Krent

06-04-2012 09:16 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben boos op mijn vriend.

Mijn vriend had de droom om een bedrijf te beginnen. Hij verdiende in het begin niet genoeg, dus ik heb alle rekeningen betaald.

Na drie jaar was ik het zat en zijn we uiteindelijk bij de psycholoog belandt, want ik zat erdoorheen omdat ik vast zat in een stomme baan (financieel wel noodzakelijk) en mijn vriend niet erkende wat een offers ik maakte (hij vindt het normaal dat partners zo voor elkaar zorgen) en hij daarnaast niet over de brug kwam met voortgang in onze relatie (verhuizen, trouwen, meer stabiele financiele situatie).

Toen is hij een baan gaan zoeken en die heeft hij gekregen en het mooie is dat hij zijn bedrijf ernaast kan blijven proberen. De baan is ver weg, maar ik kan niet wachten daarheen te gaan. Ik wil alleen wel een tijdje niets, gewoon om tot mezelf te komen. Ik zeg tegen hem een maand, maar denk eifenlijk eerder aan drie maanden. Daarna wil ik een baan zoeken.

Mijn vriend dringt er nu steeds op aan dat ik vanaf afstand voor mijn oude baas moet blijven werken. Staat wel goed op cv, ik vind het inhoudelijk leuk, maar ben eigenlijk wel klaar met het bedrijf en met verplichtingen voor een tijdje. Maar ik had dus het gevoel dat vriend dit alleen maar wil omdat hij bang is dat ik thuis ga niksen. Gisteren bevestigde hij dat. Ik vind dat stom en zo'n ruzie maakt dat ik hrm opeens echt niet aantrekkelijk vind, terwijl ik gisteren nog zo'n vrliefd gevoel had.

Ik snap echt niet waarom hij mij niet vertrouwt dat ik wel werk ga zoeken, waarom hij niet in me gelooft als ik zeg dat ik heus wel werk vind en wordt aangenomen, ik snap niet dat hij mij geen rust gunt, ik snap niet dat hij niets wil terugdoen voor voorgaande jaren...
[quote]madille schreef op 06 april 2012 @ 10:51:

"Ik zou, nav jouw laatste post, serieus de relatie onder de loep nemen! Klinkt nu niet echt de man die jou gelukkig gaat maken."

Ik denk dat hij bang en onzeker is en daarom zulke rare sprongen maakt.[/quote

Zodra er kritiek komt, spring je in de verdediging voor hem.

Is dat omdat je zelf ook bang en onzeker bent?
quote:thasmo schreef op 06 april 2012 @ 10:48:

[...]

Nee zeker niet, maar je hebt mijn laatste post op pag 4 niet gelezen.

Ik vind (tijdelijk) stoppen met werken echt wel redeneerbaar om de redenen die TO gaf met de opsomming op pag. 4.

En als haar vriend dat niet begrijpt dan lijkt het mij ook niet fijn om in zo'n situatie te zitten.

Maar gewoon je baan opzeggen omdat je dan 3 maanden vakantie kan nemen dat gaat er bij mij niet in, maar goed ieder zn relatie natuurlijk en als je beide t daar mee eens bent dan is dat prima. O. Had gescheeld als je dat op pag 1 al doorgehad had.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 10:51:

"Ik zou, nav jouw laatste post, serieus de relatie onder de loep nemen! Klinkt nu niet echt de man die jou gelukkig gaat maken."

Ik denk dat hij bang en onzeker is en daarom zulke rare sprongen maakt.

Dat gevoel krijg ik ook.

Het lijkt erop dat jij al iets volwassener bent, iets meer zicht hebt op welke dingen echt belangrijk zijn in het leven.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dagretour, je reactie was net alsof je door een hond gebeten was, zo fel. Maar als jij dat anders ziet, be my guest.

Madille, dan vind ik het toch wel kwalijk dat jouw vriend dat niet serieus neemt. Heb je ook handvaten van je huisarts/bedrijfsarts gekregen om met je bijn-burn-out om te gaan?
quote:nellaaa schreef op 06 april 2012 @ 10:50:

Lily, wat is er mis met die vraag? Tegenwoordig vliegen de zelfgediagnosticeerde burn-outs je om je oren helaas. Kan me best voorstellen dat als dit niet door een arts is vastgesteld, vriend van TO het niet heel erg serieus neemt. Dus.. je eigen partner zou je ook niet serieus nemen? Klinkt alsof jij net zo'n fijne relatie hebt.
Als je werkelijk een burnout hebt (of gaat krijgen), waarom heb je dan je baan opgezegd in plaats van je ziek te melden?

Een burnout is een legitieme reden voor ziekte namelijk en dan krijg je ook nog eens gewoon doorbetaald terwijl je beter wordt.
"nellaaa schreef op 06 april 2012 @ 10:26:

Zolang zij geen bedrijf aan het opzetten is Lily, gaat het hier toch echt over iets anders. Bovendien proef ik uit de posts van Madille een heel groot voor wat hoort wat gehalte hoor."

Ik heb al gezegd dat ik best een bedrijf wil opzetten hoor. Dan ga ik theaterkleding of kunst verkopen of poezenuitlaatdienst. Maar dat neemt mijn vriend niet serieus, want dat is niet ons vakgebied.
quote:EvyBlissy schreef op 06 april 2012 @ 10:54:

[...]

Dat gevoel krijg ik ook.

Het lijkt erop dat jij al iets volwassener bent, iets meer zicht hebt op welke dingen echt belangrijk zijn in het leven.

Lijkt me niet. Ze is zeer onvolwassen in haar beslissing toch te gaan emigreren onder deze omstandigheden en te willen trouwen. En wat belangrijk is in het leven is zeer cultuur bepaald. In Amerika ken je de luxe niet van eventjes niet werken. Het sociale vangnet als het dan niet lukt is een stuk minder wollig zacht.

Ik denk eerder dat zij een hoop wil, maar vriend haar probeert realiteits zin bij te brengen dat alles niet zo makkelijk is. En dat door haar bijna burnout haar gevoelens en meningen gigantisch gekleurd zijn waardoor ze vooral vinger wijst over wat ze allemaal 'niet mag'.
Lily, wat doet mijn relatie ertoe? Makkelijk hè, geen argumenten hebben en dan maar op de persoon gaan spelen.
Goed punt Helene.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 10:57:

"nellaaa schreef op 06 april 2012 @ 10:26:

Zolang zij geen bedrijf aan het opzetten is Lily, gaat het hier toch echt over iets anders. Bovendien proef ik uit de posts van Madille een heel groot voor wat hoort wat gehalte hoor."

Ik heb al gezegd dat ik best een bedrijf wil opzetten hoor. Dan ga ik theaterkleding of kunst verkopen of poezenuitlaatdienst. Maar dat neemt mijn vriend niet serieus, want dat is niet ons vakgebied.

Dus?

Als dat zo is, waarom volg je hem dan naar het buitenland? Waar is jouw eigen verantwoording voor je leven? Ik haal het al een paar keer aan, zou jde daar antwoord op willen geven?
"Wat ik niet begrijp. Je hebt je baan al opgezegd, je vriend vond zelfs dat je eerder weg kon gaan maar nu kan je beter remote werken zodat je aan het werk blijft wegens gat in cv"

Ja hij wil dus dat ik zo snel mogelijk bij hem kom wonen, maar niet dat ik niets te doen heb, of dat nu is voor financien, zijn afknapgevoel, of zorgen om mijn cv.
quote:lilyofthevalley schreef op 06 april 2012 @ 10:53:

[...]

O. Had gescheeld als je dat op pag 1 al doorgehad had.

Bedankt dat je mij daar op gewezen hebt...

Maar nogmaals.. nog steeds zijn goed recht of hij dat wil betalen.

Vind niet dat je iemand kan dwingen, ook al heb jij een soortgelijk iets of juist zelfs meer gedaan in de relatie

Of hij daarmee verder relatiemateriaal is als hij van mening is dat niet te willen...Tja aan haar de keus.
quote:valentinamaria schreef op 06 april 2012 @ 10:38:

Dus je hebt een vriend die er niet in geslaagd is na 3 jaar een eigen bedrijf op te zetten ondanks jouw financiële injecties.

Omdat jij het niet meer trok is hij een baan gaan zoeken, hij had dus rustig nog 3 jaar kunnen pionieren.

Nu wil hij je daar eigenlijk niet omdat ie bang is dat je een paar maanden op zijn zak gaat teren.

Kort door de bocht zou ik zeggen, stuur hem een rekening voor wat je van hem tegoed hebt en brei een eind aan deze eenrichtings relatie.Touchee, 1 met een kern van waarheid.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 10:59:

"Wat ik niet begrijp. Je hebt je baan al opgezegd, je vriend vond zelfs dat je eerder weg kon gaan maar nu kan je beter remote werken zodat je aan het werk blijft wegens gat in cv"

Ja hij wil dus dat ik zo snel mogelijk bij hem kom wonen, maar niet dat ik niets te doen heb, of dat nu is voor financien, zijn afknapgevoel, of zorgen om mijn cv.Hij wil je graag bij hem hebben, maar voorziet risico's die hij ingedekt wil zien. In mijn ogen is dat redelijk stabiel. Ben je echt heel erg helder hoe je over je vriend denkt?
Linksom (hij is een klootzak) of rechtsom (het valt wel mee, maar zie alles niet goed wegens een burnout) je bent 100% verantwoordelijk voor je eigen leven.

Waarom neem je die niet en schuif je alles af op je vriend?
"Ik zou nog maar even wachten met emigreren. Het klinkt niet alsof hij het beste met je voorheeft. Wat jammer."

Hij snapt niet wat een burnout is. Hij denkt te weten dat dit vak bij mij past, terwijl ik vind dat dat niet zo is. Hij is gewoon bang dat ik verkeerde keuzes maak. Ik zie dit echter als leerweg, veel belangrijker dan het eindpunt.
quote:nellaaa schreef op 06 april 2012 @ 10:57:

Lily, wat doet mijn relatie ertoe? Makkelijk hè, geen argumenten hebben en dan maar op de persoon gaan spelen.:-) Ik zou jou niet anders doen. En m'n argumenten kan je gewoon teruglezen hoor.
Madille, het is al vaker gevraagd, wat is nog leuk aan jullie relatie? Waarom wil je bij hem blijven?

Lily, denk vooral wat je wil denken. Voor mij ga je nu onder de negeerknop in ieder geval.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 11:02:

"Ik zou nog maar even wachten met emigreren. Het klinkt niet alsof hij het beste met je voorheeft. Wat jammer."

Hij snapt niet wat een burnout is. Hij denkt te weten dat dit vak bij mij past, terwijl ik vind dat dat niet zo is. Hij is gewoon bang dat ik verkeerde keuzes maak. Ik zie dit echter als leerweg, veel belangrijker dan het eindpunt.Het leven met mensen die menen te weten wat bij je past is niet makkelijk. Heel goed dat je niet alles overboord gooit om hem lukraak te volgen.
Verantwoordelijkheid nemen? Nouja ik wil hier sowieso weg. Ik kan ook zelf mijn rusttijd overbruggen. Maar had ik dat geweten, dan had ik mijn geld gespaard in plaats van in mijn partner gepompt.
quote:lilyofthevalley schreef op 06 april 2012 @ 11:05:

[...]

Het leven met mensen die menen te weten wat bij je past is niet makkelijk. Heel goed dat je niet alles overboord gooit om hem lukraak te volgen.Dat doet ze dus wel. Ze gaat emigreren en de reden dat ze nog niet trouwen is niet zij. Ze verschuilt zich en neemt geen echte verantwoording voor zichzelf. En daar zit bij hem denk ik de crux en gevoel van onveiligheid.
Wat ik begrijp is dat ze nog geen ticket heeft en dat hij zich afvraagt waarom niet. En dat ze maar bij d'r ouders moet blijven als ze haar baan niet aanhoudt.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 11:05:

Verantwoordelijkheid nemen? Nouja ik wil hier sowieso weg. Ik kan ook zelf mijn rusttijd overbruggen. Maar had ik dat geweten, dan had ik mijn geld gespaard in plaats van in mijn partner gepompt.

En met deze instelling ga je met hem mee naar het buitenland?

Ik denk dat deze man jou langer kent dan vandaag en het hem benauwd dat je helemaal afhankelijk van het wordt. Want de verantwoordelijkheid over jouw geluk/ongeluk heb je al op zijn schouders gegooid.
Nogmaals: waarom heb je je niet ziekgemeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven