Klaar met de liefde

19-08-2011 12:16 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zinloos om hier het hele verhaal op te schrijven. Krijg toch alleen maar commentaar van "he is just not into you" en "je had het kunnen weten". En misschien is dat ook wel zo. Maar ik wil niet vol wantrouwen en reserves ergens in stappen...wil met open vizier iets nieuws aan kunnen gaan. Elke situatie, elk mens is namelijk anders, er zijn geen standaard regels, standaard situaties, standaard gevoelens of standaard mensen. En de liefde blijft voor mij toch iets heel speciaals, een bijzonder iemand ontmoeten gebeurt mij echt niet vaak.

Na jaren eindelijk weer eens iemand ontmoet die mijn hart sneller deed kloppen. Het leek zo veelbelovend. Alles leek te kloppen. Het geluk leek aan mijn zijde. En wederom, wederom, de domper. Houd het dan nooit op? Waarom is de liefde mij niet gegund? Ik word er zo moe van.

Geen mannen meer voor mij, ik heb alle mogelijke scenario's wel gehad inmiddels.

Ik wilde dit even van me afschrijven.
Ach..ik geloof niet zo in die regeltjes. Wachten met sex tot na 3 maanden daten of zo...ik weet t niet. Je kan de band ook verdiepen door lichamelijk contact en je weet of er een echte klik is, ook seksueel. Ik ken stellen die de 1e avond met elkaar sliepen en al jaren bij elkaar zijn.

En om nou op de eerste paar dates al te komen met de vraag wat iemand's intenties zijn...? Mmmh..te zwaar. En opmerkingen als: "van de zomer gaan we dit en dat doen" zeggen ook niks want dat kan ook allemaal kul zijn, zo is mijn ervaring. Je kunt er weinig peil op trekken.

Dat van Coelho is erg mooi trouwens...ik weet wel dat ik leef. Iets te veel misschien wel.
quote:fashionvictim schreef op 19 augustus 2011 @ 12:53:

[...]

Als ie het niet waard is, moet je het dus ook niet doen. "Schild naar beneden laten" vind ik overigens wel een hele negatieve insteek, dat impliceert dat je een soort zielig gewond diertje bent dat in de struiken zit te bibberen en niet tevoorschijn durft te komen. Da's natuurlijk onzin, je bent geen gewond vogeltje, en mannen zijn geen roofdieren, je steekt alleen geen energie in mannen die je niet willen geven wat je in een relatie verwacht.Haha geen gewond vogeltje hier, wel kopschuw.
Grappig om te lezen dit allemaal.

En ergens weten we het allemaal zo goed?!

Maar toch gaat vaak fout.

Dan vraag ik mij af: Ben ik/wij nou zo naïf?
Het gras aan de overkant is niet groen.
Haha dat huwelijk ja, denk dat dat ook iets Amerikaans is

Maar ze heeft met haar 'no sex before commitment 'wel een goed punt. Wat Fashionvictim zegt, als het van zijn kant niet serieus is waarom er dan energie in steken? Het hoeft geen liefdesverklaring te zijn maar dat iemand je wel serieus neemt.

Heb overigens wel geleerd dat als je een onderbuikgevoel hebt over een man, dit meestal ook klopt. En dan bedoel ik niet de paranoide variant van het gevoel. Als je naar de aandacht van diegene moet zoeken, jezelf moet opdringen ga je te ver. Iets wat logisch lijkt te zijn maar wat dit niet altijd is als ik de topics hier zo lees.
quote:roosje4 schreef op 19 augustus 2011 @ 12:45:

Ik werd wakker geschud toen mijn destijds vriendje zei: je zeikt nooit, je bent te gemakkelijk. Ik ben op je uitgekeken.

Volgens mijn man zeik ik juist teveel .

Maar zonder gekheid. Ik snap wel dat je er klaar mee bent. Het is allemaal hartstikke leuk, als alles goed loopt. Maar je moet er helemaal induiken. Mocht ik nu nóg een keer op mijn bek gaan, dan ben ik er ook klaar mee.
Ik ben het met FV eens.

Als vrouwen steeds pech hebben om een "foute" man tegen te komen mag je jezelf ook afvragen of je daar zelf ook niet een rol in hebt.

Ik probeer zoveel mogelijk de hit van de shit te scheiden en moet zeggen dat dat veel ellende van mij weghoudt. Ik ga liever als blije single door het leven dan mijn kostbare tijd aan "cougarhunter, players, no-hopers" te verdoen.
Ik was er ook even helemaal klaar mee, toen ik met een 9 dagen oude baby en een peuter van 1,5 jaar mijn partner zag weg rijden naar een vrouw in Belgie....

Niet zien aankomen, volledig overrompelt, een deuk in het vertrouwen van heb ik jou daar.

Nu had ik al niet een enorme stevig vertrouwen in de monogamie van de man, en deze ervaring heeft het niet beter gemaakt.

En tja, dan toch.... ontstaat er toch weer iets. Ontmoet ik toch weer een man waar ik inmiddels als een blok voor gevallen ben.

Super slim, zowel iq en eq. Zeer geduldig, en super lief. Toen 29 jaar, vrijgezel, goede baan, ongecompliceerd etc etc.

Mijn vorige partner leerde ik kennen toen ik 20 jaar was. Man! Wat een stuk! Stoer, groot, knap, vlotte babbel, lief etc. Helemaal als een blok voor gevallen. De "buitenkant' waar ik zo enorm voor gevallen ben, is meteen iets waar ik echt helemaal van genezen ben.

Mijn huidige partner is geen standaard "stuk". De meeste vrouwen lopen hem denk ik straal voorbij. (vind ik niet erg ). Bij ons is dus de liefde niet meteen gekomen vanaf het eerste moment, maar die is gaan groeien toen ik hem leerde kennen. Wat een prachtig mens! Echt!

Zo ken ik nog een aantal andere mannen inmiddels, die geen standaard stoere, lekkere kerel zijn. Maar stuk voor stuk hele lieve zorgzame, attente mannen, slim en creatief. 1 vriend in het bijzonder; de vrouw die met hem een relatie krijgt, mag in haar handjes knijpen! Wat een lieverd! Echt ik durf te wedden (pessimist als het om vertrouwen in de man gaat) dat hij zo trouw als een hond is! Maar een relatie is hem niet gegund. Vrouwen zien hem gewoon niet staan! Hij is super verzorgd, kleed zich netjes, maar zijn voorkomen is niet die verpletterende indruk. Ondanks zijn verzorgde uiterlijk.

Kijken wij vrouwen toch niet gewoon naar de verkeerde types!!!??? Laten wij ons toch iets teveel afhangen van die "eerste" indruk?
zo werkt het denk ik ook niet helemaal (als man zijnde gezegt)

ik denk dat liefde iets is wat gebeurd wat je treft.

Waar je naar op zoek moet , maar ook het geluk moet hebben dat je de juiste treft.

Liefde moet van 2 kanten komen (aan het begin zijn mannen er heel anders in dan vrouwen en vica verca)

Even buiten de gene die niet de waarheid vertellen en neit op zoek zijn naar liefde relatie.

Elkaar wilen begrijpen aanvoelen en alles goed doen lukt echt niet in 1 keer (ok players misschien)

Liefde als je er naar op zoek ben vind je het echt niet het moet je overkomen.

Misschien moet je eens in je zogezegde onderbewust zijn kijken. Wat je uitstraald daarmee

probeer gewoon leuke mensen te ontmoeten doe er leuke dignen mee en dan ontstaat er ergens wel liefde.

maar je doel moet niet zijn liefde vinden de liefde vind jouw als jij er echt klaar voor ben.

Blijf hopen maar geniet van eht leven is veel belangerijker
quote:ster89 schreef op 19 augustus 2011 @ 12:55:

Heb overigens wel geleerd dat als je een onderbuikgevoel hebt over een man, dit meestal ook klopt. En dan bedoel ik niet de paranoide variant van het gevoel. Als je naar de aandacht van diegene moet zoeken, jezelf moet opdingen ga je te ver. Iets wat logisch lijkt te zijn maar wat dit niet altijd is als ik de topics hier zo lees.Dat ervaar ik inmiddels ook wel zo. Als je intuïtie je iets zegt, wil je er eerst nog niet naar luisteren en denk je: "mens, doe niet zo raar!" maar het blijkt achteraf verbazend vaak te kloppen. Toch vaker naar luisteren denk ik....dat gevoel (intuitie) is er vaak toch niet voor niets.
quote:Marsepeintje schreef op 19 augustus 2011 @ 12:50:

Ja..mannen die net uit een relatie komen...geen goed materiaal.

Het probleem met mannen is dat ze er vaak na een tijdje pas achter komen dat ze hun ex vriendin missen. Eerst gaan ze met volle moed voor iemand anders (ik in dit geval) en na korte tijd koen ze erachter dat ze toch die ander nog willen. En dan heb jij het nakijken.

Maar ik ken ook genoeg mannen die net uit een relatie kwamen en al vrij snel een andere vriendin vonden waar ze nog steeds mee zijn. Dan vraag ik me af: waarom ben ik nooit die nieuwe vriendin met wie ze verder willen??? Maar ja, het zijn vragen waar je geen antwoord op krijgt.

Misschien helpt het als je het in je hoofd omdraait: ben jij wel goed genoeg voor mij?

Hoe ik je nu lees laat je veel van de man in kwestie afhangen: vindt hij mij wel leuk genoeg?

Ik ben 8 jaar vrijgezel geweest en een aantal van die jaren ook volledig celibatair door het leven gegaan, en dat was voor mij onbewust een reden dat ik mezelf echt veel specialer ging vinden. Mijn lichaam, mijn geest, die wilde ik niet meer aan de eerste de beste geven. Het was weer een beetje als toen ik nog maagd was, de eerste keer in je leven doe je meestal ook pas als iemand het "waard" is. Dat gevoel had ik weer min of meer terug, ik zag mezelf echt weer als een geschenk, al klinkt dat een beetje zweverig of truttig.

Daardoor vielen potentieeltjes die ik vroeger een kans had gegeven, eigenlijk al aan de deur af. Gewoon omdat ik veeeeeeeeeeeeeel strenger was in: "ben jij wel leuk genoeg voor mij?"
Am Yisrael Chai!
Ja dat vind ik een goed uitgangspunt FV. Hij moet zeker leuk genoeg zijn.

Alleen lijken ze bij mij soms leuker dan ze zijn door hun enorme beginners enthousiasme.
Ben jij wel leuk genoeg voor mij??

Dat is zeker een goeie insteek. Maar voordat ik daar achter kan komen, is het vaak alweer voorbij. De mannen doen uiteindelijk niet eens echt hun best om mij ECHT te leren kennen en ik hun. Dus dan blijf je toch nog in die fase zitten van: "het had zo leuk kunnen zijn" omdat alles dan nog zo leuk lijkt.

Over dat leuke dingen doen met vrienden, van het leven genieten:

Dat is ook waar, maar wel een beetje een cliché want het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Ik doe leuke dingen, geniet van het leven, maar mag ik dan echt niet meer verwachten? En er niet naar op zoek gaan..tja ook dat doe ik niet...maar soms komt er iets op je pad wat zo leuk is dat je het niet meteen uit de weg gaat. Dan wil je dat toch ontdekken...en nogmaals, zo vaak gebeurt dat niet in het leven.
Relaties worden ook echt mooier voorgedaan dan dat het is......

Eigenlijk is een relatie ook saai en irritant........rekening houden met, zeiken over het eten , huishoudiing, boodschappen..families..kinderen.....ouders.

Samen zelfde tijd slapen.....opstaan......Elke dag weer tegen die kop aan kijken....

Mijn hemel...ik leef nu echt zalig alleen.........sex mis ik ook niet, daar heb je vibrators voor......
quote:Marsepeintje schreef op 19 augustus 2011 @ 13:04:

Over dat leuke dingen doen met vrienden, van het leven genieten:

Dat is ook waar, maar wel een beetje een cliché want het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Ik doe leuke dingen, geniet van het leven, maar mag ik dan echt niet meer verwachten? En er niet naar op zoek gaan..tja ook dat doe ik niet...maar soms komt er iets op je pad wat zo leuk is dat je het niet meteen uit de weg gaat. Dan wil je dat toch ontdekken...en nogmaals, zo vaak gebeurt dat niet in het leven.Precies, dat is inderdaad een cliché, net als dat je niet moet zoeken om het te vinden en dat je eerst aan jezelf moet werken. Alsof al die anderen mensen allemaal zo verstandig zijn geweest. Toeval speelt ook een enorme rol.
quote:peecee schreef op 19 augustus 2011 @ 13:06:

Relaties worden ook echt mooier voorgedaan dan dat het is......

Eigenlijk is een relatie ook saai en irritant........rekening houden met, zeiken over het eten , huishoudiing, boodschappen..families..kinderen.....ouders.

Samen zelfde tijd slapen.....opstaan......Elke dag weer tegen die kop aan kijken....

Mijn hemel...ik leef nu echt zalig alleen.........sex mis ik ook niet, daar heb je vibrators voor....... Zo waar.
quote:Marsepeintje schreef op 19 augustus 2011 @ 12:54:

Ach..ik geloof niet zo in die regeltjes. Wachten met sex tot na 3 maanden daten of zo...ik weet t niet. Je kan de band ook verdiepen door lichamelijk contact en je weet of er een echte klik is, ook seksueel. Ik ken stellen die de 1e avond met elkaar sliepen en al jaren bij elkaar zijn.

En om nou op de eerste paar dates al te komen met de vraag wat iemand's intenties zijn...? Mmmh..te zwaar. En opmerkingen als: "van de zomer gaan we dit en dat doen" zeggen ook niks want dat kan ook allemaal kul zijn, zo is mijn ervaring. Je kunt er weinig peil op trekken.

Dat van Coelho is erg mooi trouwens...ik weet wel dat ik leef. Iets te veel misschien wel.

Tja, dan moet je niet zeuren, hahaha. Kijk, je hebt al bewezen dat je selectie aan de deur gewoon ruk is, want anders had je niet steeds die foute types. Dan kan je krampachtig blijven vasthouden aan dat je het gewoon zo lekker wil blijven doen als je nu ook doet, maar dan moet je niet gek opkijken als je daar ook steeds weer dezelfde resultaten mee boekt.

Ik ben overigens inderdaad op de eerste avond met mijn geliefde de koffer in gedoken (met de intentie ook om er alleen mee in de koffer te duiken, verder niks) maar toen hij leuker bleek dan verwacht en hij mij ook leuker vond dan verwacht, toen heb ik wel degelijk al in het tweede of derde telefoongesprek na die eerste keer aangegeven wat ik van een relatie verwacht en gevraagd wat hij daarvan verwacht. Als hij toen had gezegd dat "we wel zouden zien waar het schip strandde" of "ik ben nog niet toe aan vastigheid" of wat die kerels van tegenwoordig allemaal wel niet voor kreten hebben, dan had ik hem vriendelijk bedankt voor de leuke avond en er verder geen emotionele energie meer ingestoken.
Am Yisrael Chai!
Er is een mooi boek van dr Phill wees slim in de liefde.

http://relatie.rubriek.nl/relatie/slim_in_de_liefde.php
Oops wrong planet
Mooi beschreven door FV.

Zo ervaar ik dat nu zelf ook.

Absoluut niet meer bij de eerste date in bed belanden, als ik het een serieuze relatie kans hebber vindt.

Ik heb ook wel ervaren dat als de liefde snot zit, het een werkelijk intense sex leven oplevert. Dat de weg erna toe vele malen mooier fijner en lekkerder is, dan meteen de eerste avond alle hoeken van de kamer te zien, laten we zeggen. Ik stond te trillen op mijn benen weer zo'n "eerste keer". Fantastisch gevoel!

Wil verder niet zeggen dat ik afwijzend naar one-night stands ben... maar dat is een volledig andere insteek en verwachting!

Sex kun je zo liefdesvol / als goedkoop maken als je zelf wil. Ik heb besloten om er iets "exclusiefs" van te maken.
@FV: ik ben juist te streng denk ik, ik vind de meesten niet goed genoeg.

@OXO; wat een onzin. Alsof de meeste vrouwen enkel op het uiterlijk letten. Aantrekkelijkheid van een man is een optelsom.
quote:Marsepeintje schreef op 19 augustus 2011 @ 12:50:

Ja..mannen die net uit een relatie komen...geen goed materiaal.

Het probleem met mannen is dat ze er vaak na een tijdje pas achter komen dat ze hun ex vriendin missen. Eerst gaan ze met volle moed voor iemand anders (ik in dit geval) en na korte tijd koen ze erachter dat ze toch die ander nog willen. En dan heb jij het nakijken.

Maar ik ken ook genoeg mannen die net uit een relatie kwamen en al vrij snel een andere vriendin vonden waar ze nog steeds mee zijn. Dan vraag ik me af: waarom ben ik nooit die nieuwe vriendin met wie ze verder willen??? Maar ja, het zijn vragen waar je geen antwoord op krijgt.Het zou natuurlijk ook kunnen liggen aan het type mannen waar je op valt.
Spreuken 18:2
quote:fashionvictim schreef op 19 augustus 2011 @ 13:08:

[...]

Tja, dan moet je niet zeuren, hahaha. Kijk, je hebt al bewezen dat je selectie aan de deur gewoon ruk is, want anders had je niet steeds die foute types. Dan kan je krampachtig blijven vasthouden aan dat je het gewoon zo lekker wil blijven doen als je nu ook doet, maar dan moet je niet gek opkijken als je daar ook steeds weer dezelfde resultaten mee boekt. .Hiermee ben ik het wel eens, er is een gezegde: als je blijft doen wat je altijd deed, zul je krijgen wat je kreeg. En da's een waar woord.
Hmm ik ben het er niet mee eens dat je er zelf altijd wat aan kan doen. Zelf vind ik namelijk wel dat ik de moeite waard ben, en ben tot nu toe ook veel mannen tegengekomen die maar 1 ding wilden.

En dan heb ik het gewoon afgekapt.

Dat voelt goed.

Ik vind het moeilijk om ze te doorzien. En inmiddels ben ik daardoor vrij wantrouwend geworden. "het zal wel weer om de seks gaan".

wat ik me nu dus aanleer is dat een man inderdaad moeite moet doen.

Maar hoe weet je wanneer een man een serieuze relatie met je wil? Die garanties heb je nooit. (behalve als ie meteen al seksuele toespelingen maakt )

Helaas blijven eikels bestaan! Er zijn een hoop gladde praters hoor.

In ieder geval hou ik mijn broek aan de eerste tijd.

Mannen die op 1 ding uit zijn haken dan meestal wel vrij snel af.

Voor de rest heb je geen garanties.
quote:Substanza_ schreef op 19 augustus 2011 @ 13:12:

@FV: ik ben juist te streng denk ik, ik vind de meesten niet goed genoeg.

@OXO; wat een onzin. Alsof de meeste vrouwen enkel op het uiterlijk letten. Aantrekkelijkheid van een man is een optelsom.Maar die lieve onzichtbare aardige sul schiet vaak over toch?
@Substanza, ik ben ook streng hoor, ik heb jaren droog gestaan en ook echt niet gedate, terwijl ik wel degelijk zelf een paar keer vlinders van iemand heb gehad in die jaren. Maar dan wist ik al vantevoren dat het toch op niks zou uitlopen wegens op lange termijn niet goed genoeg, en dan begon ik er dus ook bewust maar niet eens aan. Nu scheelt het dat ik een kind inbreng in een relatie, dat is een zeer goed selectiemiddel want hoe een man daarmee omgaat zegt alles over hoe hij met jou zal omgaan.

Eigenlijk zouden jullie allemaal een kind moeten nemen, hahaha, dan filter je de 'niet goed genoeg' kerels er vrij snel uit.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 19 augustus 2011 @ 13:17:

@Substanza, ik ben ook streng hoor, ik heb jaren droog gestaan en ook echt niet gedate, terwijl ik wel degelijk zelf een paar keer vlinders van iemand heb gehad in die jaren. Maar dan wist ik al vantevoren dat het toch op niks zou uitlopen wegens op lange termijn niet goed genoeg, en dan begon ik er dus ook bewust maar niet eens aan. Nu scheelt het dat ik een kind inbreng in een relatie, dat is een zeer goed selectiemiddel want hoe een man daarmee omgaat zegt alles over hoe hij met jou zal omgaan.

Eigenlijk zouden jullie allemaal een kind moeten nemen, hahaha, dan filter je de 'niet goed genoeg' kerels er vrij snel uit.

Daar heb ik geen kind voor nodig .

Ik vind het eerder lastig om daarna mijn hart te geven. Zo hebben we allemaal ons "ding" denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven