Klaagmuur: de ex
donderdag 14 april 2022 om 20:49
Mijn relatie is geklapt. Na al jaren niet meer gelukkig te zijn is de kogel door de kerk en dat levert nu al heel veel rust op.
Waarom dan toch een klaagmuur?
Helaas blijkt het spreekwoord waar: Bij scheiding wordt de ware aard zichtbaar, want wát een mafketel had ik uitgekozen!
Dus om elkaar een hart onder de riem te steken, te merken dat het nog erger kan, om heel hard te lachen met elkaar maar vooral om even alles van je af te schrijven zonder elke keer je vriendenkring daarmee lastig te moeten vallen: brand los!
Waarom dan toch een klaagmuur?
Helaas blijkt het spreekwoord waar: Bij scheiding wordt de ware aard zichtbaar, want wát een mafketel had ik uitgekozen!
Dus om elkaar een hart onder de riem te steken, te merken dat het nog erger kan, om heel hard te lachen met elkaar maar vooral om even alles van je af te schrijven zonder elke keer je vriendenkring daarmee lastig te moeten vallen: brand los!
vrijdag 15 april 2022 om 09:27
Ik snap het idee van een klaagmuur wel hoor
Sommige mensen kunnen altijd politiek correct hun eigen aandeel zien, maar soms zijn ex en echt mafketels of is het heerlijk om even je hart te luchten!
Hier heeft ex na 3 maanden bedacht dat de hobbyplek van kind toch niet goed is. Of ik even op zoek ga naar die andere optie.
Goh, dit komt bij alle hobby's voorbij en kind is er heel gelukkig mee. Dus ja, dan denk ik echt wel even dat hij een verschrikkelijke mafketel is zonder daar m'n vriendinnen gelijk mee lastig te vallen.
Sommige mensen kunnen altijd politiek correct hun eigen aandeel zien, maar soms zijn ex en echt mafketels of is het heerlijk om even je hart te luchten!
Hier heeft ex na 3 maanden bedacht dat de hobbyplek van kind toch niet goed is. Of ik even op zoek ga naar die andere optie.
Goh, dit komt bij alle hobby's voorbij en kind is er heel gelukkig mee. Dus ja, dan denk ik echt wel even dat hij een verschrikkelijke mafketel is zonder daar m'n vriendinnen gelijk mee lastig te vallen.
vrijdag 15 april 2022 om 10:19
Nou in een relatie zie je echt niet altijd alles helder door die roze bril. En soms kies je er ook voor dingen maar te accepteren die toch een beetje vreemd zijn, want ‘iedereen heeft wel wat’. En als die ‘liefde’ weg is, dan zijn het gewone rare trekjes van een dan niet meer zo leuk persoon.
Wat mij vooral verbaasde is dat degene die heel nuchter was qua contact, het niet kon hebben dat de relatie over was en twee jaar lang niet los liet. Hele wanhopige berichten kreeg ik, via diverse accounts, dat was heel sneu.
Of degene die opdracht kreeg van zijn moeder de halve huisraad in te vorderen omdat zij die wel handig vond.
terug onder invloed van moeders, nooit issues gehad over spullen daarvoor.
Wat mij vooral verbaasde is dat degene die heel nuchter was qua contact, het niet kon hebben dat de relatie over was en twee jaar lang niet los liet. Hele wanhopige berichten kreeg ik, via diverse accounts, dat was heel sneu.
Of degene die opdracht kreeg van zijn moeder de halve huisraad in te vorderen omdat zij die wel handig vond.
vrijdag 15 april 2022 om 10:44
Ja, ze zijn er al.Appeltaartmetrozijn schreef: ↑15-04-2022 09:27Ik snap het idee van een klaagmuur wel hoor![]()
vrijdag 15 april 2022 om 12:22
Grappig ja, dat hoor ik heel vaak. Het werkt om de een of andere reden niet met iemand en dan "blijkt" dat diegene opeens altijd een mafketel (of narcist) was en dat je dat nu pas inziet. Zo werkt dat natuurlijk niet.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
vrijdag 15 april 2022 om 12:26
tja, je kunt denken dat het PC-gelul is, maar ik heb echt leuke exenAppeltaartmetrozijn schreef: ↑15-04-2022 09:27Ik snap het idee van een klaagmuur wel hoor![]()
ik hoef er geen relatie (meer)mee, maar het zijn prima mensen hoor
vrijdag 15 april 2022 om 12:43
Dit en dat ze zich ineens als mafkezen oppoppen bij een scheiding is natuurlijk onzin, zo waren ze altijd al alleen heeft TO haar ogen gesloten daarvoor tijdens de relatie en nu is het wel lekker om daar op af te geven uit frustratie.
En wat iemand hier al eerder schreef wat is TO haar eigen aandeel erin?
vrijdag 15 april 2022 om 12:48
Ik denk ook een mafkees vanuit het perspectief van de ex, of misschien borderline?Sjaantje37 schreef: ↑15-04-2022 12:43En wat iemand hier al eerder schreef wat is TO haar eigen aandeel erin?
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
vrijdag 15 april 2022 om 12:50
vrijdag 15 april 2022 om 12:54
vrijdag 15 april 2022 om 12:59
Sjaantje37 schreef: ↑15-04-2022 12:54Wij schieten er ook niets mee op want TO heeft nog steeds niet verteld waarom haar ex een mafklapper is maar wil wel dat wij onze verhalen delen.
Dit dus.
vrijdag 15 april 2022 om 13:03
misschien moet TO een stukje schrijven?Sjaantje37 schreef: ↑15-04-2022 12:54Wij schieten er ook niets mee op want TO heeft nog steeds niet verteld waarom haar ex een mafklapper is maar wil wel dat wij onze verhalen delen.
vrijdag 15 april 2022 om 13:05
vrijdag 15 april 2022 om 14:08
Een van mijn exen plande de vakantie altijd helemaal dicht, met een Excel-schema (serieus!) met daarop alle afspraken en uitstapjes en dan eten in plaatsje dat en dat en met de auto naar bezienswaardigheid daar, zoveel autominuten. Ik probeerde dat schema zo goed mogelijk in de war te schoppen, maar toch, zijn planmatigheid was echt hardnekkig.
Toen het uit was, dacht ik: nooit meer een Excel-vakantie. Heerrrrrrrrlijk.
Deze ex is overigens nog steeds een vriend. Het is een aardige vent, met z'n eigenaardigheden (maar die heeft iedereen wel denk ik), maar als partners waren wij niet zo'n goed idee.
Toen het uit was, dacht ik: nooit meer een Excel-vakantie. Heerrrrrrrrlijk.
Deze ex is overigens nog steeds een vriend. Het is een aardige vent, met z'n eigenaardigheden (maar die heeft iedereen wel denk ik), maar als partners waren wij niet zo'n goed idee.
Wat eten we vanavond?