Kiezen

13-06-2021 19:58 59 berichten
Dag dames,

Ik heb nood aan een klankbord bij jullie. Mag ik jullie advies?

Moeilijke keuzes.

Mijn ex-partner en ik woonden 4 jaar samen in een nieuw samengesteld gezin met tesamen 3 kids en zijn nu 2 jaar uit elkaar. Dochtertje (co-ouderschap) en ik wonen nu apart in een leuk huis dat ik kon kopen. Financieel hele stap terug, zoals jullie wel kennen. Ik zag hem heel graag en ik wilde echt dat dit zou lukken. Maar wij drukten steeds bij elkaar op de verleerde knoppen zodat we uit elkaar dreven. Mijn ex-partner ging een jaar in therapie en heeft het nu intussen wel helder in zijn hoofd wat zijn werkpunten zijn. Althans dat hoor ik hem zeggen. Het laatste jaar liet hij mij regelmatig weten dat hij gewerkt heeft aan zijn issues en dat ik de vrouw van zijn leven ben.

Paar maanden geleden leerde ik echter iemand nieuw kennen, heel goede klik. Op emotioneel vlak mijn allerbeste maatje en ik ben heel graag bij hem. Wel iemand die nooit iets heeft opgebouwd. Financieel altijd van dag tot dag geleefd, een huisje huurt, geen wagen kan veroorloven , geen kinderen.. en het voorbije jaar geen echte jobopdrachten had, maar wel zoekende is naar meer stabiliteit. Vooral doordat wij elkaar leerden kennen en hij wel inziet dat er een minimum aan verantwoordelijkheid moet zijn als hij een leven wil met een vrouw met een kindje en ooit wil samenwoneb. Wel een verstandige man. Er zijn wel wat schulden bij vrienden.

Sinds paar weken is mijn ex partner weer in de picture, zoekt verzoening en wil relatietherapie proberen. Wij hebben al enkele keren een herkansing geprobeerd maar dat liep steeds weer mis door een heel moeilijke communicatie onderling. Daar is nu dus wel een jaar aan gewerkt volgens hem.

Het stabiele gezinsleven, de geborgenheid, het familieleven op langere termijn en ook de financiële rust die het brengt maken toch dat ik daarover denk. De gevoelens zijn ook niet helemaal verdwenen. En tussen de kinderen klikte het ook heel goed.

Met de nieuwe vriend loopt het onderling met mij wel vlotter, goede communicatie en heel liefdevol. Maar ik zal een beetje ervoor moeten blijven zorgen dat ik voor mijn dochter financieel kan opbouwen wat nodig is (wij hebben verder geen familie meer die in de picture zijn). Daarnaast moet ik er toch ook serieus over denken om nog te gaan samenwonen met iemand die zelf van dag op dag leeft en waarop ik dus zelf niet zal kunnen leunen als het eens nodig is. Zoals ik zei heb ik geen ouders of familie waar ik in noodgevallen terechtkunnen.. ik zie hier wat tegenop. En dat doet mij ook denken aan de veiligheid van mijn vroegere gezin.

Als ik aan vrienden of vriendinnen uitleg dat ik zou overwegen om mijn vroegere leven een nieuwe laatste kans te geven krijg ik veel onbegrip. “Volg toch je hart, het liep eerder al niet goed tussen jullie 2, nu heb je eindelijk een hele lieve man..” maar die opmerkingen komen vooral van vrienden zonder kinderen..

Ik zou gewoon eens willen weten of jullie die twijfels herkennen als je iemand nieuw tegenkomt.. en of je je ook daarin laat leiden.
Of zouden die familiale, financiële en praktische overwegingen niet zo hard mogen spelen?
Alle reacties Link kopieren
Buffie schreef:
14-06-2021 09:23
Daar begrijp ik ook niets van. Ik snap goed dat je wilt samenwonen maar toch niet als er kinderen (of van een ander) in het spel zijn? Er is altijd het risico dat het met de andere co-ouder misgaat en dat kind dan fulltime komt inwonen. Zit je dan als nieuwe partner van.
So what.
Dat weet diegene dan toch en kiest daar zelf ook bewust voor he.
Rooss4.0 schreef:
14-06-2021 07:55
Blijft een wonderforum dit. Na 1,5 blz zijn we er al uit, top!

Ikzelf had ex verteld dat zijn tijd écht voorbij is en ik had nieuwe man als minnaar gehouden. Maar dat ben ik....
yep dit!
Lavendel2 schreef:
14-06-2021 07:40
Ik ben halvewege gestopt met lezen To kies om alleen te blijven nu ze zijn allebei niet goed voor jou. Tevens lees ik ook dat je een jonge dochter hebt die ga je toch niet blootstellen aan zulke types ? Ik weet niet of je ex de vader van haar is?

Er is niets mis met een huurhuis heb ik ook maar wel mijn zaakjes op orde dus dat is het verschil.
Toch beter even doorgelezen, je bent nu post 380 die hetzelfde schrijft.
Neeltje1982 schreef:
14-06-2021 01:05
Hallo iedereen,

Dank je wel voor jullie reacties!
Ik heb er veel aan gehad en dit te lezen heeft mij doen besluiten dat mijn idee om alleen verder te gaan, toch het beste is. Daarover heb ik vanavond met mijn huidige vriend gesproken en hij begrijpt mij hierin. Het voelde ook heel warm en liefdevol om dit hier nu ook af te ronden, in de wetenschap dat de toekomst wel zal uitwijzen wat best is voor mij. Ik wou mijzelf niet tot een keuze of beslissing opdringen tussen 2 mannen waar ik beide gevoelens voor heb en toch ook twijfels rond ervaar.

Moeilijke beslissing, maar idd staat de stabiliteit en het geluk met mijn dochter op de eerste plaats.

Lieve groetjes en een warme dank je wel voor jullie inzichten die mij zo goed geholpen hebben. 🌸

Nou dat heeft wel héél kort geduurd hè. Echt hoor, stop met drama maken en zoeken, ga nou eens handelen naar het feit dat je verantwoordelijkheid hebt over een kind. Ga aan jezelf werken en dan nu echt prioriteit geven aan je dochter.
Ja en waarom zou hij dan geen contact met zijn ex mogen hebben, jij bent ook niet echt zeker van je zaak.
Is die "nieuwe vriend" uit dit topic dan ook de "vriend" uit je volgende topic? Of is dat alweer een andere die je ergens opgevist hebt?

Ik hoop dat dit hele verhaal pertinent onwaar is.
Proetel schreef:
26-08-2021 15:56
Is die "nieuwe vriend" uit dit topic dan ook de "vriend" uit je volgende topic? Of is dat alweer een andere die je ergens opgevist hebt?

Ik hoop dat dit hele verhaal pertinent onwaar is.
Wanneer je de weken terug telt dan is het goede rond ex van Karel gestart gelijk met het moment dat TO met haar ex in gesprek was over een hereniging of vlak daarna.

Tel het nieuwe topic maar terug, waarin zij steeds zegt: na een paar weken...bla bla
Het gedoe met de ex van Karel en haar eisen daarin speelt zeker tussen de 9 en 12 weken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tsja kortom....
het is van beide partijen nog een soort rotzooitje, want beide nog niet helemaal los van exen maar wel samen iets starten.
Wat dus niet werkt.
En dan ben je volgens mij echt niet verliefd genoeg, anders ging je wel gewoon zoveel mogelijk in elkaar op.
justagirly wijzigde dit bericht op 26-08-2021 23:58
1.10% gewijzigd
Ik zou niet voor de nieuwe vriend gaan, te onzeker.
Ex ook niet denk ik......
Eerst even rust voor jouw kind en jezelf, de liefde komt wel weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven