was vanaf het begin een enorm domme actie. Lik je wonden en move on.

woensdag 14 mei 2008 om 22:46
jepz, eigenlijk heb ik nooit een 'goede' relatie gehad. ik kan ook heel erg benauwend zijn naar een vriendje toe. In het begin komt vaak alles van hun kant en dan geef ik niet snel toe. Maar...op een gegeven moment gaat bij mij de knop om en heb ik soms het gevoel niet meer zonder hem te kunnen en dan gaan jongens mij vaak niet goed behandelen. Het zal ook wel een deel aan mij liggen maar ik weet niet wat ik moet veranderen. Ik ben heel onzeker over mezelf en ben vaak bang dat ik niet beter verdien. Want ik heb nog nooit een lieve jongen leren kennen die echt om mij geeft!! Elke keer geef ik diegene de kans om zichzelf te bewijzen maar het eindigt altijd in een teleurstelling.
woensdag 14 mei 2008 om 22:46

woensdag 14 mei 2008 om 22:53
Lees dit nou nog eens.quote:dance_girl schreef op 14 mei 2008 @ 22:46:
Elke keer geef ik diegene de kans om zichzelf te bewijzen maar het eindigt altijd in een teleurstelling.
Jij geeft die jongen de kans zichzelf te bewijzen? Om te bewijzen dat hij jou waardig is??
Lees het volgende nog eens:
quote:jepz, eigenlijk heb ik nooit een 'goede' relatie gehad. ik kan ook heel erg benauwend zijn naar een vriendje toe. In het begin komt vaak alles van hun kant en dan geef ik niet snel toe. Maar...op een gegeven moment gaat bij mij de knop om en heb ik soms het gevoel niet meer zonder hem te kunnen en dan gaan jongens mij vaak niet goed behandelen.
Hoe zou het komen, denk je, dat die jongens na een tijdje zo lullig tegen je gaan doen? Enig idee?
Dat ligt, zoals ik het nu inschat, voornamelijk aan jouw gedrag. Je gedraagt je claimerig, je denkt dat je niet meer zonder zo'n jong kunt en geloof me, je wordt er waarschijnlijk niet leuker op. En dan vind je ook nog dat het aan de jongen ligt?
Ik denk dat je eerst iets aan je eigen gedrag moet veranderen, voor je weer in een relatie stapt. En ik denk daarbij dat het erg belangrijk is om je eigen aandeel onder ogen te zien. Relaties overkomen je niet, en 'foute' jongens ook niet. Dat doe je helemaal zelf. Dus als je dat niet meer wilt, moet je eerst iets aan jezelf veranderen.
Elke keer geef ik diegene de kans om zichzelf te bewijzen maar het eindigt altijd in een teleurstelling.
Jij geeft die jongen de kans zichzelf te bewijzen? Om te bewijzen dat hij jou waardig is??
Lees het volgende nog eens:
quote:jepz, eigenlijk heb ik nooit een 'goede' relatie gehad. ik kan ook heel erg benauwend zijn naar een vriendje toe. In het begin komt vaak alles van hun kant en dan geef ik niet snel toe. Maar...op een gegeven moment gaat bij mij de knop om en heb ik soms het gevoel niet meer zonder hem te kunnen en dan gaan jongens mij vaak niet goed behandelen.
Hoe zou het komen, denk je, dat die jongens na een tijdje zo lullig tegen je gaan doen? Enig idee?
Dat ligt, zoals ik het nu inschat, voornamelijk aan jouw gedrag. Je gedraagt je claimerig, je denkt dat je niet meer zonder zo'n jong kunt en geloof me, je wordt er waarschijnlijk niet leuker op. En dan vind je ook nog dat het aan de jongen ligt?
Ik denk dat je eerst iets aan je eigen gedrag moet veranderen, voor je weer in een relatie stapt. En ik denk daarbij dat het erg belangrijk is om je eigen aandeel onder ogen te zien. Relaties overkomen je niet, en 'foute' jongens ook niet. Dat doe je helemaal zelf. Dus als je dat niet meer wilt, moet je eerst iets aan jezelf veranderen.
woensdag 14 mei 2008 om 22:54
ik haal even een cliche uit de oude doos, maar als je niet om jezelf kan geven of houden, dan kan je dat ook niet om of van een ander... Je moet niet denken vanuit de ander, je moet bedenken vanuit wat jij wilt.. Het boeit eigenlijk niet of de ander jou wel of niet wil, je moet eerst bedenken of jij hem wel wil. En niet maar nemen omdat er misschien niets anders voor je over blijft.
woensdag 14 mei 2008 om 22:54
woensdag 14 mei 2008 om 23:06
Tuurlijk zegt hij ondanks dat het uit is dat hij je nog wel wil blijven zien, hij wil best nog wel sex met je hoor.
Daarna komt hij erachter dat dat er niet in zit omdat jij hem blijft bestormen met smsjes etc, dat geeft hem een bezitterig gevoel terwijl hij alleen sex wil. Dus, hij denkt na.. en besluit.. dat zelfs alleen sex er niet meer voor hem in zit dus hij kapt er mee en gaat op zoek naar de volgende.
Of hij je echt leuk heeft gevonden, misschien wel.. maar in iedergeval niet genoeg.
Vind het eigenlijk wel een beetje je eigen schuld, het was toch meteen vanaf het moment dat het uit was al duidelijk dat hij niet voor 100% voor je gaat??
Daarna komt hij erachter dat dat er niet in zit omdat jij hem blijft bestormen met smsjes etc, dat geeft hem een bezitterig gevoel terwijl hij alleen sex wil. Dus, hij denkt na.. en besluit.. dat zelfs alleen sex er niet meer voor hem in zit dus hij kapt er mee en gaat op zoek naar de volgende.
Of hij je echt leuk heeft gevonden, misschien wel.. maar in iedergeval niet genoeg.
Vind het eigenlijk wel een beetje je eigen schuld, het was toch meteen vanaf het moment dat het uit was al duidelijk dat hij niet voor 100% voor je gaat??

woensdag 14 mei 2008 om 23:12
jah keej, maar 1 ding wil ik duidelijk maken. Ik heb geen sex met hem gehad. Wel gezoend en geknuffeld enzo maar meer wou ik niet.(hierop reageerde hij niet altijd even goed) De laatste keer dat ik bij hem was toen het al uit was ging hij extra naar een andere kamer omdat hij bang was dat hij er spijt van zou krijgen .
donderdag 15 mei 2008 om 00:50
Ik kan me wel in je inleven dance_girl. No offence, maar je komt naief over. Ben ik ook. Ik heb 1 serieuze relatie gehad die drie jaar duurde en die begon vrij stormachtig, we waren meteen gek op elkaar, hij zei dat hij zooooo verliefd op me was en me zoooo bijzonder vond, en ik zei het ook, en we meenden het allebei, en bleven drie jaar bij elkaar.
Sindsdien denk ik nog steeds automatisch dat als een man zegt dat hij me zoooooo bijzonder vindt, dat dat dan echt is. Omdat ik het zelf nooit zou zeggen als dat niet zo was. Als ik het nog niet weet zeg ik gewoon niks, of ik zeg dat ik het nog niet weet. Maar veel mensen zijn daar anders in. Die roepen enthousiast vanalles en beseffen een week later dat ze je toch niet zo leuk vinden. Of ze roepen het sowieso bewust om je in bed te krijgen.
Volgens mij komt dat 'claimerige' van jou ook daardoor: omdat je denkt "dit is echt van zijn kant, dus ik kan ervoor gaan". Je laat je muur vallen, want denkt het signaal "de kust is veilig, deze man gaat echt voor me" te hebben gekregen, besluit ook voor hem te gaan, dat doe je heel enthousiast.....en komt claimerig over.
Pure naiviteit dus. Ik neem het je niet kwalijk, het is mij ook regelmatig overkomen en ik kan nog steeds niet garanderen dat het me een volgende keer niet overkomt
Laat deze jongen gaan. En ga bij volgende mannen meer af op daden dan op woorden. Als iemand je echt de moeite waard vindt, merk je dat aan de dingen die hij DOET. Dat is een beter signaal dan dat hij ZEGT dat hij je zo de moeite waard vindt. Bekijk voortaan altijd of zijn woorden in overeenstemming zijn met zijn daden. Gun jezelf dat! En ga niet eerder met een man in zee dan wanneer hij aardig tegen je IS (in plaats van enkel aardig doet).
Sindsdien denk ik nog steeds automatisch dat als een man zegt dat hij me zoooooo bijzonder vindt, dat dat dan echt is. Omdat ik het zelf nooit zou zeggen als dat niet zo was. Als ik het nog niet weet zeg ik gewoon niks, of ik zeg dat ik het nog niet weet. Maar veel mensen zijn daar anders in. Die roepen enthousiast vanalles en beseffen een week later dat ze je toch niet zo leuk vinden. Of ze roepen het sowieso bewust om je in bed te krijgen.
Volgens mij komt dat 'claimerige' van jou ook daardoor: omdat je denkt "dit is echt van zijn kant, dus ik kan ervoor gaan". Je laat je muur vallen, want denkt het signaal "de kust is veilig, deze man gaat echt voor me" te hebben gekregen, besluit ook voor hem te gaan, dat doe je heel enthousiast.....en komt claimerig over.
Pure naiviteit dus. Ik neem het je niet kwalijk, het is mij ook regelmatig overkomen en ik kan nog steeds niet garanderen dat het me een volgende keer niet overkomt
Laat deze jongen gaan. En ga bij volgende mannen meer af op daden dan op woorden. Als iemand je echt de moeite waard vindt, merk je dat aan de dingen die hij DOET. Dat is een beter signaal dan dat hij ZEGT dat hij je zo de moeite waard vindt. Bekijk voortaan altijd of zijn woorden in overeenstemming zijn met zijn daden. Gun jezelf dat! En ga niet eerder met een man in zee dan wanneer hij aardig tegen je IS (in plaats van enkel aardig doet).
donderdag 15 mei 2008 om 02:42
quote:Emmeke schreef op 15 mei 2008 @ 00:50:
Bij je zelf te rade gaan en proberen te leren van je fouten scheelt al heel wat. Je naïviteit verdwijnt nu eenmaal niet vanzelf, je moet er wel wat voor doen.
Iedereen trapt wel eens in een val, maar als dit meerdere keren gebeurt is er sprake van a) elke keer een bijzondere situatie of b) je eigen nalatigheid mbt het leren van je fouten. En als je b) voorkomt, is de kans ook veel groter dat je a) kan voorkomen.
Bij je zelf te rade gaan en proberen te leren van je fouten scheelt al heel wat. Je naïviteit verdwijnt nu eenmaal niet vanzelf, je moet er wel wat voor doen.
Iedereen trapt wel eens in een val, maar als dit meerdere keren gebeurt is er sprake van a) elke keer een bijzondere situatie of b) je eigen nalatigheid mbt het leren van je fouten. En als je b) voorkomt, is de kans ook veel groter dat je a) kan voorkomen.