Kriebels weg, wel goed gevoel in prille relatie

28-01-2010 09:42 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 2,5 maand een vriend, waarmee het heel goed klikt. Komen goed overeen, geen discussies, geen ruzies. Iets waar ik al lang naar zoek. Ik ben zelf iemand die 'kriebels' in de fysieke zin niet belangrijk vindt en ook geen heb. Maar ik voel me wel thuis en op mijn gemak bij hem.

Nu voelt hij zich ook goed bij mij, maar hij had kriebels in het begin die nu sinds kleine drie weken weg zijn. In zn vorige relaties had hij die wel, en vraagt zich af waarom nu niet meer. Hij is wel 5 jaar vrijgezel geweest voor mij en loopt ook oververmoeid rond door het werk en ziek te zijn. Hoef ik mij zorgen te maken dat hij dit oprecht vertelt en dat die kriebels weg zijn of is het beter om afstand te nemen van deze relatie? Heeft iemand tips?
Vind het geen goed teken dat hij zoiets nu al verteld. Kriebels en verliefdheid gaan na een periode over in houden van. Als hij nu al aangeeft dat alleen de kriebels weg zijn maar dat het niet heeft plaatsgemaakt voor houden van, vind ik wel raar. Wil hij je voorbereiden op het uitmaken van de relatie? Wat zegt jouw gevoel hierover?
Op zich is dat niet vreemd hoor, verliefdheid/ kriebels is niet meer dan een chemische reactie in het hoofd ... dat op een gegeven moment, doordat je aan elkaar went verdwijnt.

Bij de één duren die kriebels 3 weken, bij de ander 6 maanden. Maar uiteindelijk houdt je al dat gekriebel echt niet vol. In de plaats moet wel komen iets wat lijkt op 'houden van': elkaar aantrekkelijk vinden en een bepaalde chemie die jullie met elkaar verbindt.
Een goed gesprek voeren. Hij heeft het in zn vorige relatie wel langer gehad....

Hoe belangrijk vindt HIJ de kriebels? Kan het een obstakel worden, dat geen kriebels hebben...? Als hij er moeilijk over doet, zou ik toch overwegen het uit te maken.....
Als ik het in tijd en ruimte plaats, zn vorige relatie was geen jaar en zag hij die vriendin veel minder dan ik. Toen was hij ook pas afgestudeerd, rustige job en woonde thuis, nu heeft hij een te drukke job, woont alleen en ziet mij bijna elke dag. Hij zei dat hij zich afvroeg waarom hij geen kriebels meer heeft, maar alleen zou breken als hij zich niet meer goed zou voelen bij mij, wat hij wel doet. Loopt ook wel oververmoeid rond sinds 3 weken...
Kijk in een prille relatie is het misschien ook niet zo verstandig om elkaar direct elke dag te zien. De eerste drie maanden volstaat wel met 2 a 3 x per week. De kriebels krijg je vooral ook als je elkaar de kans geeft om elkaar een beetje te missen.

Houdt het spannend met leuke afspraakjes, activiteiten. Onderneem met elkaar. Ga in een prille relatie niet al vadertje en moedertje spelen, thuis op de bank. Dat is 'killing' voor een nieuwe relatie ... daar is later nog tijd genoeg voor.

En ja, stress/ werkdruk is inderdaad een factor dat de kriebels een beetje verdwijnen.

Tip aan jou: neem gewoon een beetje afstand, Zie elkaar dan maar wat minder en als je elkaar ziet, doe leuke, gezellige dingen met elkaar: uitstapjes!!
Wat een herkenbaar topic dit. Dit lijkt over mij en mijn ex te gaan.

Mijn gevoel bij mijn ex was zo anders dan bij alle vorige vriendjes. De spanning en de kriebels waren eigenlijk al na twee maanden een stuk minder. Maar dat wat ik daarna voor hem voelde was zoveel meer. Ondanks dat de kriebels er niet meer waren had ik het gevoel dat ik met hem wel eens oud zou kunnen gaan worden. Dat gevoel nooit eerder gehad (en ben al 32!), maar voelde zoveel beter dan die verliefde kriebels.

Helaas had mijn ex dit gevoel ook. Het voelde goed, maar toch miste er iets. Voor hem was dit echter wel een punt waarover hij begon te twijfelen en wat voor hem toch echt een teken was dat het niet goed zit. Dus uiteindelijk zijn we sinds een paar maanden uit elkaar op zijn initiatief.

Ik overigens nog steeds met het gevoel dat hij de ware voor mij is, hij met het gevoel dat hij echt heel veel voor me geeft en me niet zou willen missen. Alleen (vooralsnog) niet als zijn partner.

Ik wil hier maar mee zeggen dat iedereen deze gevoelens op een andere manier beleeft.
Bedankt voor alle reacties! Nu hopen dat hij niet blijft doordenken en gewoon zn goed gevoel volgt. Want voor de rest is er totaal niks aan de hand (in tegenstelling tot vorige relaties) en loopt alles zoals het hoort. Zou het echt superbeu vinden mocht hij ook daarop afhaken.
Als je nog maar net iets hebt, en er een gesprek is geweest over het ontbreken van kriebels, maar mèt de verzekering dat hij alleen zou breken als het niet goed meer voelt, dan lijkt me dat eigenlijk helemaal geen goed teken.

Ik heb hetzelfde meegemaakt, met iemand die ook geen kriebels had (maar wel wilde). Dat is uiteindelijk niks geworden, ook al was er verder niks aan de hand wat betreft omgaan met elkaar.

De vraag is dus: wil hij die kriebels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven