Kiezen

13-06-2021 19:58 59 berichten
Dag dames,

Ik heb nood aan een klankbord bij jullie. Mag ik jullie advies?

Moeilijke keuzes.

Mijn ex-partner en ik woonden 4 jaar samen in een nieuw samengesteld gezin met tesamen 3 kids en zijn nu 2 jaar uit elkaar. Dochtertje (co-ouderschap) en ik wonen nu apart in een leuk huis dat ik kon kopen. Financieel hele stap terug, zoals jullie wel kennen. Ik zag hem heel graag en ik wilde echt dat dit zou lukken. Maar wij drukten steeds bij elkaar op de verleerde knoppen zodat we uit elkaar dreven. Mijn ex-partner ging een jaar in therapie en heeft het nu intussen wel helder in zijn hoofd wat zijn werkpunten zijn. Althans dat hoor ik hem zeggen. Het laatste jaar liet hij mij regelmatig weten dat hij gewerkt heeft aan zijn issues en dat ik de vrouw van zijn leven ben.

Paar maanden geleden leerde ik echter iemand nieuw kennen, heel goede klik. Op emotioneel vlak mijn allerbeste maatje en ik ben heel graag bij hem. Wel iemand die nooit iets heeft opgebouwd. Financieel altijd van dag tot dag geleefd, een huisje huurt, geen wagen kan veroorloven , geen kinderen.. en het voorbije jaar geen echte jobopdrachten had, maar wel zoekende is naar meer stabiliteit. Vooral doordat wij elkaar leerden kennen en hij wel inziet dat er een minimum aan verantwoordelijkheid moet zijn als hij een leven wil met een vrouw met een kindje en ooit wil samenwoneb. Wel een verstandige man. Er zijn wel wat schulden bij vrienden.

Sinds paar weken is mijn ex partner weer in de picture, zoekt verzoening en wil relatietherapie proberen. Wij hebben al enkele keren een herkansing geprobeerd maar dat liep steeds weer mis door een heel moeilijke communicatie onderling. Daar is nu dus wel een jaar aan gewerkt volgens hem.

Het stabiele gezinsleven, de geborgenheid, het familieleven op langere termijn en ook de financiële rust die het brengt maken toch dat ik daarover denk. De gevoelens zijn ook niet helemaal verdwenen. En tussen de kinderen klikte het ook heel goed.

Met de nieuwe vriend loopt het onderling met mij wel vlotter, goede communicatie en heel liefdevol. Maar ik zal een beetje ervoor moeten blijven zorgen dat ik voor mijn dochter financieel kan opbouwen wat nodig is (wij hebben verder geen familie meer die in de picture zijn). Daarnaast moet ik er toch ook serieus over denken om nog te gaan samenwonen met iemand die zelf van dag op dag leeft en waarop ik dus zelf niet zal kunnen leunen als het eens nodig is. Zoals ik zei heb ik geen ouders of familie waar ik in noodgevallen terechtkunnen.. ik zie hier wat tegenop. En dat doet mij ook denken aan de veiligheid van mijn vroegere gezin.

Als ik aan vrienden of vriendinnen uitleg dat ik zou overwegen om mijn vroegere leven een nieuwe laatste kans te geven krijg ik veel onbegrip. “Volg toch je hart, het liep eerder al niet goed tussen jullie 2, nu heb je eindelijk een hele lieve man..” maar die opmerkingen komen vooral van vrienden zonder kinderen..

Ik zou gewoon eens willen weten of jullie die twijfels herkennen als je iemand nieuw tegenkomt.. en of je je ook daarin laat leiden.
Of zouden die familiale, financiële en praktische overwegingen niet zo hard mogen spelen?
Alle reacties Link kopieren
Verstandig en schulden bij vrienden?
Jij bent verantwoordelijk voor je kind. Dus ik zou samenwonen en gedeelde verantwoordelijkheid mijden met deze man de komende 20 jaar ofzo. Hoe goed de 'communicatie' ook is. Hou dit gescheiden van jouw gezin, het leven met je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even allen blijven, tot rust komen, je dochter rust gunnen en over een tijdje eens rustig rondkijken kan misschien een fijne optie zijn? iig een betere dan je kind meeslepen in allerlei twijfelachtige relaties?
.
Alle reacties Link kopieren
Geen van beide
Alle reacties Link kopieren
Allebei nee. Lijkt me een no-brainer. Werk aan je eigen leven. Wanneer het je voor de wind gaat en je leven lekker loopt kom je vast wel weer een leuke man tegen die dat met je wil delen.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Kies eerst maar eens voor je kind en blijf voorlopig alleen.
Je hoeft niet per se met een van deze matige twee natuurlijk. Allebei niet is ook een prima optie.
Alle reacties Link kopieren
Geen van beide. Dit zijn niet de enige 2 waar je uit kunt kiezen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Westerpaviljoen schreef:
13-06-2021 21:28
Geen van beide
Dit. Er klinkt geen echte liefde in in beiden en ik denk dat op zoek zijn naar stabiliteit je niet zomaar moet aangrijpen met meneer ‘net niet’. Zeker niet met een kind.
Je hebt je schaapjes redelijk op het droge, hou dat vast. Er komt vast nog een veel leukere man op je pad. Eentje die echt past bij jou en je dochter.
Je kent je nieuwe vriend nog maar een paar maanden. Natuurlijk voelt dat beter dan je ex. Je kent de man alleen nog niet echt goed, dat kan gewoon niet in zo'n korte tijd. Nu is hij lief en communicatief, het voelt fijn, maar hoe is dat als hij onder druk komt te staan als jij van hem gaat verlangen wat je nu bij hem mist? Je noemt een heel aantal dingen op van die nieuwe man waar ik huiverig van zou worden, vooral omdat je niet alleen aan jezelf moet te denken, maar ook aan je kind.

Ik zou voorlopig met beide mannen geen toekomstplannen maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze ook allebei laten voor wat ze zijn en me focussen op mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Zolang jij twijfelt, zijn zij dus beiden niet de ware
Next
Alle reacties Link kopieren
Geen van beiden.

Als je het niet voelt dan wordt het hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso niet de ex, jullie zijn niet voor niks uit elkaar. Ik zou echt niet, als de relatie al twee jaar verbroken is, jij allang in een andere relatie zit en helemaal los van hem bent, weer terugstappen in die relatie omdat hij out of the blue weer op komt dagen en het nog eens wil proberen. Ook niet als dat zo handig is met huisvesting en een gezinsleven. Het is voor je dochter nog veel vervelender als je dit weer gaat proberen en het loopt vervolgens weer mis - en die kans lijkt me reëel.

Wat betreft je huidige vriend, dat staat daar geheel los van. Het is niet dat je op een punt staat dat je doordat je ex contact op heeft genomen nu acuut een van de drie opties moet kiezen: vriend 1, vriend 2 of helemaal niemand. Dus dat kan je gewoon nog aankijken en als dat dan over een paar maanden of over een jaar niet blijkt te werken kun je het alsnog uitmaken. Huishoudens zou ik zeker wel gescheiden houden en het zien als een leuke lat-relatie, niet als een potentiële stiefvader voor je kind.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Geen van beide. Allebei te veel bagage en sores. Dat moet je niet willen en hoeft ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Beide niet!
Alle reacties Link kopieren
Wat een onrust. Ook voor jouw dochter.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een gedoe om die financiën. Het lijkt wel alsof dat je belangrijkste motivatie is om een keuze te maken. Alsof je van jezelf een keuze moet maken ipv een goed leven met je dochter te gaan opbouwen.
Je maakt jezelf ook wel afhankelijk van anderen daarmee, dat je geen familie hebt maakt niet dat je afhankelijk van anderen moet gaan zijn wat betreft financiën.
Dus maak je eigen keuzes in het leven gebaseerd op wat jij wil en voelt.
Ik vind jouw overwegingen om terug te gaan naar ex wel heel erg jaren 50 klinken. Niet doen, sta op je eigen benen.
De tweede man is leuk, maar misschien niet voor een lange serieuze samenwoon relatie.
Alle reacties Link kopieren
Geen van beiden, aangezien je over beiden je twijfels hebt. Dan is het sowieso niet de liefde van je leven, want dan weet je dat het goed en wil je er gewoon voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Geen van beide.
Alle reacties Link kopieren
Kiezen?
Kies voor jezelf en je dochter. Je hoeft niet per se (nu) aan de man hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag hem heel graag en ik wilde echt dat dit zou lukken. Maar wij drukten steeds bij elkaar op de verleerde knoppen zodat we uit elkaar dreven. Mijn ex-partner ging een jaar in therapie en heeft het nu intussen wel helder in zijn hoofd wat zijn werkpunten zijn. Althans dat hoor ik hem zeggen. Het laatste jaar liet hij mij regelmatig weten dat hij gewerkt heeft aan zijn issues en dat ik de vrouw van zijn leven ben.

Wij hebben al enkele keren een herkansing geprobeerd maar dat liep steeds weer mis door een heel moeilijke communicatie onderling. Daar is nu dus wel een jaar aan gewerkt volgens hem.

Hij heeft aan zichzelf, zijn issues en communicatie gewerkt, weet wat zijn 'werkpunten' zijn en jij? Wat heb jij gedaan? Welke issues heb jij opgelost en hoe ben jij in je communicatie verbeterd?
Je kan toch ook gewoon met die nieuwe gewoon een relatie hebben zonder dat je financieel daar jezelf aan koppelt? Een relatie heb je niet om er financieel beter voor te komen staan lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp nooit zo goed waarom er samengewoond moet worden als er kinderen in het spel zijn. Wie staat er bij jou op nummer 1? Ik vermoed je dochter. Gun haar de rust en geef haar het goede voorbeeld. Je kan ook prima aan je trekken komen door een LAT relatie en af en toe samen op vakantie.

En die relatie ga je aan met 100 procent zekerheid. In ieder geval deze met deze twijfels en deze mannen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven