Krent

06-04-2012 09:16 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben boos op mijn vriend.

Mijn vriend had de droom om een bedrijf te beginnen. Hij verdiende in het begin niet genoeg, dus ik heb alle rekeningen betaald.

Na drie jaar was ik het zat en zijn we uiteindelijk bij de psycholoog belandt, want ik zat erdoorheen omdat ik vast zat in een stomme baan (financieel wel noodzakelijk) en mijn vriend niet erkende wat een offers ik maakte (hij vindt het normaal dat partners zo voor elkaar zorgen) en hij daarnaast niet over de brug kwam met voortgang in onze relatie (verhuizen, trouwen, meer stabiele financiele situatie).

Toen is hij een baan gaan zoeken en die heeft hij gekregen en het mooie is dat hij zijn bedrijf ernaast kan blijven proberen. De baan is ver weg, maar ik kan niet wachten daarheen te gaan. Ik wil alleen wel een tijdje niets, gewoon om tot mezelf te komen. Ik zeg tegen hem een maand, maar denk eifenlijk eerder aan drie maanden. Daarna wil ik een baan zoeken.

Mijn vriend dringt er nu steeds op aan dat ik vanaf afstand voor mijn oude baas moet blijven werken. Staat wel goed op cv, ik vind het inhoudelijk leuk, maar ben eigenlijk wel klaar met het bedrijf en met verplichtingen voor een tijdje. Maar ik had dus het gevoel dat vriend dit alleen maar wil omdat hij bang is dat ik thuis ga niksen. Gisteren bevestigde hij dat. Ik vind dat stom en zo'n ruzie maakt dat ik hrm opeens echt niet aantrekkelijk vind, terwijl ik gisteren nog zo'n vrliefd gevoel had.

Ik snap echt niet waarom hij mij niet vertrouwt dat ik wel werk ga zoeken, waarom hij niet in me gelooft als ik zeg dat ik heus wel werk vind en wordt aangenomen, ik snap niet dat hij mij geen rust gunt, ik snap niet dat hij niets wil terugdoen voor voorgaande jaren...
@ladyziva, motto is geboren op zaterdag twee weken geleden vanuit een trolltopic waarbij wij vivavrouwen allemaal kutwijven zouden zijn met viskutten
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 10:23:

"Heb je het hier al eens met hem over gehad. Dus niet over je baan opzeggen en geld, maar over dat jij graag wil dat er voor jou gezorgd word? Dat het je daar om te doen is? Ik denk dat dit een stuk constructiever uitpakt als wat je nu doet. "

Ik denk dan dat hij zou zeggen: ja daaaggg! Ik denk dat hij denkt dat dit is waarom ik het wil en daarom is hij er zo optegen. Hij denkt dat de rest (burnout etc) maar een smoes is. Tenminste dat proef ik tussen zijn woorden door. Dat zeg ik dus: misschien wil hij niet de indruk wekken voor mij te willen zorhen omdat hij niet bij

Mij wil zijn :( Een andere reden kan ik niet bedenken. Het is niet zo dat hij al get geld zelf wil opmaken ofzo. Hij wil gewoon niet dat ik ga niksen.Nog niet verder gelezen maar als hij zegt ja daaaaagggg... is hij dan wel de man waar jij oud mee wil worden? Is hij dan daadwerkelijk de man van je dromen, witte jurk roze duiven materiaal?
quote:gemini2011 schreef op 06 april 2012 @ 12:11:

@ladyziva, motto is geboren op zaterdag twee weken geleden vanuit een trolltopic waarbij wij vivavrouwen allemaal kutwijven zouden zijn met viskutten

Zelfs trollen zorgen voor inspiratie. Well done!

Ik sluit overigens aan bij de opmerking dat to wellicht bedoeld teleurgesteld te zijn. (Goh, daar zou mijn motto dan weer bij aansluiten ).

Nu ga ik weer verder met mijn sollicitatiebrieven. Had al een groot gedeelte af, nu nog de puntjes op de i.

TO heel veel sterkte en wijsheid! Oh en een dikke
quote:zazu_ schreef op 06 april 2012 @ 12:10:

[...]

Wellicht, als ze dat ook bedoelde. Maar als deze zin was zoals ze het echt voelde, is er (imo uiteraard) echt iets goed mis. Maar goed, volgens mij kan bijna sowieso het enige advies zijn dat ze eens goed moet uitzoeken wat ze echt wil en daar eventueel wel/niet voor over heeft en als ze dat op een rijtje heeft, een goed gesprek aangaat met vriend om te bespreken hoe zij de toekomst zien en welke rollen daar voor wie zijn weggelegd.Volgens mij is dat ook het juiste advies.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ga me maar eens van de bank afslepen en naar de markt.

TO veel sterkte en ik lees hier later nog wel een keer bij.
Thanks! Ik ben ook weg.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 12:05:

@gemini; nee maar ik kreeg graag zijn support, zoals ik hem dat ook gaf.Heb je dat wel eens zo letterlijk tegen hem gezegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven