Kan ik dit maken?

15-03-2011 14:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in het buitenland.

Min vriend daar heb ik ontmoet via internet en onze communicatie verliep altijd vlekkeloos.

De laatste paar weken ben ik veel moe. Misschien een combinatie van aanpassen aan mijn nieuwe situatie in een nieuw land ( spanje ) en ongesteld worden ofzo, ik weet het niet precies.

Wat ik wel weet is dat ik ineens zijn manier van reageren vervelender vind. Zijn kijk op dingen komt niet altijd overeen met de mijne en waar dat me eerst niet stoorde doet dat het nu wel ineens.

Dat is niet eerlijk, voorla niet voor hem.

Ik wil hem niet kwijt maar ik kan het ook niet laten om soms toch een beetje te duwen doordat ik geirriteert raak.

Komt die door mijn vermoeidheid? Ik ben hier nu 6 weken, waar ben ik dan zo moe van vraag ik me af.

Verder zou ik graag nog wat meer reizen.

Korte europese trips maken, maar hij ziet dat niet hetzelfde, en ik wil dan af en toe in mijn up weg voor een paar dagen. Gewoon omdat ik dat leuk vind, en ook omdat ik er een beetje behoefte aan heb mijn horizon nog een beetje te verbreden. Ik weet nu al dat hij niet altijd mee zal kunnen als ik wil gaan en ik wil vrij genoeg zin om te kunnen gaan. Alleen ben ik bang dat dat niet zal klikken want hij denkt er toch wel anders over.

En a het staat natuurlijk ook wel raar dat ik zo kort na aankomst hier alweer een beetje verder wil kijken, maar dat betekend niet dat ik weg wil bij hem. Want dit is mijn nieuwe thuis.

Hij is ondertussen heel lief voor me, een schat, wil hem niet kwijt, maar mezelf ook niet.

Kan ik dit maken?

Heb hem er al een beete over gesproken, zijn reactie was, ik reis ook graag en goedkoop. ( en lokaal ) en ik wil juist nog wat meer verder weg maar wel binnen europa.

Kan ik dit maken binnen een relatie?
..popcorn?
wat kun je wel of niet maken? Alleen een reisje maken, ja natuurlijk.
Je hebt je hele leven opgegeven voor die man (je land, je familie/vrienden, je werk) dus hij mag ook wel wat opofferen voor jou lijkt me.

Zou me zelf niet aan kunnen/willen passen en dus niet mijn hele leven op willen geven voor iemand. Hoop dat je nog niet alle schepen achter je verbrand hebt zodat je nog terug naar NL kunt. Je vindt wel weer 'n andere man en misschien wel eentje die wat beter bij je levenswensen past.
Ik kan nog terug naar NL en hoeweil ik dat nu nog niet wil hou ik die optie altijd want ik blijf betrokken bij mijn familie en vrienden daar.

Ik woon ook niet samen in en we hebben geen kinderen en dus vind ik eigenlijk ook dat het moet kunnen.

Maar maak me geloof ik zorgen of hij dat zo hetzelfde zal zien, en of ik hem dan wil kwetsen met mijn keuze om nog een beete te reizen, weekje of weekende hier of daar. En of min keuze dan niet ineens heel egoistisch is..
..popcorn?
Waarom zou jij egoistisch zijn? Jij bent al naar zijn land gekomen, wat heeft hij voor jou al opgeofferd?

Had je vooraf niet al door dat hij geen reiziger was en dat je dus, wil je je reishobby voortzetten, dit in je eentje (of met vrienden) moet doen?

Ik zou hem in elk geval gewoon lekker laten mokken en gewoon mijn eigen plan trekken als ik 'ns op reis wil.
Heb je daar al 'n baan en heb je hier in NL 'n goede baan moeten opgeven?
Het zou eerder egoistisch van hem zijn als hij je niet vrij kan laten.

Heb je werk in Spanje? Als je geen werk hebt kan het moe zijn dan misschien komen van het vele nadenken, nieuwe indrukken. Kortom teveel vrije tijd?
want als ik het omdraai;

Man komt voor mij naar NL, ik help hem enorm met de aankomst, regel een goed onderkomen, help met spulletjes, en mijn familie heet m welkom. Na een week of zes reageert hij wat geirriteerder op me en geeft ook aan af en toe alleen een kleine trip naar een ander land te willen maken.

Hi zegt dat hi van me houdt, en wil verder wel vaak bij me zijn.

Maar ik kan niet mee want heb daar niet altijd de financien voor en ben eigenlijk ook niet zo opgevoed, om op die manier mijn geld op te maken.. Dus ik stel voor in NL te camperen en het zo low budget voor beiden leuk te maken..

Maar man wil af en toe toch verder weg. En als ik niet mee kan ook gewoon alleen.

( in dit geval ben ik dus die man..)
..popcorn?
Ik snap niet eens wat je niet zou kunnen maken?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nola, als ik me goed herinner, heb je het afgelopen jaar aardig wat voor je kiezen gehad, dus die moeheid kan heel goed daar mee te maken hebben.

Verder hoelang zijn jullie samen? Vaak zijn dingen die je in het begin van elkaar grappig of vertederend vind, later voer voor ergernis als de eerste verliefdheid wat gezakt is. Dan zou houden van moeten komen, maar als er toch niet echt een basis is in gelijke ideeën over belangrijke dingen gebeurt dat niet. In hoeverre zou dat bij jullie van toepassing zijn?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als je 't omdraait vind ik het nog steeds opgaan.

Hij offert zijn hele leven al op om in jouw land te komen wonen, dus waarom zou ie dan slaaf van jou moeten worden?
Ik denk dat die vermoeidheid komt door alle indrukken, de nieuwe taal, nieuwe omgeving, nieuwe woonvorm. Heb nog even geen baan en heb wat spaargeld om op te gaan.

Maar ben al wel begonnen met hobbies hier, en zoek naar vrijwilligerswerk om een netwerk te krijgen en de taal beter te leren beheersen.

Dat inburgeren is ook best vermoeiend.

Ik ben anderhalf jaar geleden veel verloren, een lange relatie, de kans op een gezin met hem, en een miskraam erachteraan met veel gedoe daar omheen.

En ik heb daarna besloten dat zolang ik nog geen kinderen heb ik meer van europa wil zien.

Ben geen wereldreizigster, wil gewoon weten hoe rome eruit ziet en waar griekenland ligt.
..popcorn?
Is het de bedoeling dat jij je hele manier van leven overboord gooit uit angst hem te "kwetsen"? En zou jij daar gelukkig mee zijn?
waarom zou je niet af en toe een tripje in je eentje (of met familie of vrienden) kunnen maken? Je bent toch niet van plan wekelijks weg te gaan?
Het zou goed kunnen dat die vermoeidheid komt door het wennen aan een nieuwe omgeving en ook omdat je nu ondergedompeld zit in een andere taal. Ik weet niet hoe vloeiend je spaans is, maar zolang je in je hoofd nog aan het vertalen bent en moet nadenken over je formulering, kost dat ongemerkt heel veel energie. Op een gegeven moment ga je echter in die andere taal denken en dromen, en dan wordt de vermoeidheid ook minder.

Los daarvan kann het ook zomaar zijn dat je een bacterie of virus hebt opgelopen, dus houdt in de gaten of je niet koortsig wordt.

MBT je relatie vrees ik dat je er nu achter aan het komen bent dat jullie inderdaad behoorlijk verschillen qua wensen en ideeen om vrije tijd en toekomst in te vullen. En wat je daarbij wel en niet kunt maken is iets wat je met zijn tweeen moet invullen. Ik ken stellen die altijd apart van elkaar op vakantie gaan omdat hij het liefst met een boek aan het strand ligt en zij gaat bergbeklimmen en survivallen, maar ook stellen die het liefst alles samen doen en dus afzien van bestemmingen waar de ander niet heen wil.

Zolang je er over kunt praten en het geen conflicten oplevert, kun je het best maken om binnen een relatie af en toe alleen op reis te gaan. maar als het leidt tot jaloezie, gezeur en onbegrip, dan denk ik toch dat je moet kiezen wat voor jou het belangrijkst is, het reizen of deze relatie. En dan zeg ik altijd "je kunt beter je partner kwijtraken dan jezlf".
Ik snap er ook geen hout van.

Even de samenvatting:

Jij bent voor hem naar Spanje gegaan

Jullie wonen niet samen

Jij wil tripjes in Europa maken

Je hebt er het geld voor

Hij wil alleen in de buurt reizen

Misschien zie ik het verkeerd, maar hij ziet je nu toch al veel meer dan toen jij nog in NL was? Dan moeten die paar dagen een paar keer per jaar toch geen probleem zijn?
roasana08 ik lees jouw reactie en begin spontaan te huilen, blijkbaar speelt het dus toch nog wel mee..
..popcorn?
Volgens mij gaat het om aanpassen of niet. Ga jij je behoeftes opzij schuiven omdat hij anders gewent is, ga jij daar gelukkig van worden?

Denk je dat jullie naar elkaar toe zouden kunnen komen? Hij gaat sparen voor een reis samen en jij gaat af- en toe alleen oppad? Of heeft hij gewoon geen behoefte aan reizen?
Als je spaargeld genoeg hebt om je leven naar 'n ander land te kunnen verplaatsen, kun je beter terug naar NL gaan en 'ns lekker 'n jaartje gaan reizen (en je niet alleen beperken tot Europa)

Leer genieten van 't leven als single ipv persé 'n man te willen hebben. Je laat je nu al leven door die vent als je niet oppast.
och lieverd toch

Hoeveel tijd heb je samen met die man doorgebracht voor je voor hem emigreerde?

Dus niet via internet/telefoon maar in 't echt, zowel hier als in zijn land.
Nou weet je, ik ben niet speciaal voor hem geemigreerd. Ik was het al van plan voor ik hem ontmoette, na mijn rotperiode zeg maar, en toen ik hem ontmoette heeft het de keus van locatie wel veranderd. Zodat hij en ik de kans kregen om deze relatie te starten.

Maar ik merk dat ik me inderdaad veel aanpas omdat ik ook niet goed mijn eigen weg nog heb gevonden hier.

Dat vind ik op zich helemaal niet zo erg, maar toen ik me van de week rot voelde en me bedacht wat ik nou echt wilde kwam ik toch weer bij plan A uit en dat was wat meer reizen.

Met als bijkomstigheid dat ik hem er mee kwijt wil raken maar mezelf dus ook niet.

Hoe kan ik het aankaarten zonder hem het gevoel te geven dat hij er niet toe doet, want als ik eerlijk ben wil ik wel zelf vrij zijn om te kiezen wanneer ik ga en waarheen. Het zal nooit langer zijn dan een weekje.

Ik ben in niets afhankelijk van hem, maar stel me wel een beetje afhankelijk op geloof ik..

Is dat de onzekerheid die me ook treft door mijn weg hier nog niet te kennen?
..popcorn?
quote:elninjoo schreef op 15 maart 2011 @ 14:32:

Als je spaargeld genoeg hebt om je leven naar 'n ander land te kunnen verplaatsen, kun je beter terug naar NL gaan en 'ns lekker 'n jaartje gaan reizen (en je niet alleen beperken tot Europa)

Leer genieten van 't leven als single ipv persé 'n man te willen hebben. Je laat je nu al leven door die vent als je niet oppast.

Nola, ik ken jouw voorgeschiedenis niet maar begrijp door je post van 14.31 dat er nog heel wat verdriet te verwerken valt.

Misschien is dit idee van EN dan niet eens zo gek.

Ik wens je sowieso veel sterkte.
We zijn trouwens 4x heen en weer gegaan tussen NL en Spanje voor ik hierheen trok.

Dat is niet veel, maar dat heeft voor mij niet veel uitgemaakt.

Ik studeer elke dag de taal en oefen het spreken en schrijven, maar het is nog veel puzzelen en ik mis wel dat ik mezlef niet vloeiend kan uitdrukken, maar goed tussen hem en mij verloopt veel goed in engels, dus dat scheelt enorm.
..popcorn?
Ik denk wel dat de nieuwe omgeving en zo meespeelt in je afhankelijkheid naar hem toe. Misschien is het beter om je eerst echt te settelen en alles te ontdekken voordat je echt een evenwichtige relatie kunt starten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven