Kinderverjaardagen

28-07-2019 11:23 70 berichten
Ik loop ergens tegenaan met een goede vriendin.
En zou graag jullie mening willen.

Ik ben een beetje aan het afbouwen met kinderverjaardagen, omdat ik een aantal kinderen vrijwel nooit zie van kennissen of vriendinnen.
Dat is ook prima zo, ik spreek graag af met vriendinnen zonder de kinderen erbij.
Soms gingen we namelijk naar kinderverjaardagen waarvan mijn kind de naam niet eens kende.
En andersom kwamen er mensen waarvan mijn kind niet wist wie het waren.
Nu heb ik een goede vriendin en zij heeft een dochter.
Onze kinderen schelen veel in leeftijd, dus ze kennen elkaar niet echt.
Ik wil met haar ook de kinderverjaardagen afschaffen, maar ik ben bang dat ze dan heel erg op haar teentjes getrapt zal zijn.
Ik ben namelijk in het verleden een keer niet op 1 van de verjaardagen geweest en ze liet mij duidelijk merken dat ze er niet blij mee was.
Nu weet ik niet zo goed hoe ik dit het beste kan doen.
Moet ik het gesprek aangaan om te zeggen dat ik het af wil schaffen of maak ik het dan te zwaar?
Andere optie is de verjaardagen afzeggen en vervolgens ook geen uitnodiging doen voor de verjaardag van mijn kind, zodat de kinderverjaardagen doodbloeden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen maar ga wel naar de kinderverjaardagen van de kinderen van mijn beste vriendin. Gewoon uit vriendschap.

Als ze dat belangrijk vindt kan je dat best doen.
Dat je de rest schrapt kan ik prima inkomen.
Bespreek het met je vriendin.

Als die verjaardag voor haar nou heel belangrijk is, en de vriendschap is je wat waard, zou je kunnen overwegen om voor haar een uitzondering te maken.

Mss vindt ze het minder erg dan jij denkt.

Kortom: bespreek het.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik begrijp waarom je niet meer wilt gaan. Het is een verplichting en die ene vriendin is dan ook nog eens heel erg beledigd. Ik zou er niet meer heen gaan en natuurijk ook geen uitnodiging voor je eigen kind doen, hou dat feestje alleen voor familie en verplicht anderen niet om te kopen/ cadeau te kopen.
Ik ga ook naar de verjaardag van de kinderen van mijn vriendin, maar neem niet altijd mijn kind mee (zij schelen 6 en 8 jaar met elkaar), en andersom zijn haar kinderen er ook niet altijd bij, maar net of ze er zin in hebben. Maar we komen wel zelf op deze verjaardagen omdat het ook voor onszelf een belangrijke dag is
Als het een goede vriendin is, zoals jij zegt, moet je dat soort dingen toch kunnen bespreken?
Als het een goede vriendin is snap ik eigenlijk niet dat je niet naar de verjaardag van haar kinderen wil gaan.

Ik heb vriendinnen waarmee ik altijd afspreek zonder kinderen, daarvan ga ik ook niet naar verjaardagen van de kinderen. Nouja eigenlijk nodigen we elkaar niet uit.

Van goede vrieninnen waarvan ik de kinderen wel ken ga ik gewoon ongeacht of de kinderen wel of niet veel met elkaar spelen. Ik ben jong moeder geworden en een hoop vriendinnen kregen pas later kinderen. Ze zijn dus 1 van de oudste maar gingen wel altijd mee. Nu ze wat ouder worden blijven ze soms wel eens thuis.
Goede vriendin vind ik: wel gaan. Dat heeft niet zozeer met de leeftijden van de kinderen te maken, maar omdat je het leven van je vriendin belangrijk vindt en haar hoogtepunten meeviert.

Ik snap dat je kennissen wat wilt laten afvloeien, maar deze goede vriendin met 1x per jaar een verjaardag... Persoonlijk, beetje moeilijk doen om weinig.
Ik ga alleen naar de verjaardag van het kind van mijn beste vriendin. Van andere vrienden niet. Nooit gedaan ook. Zij is ook de enige die ik uitnodig voor de verjaardag van mijn kind.

Vind dat je dat doet voor je bestie. Ik zou dat ook niet tof vinden als zij niet meer op de verjaardag van mijn kind komt.
Wij (vriendengroep) hebben hier de afspraak dat we niet naar elkaars kinderverjaardagen gaan. Dan blijven we bezig ook. Dus onze eigen verjaardag vieren we met elkaar en kinderverjaardagen alleen met familie.
We zijn natuurlijk wel gewoon welkom, maar de verplichting is eraf en dat is voor ons allemaal erg prettig. :thumbsup:
Als een kind jarig is en er komen al opa's en oma's van beide kanten met eventuele stief opa's of oma's en kind heeft ook ooms en tantes en neefjes en nichtjes dan snap ik dat je denkt laat ik maar niet gaan.

Mijn kind heeft geen opa's en opa's meer en ook geen ooms of tantes of neefjes en nichtjes.

Man en ik zijn beide enig kind.

Dus geen vriendinnen die op een kinderverjaardag willen komen houdt dan in geen verjaardagsfeestje voor kind.

Ben toch blij dat ik 3 vriendinnen heb die wel willen komen.
Hoe oud zijn de kinderen? Hier is een beetje de regel dat we naar de verjaardagen gaat tot en met de basisschoolleeftijd.
Als je je vrienden kwijt wilt, niet meer naar kinderverjaardagen gaan. Stel je niet aan, even een paar uurtjes voor dat kind, de wereld draait niet alleen om jou he?
ik geef mn bek ook maar een douw
sugarmiss schreef:
28-07-2019 12:04
Als een kind jarig is en er komen al opa's en oma's van beide kanten met eventuele stief opa's of oma's en kind heeft ook ooms en tantes en neefjes en nichtjes dan snap ik dat je denkt laat ik maar niet gaan.

Mijn kind heeft geen opa's en opa's meer en ook geen ooms of tantes of neefjes en nichtjes.

Man en ik zijn beide enig kind.

Dus geen vriendinnen die op een kinderverjaardag willen komen houdt dan in geen verjaardagsfeestje voor kind.

Ben toch blij dat ik 3 vriendinnen heb die wel willen komen.
In dat geval zouden wij uiteraard ook gaan.
Madeliefjees schreef:
28-07-2019 12:08
Als je je vrienden kwijt wilt, niet meer naar kinderverjaardagen gaan. Stel je niet aan, even een paar uurtjes voor dat kind, de wereld draait niet alleen om jou he?

Maar even een voorbeeld hè; je hebt zelf 2 broers/zussen en die hebben allebei 2 kinderen. Je man heeft dat ook, plus beide nog ouders. Dan zit je al op 20 verjaardagen per jaar. Tel daar nog een keer vrienden en kinderen van vrienden bij op en je zit zowat elke week bij een verjaardag. Wij gaan ook bijna nooit naar kinderverjaardagen van vrienden. Bij onze eigen kinderen ook alleen opa’s, oma’s en oom. En kinderfeestje uiteraard.
Als je vermoedt dat die ene vriendin het heel erg zal vinden, waarom dan niet gewoon wel naar die kinderverjaardag gaan? Het komt nu bijna over alsof je die uit principe ook overslaat: 'ik heb nou eenmaal besloten niet meer naar kinderverjaardagen te gaan, dús die ook niet'. Je kan toch een uitzondering maken?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb gewoon gezegd tegen alle vrienden, reken nooit op mij met kinderverjaardagen, en heel soms ga ik wel,

ik geef zelf 1 feest per jaar en begrijp heel goed als mensen niet willen komen,

hier allemaal grote gezinnen, drie of vier kinderen een paar, nou dan blijf je bezig.

brrrrr
Hier gaan en komen vrienden eigenlijk nooit op kinderverjaardagen. Zelfs niet die van mijn beste vriendin, die ik bijna wekelijks zie (met onze kinderen erbij). Kinderverjaardagen worden hier alleen met de familie gevierd, ook al is dat in ons geval niet zoveel: de ouders van mijn man, mijn moeder, mijn zus en haar man + kind. Stiefkind van zus komt niet en gaan wij ook niet naar toe en volwassenenverjaardagen vieren wij in de familie alleen binnen het eigen gezin.
Bedankt voor de reacties.
Verschillende meningen, maar ik kan er zeker wat mee.

Wij hebben ook een best grote vriendengroep en ik heb meerdere goede vriendinnen.
Door het jaar heen zijn dat heel wat kinderverjaardagen.
Haar dochter zit inderdaad aan het einde de basisschool en het is een verjaardag waar minimaal 30 mensen komen.
Het is niet zo dat er niemand komt, anders was ik natuurlijk ook blijven gaan.
Ik ga het bespreekbaar maken en mocht het in hele slechte aarde vallen dan ga ik alsnog.
De vorige keer dat ik niet geweest ben, wilde ze een paar maanden niet meer afspreken.
Het zou jammer van de vriendschap zijn.
anoniem_155306 wijzigde dit bericht op 28-07-2019 13:14
Reden: Typfoutje
0.56% gewijzigd
Met kinderverjaardagen hanteer ik voor mezelf dezelfde regel als babyshowers en vrijgezellenfeesten: ik ga alleen bij naaste familie (broers en zussen) of heel naaste vrienden. Anders zit ik inderdaad iedere week op een verjaardag of evenement. Dus ik zou voor jezelf nagaan hoe belangrijk die vriendin voor je is. Hoe is ze verder? Is ze een trouwe vriendin? Dat zou ik allemaal mee wegen. Dat klinkt hard en dat is het ook wel. Maar je moet bij dit soort dingen keuzes maken als je niet ieder weekend vol wilt plannen.
milasun schreef:
28-07-2019 13:10

Wij hebben ook een best grote vriendengroep en ik heb meerdere goede vriendinnen.
Haar dochter zit inderdaad aan het einde de basisschool en het is een verjaardag waar minimaal 30 mensen komen.
Ik ga het bespreekbaar maken en mocht het in hele slechte aarde vallen dan ga ik alsnog.
De vorige keer dat ik niet geweest ben, wilde ze een paar maanden niet meer afspreken.

Wat een aanstellerig mens zeg. Ik snap er niets van waarom mensen zo snel op hun teentjes getrapt zijn vanwege zoiets. Er zijn nog wel andere dingen waar een mens zich druk om kan maken.
Mensen die zo snel boos en beledigd zijn lijken me nu niet bepaald de leukste mensen toe.
milasun schreef:
28-07-2019 13:10

Ik zou deze vriendschap missen als kiespijn. Maandenlang niet willen afspreken omdat jij niet op een verjaardag kon komen? Kom nou zeg!
Kinderverjaardagen zijn hier voor de familie.

Daar komen geen vrienden op.

Desnoods ga je dezelfde week met haar een hapje eten op een avond.
En worden er dan eventueel cadeaus voor de kinderen uitgewisseld en foto's bovengehaald.
Heeft ze ook haar portie aandacht gehad.
Gelukkig zijn verjaardagen van kinderen hier vooral kinderfeestjes waar je oma en opa en misschien oom en tante gaat uitnodigen maar vooral kinderen/vriendjes die door een ouder worden gebracht en afgehaald.
Moet er niet aan denken om elk jaar naar een aantal kinderfeestjes te moeten gaan.
Gewoon zeggen dat je kinderfeestjes niet zo leuk vindt en je hoopt dat ze je dat niet kwalijk neemt maar je heel graag daarbuiten met haar afspreekt.
Marnamai schreef:
28-07-2019 16:55
Kinderverjaardagen zijn hier voor de familie.

Daar komen geen vrienden op.

Desnoods ga je dezelfde week met haar een hapje eten op een avond.
En worden er dan eventueel cadeaus voor de kinderen uitgewisseld en foto's bovengehaald.
Heeft ze ook haar portie aandacht gehad.
Ligt ook aan je familiebanden. Bij ons zijn vrienden belangrijker en hechter dan sommige familieleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven