Kan ik dit wel?

08-08-2011 17:04 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eerder een topic geopend over mijn huwelijk.

En nu ben ik eruit, ik kan niet meer. Ik ben er klaar mee, en ik wil alleen met de kinderen verder. Ik denk serieus dat ik zonder hem gelukkiger ben dan met hem.

En nu. Vanaf nu moet ik dus gaan bedenken hoe nu verder. Ik heb het hem verteld, weet niet of het binnenkomt. Maar het is uitgesproken. Ik heb een huisje aangeboden gekregen (van familie) in een andere provincie. Heel fijn, maar dat is niet mogelijk met kinderen en school. Dus wat nu verder?

Hoe gaat dit? Als hij nu stante pede weg gaat, zit ik zonder geld. Hij is de kostwinner. Zonder geld kan ik niets betalen, geen eten geen rekeningen.

Dus ik heb geld nodig. Ik kan meer werken maar heb geen opvang voor mijn kinderen. Klein sociaal vangnet, meer voor de uurtjes even oppassen. Ik weet niet hoe ik dit het best aan kan pakken?

Er gaat ook zoveel door mijn hoofd op dit moment :(
O, kleine aanvulling. Hij wil ook niet weg. Hij gaat gewoon niet. En hoe krijg ik voor elkaar dat hij gaat? Hij kan bij zijn ouders en zijn broers/zussen terecht, dus het is niet dat hij geen plek heeft..
Erg moeilijk, Elffs3, sterkte! Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het moet zijn. Ik heb een paar tips:

Neem contact op met een gastouderbureau en doe een aanvraag. Je krijgt als het goed is, het meeste terug van de belasting. (er zijn hier op Viva mensen die daar veel meer van weten, die kunnen je vast meer vertellen)

Maak als het lukt gebruik van het aanbod om naar het andere huisje te gaan en overleg met school hierover. Misschien is er toch een mogelijkheid waar je nu niet op komt.

Neem zoveel mogelijk mensen in vertrouwen: breid je netwerk uit! Hoe meer hulp, hoe beter.

Maak een planning (met hulp?) voor de komende weken. Zo heb je meer overzicht en kun je oppas regelen voor de komende weken. Je vangnet wil je vast helpen in deze moeilijke tijd!!

Probeer of je meer kunt gaan werken, per direct. Desnoods ga je ernaast in een supermarkt werken om rond te komen. Je onafhankelijkheid is nu van groot belang voor je gevoel van eigenwaarde en de opbouw van je nieuwe bestaan zonder je ex.

Een paar tips en, hoop dat het helpt, een virtuele knuffel voor je!
Jij wil stoppen met de relatie, en hij moet weg?
In een andere provincie zijn ook scholen en werk.

Ben je getrouwd in gemeenschap van goederen?

Wel eens gehoord van alimentatie?

Ga naar een advocaat en laat je informeren. Het huwelijk is geen levenslange gevangenis waar je niet uit kan ontsnappen.

En verder dikke knuffel. Je kan het!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Lekker bezig hier, sorry, dubbel
quote:wupje schreef op 08 augustus 2011 @ 17:14:

Meer werken zeg je, dus je hebt al een baan? Probeer er inderdaad uren bij te krijgen, en schrijf je kinderen in op de naschoolse opvang.

Je kunt niet naar een andere provincie ivm school Dit kán wel, maar wil je niet? Heb je daar meer mogelijkheden qua oppas?

En ook: heel veel sterkte, is een moeilijke tijd, maar ook dat komt weer goed!
En waarom ga je hier niet gewoon verder....

scheiden, hoe nu verder...
Ik zal even wat meer uitleggen. Mijn man heeft psychische problemen en er is al een tijd geleden geadviseerd dat hij opgenomen moet worden. Dit is dan niet voor een weekje maar eerder 6 maanden. Het gaat niet goed met hem en dat heeft zijn weerslag op het gezin en de kinderen. Ik werk onregelmatig, veel in de weekenden. We hebben een flinke schuld die dan word gedeeld, niet meer dan fair vind ik. Als we gaan scheiden heeft hij gezegd dat hij zich accuut laat opnemen en dan dus een uitkering krijgt. Ik krijg dan geen dubbeltje alimentatie gaf hij aan. Onze jongste is 1 en de oudste 8. Dat word dan bso en kdv. Ik kan dat nooit rond krijgen met mijn werktijden.. in die andere provincie heb ik niets. Ja een vakantiewoning op een park.
quote:spectral schreef op 08 augustus 2011 @ 17:16:

En waarom ga je hier niet gewoon verder....

scheiden, hoe nu verder...excuses, kon hem zo snel niet terug vinden.
En waarom meldt je man zich niet ziek van werk en laat zich behandelen?
Of in deze: En wat nu?
anoniem_124453 wijzigde dit bericht op 08-08-2011 17:34
Reden: Foutje in de link
% gewijzigd
- schrijf je in bij een gastouderbureau.

Wie weet hebben ze een gastouder in hun bestand die bereid is avonden en weekenden opvang te bieden.

- Ga praten met je leidinggevende over je situatie. Misschien is het tijdelijk mogelijk om alleen dagdiensten te draaien totdat je de opvang rond heb.

- Stap over je trots heen en vraag hulp bij opvang bij ouders van schoolvriendjes van je kinderen.

- Zoek een babysitter voor de avonduren (misschien een oud-stagiare van het kdv?)
Als je man zich laat opnemen heb je in elk geval dat probleem voor 6 maanden opgelost: hij is weg.

Ga alsjeblieft niet halsoverkop met je kinderen naar een vakantiewoning in een andere provincie! Scheiding is al niet leuk voor (zulke jonge) kinderen, probeer in elk geval in het begin zo veel mogelijk heztelfde te houden. En denk aan die reclames op tv over dingen die je tegen je kinderen zegt: jou man blijft hun vader, wat voor eikel jij hem nu vindt.

Je zegt: ìk wil verder met de kinderen, maar het blijven dus ook de kinderen van je man.

En verder zijn er heel veel vrouwen die het alleen doen, dus jij kan het ook! Op het forum zijn veel vrouwen die weten hoe je welke potjes kan aanspreken, en je zult meer moeten gaan werken, maar dat zeg je zelf ook al.

En verder: sterkte, het is een kutsituatie en dat zal het nog wel even blijven.
weet je, ik maak me ook zorgen om het financieele plaatje. Het is nu net aan te doen maar er komen zo ook advocaten eraan te pas. Hoe ga ik die in vredesnaam betalen?

De opvang, hoe ga ik dat betalen?

Ik wil idd het liefst hier blijven, de kinderen hebben genoeg meegemaakt om hen ook nog hier vandaan weg te halen naar iets onbekends.

Mijn man gaat naar een andere provincie verhuizen als hij kan, hoe gaat het met de omgangsregeling voor de kinderen? Ik besef heel goed dat hij hun vader is, dat zal hij altijd blijven. Maar hij wil hier weg, heeft niets hier. Zegt hij.
En dat is weer een reden waarom je als vrouw je zaken goed moet regelen en niet financieel afhankelijk van een man moet zijn, dan kun je geen kant op op het moment dat je wilt scheiden.
-
Waarom kan je niet in een andere provincie wonen?

Daar zijn ook scholen hoor.

Toen ik weg wilde bij mijn ex,ging ik,midden in de nacht naar de andere kant van het land....

Waar een wil is,is een weg.

Wij hadden een eigen zaak,ik dus geen inkomen,geen huis niets meer,en dat met 2 kleine kinderen!

Elke dag knokken,minstens een jaar...en ook jij zal er komen!
da's makkelijk gezegd GW, maar niet altijd even gemakkelijk gedaan.

Ik werk (net als TO vermoed ik) parttime in de zorg. Bij mijn functioneringsgesprek stel ik steevast de vraag of ik meer uren kan maken. Tot nu toe heb ik er 2 bij gekregen....

Bij onze instelling is een contract van 24 uur al een groot contract.

Ik vermoed dat dat bij meer instellingen zo is, want de vakbonden hadden voor de nieuwe CAO ingezet op standaardcontracten van 24 uur of meer. Juist om meer vrouwen die financiele onafhankelijkheid te bieden. Helaas is die eis niet doorgegaan.

Enfin, ik werk dus 20 uur. Je zou zeggen: zoek er dan een baan van 12 à 16 uur bij. Maar dat gaat niet.....ik ben in principe 7 dagen per week inzetbaar; onregelmatig dus....waar vind ik een baan voor 16 uur waarbij ik van te voren kan aangeven dat ik alleen op die en die dagen beschikbaar ben?

Dat is gewoon echt enorm lastig, vooral als je er nog een gezin bij hebt waar TO straks alleen voor staat.

Maar ook voor vrouwen die wel 40 uur werken zal een echtscheiding lastig zijn. je moet immers ineens je hele leven op de kop gooien. Ander huis (hypotheek in je eentje krijg je bijna niet, voor huurhuizen is een enorme wachtlijst, particuliere huur is erg duur) liefst in je huidige woonplaats ivm werk en school kinderen.

Uitbreiding van opvang stuit ook vaak op lange wachtlijsten.

Het is echt niet eenvoudig allemaal.
Waarom moet hij weg en ga jij niet weg ?
Gw, ivm de gezondheid van onze jongste heb ik mijn baan opgezegd. Ik heb nu een onregelmatige baan in de zorg waar ik gemicdeld 14u pw werk. Dan is mijn man thuis voor de kinderen. Dus het is mooi gezegd, financieel onafhankelijk. Ik zou graav willen maar een groot contract zit er niet in. Wordt gewoon niet gedaan in de zorg..
Ja, chantalo, ik pak mijn kinderen onder mijn arm en loop,naar buiten. Slaap in mijn auto en dan? Waar kan ik terecht? Hij heeft plek om heen te gaan, vandaar dat idee dat hij beter kan gaan.
quote:elffs3 schreef op 08 augustus 2011 @ 18:19:

Ja, chantalo, ik pak mijn kinderen onder mijn arm en loop,naar buiten. Slaap in mijn auto en dan? Waar kan ik terecht? Hij heeft plek om heen te gaan, vandaar dat idee dat hij beter kan gaan.

Dat zeg ik toch niet ik vraag gewoon waarom hij weg moet, ik zeg nergens dat dat makkelijk is.

Maar heb jij geen familie waar je bij aan kan kloppen ?
quote:elffs3 schreef op 08 augustus 2011 @ 18:19:

Ja, chantalo, ik pak mijn kinderen onder mijn arm en loop,naar buiten. Slaap in mijn auto en dan? Waar kan ik terecht? .In dat huisje van familie, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar maak een stappenplan, voordat je zomaar opstapt!

IIG heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven