Kerst schoonfamilie topic
zondag 24 december 2017 om 14:14
Kerst, daar hou ik van. Gezellig bijeenkomsten, lekker eten, lichtjes en cadeautjes, de bekende liedjes en afgezaagde films, genieten!
Maar... Het is ook weer die tijd van familiediners. Ik mag zo weer aanschuiven bij mijn schoonfamilie en verheug me daar niet op. Eigenlijk hoopte ik dat iemand hier al een schoonfamilie topic had geopend. Zo'n topic vol herkenning en leedvermaak
Ik open dit topic om alvast wat frustraties op voorhand kwijt te raken. Zeur gezellig mee als je wilt.
Maar... Het is ook weer die tijd van familiediners. Ik mag zo weer aanschuiven bij mijn schoonfamilie en verheug me daar niet op. Eigenlijk hoopte ik dat iemand hier al een schoonfamilie topic had geopend. Zo'n topic vol herkenning en leedvermaak
Ik open dit topic om alvast wat frustraties op voorhand kwijt te raken. Zeur gezellig mee als je wilt.
zondag 24 december 2017 om 14:25
Straks op diner dus. We gaan naar mijn schoonouders en mijn schoonzus en zwager en diens kinderen komen ook. Schoonzus is het oogappeltje thuis, dat kan niemand ontgaan. Het hele diner draait meestal om haar. Elk jaar heeft ze weer een nieuwe voedselallergie of dieet waar we met z'n allen rekening mee houden. Vorig jaar at ze geen gluten meer dus aten we allemaal geen gluten want mijn schoonmoeder houdt altijd rekening met iedereen (zegt ze). Nu heb ik begrepen dat schoonzus ineens een soort van veganistisch is geworden dus vrees dat we dit keer allemaal veganistisch moeten zijn voor dit diner, jammer want ik hou wel van een goed stukje vlees. Haar kinderen lusten niks en kunnen niet op een stoel zitten (9 en 7 jaar) dus die springen de hele tijd rond en met een beetje pech gaat halverwege de maaltijd weer een kinder DVD aan. Na afloop gaan we spelletjes doen, is de bedoeling. Maar hoe dan? Een kind van 7 kan veel spellen nog niet spelen en die oudste kan niet tegen zijn verlies.
Het wordt weer top jongens
Het wordt weer top jongens
zondag 24 december 2017 om 14:33
zondag 24 december 2017 om 14:35
Ik ben voor DVD's tijdens lange diners met kleine kinderen. Mijn zus was altijd anti omdat haar oudste makkelijk drie uur aan tafel kon blijven zitten. Sinds ze haar jongste heeft is ze om
Verder hoeft niemand van mij te eten wat hij niet lust, en ben ik voor rekening houden met diëten en voorkeuren.
Verder hoeft niemand van mij te eten wat hij niet lust, en ben ik voor rekening houden met diëten en voorkeuren.
zondag 24 december 2017 om 14:43
Ik mag morgen....en nee, ook ik verheug me er niet op. Sterker nog waarschijnlijk slaak ik morgenavond een zucht van verlichting als ik weer naar huis kan....
Is dit in overeenstemming met de kerstgedachte, nee. Maar ik ga wel, dat is mijn kerstgedachte die hierachter schuilt. Mogelijk vind ik het morgen heel fijn om hier mijn hart te luchten.
Grote kans dat meer dan de halve familie op hun telefoon zit te tikken, niemand die het ziet dus
Is dit in overeenstemming met de kerstgedachte, nee. Maar ik ga wel, dat is mijn kerstgedachte die hierachter schuilt. Mogelijk vind ik het morgen heel fijn om hier mijn hart te luchten.
Grote kans dat meer dan de halve familie op hun telefoon zit te tikken, niemand die het ziet dus
zondag 24 december 2017 om 14:43
minnimouse schreef: ↑24-12-2017 14:39Waarom altijd dat gezeur over schoonfamilie's?
Ik heb een leuke schoonfamilie en iedereen, inclusief mijn eigen familie, heeft wel wat aparte trekjes of zijn eigen onhebbelijkheden, mezelf incluis.
Maak er wat van.
Ik heb niet zo'n hele leuke schoonfamilie maar gezeik maakt het niet beter. Dus doen we dat gewoon niet.
zondag 24 december 2017 om 14:46
Ik heb ook geen leuke schoonouders(familie) en altijd is er wel ruzie en ellende, moeilijk doen over welke kerstdag er bij hun gevierd moet worden. Wij geven ze zoveel kansen, maar als mijn ouders het ene jaar aanpassen aan die van hun zodat zij elk jaar eerste keus hebben qua eerste of tweede kerstdag is het toch altijd nog even moeilijk doen en willen ruilen enz. Paar weken geleden is de bom gebarsten en vieren het lekker rustig zonder schoonfamilie, geen stress geen gezeur en geen ruzie. En wat is dat genieten zeg! En ik a daar nu een traditie van maken, geen gezeur meer en lekker doen wat wij zelf willen, heerlijk!
zondag 24 december 2017 om 14:51
Prima toch?
Maar er worden hier heel vaak topics over schoonfamilie's geopend en ik vraag me dan af of zo'n TO wel 'perfect' is? Een verhaal heeft altijd twee kanten.
zondag 24 december 2017 om 14:55
'De kerstgedachte'. Dat zegt me vrij weinig. Ik weet waarom ik ga hoor. Mijn schoonouders zijn toch al wat ouder en zij genieten hier wel van en mijn kinderen, die veel van wat er allemaal gaande is ontgaat, gun ik het ook. Verder is er vooral veel hypocrisie, mijn man en zijn zus spreken elkaar het hele jaar niet en dat heeft zo z'n redenen.
Maak er wat van, tsja. Doe ik wel een beetje hoor, ik drink een wijntje, eet wat en probeer mijn gezicht in de plooi te houden en toon interesse maar een echt feestje wordt het qua gevoel niet. Teveel gebeurt in het verleden (te lang verhaal)
Feest is het morgen, als ik weer voor een jaar verlost ben. Wat dat betreft ben ik blij dat het vandaag is, de rest van de kerst zijn we weer vrij om het echt te vieren.
Maak er wat van, tsja. Doe ik wel een beetje hoor, ik drink een wijntje, eet wat en probeer mijn gezicht in de plooi te houden en toon interesse maar een echt feestje wordt het qua gevoel niet. Teveel gebeurt in het verleden (te lang verhaal)
Feest is het morgen, als ik weer voor een jaar verlost ben. Wat dat betreft ben ik blij dat het vandaag is, de rest van de kerst zijn we weer vrij om het echt te vieren.
zondag 24 december 2017 om 14:56
Dit. De schoonfamilie heeft toch een hele leuke partner afgeleverd (hoop ik..). En jouw familie is weer iemand anders’ schoonfamilie. Daarbij, zelf word je ook vast een keer iemands schoonmoeder. Maak je borst maar vast nat.
Ik merk dat ik jouw ergernissen eigenlijk nogal kinderachtig vind.
Kinderen die niet stil kunnen zitten? Joepie dvd aan na het hoofdgerecht. Kunnen zij hun ding doen en jullie gezellig verder keuvelen. Iedereen een leuke avond.
En Spelletjes zijn er in alle soorten en maten. Beetje sneu om een 7jarige te diskwalificeren omdat ze niet op jouw niveau kan meekomen. Wordt idd niks meer nee... je komt op mij nogal ik-gericht over eigenlijk. Jij wil vlees, jij wil alle kinderen de hele avond perfect afgericht aan tafel en participeren aan een volwassen diner, jij wil spelletjes op jouw niveau spelen anders vind jij het niet leuk... ik kan me er iets bij voorstellen dat je niet de favo schoondochter/tante bent om eerlijk te zijn, sorry.
zondag 24 december 2017 om 14:59
Wouw wat klink jij depressiefPortishead schreef: ↑24-12-2017 14:55'De kerstgedachte'. Dat zegt me vrij weinig. Ik weet waarom ik ga hoor. Mijn schoonouders zijn toch al wat ouder en zij genieten hier wel van en mijn kinderen, die veel van wat er allemaal gaande is ontgaat, gun ik het ook. Verder is er vooral veel hypocrisie, mijn man en zijn zus spreken elkaar het hele jaar niet en dat heeft zo z'n redenen.
zondag 24 december 2017 om 15:01
Duss de kinderen kunnen niet stilzitten en lusten niks, daar erger je je aan maar als er een DVD wordt opgezet zodat je even van ze af bent is het ook niet goed.Portishead schreef: ↑24-12-2017 14:25(...) Haar kinderen lusten niks en kunnen niet op een stoel zitten (9 en 7 jaar) dus die springen de hele tijd rond en met een beetje pech gaat halverwege de maaltijd weer een kinder DVD aan. (...)
Dit is gewoon zeiken om het zeiken.
zondag 24 december 2017 om 15:11
is het niet meer dan er al heel veel irritatie is en dat je dan op alle slakjes zout gaat leggen? (niet doen trouwens, is een heel akelig gezicht
)
Zo opgesomd, is het allemaal niet zo'n issue, maar als je al weinig van de ander kunt hebben, kunnen het wel grote dingen worden
Zo opgesomd, is het allemaal niet zo'n issue, maar als je al weinig van de ander kunt hebben, kunnen het wel grote dingen worden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 24 december 2017 om 15:19
Tsja, jouw familie is ook schoonfamilie. En ooit ben je misschien zelf schoonfamilie. En waarom spelletjes doen als je er geen zin in hebt. Neem een tijdschrift mee en laat de rest lekker spelletjes doen.
En jouw kinderen zitten/zaten altijd keurig een diner van een paar uur uit, waarbij volwassenen praten over dingen die hen niets interesseren en ze bleven/ blijven dan zonder morren stilletjes op hun stoel zitten? En dat vind jij prijzenswaardig? Ik vind het niet zo gezond, kinderen die niet bewegen.
En jouw kinderen zitten/zaten altijd keurig een diner van een paar uur uit, waarbij volwassenen praten over dingen die hen niets interesseren en ze bleven/ blijven dan zonder morren stilletjes op hun stoel zitten? En dat vind jij prijzenswaardig? Ik vind het niet zo gezond, kinderen die niet bewegen.
zondag 24 december 2017 om 15:20
Ik heb een hele leuke schoonfamilie en verheug me erop vanavond te koken voor mijn schoonouders. Ik ga ze in de watten leggen want ze staan altijd enorm voor ons klaar (oppassen op de kinderen en helpen met klussen enzo).
Mijn eigen familie daarentegen.... gelukkig zitten mijn ouders dit jaar in een swingersresort (ja, echt). En zijn ze er dus niet. Ze weten niet dat ik dit weet. Al met al geniet ik vooral van lekker wandelen met mijn man en kinderen. Vanmorgen een heerlijke boswandeling gemaakt en eikels gezocht:-)
Mijn eigen familie daarentegen.... gelukkig zitten mijn ouders dit jaar in een swingersresort (ja, echt). En zijn ze er dus niet. Ze weten niet dat ik dit weet. Al met al geniet ik vooral van lekker wandelen met mijn man en kinderen. Vanmorgen een heerlijke boswandeling gemaakt en eikels gezocht:-)
zondag 24 december 2017 om 15:26
Waarom geen huisje huren met eigen gezin. Lekker met de kerst weg van familie en schoonfamilie.
Ik heb een familie die zwaar sucks is. Zelfs na een half uur ben ik leeg. Energie op. Rapengaar. Conclusie: voor het eerst dit jaar al bijna het hele jaar 2017 geen contact. Heerlijk, ik kan het eenieder echt aanraden.
Mijn schoonfamilie is lief. Daar gaan wij eerste kerstdag naartoe. Niet te lang. Lang genoeg om gezellig samen te zijn en vervolgens ieder zijn eigen weg voort te zetten gedurende deze Kerstdagen.
Ik heb een familie die zwaar sucks is. Zelfs na een half uur ben ik leeg. Energie op. Rapengaar. Conclusie: voor het eerst dit jaar al bijna het hele jaar 2017 geen contact. Heerlijk, ik kan het eenieder echt aanraden.
Mijn schoonfamilie is lief. Daar gaan wij eerste kerstdag naartoe. Niet te lang. Lang genoeg om gezellig samen te zijn en vervolgens ieder zijn eigen weg voort te zetten gedurende deze Kerstdagen.