Kapot van verdriet

29-07-2017 09:33 61 berichten
4 jaar geleden kreeg ik een relatie met een weduwnaar, een fantastisch lieve charmante man die volledig voor mij ging. In het begin probeerde ik het nog af te remmen omdat ik al een kind uit een eerdere relatie had.
Het bleek echt een sprookje te zijn, nog nooit had ik mij zo geliefd gevoeld en ook mijn kind was weg van hem en andersom.
Na een jaar begon de rouw bij hem en dat was zwaar, hij viel in een zwart gat. Ik heb hem gesteund, begeleid naar therapie en urenlange gesprekken gevoerd. De therapie leek hem goed te doen en het kabbelde voort.
Hij wilde dolgraag een kindje en 1.5jaar geleden is ons kind geboren. In de tussentijd veel zaken uit zijn verleden op ons bord gekregen en daarmee proberen te dealen en het was loodzwaar.
Na de geboorte van ons kind ging het bergafwaarts met hem....
Om het verhaal kort te houden: Er bleek behoorlijk wat mis te zijn, adhd en borderline. Dit verklaarde zijn gedrag..
Ik voelde me er alleen voor staan en had teveel op mijn bordje waardoor ik in mijn schulp ging kruipen en emotioneel afwezig was.

Afgelopen maandag is hij weggegaan, hij trok het niet meer. Hij wil rust en twijfelt of wij wel bij elkaar passen...
Ik voel me zo ontzettend naar...Nooit een kans gehad om elkaar tr ontdekken zonder allemaal vervelende externe factoren,al die tijd partner en hulpverlener geweest en nu is hij weg.
Ondanks dat het mssn wel beter is ben ik wrak momenteel en ik weet gewoon niet hoe ik hier uit moet komen.
Enerzijds mis ik hem en wil ik vechten voor ons gezin en anderzijds vind ik hem een ontzettend foute man die misbruikt van mij heeft gemaakt.

Ik ben zo vol van verdriet en ik moet gewoon even spuien ....ik weet het allemaal niet meer
eva-luna schreef:
29-07-2017 10:00
Je kende hem dus toch niet goed genoeg voor je samen een kind kreeg.
Hij was emotioneel instabiel, daarbij nog allerlei andere dingen uit zijn verleden zeg je.. niet bepaald een fijne basis om een gezin te stichten.
Ze kende hem wel; in die zin dat ze wist dat hij apart gedrag vertoonde. Of dat nou onder het mom van rouw was of met het label rouw.

Geen fijne basis nee.
zusters schreef:
29-07-2017 11:51
Kun je lezen? Ik schrijf dat ik steeds tussen 2 gedachtes hik...als je middenin je verdriet zit dan kun je nog weleens irrationeel denken.
En hij is niet ziek!! Althans, dat zegt hij zelf. Zijn diagnoses zijn een complot van mij en de psychiaters .
Weet je wat jij doet?
Je gaat lekker even weg van dit topic, want je doet hysterisch en niemand kan iets goed doen in jouw ogen. Zoek steun bij je eigen vrienden en familie, want mensen hier hebben geen zin om je te woord te staan als jij je zo onmogelijk en zielig gedraagt.
Succes en sterkte.
zusters schreef:
29-07-2017 10:20
Dank je, zoals jij het beschrijft, zo zat ik er ook exact in.

Dat het geen fijne gezinsbasis was, dat snap ik nu ook wel. Maar het kind is er en ik moet verder....nu lijkt de toekomst even heel zwart en zou graag tips zien om het te kunnen verwerken..

Probeer dag voor dag te leven.
Je hebt een kind en je zegt dat er mensen zijn die je helpen. Dus structuur aanbrengen en voor je kind elke dag naar buiten (speeltuintje oid) , eten koken etc.
De avonden iets stoms als een netflix of dvd kijken.
Probeer niet alleen met je ex te zijn, dus als hij spullen komt halen vragen of iemand erbij kan zijn van jouw familie of vrienden.
sinnombre schreef:
29-07-2017 13:17
Weet je wat jij doet?
Je gaat lekker even weg van dit topic, want je doet hysterisch en niemand kan iets goed doen in jouw ogen. Zoek steun bij je eigen vrienden en familie, want mensen hier hebben geen zin om je te woord te staan als jij je zo onmogelijk en zielig gedraagt.
Succes en sterkte.
Spreek even voor jezelf.
Het-groepje schreef:
29-07-2017 13:57
Je hebt een kind en je zegt dat er mensen zijn die je helpen. Dus structuur aanbrengen en voor je kind elke dag naar buiten (speeltuintje oid) , eten koken etc.
Probeer niet alleen met je ex te zijn, dus als hij spullen komt halen vragen of iemand erbij kan zijn van jouw familie of vrienden.
Ze heeft er zelfs twee...
Alle reden iig om het heft in handen te nemen.
Het-groepje schreef:
29-07-2017 13:58
Spreek even voor jezelf.
idd
sinnombre schreef:
29-07-2017 13:17
Weet je wat jij doet?
Succes en sterkte.
Was de azijn deze week in de aanbieding? Lees/reageer dan niet als het je zo stoort. Jeezz
Het-groepje schreef:
Dank je , Netflix is mijn redding voor de avond, lekker bingewatchen haha.
Verder heb ik idd al wat uitjes gepland om met de kinderen te ondernemen dus we hoeven ons niet te vervelen.
Ik heb mijn ex (dat klinkt raar) inmiddels wel gesproken en dat was opzich fijn omdat ik wat antwoorden kreeg en daardoor wat meer rust heb kunnen vinden..
Alle reacties Link kopieren
Hoelang zat er tussen het overlijden van zijn vrouw en de start van jullie relatie? Is dat mss te snel gegaan?
Krijg motto niet verwijderd :-)
Het was een kort en snel sprookje.
Sterkte bij het vinden van een goede verstandhouding tot elkaar en bij het gezamenlijk doch apart van elkaar opvoeden van
jullie kind.
himalaya schreef:
29-07-2017 09:46
Dan snap ik dat 'hij heeft misbruik van me gemaakt ' nog steeds niet b
Ik snap dat wel.
Ze heeft ontzettend veel energie in hem gestoken: eerst de rouwverwerking, daarna mee gaan naar de psycholoog etc. En nu zet hij haar met alle gemak aan de kant. Nee, hij heeft er toch niet zo'n zin meer in, sja hij is ziek.

Die vrouw heeft van alles met hem mee gemaakt en hem gesteund in zijn hele gedoe. Natuurlijk voel je je dan (op)gebruikt!
Only dead fish go with the flow
Het-groepje schreef:
Goeie tips!
En langzaamaan jezelf en je eigen leven weer opbouwen. Sterkte
iceteapeach schreef:
29-07-2017 16:58
Hoelang zat er tussen het overlijden van zijn vrouw en de start van jullie relatie? Is dat mss te snel gegaan?
Alles erna is in ieder geval te snel gegaan.
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad allemaal te snel gegaan....Er zat 1 jaar tussen het overlijden en begin van onze relatie.
Zoals Dreamglasses het beschrijft , dat is inderdaad wat er bij mij leeft...
Niet zo zeer misbruikt maar opgebruikt. Ik heb er zo ontzettend veel energie ingestoken.
Hij heeft mij zelfs 2 jaar geleden ten huwelijk gevraagd, we zijn dus verloofd en hadden trouwplannen. Die verloving heb ik echter verbroken nadat het zo bergafwaarts ging...eerst orde op zaken en daarna evt trouwen. Lokatie e.d. was al uitgezocht.
Hoe dan ook, nu vooruit kijken en het dag voor dag bekijken
Och die reacties altijd weer van: " nou dat kon je toch wel nagaan dan?!" Sjonge sjonge daar heeft TO toch geen moer aan?! Dat zijn u echt gevoelloze shit reacties.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je mee kan laten slepen in een relatie en dat je denkt dat het beter wordt.

Ja, het is misschien beter zo, zusters. Maar zo voelt het nog even niet. Je wil het liefst een gezin vormen. Die wens is niets mis mee. Daar zijn echter wel 2 mensen voor nodig... hij geeft aan dit niet te kunnen.

Ik hoop dat je vandaag afleiding kan vinden met je kinderen.
Als iemand volledig in een slachtofferrol kruipt met oogkleppen op en zonder enig inzicht in een eigen bijdrage aan het mislukken van de relatie, dan zijn harde opmerkingen soms even nodig om iemand terug te krijgen naar de realiteit.
Iets met zachte heelmeesters...
Wat heeft dat voor nut? Iemand op deze manier in de realiteit duwen? Dus als he verdrietig bent, kruip je "in de slachtofferrol" en daar moet iemand zo snel mogelijk weer uit gehaald worden. Want jongens, die realiteit moet en zal onder ogen worden gezien! Pfff bespottelijk gewoon
Wauw, ik heb zo iemand gedatet. Na een paar maanden keihard weggerend, het ene trauma na het andere kwam naar boven. De groeten.

TO, dapper van je dat je het hebt geprobeerd, maar iemand met zoveel issues is geen geschikt relatiemateriaal. Daar ben je nu op een harde manier achtergekomen. Ik herken het wel, dat gevoel van gebruikt worden, de man wist dondersgoed dat ie problemen had, maar had niet het besef dat hij die echt zelf op moest lossen en dat het niet werkt om ze aan een ander op te hangen. Dat een kind krijgen ook niks oplost. Dat een huwelijk ook geen antwoord is.

Veel sterkte. Zoek afleiding inderdaad, ga leuke dingen doen. Ik hoop dat er ooit een goede omgangsregeing komt voor jullie kind.
Dreamglasses schreef:
30-07-2017 10:01
Wat heeft dat voor nut? Iemand op deze manier in de realiteit duwen? Dus als he verdrietig bent, kruip je "in de slachtofferrol" en daar moet iemand zo snel mogelijk weer uit gehaald worden. Want jongens, die realiteit moet en zal onder ogen worden gezien! Pfff bespottelijk gewoon
Verdrietig zijn en in een slachtofferrol kruipen, zijn 2 heel verschillende dingen.
Natuurlijk ben je verdrietig als je zoiets meemaakt, maar een slachtofferrol maakt het alleen maar erger.
To, misschien is het maar goed dat hij weggegaan is en je nu even rustig de tijd hebt de boel te overzien.

Ik kan me voorstellen dat het anders is als iemand emoties heeft vanuit rouw dan wanneer er ook nog eens een persoonlijkheidsstoornis en ADHD bij komt kijken. Het eerste kom je uiteindelijk overheen (althans de emotionele fase dan, het verdriet zal wellicht eens terugkomen) het laatste zal altijd blijven. Achteraf gezien misschien niet slim om in zo'n labiele situatie een kind te krijgen, maar dat is zo makkelijk achteraf zeggen.

Ik denk dat je je aandacht moet richten op je kindje(s) en jezelf. Jouw kindjes hebben hun moeder nodig en met zo'n labiele vader om hen heen, wordt de sfeer niet beter + kan bij hen ook problematiek in oa hechting ontstaan (want vader is erg onvoorspelbaar)
Misschien doe je er goed aan uit elkaar te gaan wonen. Ik zeg niet dat jullie per se uit elkaar moeten, maar zo creëer je wel een veilige thuisbasis voor de kinderen.
De afgelopen 3 jaar ben ik de ruggegraat geweest voor het gezin,nog steeds maar ik moest mijn emoties even kwijt. Het kwam er allemaal uit, al die opgekropte emoties. Dus slachtofferrol? Nee. Emotioneel even wrak? Zeer zeker.
Hij is een week weg en komt voorlopig niet terug in huis. Een opmerking van mijn oudste zette mij wel even in de realiteit. ' Mam, het is zo lekker rustig zonder "" , niet meer zoveel gepraat om mij heen'
Die opmerking van je oudste zegt inderdaad veel!
Het is goed om nu even de boel op een rijtje te zetten.
In zekere zin vind ik hem ook best ondankbaar. Maar ja.... wat koop je daar nu voor? Natuurlijk heeft hij je niet gedwongen om voor hem klaar te staan maar hij heeft wel fijn op je kunnen leunen. En nu wil hij alleen zijn. Hebben jullie al gepraat over hoe hij het contact met jullie kindje ziet?
Dreamglasses schreef:
30-07-2017 11:45
Die opmerking van je oudste zegt inderdaad veel!
Het is goed om nu even de boel op een rijtje te zetten.
In zekere zin vind ik hem ook best ondankbaar. Maar ja.... wat koop je daar nu voor? Natuurlijk heeft hij je niet gedwongen om voor hem klaar te staan maar hij heeft wel fijn op je kunnen leunen. En nu wil hij alleen zijn. Hebben jullie al gepraat over hoe hij het contact met jullie kindje ziet?
Gepraat nog niet,contact loopt voornamelijk via whatsapp en ik heb hem wel gesommeerd om eens na te denken hoe hij dat voor zich ziet..
Zelf ook aangegeven dat hij bijv. hier kan komen om tijd door te brengen met zijn kind, met of zonder mijn aanwezigheid.
Heb ook externe hulp ingeschakeld die daarbij kunnen ondersteunen.
Maar nu is alles nog vaag
Eerste stappen zijn dus al gemaakt, wat goed!
Ik wil je veel sterkte wensen! Uiteindelijk komen jullie er wel, misschien is dat beter zonder elkaar. Het is zo naar als je denkt goed met iemand te zijn, en dat blijkt uiteindelijk niet het geval.
Hoe gaat het met je zusters?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven