Kans van slagen?

22-09-2018 13:20 29 berichten
Hoi!

Ik heb iemand ontmoet, of liever gezegd her-ontmoet. We gaan heel wat jaren terug en kwamen elkaar weer tegen. Leuk gepraat, later afgesproken en wat gedronken. Ik merk dat ik hem nog steeds leuk en aantrekkelijk vind. Op papier is deze leukerd een goede vangst. Lieve vent, hart van goud. Leuke baan, leuk huis en handig. Tel daarnaast nog zijn leuke kop erbij op en je hebt een man uit duizenden, denk ik.

Nu heb ik eigenlijk wel een beetje veel last van bindingsangst (ik ben inmiddels 14 jaar vrijgezel), maar er is nog iets wat mij zorgen baart. Heeft een relatie kans van slagen wanneer je niet of nauwelijks dezelfde interesses hebt? Ik snap dat je allebei je eigen dingen moet blijven doen binnen een relatie, maar als er nou echt helemaal geen overlap is of enig raakvlak, gaat dat dan uiteindelijk niet wringen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ging het eerder uit? Als het hetzelfde was weet je het al.
Vivavivi schreef:
22-09-2018 16:23
Waarom ging het eerder uit? Als het hetzelfde was weet je het al.
Nee, dat had te maken met andere zaken die hier volledig los van stonden, hoewel het voor mij wel altijd een puntje van zorg was. Ik heb ook altijd gedacht dat het hoe dan ook wel stuk was gelopen, juist door die verschillende levensstijlen. Maar goed, dat is een aanname die ik doe.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het wél willen? Want jullie manieren van in het leven staan lijken inderdaad geen/heel weinig overlap te hebben. Voor sommige stellen werkt dat (tegenpolen), bij jou proef ik twijfel (of eigenlijk zekerheid dat het niet zal werken op de lange termijn).

Zou je het zien zitten om een tijdje lol te hebben met elkaar, voor zolang het duurt? Of zeg je 'als er geen toekomst in zit dan liever maar gelijk afkappen'?
S-Groot schreef:
22-09-2018 17:03
Waarom zou je het wél willen? Want jullie manieren van in het leven staan lijken inderdaad geen/heel weinig overlap te hebben. Voor sommige stellen werkt dat (tegenpolen), bij jou proef ik twijfel (of eigenlijk zekerheid dat het niet zal werken op de lange termijn).

Zou je het zien zitten om een tijdje lol te hebben met elkaar, voor zolang het duurt? Of zeg je 'als er geen toekomst in zit dan liever maar gelijk afkappen'?
Twijfel is er in ieder geval zeker. En misschien is het dan ook wel zo eerlijk om het meteen af te kappen, voordat er wel echt gevoelens om de hoek komen... Het is gewoon zo dubbel. Ik zie gewoon niet zo goed hoe onze levens verenigbaar zouden zijn. Maar tegelijkertijd vind ik hem een heel fijn mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven