Koppels die alles plaatsen?

29-10-2019 21:27 59 berichten
Op social media van trouwdag tor zwangerschap tot uitjes tot hun hele leven. Wat vinden jullie daarvan dat vreemde mensen zo in je profiel en leven kunnen kijken.? Ik zelf durf het niet en zijn die koppels dan echt gelukkig?
lilalinda schreef:
29-10-2019 21:48
De overtreffende trap: mensen die samen 1 facebook hebben, 1 mailadres, telefoon delen

Maar ach, als ze dat fijn vinden.
In de generatie 70+ is dat nog gebruikelijk hoor.

Jan.En.Riet.DeVries1965@hetnet.nl (inclusief de trouwdatum van het paar)

'Vroeger' zelfs inclusief het nageslacht:
Teun.Greet.En.De.Kinderen@zeelandnet.nl
Totdat de kinderen hun eigen adressen creëerden.
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 22:01
5.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar dat zijn dat toch je vrienden? Waarom heb je rare mensen als vrienden?
De raarste facebookers op mijn tijdlijn, zijn mijn bejaarde tantes.
Geen koppelposters, geen glimmende kindjes, en al helemaal geen duckfaces
lilalinda schreef:
29-10-2019 22:01
Sturen ze kattenfoto's van Poespoes en Minoes?
Hmmm nooit zo bij stilgestaan maar jullie zeggen dus eigenlijk dat mensen op FB vooral de positieve kanten laten zien en dat het leven zoals daar gepresenteerd dus niet authentiek is? Heel interessant, waarom hoor je daar nooit eens iemand over?
Murrmurr schreef:
29-10-2019 22:02
Hmmm nooit zo bij stilgestaan maar jullie zeggen dus eigenlijk dat mensen op FB vooral de positieve kanten laten zien en dat het leven zoals daar gepresenteerd dus niet authentiek is? Heel interessant, waarom hoor je daar nooit eens iemand over?
Daar zijn toch juist artikelen over geschreven?
Dat s.m. een rooskleurig beeld geeft.
Odense2 schreef:
Sturen ze kattenfoto's van Poespoes en Minoes?
Meer ongepaste reacties bij foto's. Geloof niet dat ze het expres doen, soms lachwekkend vaak tenenkrommend :)
ja ruzies, of slechte schoolresultaten of diep in de schulden zitten dat gaan ze niet op facebook zetten he???? zijt ge zo naief?
Murrmurr schreef:
Maar dat doe je in het echte leven ook. De meeste mensen hebben honderden FB contacten inclusief de ouders van vriendjes van je kinderen, je collega's etc. Als jij op straat een vage bekende tegenkomt en die vraagt hoe het gaat, dat zeg je toch ook, ja goed, lekker op vakantie geweest net! en niet best kut want denk dat mn man vreemdgaat maar het huis staat onder water dus ja scheiden is ook zo wat .

Slechte dingen zijn alleen voor een select groepje intimi, dat is altijd al zo geweest, heel normaal menselijk gedrag. Maar sinds Facebook heet het ineens "nep" als je slechte zaken liever niet deelt.
Odense2 schreef:
29-10-2019 22:05
Daar zijn toch juist artikelen over geschreven?
Dat s.m. een rooskleurig beeld geeft.
Zou je denken? :roll:
lilalinda schreef:
29-10-2019 22:01
Ik heb geen facebook. Mijn vrienden ook niet. Mijn vrienden hebben ook hun lippen niet laten opspuiten. Soms zie je op andermans facebook of op google images wat doms voorbij komen. Daar had ik het eigelijk over...
Waarom heeft iedereen het hier over Facebook? Daar zijn alleen nog maar bejaarden actief wat het posten wat foto's betreft.
aatjuhh123 schreef:
29-10-2019 21:41
Facebook begint waar iedere vorm van intelligentie eindigt.

Lekker kort door de bocht. Ik heb heel veel interessante pagina's die ik volg op Facebook. Als je alleen maar domme dingen tegenkomt, ben je zelf te dom om je filters goed aan te zetten.
Maolmoire schreef:
29-10-2019 21:39
maar mijn profielen zijn afgeschermd. Alleen mensen die ik ken kunnen dus zien wat ik post.
Nee hoor, als een vriend van jou wat deelt met zijn vrienden dan zien zij het ook.
Ik deel alleen foto's van mezelf en de kinderen voor hele goede vrienden en familie waarvan ik denk dat ze het echt leuk vinden ,ik hoef ook niet alles te zien van onze familie /vrienden. Sowieso deel met collega's of kennissen niks bijzonders . Openbaar heb ik mijn fb account al helemaal niet . Ik vind het wat lastig om sommige mensen te weigeren als vriend , daar heb ik een lijst voor gemaakt en ze daarin gezet dan zien ze bijna niks van wat ik deel en ik heb ze geaccepteerd als vriend dus niet v/d kop gestoten .
Roseaux schreef:
29-10-2019 22:15
Waarom heeft iedereen het hier over Facebook? Daar zijn alleen nog maar bejaarden actief wat het posten wat foto's betreft.
De bejaarden die ik ken zijn allang overgestapt op insta
Roseaux schreef:
29-10-2019 22:15

Facebook, Instagram, Snapchat... wat maakt het uit, het is allemaal één pot nat.
Instagram is vaak gesloten voor mensen die er geen lid van zijn. En mensen die daar veel foto’s plaatsen doen dat onder de noemer privé, waardoor alleen hun eigen inner circle ze kan bekijken.
Murrmurr schreef:
Woon jij onder een steen of lees je nooit kranten of kijk je geen journaal?
Ik ben ook wel geschokt. Vooral omdat ik niet weet of mensen me ontvriend hebben omdat ik niet alleen maar huppel &happy berichten plaats of omdat ze naar Instagram zijn gegaan. En ik kan als single het tij niet keren, begrijp ik. Of mag ik ook op de foto met de vis die ik van de week heb gevangen? Niet in het water dit keer, want dat wordt nu toch wat fris.
Hier ook geen behoefte aan Facebook, Insta en de rest.
Na hyves had ik het wel gezien.
Ik zat mezelf af te vragen waarom ik vakantiefoto's zat te kijken van iemand die ik misschien 1x in de 5 jaar in real life tegenkwam.
Maar iedereen mag het lekker zelf weten. En hoe het 'echt' tussen kopels zit weet je haast nooit. Ook niet in het echte leven.
Hatchi schreef:
29-10-2019 23:32
Murrmurr schreef: ↑29-10-2019 22:02

-------------------------
Woon jij onder een steen of lees je nooit kranten of kijk je geen journaal?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie
Ik ben met Facebook gestopt omdat ik niet meer tegen al dat neppe gedoe kon.
beetjegek schreef:
30-10-2019 07:02
Ik ben met Facebook gestopt omdat ik niet meer tegen al dat neppe gedoe kon.

Dat je vakantiefoto's wil delen met je vrienden vind ik prima, maar op gegeven moment gingen mensen echt poseren voor Instagram, om maar te laten zien hoe interessant ze zijn. Vaak ook nog met van die #lifestyle tags erbij. Flikker toch op.
Dit soort foto's: :pukey:

Afbeelding
RikM schreef:
30-10-2019 09:14
Dat je vakantiefoto's wil delen met je vrienden vind ik prima, maar op gegeven moment gingen mensen echt poseren voor Instagram, om maar te laten zien hoe interessant ze zijn. Vaak ook nog met van die #lifestyle tags erbij. Flikker toch op.
Dit soort foto's: :pukey:

Afbeelding
Ik had niet eens door dat die gemaakt werd hoor, zo zat ik toevallig
Murrmurr schreef:
30-10-2019 09:16
Ik had niet eens door dat die gemaakt werd hoor, zo zat ik toevallig
Kei voor lul ook want me kaartje stak uit me badpak FAIL

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven