Kwetsende afwijzing man

17-02-2018 11:33 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even anoniem account aangemaakt wegens herkenbaarheid...

Deze week gingen man en ik Valentijn vieren. Vriendin had gekookt (heeft traiteurzaak), lekker wijntje, ik had mij mooi aangekleed (man zei hier niets over).
We zijn hierna samen naar bed gegaan. Toen hij mijn lingerie zag, zei hij dat hij het wel grappig vond dat naarmate we langer zijn "er steeds meer van mij is om naar te kijken (terwijl hij uitbeeldde hoe dik ik ben), maar er steeds minder is om aan te zien."
Hij zei dat hij probeerde een grap te maken.
Ik ben ontzettend gekwetst door deze opmerking. Ik weet ook niet of ik hem kan vergeven. Wat moet ik hiermee?
Ik weet niet hoe ik verder kan terwijl hij mij zo heeft gekwetst.

Wat achtergrond: midden 30, 13 jaar samen, 3 kleine kinderen (< 6 j).
Mijn man heeft een chronische ziekte. Hij kreeg de diagnose toen we net een jaar samen waren. De ziekte gaat met ups en downs. In slechte periodes heeft hij last van pijn en vermoeidheid. Momenteel is alles onder controle met medicatie.
Door zijn ziekte komen veel taken van het gezin op mij terecht (financiën, huishouden, regelingen). Soms valt mij dit zwaar; ik vind dat hij zich soms onttrekt aan zijn verantwoordelijkheden. Hij wil in zijn goede periodes zijn energie niet verspillen aan schoonmaken/klusjes.
Zijn slechte periodes zijn ook slecht voor onze relatie. Er is dan weinig ruimte voor intimiteit (op welke manier ook). Ik voel mij dan vaak alleen.
Waar we al vaker over hebben geruzied is dat hij wel altijd energie genoeg heeft om te masturberen, maar weinig aandacht heeft voor mij.
Zijn afwijzing deze week valt hierdoor nog zwaarder.
strikjemetstippels schreef:
17-02-2018 11:50
Werkt hij wel? En wat voor ziekte? Is het progressief?

Dat alleen al met drie kinderen is nog al eh onhandig. Kun je geen werkster regelen of zo? Hoe zagen jullie het voor zich dan voor dat jullie aan 3 kinderen begonnen?
Hij heeft een auto-immuun ziekte. Nu is het onder controle met medicatie, hoewel hij nooit kan genezen.
Hij werkt.
Ik kan de zorg voor de kinderen en het huishouden wel aan, hij zal mij gewoon nooit eens iets uit mijn handen nemen of onverwachte klusjes uitvoeren.
redbulletje schreef:
17-02-2018 12:07
Waarom meervoud?
Weet je, ze zijn er. Terugdouwen gaat niet en erover blijven jermineren helpt TO niet.
Daar ben je wel een ster in zeg, tjongejonge.
redbulletje schreef:
17-02-2018 12:07
Waarom meervoud?
Waarom niet. Dat heeft er geen ruk mee te maken Bull.
Die vent moet gewoon zijn laffe uitspraken voor zich houden op op zijn blote knietjes dank zeggen dat hij verzorgd wordt door TO.
Kinderen of één of geen, TO kan hem altijd de deur uit trappen. Ze doet het nu toch ook alleen?
Bitje93 schreef:
17-02-2018 11:48
De deur uit schoppen en de cilinders vervangen.
Met zo iemand wil je toch niet meer onder één dak wonen ?

Maandag meteen de scheiding aanvragen.
Dit ja.

Deze man kraakt je tot op het bot af terwijl je in je lingerie staat, vlak voordat je met hem naar bed wil gaan. Duidelijke boodschap lijkt me: hij wil geen seks met je. Dus breekt hij je zelfvertrouwen maar af. Omdat je 5 kilo zwaarder bent dan vroeger?

Totaal ongezond om met zo iemand samen te willen blijven.
Leergierig schreef:
17-02-2018 11:46
Dan nog is dit een totaal ongepaste opmerking. Haar figuur zal ongetwijfeld veranderd zijn na 3 kinderen, maar dan zeg je zoiets ook niet. Zij had waarschijnlijk die hele date geregeld, lingerie aangedaan. Moeite gedaan om er een leuke avond van te maken, aandacht voor de relatie en dan zoiets.
Vraag me echt af wat haar man nou verwacht had na die opmerking.
@TO, heeft hij wel meer dat soort ‘grappige’ opmerkingen?
Ik ben van mening dat je er altijd voor kan zorgen dat je er mooi uit blijft zien voor elkaar. Kilo's binnen perken houden, sporten, gezond leven en vrouwelijke kleding. Ja het oog wil wat en ook na kinderen.

Dat neemt niet weg dat jouw man zijn ziekte mag gebruiken als smoes om zelf een luie tamme uit te hangen. Van mij had hij zijn ziekte zelf mogen oplossen. Je bent geen sociaal werkster
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Dolfien schreef:
17-02-2018 12:09
Hij heeft een auto-immuun ziekte. Nu is het onder controle met medicatie, hoewel hij nooit kan genezen.
En die ziekte is niet erfelijk?
Dolfien schreef:
17-02-2018 12:09
Hij werkt.
Ik kan de zorg voor de kinderen en het huishouden wel aan, hij zal mij gewoon nooit eens iets uit mijn handen nemen of onverwachte klusjes uitvoeren.
WAAROM doe je jezelf dit aan?! Je verdient beter. Op zijn minst een man die jou bemint en respecteert. En iemand die jou steunt waar hij kan, zij het met taken uit handen nemen of puur emotioneel. Je ‘man’ doet geen van beide volgens mij.
Ik lees het al, het is blijkbaar normaal zonder gesprek aan te gaan om zo de deur uit te trappen.
Nu weet ik waarom huwelijken niet lang goed blijven met dit soort adviezen.
TO tijd voor een relatietherapeut.
En de viva forummers zijn ook geen relatietherapeuten.
Tijd om jullie relatie goed te bespreken met professioneel deskundigen er bij.
Hij heeft je dus laten weten dat hij je niet aantrekkelijk vindt.
Daar kun jij niets aan doen, dat is zijn probleem. Maar jullie moeten dat wel samen bespreken.
Je moet hem aanspreken op zijn onacceptabele gedrag. En je moet jouw taken bespreken en zijn ‘functie’ in het geheel. Je wordt geleefd door een patiënt die ook nog eens respectloos is naar jou toe. Dat hoef je niet te accepteren. Dat moet je ook niet willen accepteren.
lautje87 schreef:
17-02-2018 12:13
Ik ben van mening dat je er altijd voor kan zorgen dat je er mooi uit blijft zien voor elkaar. Kilo's binnen perken houden, sporten, gezond leven en vrouwelijke kleding. Ja het oog wil wat en ook na kinderen.

Dat neemt niet weg dat jouw man zijn ziekte mag gebruiken als smoes om zelf een luie tamme uit te hangen. Van mij had hij zijn ziekte zelf mogen oplossen. Je bent geen sociaal werkster
Kom op dit gaat niet over die 5 kg.
KyloRen schreef:
17-02-2018 12:15
Ik vind 5kg na 3 kinderen gebaard te hebben, echt wel meevallen. D'r man is gewoon een zak hooi.
Ik had over de vijf kilo heengelezen. Dat valt reuze mee inderdaad en als je er goed uitziet dan is er helemaal geen reden meer om werkster uit te hangen. Zeker zonder seks. Het leven is daar te kort voor.
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Het was zijn manier om je te zeggen dat hij je niet meer aantrekkelijk vindt. Aan jou om te kiezen of je met een man wil samen zijn die jou afkraakt, niet kan communiceren en je niet meer mooi vindt.
Ik zou hem laten weten zijn gedrag heel onaantrekkelijk te vinden. Gelukkig heb jij wat meer klasse dan hem te minachten en te vernederen om zijn uiterlijk.

5 kg waar hebben we het over?
Hij is Gods gift to woman?
lautje87 schreef:
17-02-2018 12:13

Ok. En jij vindt Valentijnsavond, als je vrouw moeite voor je heeft gedaan, in haar lingerie voor je staat en met je naar bed wil, het juiste moment om haar daarop aan te spreken? Hou toch op.

Dit is zoveel meer dan gewoon een ‘botte hork actie’. Niet te geloven dat er mensen zijn die begrip hebben voor zo’n opmerking/grap. Als je al vindt dat je partner moet afvallen, breng je dat opbouwend en stel je voor samen voor een gezondere levensstijl te gaan.

Maar goed, ik heb er genoeg over gezegd. Die 5 kilootjes extra die TO met zich meedraagt zijn NIET het probleem dat opgelost moet worden.
KyloRen schreef:
Ik vind 5kg na 3 kinderen gebaard te hebben, echt wel meevallen. D'r man is gewoon een zak hooi.

Wat zijn dat toch voor excuses. Ik heb geen kinderen en zie er ook anders uit dan 10 jaar geleden. Dat is gewoon de natuur hoor, veroudering. Alles verandert, ook je metabolisme. Zodra mijn partner daar gemeen over gaat doen, is het mijn partner niet meer.

In dit geval denk ik dat je beter af bent zonder die man TO. Je doet nu ook alles alleen en hij maakt je ongelukkig. En je hoeft niet ongelukkig te zijn. Hoe issie met de kinderen?
8102 schreef:
Ik lees het al, het is blijkbaar normaal zonder gesprek aan te gaan om zo de deur uit te trappen.
Nu weet ik waarom huwelijken niet lang goed blijven met dit soort adviezen.
TO tijd voor een relatietherapeut.
En de viva forummers zijn ook geen relatietherapeuten.
Tijd om jullie relatie goed te bespreken met professioneel deskundigen er bij.
Relatie therapie kun je natuurlijk altijd een kans geven, als man daarvoor open staat tenminste, om alles geprobeerd te hebben. Voor de kinderen. Niet alle problemen kunnen echter worden opgelost dmv therapie. Dit lijkt mij zo’n probleem. Man behandelt TO namelijk als oud vuil en vindt haar niet aantrekkelijk genoeg meer om mee naar bed te gaan.
strikjemetstippels schreef:
17-02-2018 12:01
Ze heeft wel gelijk natuurlijk. Nu zijn de kinderen er uiteraard al dus dat is niet terug te draaien, maar ik vraag me wel af of ze hebben gesproken over verdeling van taken in combinatie met ziekte van man. Als het een progressieve ziekte is of iets dat altijd aanwezig zal zijn dan zal het ook niet veel beter worden als man zich beroept op overmacht. En dan staat TO er continu alleen voor met een vent die niet met haar naar bed wil.
We hebben - mede door zijn ziekte - heel uitvoerig gesproken over het hebben van kinderen (zowel onder ons tweetjes als met verschillende artsen).
Op het moment dat we voor kinderen zijn gegaan, was hij in volledige "klinische en biochemische remissie". Hij had nergens last van en nam zelfs geen medicatie. Natuurlijk wisten we dat het kon terugkomen.
Hij is terug heel ziek geworden na mijn tweede bevalling (misschien getriggerd door vermoeidheid).
Dolfien schreef:
17-02-2018 11:55
Ik zou daar niets over zeggen, omdat ik dit zelf kwetsend zou vinden. Bovendien zou ik graag vaker met hem intiem willen zijn, dus ga ik zijn uiterlijk niet afkraken.
Ja, dat snap ik wel. Maar blijkbaar is hij minder attent.
sinnombre schreef:
17-02-2018 12:16
Hij heeft je dus laten weten dat hij je niet aantrekkelijk vindt.
Daar kun jij niets aan doen, dat is zijn probleem. Maar jullie moeten dat wel samen bespreken.
Je moet hem aanspreken op zijn onacceptabele gedrag. En je moet jouw taken bespreken en zijn ‘functie’ in het geheel. Je wordt geleefd door een patiënt die ook nog eens respectloos is naar jou toe. Dat hoef je niet te accepteren. Dat moet je ook niet willen accepteren.
Dit.
Het is gewoon onaardig gedrag. Een normaal mens veroorlooft zich dat niet eens naar de kantinejuffrouw, laat staan naar de moeder van je kinderen.
Die lief probeert een leuke avond te organiseren.
Ik zou idd dit niet laten gaan en er nog een gesprek over voeren.
8102 schreef:
17-02-2018 12:01
To kan hij anders reageren door medicijn gebruik?
Normaal niet.
Wat bot wat hem. Als hij je vaker afwijst, denk ik dat jullie probleem groter is dan deze botte opmerking.

Ik denk dat je hier een goed gesprek over aan zou moeten gaan. Hij is niet alleen maar zijn ziekte. Daarnaast, zijn ziekte is chronisch en niet tijdelijk. Dan moet hij een manier gaan vinden om samen met jou nog een leuke partner en vader te zijn. Nu gaat het vooral om hem.

Degene die hier noemt dat het oog ook wat wil. Als de man van TO wat meer doet in de huishouding, heeft TO tijd om te sporten.
To, je man lijkt slechts aandacht te hebben voor zichzelf en jou uit het oog verloren te zijn. Hebben jullie ooit gesproken over wat zijn ziekte betekent voor jou? Dat jij meer opvangt wanneer hij dat niet kan is logisch, maar daar mag wel wat waardering voor zijn. En zoals iemand al opmerkte, die waardering kan hij laten blijken door binnen zijn mogelijkheden jou te ontlasten wanneer het wel goed gaat.

Het lijkt erop alsof jullie zijn ziekte en de gevolgen zoveel mogelijk negeren? Je kunt beter het gesprek toch eens rustig aangaan en duidelijk maken wat de impact op jou is zonder dat te verbinden met iets dat hij doet. Zolang hij geen begrip voor jou heeft kun je lullen als brugman, maar zal er niets veranderen.
O.
Ik had denk ik iets heel pijnlijks terug gezegd. Dit soort mannen hebben vaak geen enkel zelfinzicht namelijk.
Het kan helpen als je hem doet inzien dat hij zelf ook niet perfect is.
KyloRen schreef:
17-02-2018 12:30
Ik ben het compleet met je eens, hoor!

Ja, was ook niet specifiek aan jou gericht :)
Vanda schreef:
17-02-2018 12:30
Wat bot wat hem. Als hij je vaker afwijst, denk ik dat jullie probleem groter is dan deze botte opmerking.

Ik denk dat je hier een goed gesprek over aan zou moeten gaan. Hij is niet alleen maar zijn ziekte. Daarnaast, zijn ziekte is chronisch en niet tijdelijk. Dan moet hij een manier gaan vinden om samen met jou nog een leuke partner en vader te zijn. Nu gaat het vooral om hem.

Degene die hier noemt dat het oog ook wat wil. Als de man van TO wat meer doet in de huishouding, heeft TO tijd om te sporten.
Ik gok trouwens dat to's man geen ziekte heeft waardoor hij er fris en fruitig als dezelfde jonge god van toen eruitziet.
En ook to niet heeft veroverd met dit charmante gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven