Kiezen

13-06-2021 19:58 59 berichten
Dag dames,

Ik heb nood aan een klankbord bij jullie. Mag ik jullie advies?

Moeilijke keuzes.

Mijn ex-partner en ik woonden 4 jaar samen in een nieuw samengesteld gezin met tesamen 3 kids en zijn nu 2 jaar uit elkaar. Dochtertje (co-ouderschap) en ik wonen nu apart in een leuk huis dat ik kon kopen. Financieel hele stap terug, zoals jullie wel kennen. Ik zag hem heel graag en ik wilde echt dat dit zou lukken. Maar wij drukten steeds bij elkaar op de verleerde knoppen zodat we uit elkaar dreven. Mijn ex-partner ging een jaar in therapie en heeft het nu intussen wel helder in zijn hoofd wat zijn werkpunten zijn. Althans dat hoor ik hem zeggen. Het laatste jaar liet hij mij regelmatig weten dat hij gewerkt heeft aan zijn issues en dat ik de vrouw van zijn leven ben.

Paar maanden geleden leerde ik echter iemand nieuw kennen, heel goede klik. Op emotioneel vlak mijn allerbeste maatje en ik ben heel graag bij hem. Wel iemand die nooit iets heeft opgebouwd. Financieel altijd van dag tot dag geleefd, een huisje huurt, geen wagen kan veroorloven , geen kinderen.. en het voorbije jaar geen echte jobopdrachten had, maar wel zoekende is naar meer stabiliteit. Vooral doordat wij elkaar leerden kennen en hij wel inziet dat er een minimum aan verantwoordelijkheid moet zijn als hij een leven wil met een vrouw met een kindje en ooit wil samenwoneb. Wel een verstandige man. Er zijn wel wat schulden bij vrienden.

Sinds paar weken is mijn ex partner weer in de picture, zoekt verzoening en wil relatietherapie proberen. Wij hebben al enkele keren een herkansing geprobeerd maar dat liep steeds weer mis door een heel moeilijke communicatie onderling. Daar is nu dus wel een jaar aan gewerkt volgens hem.

Het stabiele gezinsleven, de geborgenheid, het familieleven op langere termijn en ook de financiële rust die het brengt maken toch dat ik daarover denk. De gevoelens zijn ook niet helemaal verdwenen. En tussen de kinderen klikte het ook heel goed.

Met de nieuwe vriend loopt het onderling met mij wel vlotter, goede communicatie en heel liefdevol. Maar ik zal een beetje ervoor moeten blijven zorgen dat ik voor mijn dochter financieel kan opbouwen wat nodig is (wij hebben verder geen familie meer die in de picture zijn). Daarnaast moet ik er toch ook serieus over denken om nog te gaan samenwonen met iemand die zelf van dag op dag leeft en waarop ik dus zelf niet zal kunnen leunen als het eens nodig is. Zoals ik zei heb ik geen ouders of familie waar ik in noodgevallen terechtkunnen.. ik zie hier wat tegenop. En dat doet mij ook denken aan de veiligheid van mijn vroegere gezin.

Als ik aan vrienden of vriendinnen uitleg dat ik zou overwegen om mijn vroegere leven een nieuwe laatste kans te geven krijg ik veel onbegrip. “Volg toch je hart, het liep eerder al niet goed tussen jullie 2, nu heb je eindelijk een hele lieve man..” maar die opmerkingen komen vooral van vrienden zonder kinderen..

Ik zou gewoon eens willen weten of jullie die twijfels herkennen als je iemand nieuw tegenkomt.. en of je je ook daarin laat leiden.
Of zouden die familiale, financiële en praktische overwegingen niet zo hard mogen spelen?
Because schreef:
13-06-2021 22:37
Ik begrijp nooit zo goed waarom er samengewoond moet worden als er kinderen in het spel zijn. Wie staat er bij jou op nummer 1? Ik vermoed je dochter. Gun haar de rust en geef haar het goede voorbeeld. Je kan ook prima aan je trekken komen door een LAT relatie en af en toe samen op vakantie.

En die relatie ga je aan met 100 procent zekerheid. In ieder geval deze met deze twijfels en deze mannen
Dat vind ik altijd zo’n onzin, dat je het bij een latrelatie moet houden als je kinderen hebt.

Prima als dat genoeg is voor je, maar voor sommige mensen is dat gewoon geen volwaardige relatie.
Die aantrekken/afstoten dynamiek met je ex kan maar op 1 manier doorbroken worden: stoppen. Daarin ben je niet machteloos, integendeel.

Die nieuwe man klinkt niet als een stabiele factor. Er vanuitgaande dat hij rond de 40 is (1982 jouw geboortejaar), dan zou ik er niet op rekenen dat dat écht gaat veranderen. Beetje daten en genieten, hartstikke leuk.

Dat je zo open staat voor je ex, doet bij mij ook een sterk reboundlampje branden.
Ik snap werkelijk waar nooit waarom mensen die al co ouder zijn perse moeten samenwonen en relaties starten op deze manier.
Je kunt die leuke nieuwe vlam toch gewoon zien als je kind bij vader is en verder latten? Hoezo moet dat gelijk zorg voor je kind bij, en de financieen uitgeplozen.
Je hebt niks met die man zijn financieen te maken, je hebt een eigen leven, dat gaat prima en al doe je het met de daklozenkrantverkoper , heb plezier en val er je kind niet mee lastig.
Ik heb ook een collega die een vrouw met een kind heeft als vriendin en die doet daar ook zo dramatisch over. Is ineens pluspapa vindt hij en moet van alles van zichzelf met de financieen.
Ik mis daar echt een afslag in, ik zou niet weten waarom dat zou 'moeten'.
DS1971 schreef:
13-06-2021 22:51
Dat vind ik altijd zo’n onzin, dat je het bij een latrelatie moet houden als je kinderen hebt.

Prima als dat genoeg is voor je, maar voor sommige mensen is dat gewoon geen volwaardige relatie.
Kan maar dit kind is 6 geloof ik en heeft nu al een scheiding, een samengesteld gezin, weer een verhuizing.
en dealt nu weer een meneer die niet met kinderen bezig was tot to hem duidelijk maakte dat hij wel even zijn hele leven moet omgooien anders is het allemaal niet goed genoeg.
Hoezo moet het altijd een soort uitdaging zijn inclusief therapie, als je zo bent in relaties is latten wel slim.
Surebaby schreef:
13-06-2021 23:00
Kan maar dit kind is 6 geloof ik en heeft nu al een scheiding, een samengesteld gezin, weer een verhuizing.
en dealt nu weer een meneer die niet met kinderen bezig was tot to hem duidelijk maakte dat hij wel even zijn hele leven moet omgooien anders is het allemaal niet goed genoeg.
Hoezo moet het altijd een soort uitdaging zijn inclusief therapie, als je zo bent in relaties is latten wel slim.
Ok, dat to een beetje op zoek lijkt naar iemand die de kar gaat trekken is wel een rode vlag.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
13-06-2021 22:35
Hij heeft aan zichzelf, zijn issues en communicatie gewerkt, weet wat zijn 'werkpunten' zijn en jij? Wat heb jij gedaan? Welke issues heb jij opgelost en hoe ben jij in je communicatie verbeterd?
En dan weet je nog steeds niks over de wisselwerking tussen TO en ex.

Het komt over alsof TO deze week nog een keuze wil maken met wie ze gaat wonen ofzo?

Ik zeg, beide niet.
Geen van beiden is ook een optie.
Vriend 1 is al vaker misgelopen en vriend 2 klinkt niet echt als als een verstandige keus.
Je hieft niet te kiezen he?! Even alleen blijven en wachten op iemand die beter bij je past kan natuurlijk ook gewoon.
Is je ex de vader van je dochter? Zo ja dan misschien wel relatie therapie proberen.

Zo nee dan geen van beiden! Je hebt t goed voor elkaar nu gewoon samen met je dochter.
where ever you go, go with your heart
Waarom kiezen tussen 2 slechte opties, wil je zo graag een relatie dat dat ten koste van je kind moet desnoods?
Skawa schreef:
13-06-2021 23:35
Is je ex de vader van je dochter? Zo ja dan misschien wel relatie therapie proberen.

Zo nee dan geen van beiden! Je hebt t goed voor elkaar nu gewoon samen met je dochter.
Eens. Goede vraag.
Misschien een idee eerst met jezelf aan de slag te gaan, rust in de tent creëren en leren hoe dit te behouden.
Een vent zonder baan en met schulden. Ja! Dat is zeker een lot uit de loterij!
ik geef mn bek ook maar een douw
Hallo iedereen,

Dank je wel voor jullie reacties!
Ik heb er veel aan gehad en dit te lezen heeft mij doen besluiten dat mijn idee om alleen verder te gaan, toch het beste is. Daarover heb ik vanavond met mijn huidige vriend gesproken en hij begrijpt mij hierin. Het voelde ook heel warm en liefdevol om dit hier nu ook af te ronden, in de wetenschap dat de toekomst wel zal uitwijzen wat best is voor mij. Ik wou mijzelf niet tot een keuze of beslissing opdringen tussen 2 mannen waar ik beide gevoelens voor heb en toch ook twijfels rond ervaar.

Moeilijke beslissing, maar idd staat de stabiliteit en het geluk met mijn dochter op de eerste plaats.

Lieve groetjes en een warme dank je wel voor jullie inzichten die mij zo goed geholpen hebben. 🌸
Dus de ex is een recept voor ellende en de nieuwe vriend is ook een recept voor ellende en jij wil je kind(eren) daarin storten om wat jeuk aan je *u*
Lekker dan.
Goede beslissing, TO. Geniet van de rust en van je dochter.
Knap van je ex om een jaar in therapie te gaan. Heb je er zelf ook al aan gedacht? Daar kun je zo een afwegingen ook bespreken.

Zou zelf een man die financieel zo in het leven staat als rode vlag zien, zeker wanneer ik de verantwoordelijkheid heb over een kind.

Ik volg de tip: neem je tijd, vooral voor je kind. Stabiliteit is een belangrijke waarde om emotioneel goed in het leven te kunnen staan nu en in de toekomst.
To houdt je zelfstandigheid en blijf latten. Sleep je kind niet weer in een nieuwe relatie waarvan je de scheiding binnen 5 jaar al kunt uittekenen. Man 1 is het niet en man 2 ook. Blijf latten en zorg voor jullie samen, zorg voor rust, stabilteit en veiligheid en houd de man buiten de deur.

Je smaak in mannen is nogal twijfelachtig en dat is prima voor jezelf, maar niet handig voor jullie samen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben halvewege gestopt met lezen To kies om alleen te blijven nu ze zijn allebei niet goed voor jou. Tevens lees ik ook dat je een jonge dochter hebt die ga je toch niet blootstellen aan zulke types ? Ik weet niet of je ex de vader van haar is?

Er is niets mis met een huurhuis heb ik ook maar wel mijn zaakjes op orde dus dat is het verschil.
lavendel2 wijzigde dit bericht op 14-06-2021 11:55
26.18% gewijzigd
Blijft een wonderforum dit. Na 1,5 blz zijn we er al uit, top!

Ikzelf had ex verteld dat zijn tijd écht voorbij is en ik had nieuwe man als minnaar gehouden. Maar dat ben ik....
wat klinkt dat fijn, een nieuwe partner zonder oude koeien die een vrij leventje heeft Klinkt misschien heerlijk. En hij begrijpt je natuurlijk goed en staat in al die volwassen-mensen-dingen aan jouw kant en hij vindt je ze mooi lief en geil. Tot over een tijdje, dan hebben jullie ook oude koeien en begrijpt hij je toch niet zo goed wanneer hij door heeft hoe je leven is.

Heerlijk zo'n relatie, geniet er van, goed voor je ego. Maar voor langer termijn?

Ga eerst met je kinderen zelfstandig wonen. Je hebt geen partner nodig voor een beter financieel plaatje.

En de ex? Heb je interesse, begin dan weer met daten en latten. Kijk of dat er nog voldoende basis is om verder te gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Mooi dat je er uit bent. En inderdaad, met ex moet je niets meer willen, je geeft zelf al aan dat het met nieuwe vriend veel beter klikt op communicatiegebied. Wees maar heel duidelijk tegen ex, dat het nu en ook later niets meer gaat worden. Weet hij waar hij aan toe is.
Rooss4.0 schreef:
14-06-2021 07:55
Blijft een wonderforum dit. Na 1,5 blz zijn we er al uit, top!

Ikzelf had ex verteld dat zijn tijd écht voorbij is en ik had nieuwe man als minnaar gehouden. Maar dat ben ik....
Eens, ik had de nieuwe vriend ook niet meteen aan de kant gezet, ik zei ook al eerder dat ik niet snapte waarom er volgens veel mensen ook per direct een knoop moest worden doorgehakt over de huidige relatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat je ook doet: ga de komende jaren niet samenwonen en laat je dochter erbuiten. Als je nu gaat samenwonen en dat loopt verkeerd is er een grote kans dat je niet nog een keer het geluk hebt een huisje te kunnen kopen en dan zit je echt in de shit.

Doe verder lekker waar je zin in hebt.
Waarom zou je moeten kiezen? Je kan ook alleen blijven he?
Voor mij is het moeilijk te snappen dat je het zelfs overweegt. Ik had met geen van beide contact.
Die 2de is toch helemaal geen optie voor iemand met een kind? Laat hem lekker zijn onbezonnen leven leiden zonder jou, jij bent er niets mee.
Surebaby schreef:
13-06-2021 22:57
Ik snap werkelijk waar nooit waarom mensen die al co ouder zijn perse moeten samenwonen en relaties starten op deze manier.
Je kunt die leuke nieuwe vlam toch gewoon zien als je kind bij vader is en verder latten? Hoezo moet dat gelijk zorg voor je kind bij, en de financieen uitgeplozen.
Je hebt niks met die man zijn financieen te maken, je hebt een eigen leven, dat gaat prima en al doe je het met de daklozenkrantverkoper , heb plezier en val er je kind niet mee lastig.
Ik heb ook een collega die een vrouw met een kind heeft als vriendin en die doet daar ook zo dramatisch over. Is ineens pluspapa vindt hij en moet van alles van zichzelf met de financieen.
Ik mis daar echt een afslag in, ik zou niet weten waarom dat zou 'moeten'.
Daar begrijp ik ook niets van. Ik snap goed dat je wilt samenwonen maar toch niet als er kinderen (of van een ander) in het spel zijn? Er is altijd het risico dat het met de andere co-ouder misgaat en dat kind dan fulltime komt inwonen. Zit je dan als nieuwe partner van.
Klaar mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven