Klaagmuur: de ex

14-04-2022 20:49 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn relatie is geklapt. Na al jaren niet meer gelukkig te zijn is de kogel door de kerk en dat levert nu al heel veel rust op.

Waarom dan toch een klaagmuur?
Helaas blijkt het spreekwoord waar: Bij scheiding wordt de ware aard zichtbaar, want wát een mafketel had ik uitgekozen!

Dus om elkaar een hart onder de riem te steken, te merken dat het nog erger kan, om heel hard te lachen met elkaar maar vooral om even alles van je af te schrijven zonder elke keer je vriendenkring daarmee lastig te moeten vallen: brand los!
Volgende keer dus niet meer met de reisleider aanpappen.
Murgatroyd schreef:
15-04-2022 12:22
Grappig ja, dat hoor ik heel vaak. Het werkt om de een of andere reden niet met iemand en dan "blijkt" dat diegene opeens altijd een mafketel (of narcist) was en dat je dat nu pas inziet. Zo werkt dat natuurlijk niet.

Mensen kunnen zich wel heel raar gaan gedragen bij een relatiebreuk hoor. Je krijgt dan een stuk karakter te zien die je niet eerder gezien hebt.
Ik heb dat zelf ook meegemaakt maar zie het ook bij anderen, dus ik snap die uitspraak wel.
Avage schreef:
15-04-2022 08:57
Heel saai maar ik vind het altijd interessanter wat mijn aandeel was in de relatie.

Natuurlijk is de ex een klootzak enz maar dat is vooral een emotie. Je hebt van elkaar gehouden en je kan ervan leren.
Een heel mooie reflectie.

Wat was het in jou TO waardoor je je aangetrokken voelde tot de mafklapper van een ex? Da's een omgekeerde kijk op jullie relatie, maar het zegt voor de helft iets over het aandeel dat jij zelf had in die relatie.
Ach ja, maffe exen.
Ik had er eentje die tijdens de relatie niet zo met me bezig was. Daarom was het dus uit. De goede man wilde na een jaar relatie een gesprek, en had dit credo:
Jij bepaalt niet meer waar ik mijn geld aan uitgeef!
Dat riep hij de hele tijd, en dus:
- was zijn nieuwe hobby bij mij thuis rondhangen. Bioscoop of uitje? Moest ik betalen, want credo. Eten: credo.
Hij had ook bedacht dat ik naast enorm duur ook enorm tijdrovend was dus hij wilde me een paar maanden niet zien.
'weer even sparen en lekker gamen' zei hij.
Heel gek en onaardig van mij dat ik hem op een vrijdag rond 23.30 niet meer binnenliet voor een all-in inclusive weekend.

Maargoed, hij kreeg een nieuwe vrouw, en was verder uit mijn blikveld de tien/twintig jaar daarna.
Via social media had hij vernomen dat ik zwanger was.
Zijn vrouw was rond diezelfde tijd zwanger, bevallen, en een gezamenlijke vriend ging daar op kraamvisite.
Nieuwe vrouw en hij waren er echt wel boos over dat ik te vroeg was bevallen, want hij had het echt wel heel fantastisch gevonden me 'bam!' een geboortekaartje te sturen dat hij lekker eerder was...
Vrouw was ook pissig, noemde het weer een 'typische stunt' van mij (ik heb geen idee van mijn andere stunts)
Ze wisten eigenlijk zeker dat ik een tienponds baby had en dat verhaal van de vroeggeboorte alleen voor aandacht/soap gerelateerd drama oid vertelde.
Ze vroegen echt of vriend mijn baby wel had gezien met eigen ogen, of het op mijn man leek, wanneer ik man had ontmoet etc.
Serieus: dan ben je net bevallen en ga je de hele kraamvisite praten over een ex waar je tijdens de relatie niet eens aandacht aan wilde besteden.
Dus ja, maffe exen bestaan, al ben je zelf niet met ze bezig.
Mijn ex heeft een heel bijzondere kijk op het concept “tijd”. Als hij een afspraak heeft met iemand om drie uur, dan vertrekt hij om drie uur. Ongeacht welke reistijd. Hij komt dus altijd te laat, maar houdt dan bij hoog en laag vol dat hij op tijd is. Het is er niet in te krijgen bij hem, niet door kind, niet door collega’s en al helemaal niet door mij uiteraard.
En over zijn andere “onhebbelijkheden”, die zich openbaarden nadat een kind hem qua verantwoordelijkheid toch vies tegenviel, kan ik wel 23 topics volschrijven dus laten we dat maar niet doen.
Ik vind mijn ex (ook recent uit elkaar) nog steeds een leuke/mooie man maar er is een grens.
We zijn bijna 15 jaar samen geweest en we zijn er allebei wat rabberig aan toe sinds ik de stekker er uit heb getrokken.
We hebben geen ruzie oid en kunnen nog steeds prima door 1 deur.

Hij heeft/had regelmatig tijdens de relatie genoeg dames die interesse in hem hadden als ze hem net leren kennen en ik gun hem zijn geluk, want hij ís ook leuk meestal.

Ik denk echter dat diezelfde dames nu hij weer single is van een hele koude kermis thuis gaan komen. En dat zeg ik niet om ex af te branden, want ik hoop echt dat hij zijn plek/stabiliteit kan vinden. Maar er zijn wat 'dingetjes' die je de eerste tijd absoluut niet ziet, en een groot deel daarvan ligt toch echt bij hem.
aeonofwinter wijzigde dit bericht op 15-04-2022 15:48
0.19% gewijzigd
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ooit 3 maanden een relatie gehad (als je het al zo kunt noemen) en toen ik het uitmaakte omdat we naar mijn idee toch niet zo goed bij elkaar paste, sloeg hij met zijn vuist op tafel en zei hij “dit accepteer ik niet!”. Dat was al heel ongemakkelijk, maar ik ben uiteindelijk gewoon weggegaan. Daarna heeft hij me nog maanden lang gebeld, mijn voicemail vol gehuild en een paar keer huilend aan de deur gestaan. Hij leek die 3 maanden dat we iets hadden best normaal, maar dat vond ik toch echt wel mafketel gedrag.

Met degene met wie ik echt lang samen was geweest heb ik overigens niet die ervaring. Het werkte gewoon niet meer, en dat vonden we beide jammer, maar het was beter zo. Scheelde wellicht ook dat we geen kinderen hadden, waardoor je na het afwikkelen van het huis en de inboedel in principe niks meer van elkaar nodig hebt.
Eidde schreef:
15-04-2022 13:50
Sommige exen zijn gewoon vrienden gebleven O_O
Jezus wat een mafklappers zeg!
Wow, Surebaby, wat een verhaal.

Zelf heb ik geen maffe exen. Wel eentje waarvan ik echt met de beste wil van de wereld niet meer kan bedenken wat ik toch ooit in hem gezien heb, maar maf is hij niet. En ikzelf volgens mij ook niet, dus ook van die kant gezien geen mafketels.
WasHetMaarWat schreef:
15-04-2022 15:38
Ooit 3 maanden een relatie gehad (als je het al zo kunt noemen) en toen ik het uitmaakte omdat we naar mijn idee toch niet zo goed bij elkaar paste, sloeg hij met zijn vuist op tafel en zei hij “dit accepteer ik niet!”. Dat was al heel ongemakkelijk, maar ik ben uiteindelijk gewoon weggegaan. Daarna heeft hij me nog maanden lang gebeld, mijn voicemail vol gehuild en een paar keer huilend aan de deur gestaan. Hij leek die 3 maanden dat we iets hadden best normaal, maar dat vond ik toch echt wel mafketel gedrag.

Met degene met wie ik echt lang samen was geweest heb ik overigens niet die ervaring. Het werkte gewoon niet meer, en dat vonden we beide jammer, maar het was beter zo. Scheelde wellicht ook dat we geen kinderen hadden, waardoor je na het afwikkelen van het huis en de inboedel in principe niks meer van elkaar nodig hebt.
En wat heb je gereflecteerd daarna? ;) ;)

Grapje hoor, soms tref je gewoon mafklappers en ben je blij dat over is en soms blijken ze dan nog grotere mafklappers dan je had gedacht en kan je dan niets zo veel aan doen.

Je hebt hem betrekkelijk vroeg gedumpt en wat hij dan voor raars doet,zegt helemaal niets over jou.
De mafklapper van de een is de grote liefde van de ander.

Als je ex echt objectief een mafklapper is, dan is de grootste vraag: waarom had je er dan een relatie mee?

Ik denk wel dat geen relatie meer hebben met elkaar zaken flink op scherp kan zetten, zeker als er nieuwe liefdes bij betrokken zijn die zich er ook nog tegenaan wensen te bemoeien en bepaald niet in positieve zin. Maar dan heb je het meer over een ander speelveld.
DS1971 schreef:
15-04-2022 16:19
De mafklapper van de een is de grote liefde van de ander.

Als je ex echt objectief een mafklapper is, dan is de grootste vraag: waarom had je er dan een relatie mee?

Ik denk wel dat geen relatie meer hebben met elkaar zaken flink op scherp kan zetten, zeker als er nieuwe liefdes bij betrokken zijn die zich er ook nog tegenaan wensen te bemoeien en bepaald niet in positieve zin. Maar dan heb je het meer over een ander speelveld.

Topic heet dan ook klaagmuur en niet speelveld.
***Merys*** schreef:
15-04-2022 17:30
Topic heet dan ook klaagmuur en niet speelveld.
Topic met een nieuwe, afwezige TO en een verzonnen spreekwoord.
Ik zet mijn geld op: Redactiestagiar
.. laat maar weer, ik wil alleen in serieuze topics posten en niet voor een grappenmaker.

Althans grappige topics prima, maar dan wil ik wel kunnen lachen.
senseo wijzigde dit bericht op 15-04-2022 19:07
87.97% gewijzigd
Ik doe mijn best
lilalinda schreef:
15-04-2022 17:36

Het zal toch niet hè :facepalm:
Ik doe mijn best
lilalinda schreef:
15-04-2022 17:36
Topic met een nieuwe, afwezige TO en een verzonnen spreekwoord.
Dan ga ik met je mee. Of gewoon iemand met een dikke duim in Noorse handschoenen.
Zal jullie uit de droom helpen: geen redactiestagiair maar TO mocht van Viva niet reageren tot het topic geplaatst was.
Dus hier ben ik!!

En ja, ik heb ook een aandeel in het geheel en ja, er valt heel veel van te leren en hij zal vast ook iets over mij te roepen hebben: hij is van harte welkom!
En ook ja: het is allemaal geen verrassing, want wat ik zie gebeuren heb ik jaren zien gebeuren maar dan niet tegen mij.
Jullie hebben allemaal gelijk, maar je hoeft niet mee te zeuren als je dat niet wilt toch?

Niet meer helemaal de aftrap maar toch:
Ik onderhandel met een kleuter die bij elke keer dat hij zijn zin niet krijgt gaat schreeuwen en stampvoeten tot hij er rood van aanloopt.
Die letterlijk in mijn aura komt staan om op 5 cm van mijn gezicht zijn gelijk te eisen.
Afspraken die getekend zijn bij de rechtbank niet nakomt omdat hij het er ten tijde van tekenen "al niet mee eens was".
Die expres afwasmiddel in de vaatwasser doet zodat deze overschuimt en ik alles kan opruimen.
Veel van mijn keukeninrichting is toevallig 'per ongeluk' stuk gevallen.

Ik had niet verwacht dat het vlekkeloos zou verlopen, maar dit is wel echt het andere spectrum hoor!

Thanks voor het delen van jullie ervaringen!! Voel met jullie mee en hoop dat we er samen vooral hard om kunnen lachen straks ;)
Surebaby schreef:
15-04-2022 15:21
Ach ja, maffe exen.
Ik had er eentje die tijdens de relatie niet zo met me bezig was. Daarom was het dus uit. De goede man wilde na een jaar relatie een gesprek, en had dit credo:
Jij bepaalt niet meer waar ik mijn geld aan uitgeef!
Dat riep hij de hele tijd, en dus:
- was zijn nieuwe hobby bij mij thuis rondhangen. Bioscoop of uitje? Moest ik betalen, want credo. Eten: credo.
Hij had ook bedacht dat ik naast enorm duur ook enorm tijdrovend was dus hij wilde me een paar maanden niet zien.
'weer even sparen en lekker gamen' zei hij.
Heel gek en onaardig van mij dat ik hem op een vrijdag rond 23.30 niet meer binnenliet voor een all-in inclusive weekend.

Maargoed, hij kreeg een nieuwe vrouw, en was verder uit mijn blikveld de tien/twintig jaar daarna.
Via social media had hij vernomen dat ik zwanger was.
Zijn vrouw was rond diezelfde tijd zwanger, bevallen, en een gezamenlijke vriend ging daar op kraamvisite.
Nieuwe vrouw en hij waren er echt wel boos over dat ik te vroeg was bevallen, want hij had het echt wel heel fantastisch gevonden me 'bam!' een geboortekaartje te sturen dat hij lekker eerder was...
Vrouw was ook pissig, noemde het weer een 'typische stunt' van mij (ik heb geen idee van mijn andere stunts)
Ze wisten eigenlijk zeker dat ik een tienponds baby had en dat verhaal van de vroeggeboorte alleen voor aandacht/soap gerelateerd drama oid vertelde.
Ze vroegen echt of vriend mijn baby wel had gezien met eigen ogen, of het op mijn man leek, wanneer ik man had ontmoet etc.
Serieus: dan ben je net bevallen en ga je de hele kraamvisite praten over een ex waar je tijdens de relatie niet eens aandacht aan wilde besteden.
Dus ja, maffe exen bestaan, al ben je zelf niet met ze bezig.
Hoe verzinnen ze het!! Als bevallen al een wedstrijdje wordt...
Maar wel lekker dat je er zelf niet mee bezig bent. Hier nog iets te recent en nog niet administratief los van elkaar, maar dat zal snel gaan verwacht ik.

Thanks voor het delen!
*Red* schreef:
15-04-2022 15:22
Mijn ex heeft een heel bijzondere kijk op het concept “tijd”. Als hij een afspraak heeft met iemand om drie uur, dan vertrekt hij om drie uur. Ongeacht welke reistijd. Hij komt dus altijd te laat, maar houdt dan bij hoog en laag vol dat hij op tijd is. Het is er niet in te krijgen bij hem, niet door kind, niet door collega’s en al helemaal niet door mij uiteraard.
Nee want stel je voor dat je iets aanneemt van je partner! Die zien alles verkeerd. En laat staan van je ex-partner! Dan heb je helemaal geen recht van spreken meer ondanks dat je een kind deelt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven