Krent

06-04-2012 09:16 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben boos op mijn vriend.

Mijn vriend had de droom om een bedrijf te beginnen. Hij verdiende in het begin niet genoeg, dus ik heb alle rekeningen betaald.

Na drie jaar was ik het zat en zijn we uiteindelijk bij de psycholoog belandt, want ik zat erdoorheen omdat ik vast zat in een stomme baan (financieel wel noodzakelijk) en mijn vriend niet erkende wat een offers ik maakte (hij vindt het normaal dat partners zo voor elkaar zorgen) en hij daarnaast niet over de brug kwam met voortgang in onze relatie (verhuizen, trouwen, meer stabiele financiele situatie).

Toen is hij een baan gaan zoeken en die heeft hij gekregen en het mooie is dat hij zijn bedrijf ernaast kan blijven proberen. De baan is ver weg, maar ik kan niet wachten daarheen te gaan. Ik wil alleen wel een tijdje niets, gewoon om tot mezelf te komen. Ik zeg tegen hem een maand, maar denk eifenlijk eerder aan drie maanden. Daarna wil ik een baan zoeken.

Mijn vriend dringt er nu steeds op aan dat ik vanaf afstand voor mijn oude baas moet blijven werken. Staat wel goed op cv, ik vind het inhoudelijk leuk, maar ben eigenlijk wel klaar met het bedrijf en met verplichtingen voor een tijdje. Maar ik had dus het gevoel dat vriend dit alleen maar wil omdat hij bang is dat ik thuis ga niksen. Gisteren bevestigde hij dat. Ik vind dat stom en zo'n ruzie maakt dat ik hrm opeens echt niet aantrekkelijk vind, terwijl ik gisteren nog zo'n vrliefd gevoel had.

Ik snap echt niet waarom hij mij niet vertrouwt dat ik wel werk ga zoeken, waarom hij niet in me gelooft als ik zeg dat ik heus wel werk vind en wordt aangenomen, ik snap niet dat hij mij geen rust gunt, ik snap niet dat hij niets wil terugdoen voor voorgaande jaren...
quote:thasmo schreef op 06 april 2012 @ 10:24:

@lilyofthevalley ik vind het nog wel een verschil of je iemand helpt om een eigen bedrijf op te zetten: lees hij heeft 3 jaar echt niet op zn gat gezeten (verwacht ik dan).

Maar zij wil 3 maanden chillen.

Sorry dat zou er bij mij ook niet ingaan.

Omdat werken het hoogst heilige goed is in het leven?

Er komt nu genoeg geld binnen, dus ik zie het probleem niet.

En daarentegen krijgt hij er een uitgeruste vriendin voor terug.
"Ik zou mijn partner onaantrekkelijk vinden als hij drie maanden thuis niets zat te doen, (je noemt het uitrusten) terwijl ik aan een andere baan begonnen was."

Ik denk dat hij dat dus ook zo vindt. Maar dat vind ik geen geldig excuus. Veel van mijn familie en vrienden zeggen ook dat ik het nieg had moeten gebeuren om 3jr rekeningen voor een man te betalen. Sommige vrouwen vinden dat ook een afknapper.

"Misschien gaat het jouw vriend wel niet alleen om het geld, maar ook om jouw carrière. Je bent er wel erg van overtuigd dat de baan wel aan komt waaien in de volgende woonplaats. (Maar misschien is dat ook wel zo, als je een bijzonder CV hebt...)"

Hij vindt dat ook. Maar ik ben daar dus niet zo bang voor. Hij vindt solliciteren moeilijk, ik niet.

"En part-time werken, is dat geen optie voor jou?"

Ja, maar dan is het geen baan in mijn vakgebied. Dat vindt ik niet erg, maar mijn vriend wel. Die is bang dat dat nog erger is dan een gat op je cv.
quote:nellaaa schreef op 06 april 2012 @ 10:30:

Madille, is jouw burn-out vastgesteld door een arts?Wat een flauwe en bevooroordeelde posts plaats jij zeg.
quote:nellaaa schreef op 06 april 2012 @ 10:26:

Zolang zij geen bedrijf aan het opzetten is Lily, gaat het hier toch echt over iets anders. Bovendien proef ik uit de posts van Madille een heel groot voor wat hoort wat gehalte hoor.En wat is daar mis mee? Een relatie is geen éénrichtingsverkeer hoor.
quote:nellaaa schreef op vrijdag 06 april 2012 10:26 Zolang zij geen bedrijf aan het opzetten is Lily, gaat het hier toch echt over iets anders. Bovendien proef ik uit de posts van Madille een heel groot voor wat hoort wat gehalte hoor.

eens en dat heeft niets met geven en nemen te maken.

Lijkt mij de verkeerde instelling binnen een relatie.
Wat ik niet begrijp. Je hebt je baan al opgezegd, je vriend vond zelfs dat je eerder weg kon gaan maar nu kan je beter remote werken zodat je aan het werk blijft wegens gat in cv...

I
quote:Mopsie41 schreef op 06 april 2012 @ 10:41:

[...]

En daarentegen krijgt hij er een uitgeruste vriendin voor terug.Zeker niet, maar of dat het een uitgeruste vriendin is dat weet je helemaal niet na 3 maanden als je een burn out hebt of tegen aan zit.
quote:Mopsie41 schreef op 06 april 2012 @ 10:41:

[...]

En daarentegen krijgt hij er een uitgeruste vriendin voor terug.Je hebt hier te maken met een cultuur verschil. In Amerika is werken idd het hoogste goed omdat je anders simpelweg geen vreten hebt.
quote:thasmo schreef op 06 april 2012 @ 10:44:

[...]

Zeker niet, maar of dat het een uitgeruste vriendin is dat weet je helemaal niet na 3 maanden als je een burn out hebt of tegen aan zit.Nee, dus dan kan je maar beter doorwerken en echt die burnout krijgen.
@cappu;

Ik praat er met hem over, het trouwen, maar ik wil het er nu niet meer over hebben want dan is het volgens hem geen verassing. Zijn excuus was financien, dus we zullen zien.

Een baan vinden die hem aanstaat gaat hetzelfde zijn als ik nu deed, maar dan liever nog drukker (daar kennen ze geen parttime). Hij wil niet dat ik me ga richten op iets creatievers of iets compleet anders dan wat ik nu doe. Hij wil het liefst ook dat ik ernaast ga studeren.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 10:32:

Chillen met het idee van:

- uitrusten van die rotbaan

- bedenken wat ik nu echt wil

- emigratiedingen regelen

- energieker sollicitatieproces ingaan

Oh en hij zei ook nog: als je drie maanden wil niksen blijf je maar bij je ouders. Dat terwijl hij wel elke dag vraagt of ik al een ticket heb. En hij daardoor gisteren ook nog zei dat hij niet gelooft dat ik nog kom. En dat als ik niet kom hij niet elke avond wil praten, want dat is alleen maar pijnlijk. De reden dat ik er nog niet ben is omdat ik mijn laatste maand wilde afmaken op het werk (mijn vriend vond dat ik wel gewoon kon wegblijven). En ik ben nog in afrondende fase studie, maar mijn vriend zegt dat ik niet permissie aan docenten moet vragen maar gewoon naar hem moet komen. Als ik mijn studie daardoor niet haal, lijkt het hem niets te doen. Daar heb ik ook over geklaagd: dat hij alleen denkt aan wat fijn voor hem is (dat ik daar ben) en niet wat handig is voor mij (studie afronden). Ben al eerder afgestudeerd: deze studie is voor de lol.Ik vind dat je nogal veel moet van je vriend....als het maar in zijn belang is.
"Madille, is jouw burn-out vastgesteld door een arts?" bedrijfsarts en huisarts zeggen dag ik daar tegenaan zit.
quote:nellaaa schreef op 06 april 2012 @ 10:38:

Dagretour, het was een gewone vraag. Daarvoor hoef je echt niet meteen boven op de kast te gaan zitten.Je stelde geen vraag , je sprak je vermoeden uit dat het geen toelaatbaar risico was gezien mijn topic. Lees het maar even terug. En geef jezelf niet zoveel eer dat ik door een opmerking van jou boven op een kast ga zitten. Ik wijs je namelijk alleen even op je ongelijk.
Hij kan een mening hebben. Je bepaald nog altijd zelf wat je doet. Echter kan het zijn dat hij jouw mening niet wil financieren. Dat is ook zijn goed recht.
misschien heeft je vriend wel in de planning om straks weer met zijn eigen bedrijf verder te gaan, hij zegt zijn baan op, jij werkt toch.
wij slapen nooit.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 10:45:

@cappu;

Ik praat er met hem over, het trouwen, maar ik wil het er nu niet meer over hebben want dan is het volgens hem geen verassing. Zijn excuus was financien, dus we zullen zien.

Een baan vinden die hem aanstaat gaat hetzelfde zijn als ik nu deed, maar dan liever nog drukker (daar kennen ze geen parttime). Hij wil niet dat ik me ga richten op iets creatievers of iets compleet anders dan wat ik nu doe. Hij wil het liefst ook dat ik ernaast ga studeren.Ik zou nog maar even wachten met emigreren. Het klinkt niet alsof hij het beste met je voorheeft. Wat jammer.
quote:lilyofthevalley schreef op 06 april 2012 @ 10:45:

[...]

Nee, dus dan kan je maar beter doorwerken en echt die burnout krijgen.

Nee zeker niet, maar je hebt mijn laatste post op pag 4 niet gelezen.

Ik vind (tijdelijk) stoppen met werken echt wel redeneerbaar om de redenen die TO gaf met de opsomming op pag. 4.

En als haar vriend dat niet begrijpt dan lijkt het mij ook niet fijn om in zo'n situatie te zitten.

Maar gewoon je baan opzeggen omdat je dan 3 maanden vakantie kan nemen dat gaat er bij mij niet in, maar goed ieder zn relatie natuurlijk en als je beide t daar mee eens bent dan is dat prima.
In hoeverre ben je gekleurd in je ervaringen door die bijna burnout? Wordt de soep werkelijk zo heet gegeten?
"Nou.....dan maar hopen dat je nooit ziek en/of arbeidsongeschikt wordt dan.......Wat een yuppelul, die vriend van je."

Voor vandaag ben ik het met je eens.

Dat is ook al zo'n issue: ik heb niet het idee dat als ik verlamd zou raken dat hij dan voor mij zou zorgen. Ik wel voor hem. Maar het zou hem misschien te moeiljk worden? En ergens begrijp ik dat wel en zou ik daarmee kunnen leven. Raar he? Misschien ijdele hoop dat als het zou gebeuren de werkelijkheid anders zou zijn.
In veel gevallen zijn mensen niet zulke klootzakken, maar is er sprake van een gelijk willen krijgen, communicatie probleem etc.

Ik zou niet zomaar aannemen dat de partner van TO zo een rotzak is. Ik geloof wel dat elke basis ontbreekt om grote beslissingen te nemen zoals trouwen en emigreren.
Een relatie is zeker geen eenrichtingsverkeer Mopsie, maar ook geen voor-wat-hoort-wat-iets. Dat laatste idee krijg ik namelijk wel van Madille.

Lily, wat is er mis met die vraag? Tegenwoordig vliegen de zelfgediagnosticeerde burn-outs je om je oren helaas. Kan me best voorstellen dat als dit niet door een arts is vastgesteld, vriend van TO het niet heel erg serieus neemt. Bovendien is een paar maanden gewoon uitrusten niet de remedie voor een burn-out. Als je daarna namelijk weer op dezelfde voet doorgaat zit je binnen no-time weer thuis. Als de burn-out echt is heb je daar ook de bijbehorende psychologische hulp bij nodig om het echt te kunnen overwinnen.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 10:45:

@cappu;

Een baan vinden die hem aanstaat gaat hetzelfde zijn als ik nu deed, maar dan liever nog drukker (daar kennen ze geen parttime). Hij wil niet dat ik me ga richten op iets creatievers of iets compleet anders dan wat ik nu doe. Hij wil het liefst ook dat ik ernaast ga studeren.Wat een enge kerel.....Mag je zelf nog wel iets bepalen, of wordt alles je voorgekauwd? Waar begin je aan zeg.......
Madille, als hij werkelijk is zoals jij voorspiegelt, waarom zou jij dan emigreren? Willen trouwen? Financieel afhankelijk willen zijn? (al is het maar een beperkte periode)

Je hebt een grote eigen verantwoordelijkheid en ik krijg sterk het gevoel dat je die niet neemt, maar verschuilt achter vinger wijzen hoe gemeen hij wel niet is.
"Ik zou, nav jouw laatste post, serieus de relatie onder de loep nemen! Klinkt nu niet echt de man die jou gelukkig gaat maken."

Ik denk dat hij bang en onzeker is en daarom zulke rare sprongen maakt.
quote:Mopsie41 schreef op 06 april 2012 @ 10:50:

[...]

Wat een enge kerel.....Mag je zelf nog wel iets bepalen, of wordt alles je voorgekauwd? Waar begin je aan zeg.......En daar zit het hem... of het nu echt is of ingebeeld, ze laat het zelf toe. Vinger wijzen heeft geen enkele zin. Ze is verantwoordelijk voor haar zelf. En ondanks dit gaat ze toch emigreren, wil ze toch trouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven