Kwetsende afwijzing man

17-02-2018 11:33 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even anoniem account aangemaakt wegens herkenbaarheid...

Deze week gingen man en ik Valentijn vieren. Vriendin had gekookt (heeft traiteurzaak), lekker wijntje, ik had mij mooi aangekleed (man zei hier niets over).
We zijn hierna samen naar bed gegaan. Toen hij mijn lingerie zag, zei hij dat hij het wel grappig vond dat naarmate we langer zijn "er steeds meer van mij is om naar te kijken (terwijl hij uitbeeldde hoe dik ik ben), maar er steeds minder is om aan te zien."
Hij zei dat hij probeerde een grap te maken.
Ik ben ontzettend gekwetst door deze opmerking. Ik weet ook niet of ik hem kan vergeven. Wat moet ik hiermee?
Ik weet niet hoe ik verder kan terwijl hij mij zo heeft gekwetst.

Wat achtergrond: midden 30, 13 jaar samen, 3 kleine kinderen (< 6 j).
Mijn man heeft een chronische ziekte. Hij kreeg de diagnose toen we net een jaar samen waren. De ziekte gaat met ups en downs. In slechte periodes heeft hij last van pijn en vermoeidheid. Momenteel is alles onder controle met medicatie.
Door zijn ziekte komen veel taken van het gezin op mij terecht (financiën, huishouden, regelingen). Soms valt mij dit zwaar; ik vind dat hij zich soms onttrekt aan zijn verantwoordelijkheden. Hij wil in zijn goede periodes zijn energie niet verspillen aan schoonmaken/klusjes.
Zijn slechte periodes zijn ook slecht voor onze relatie. Er is dan weinig ruimte voor intimiteit (op welke manier ook). Ik voel mij dan vaak alleen.
Waar we al vaker over hebben geruzied is dat hij wel altijd energie genoeg heeft om te masturberen, maar weinig aandacht heeft voor mij.
Zijn afwijzing deze week valt hierdoor nog zwaarder.
Ik vind 5 kg in 13 jaar, met of zonder zwangerschappen, een reden voor een medaille. Echt knap.

En RB, je kunt het je misschien op geen enkele manier voorstellen, maar er zijn mensen die genieten van het ouderschap. Echt. Die vinden kinderen leuk, die vinden vader of moeder zijn leuk en die genieten van hun gezin. Ik zal het je nog sterker vertellen. Je kunt van je tweede en derde kind nét zoveel houden als van je eerste kind.
Alle reacties Link kopieren
Waar we al vaker over hebben geruzied is dat hij wel altijd energie genoeg heeft om te masturberen, maar weinig aandacht heeft voor mij.

Ik gok dat dat 'grapje' zijn tactiek was om geen seks te hoeven hebben.

Gezien mede de rest wat speelt lijkt me therapie geen overbodige luxe.
Alle reacties Link kopieren
Echt een smerige opmerking van je man. Jij doet je best om er iets leuks van te maken en hij kraakt je af. Ik zou dit echt niet pikken en toch even om de tafel gaan, want je hoeft je zo niet te laten behandelen. Wat anderen ook al zeggen; alsof hij zo’n goddelijke vent is, nu al helemaal door z’n ziekte. Je man moet duidelijk weten dat het niet door de beugel kan wat hij heeft gezegd.
TO hoe leuk vind jij je man nog?

Het topic gaat toch over de opmerking, de hele achtergrond dat hij chronisch ziek is, heeft toch niets met zijn opmerking te maken? Met die toevoeging en wat je nog meer over hem schrijft vind ik jou ook niet heel liefdevol over hem.

Ik zou inderdaad in gesprek gaan, met als beginpunt de horkenopmerking, maar ik denk dat er onder de horkenopmerking meer aan de hand is.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 12:39
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO, kijk eens kritisch naar je huwelijk. Is er genoeg voor jou om nog zo door te gaan? Of moet er wat veranderen?
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
17-02-2018 12:35
Waar we al vaker over hebben geruzied is dat hij wel altijd energie genoeg heeft om te masturberen, maar weinig aandacht heeft voor mij.

Ik gok dat dat 'grapje' zijn tactiek was om geen seks te hoeven hebben.

Gezien mede de rest wat speelt lijkt me therapie geen overbodige luxe.

Eens met bovenstaande. Ik heb ook zo’n ex, die vond me dan weliswaar mooi en prachtig enzo maar ging altijd ruzie zoeken (o.a. door enorm lullig te gaan doen om iets) als het op seks aan kon komen. En hop, weer niet hoeven presteren.

Ik zou heel serieus in therapie gaan, want het klinkt alsof het tamelijk scheef zit en er een wereld te winnen valt. Het lijkt me voor jou heel fijn om ook gehoord en gezien te worden en voor je man zal het allemaal ook wel knagen of op zn minst geen ideale situatie zijn.
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Voor volgende Valentijn: scheiden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
een liefdeloze opmerking die verraadt dat het 'op' is

tijd om je prachtige lichaam en je tijd aan iemand te geven die het waardeert
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Vind jij je huwelijk nog wel leuk? Ik heb het gevoel dat jij diegene bent die door de omstandigheden het ondergeschoven kindje is in de relatie, maar dat je er weinig voor terugkrijgt qua liefde of waardering.
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
17-02-2018 12:35
Waar we al vaker over hebben geruzied is dat hij wel altijd energie genoeg heeft om te masturberen, maar weinig aandacht heeft voor mij.

Ik gok dat dat 'grapje' zijn tactiek was om geen seks te hoeven hebben.

Gezien mede de rest wat speelt lijkt me therapie geen overbodige luxe.
.
Ik zat me ook al af te vragen of hij door de medicatie mogelijk problemen heeft met z'n erectie? Dat hij zo de 'schuld' daarvan op jou wil schuiven?

Want ik vind het verder heel raar en vooral heel bot gedrag, dat ik zéker niet zou waarderen. Al helemaal niet op zo'n moment. En een goed gesprek, eventueel met een therapeut (zodat je niet gelijk met 'jamaarjij' zinnen komt) lijkt me wel op z'n plaats.

Hij gedraagt zich als een klein kind.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oceanide schreef:
17-02-2018 12:41
Eens met bovenstaande. Ik heb ook zo’n ex, die vond me dan weliswaar mooi en prachtig enzo maar ging altijd ruzie zoeken (o.a. door enorm lullig te gaan doen om iets) als het op seks aan kon komen. En hop, weer niet hoeven presteren.

Ik zou heel serieus in therapie gaan, want het klinkt alsof het tamelijk scheef zit en er een wereld te winnen valt
. Het lijkt me voor jou heel fijn om ook gehoord en gezien te worden en voor je man zal het allemaal ook wel knagen of op zn minst geen ideale situatie zijn.
.
Dat ook. Jullie hebben uitgebreid gepraat over kinderen en zijn ziekte. Hebben jullie dat ooit 'geëvalueerd'? Want van te voren kon jij natuurlijk niet inschatten hoe dat is, alleen voor 4 kinderen zorgen en dan ook nog niet gewaardeerd te worden door de oudste van de 4. (ja, ik bedoel de man)

Ook al is hij chronisch ziek, hij is wel je partner. En jullie beiden moeten toch omgaan met die ziekte. Het is helemaal niet verkeerd dat hij eens te horen krijgt, hoe dit voor jou is, al die zorg én verantwoordelijkheid en dan ook nog zo'n trap na.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is een kut-opmerking. Niets meer en niets minder. Maar aan de andere kant; hier is natuurlijk veel meer aan de hand. De verminderde intimiteit, zorgen om een zieke partner, maar (waarschijnlijk) ook de zorg voor de kinderen, alles bij elkaar maakt het dat het een heel ding geworden is.
Eerlijk gezegd; ik maak zelf ook wel eens een domme rot-opmerking, al dan niet gemeend, waar ik achteraf spijt van heb. Mijn partner ook. Dan ben je even boos op elkaar en je hebt het erover, kusje erop en klaar.
Alleen, zoals ik al zei, het is hier volgens mij een opstapeling van dingen en de hoogste tijd om je relatie eens goed onder de loep te leggen.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
17-02-2018 12:05
Dat masturberen kan ook een manier van opscheppen zijn terwijl hij het helemaal niet doet.

Doet hij wel; ik heb hem al 'betrapt'.
Hij heeft al gezegd dat ik dat ook maar wat vaker moet doen als ik zin heb.
Wanneer is ie jarig? Geef je hem de scheidingspapieren.
Alle reacties Link kopieren
Dolfien schreef:
17-02-2018 13:00
Doet hij wel; ik heb hem al 'betrapt'.
Hij heeft al gezegd dat ik dat ook maar wat vaker moet doen als ik zin heb.

Ja ok, maar dat past allemaal bij de wederzijdse onvrede. Wat wil je nu gaan doen? Boos blijven tot hij erover begint?
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Okay, hij wil dus op bepaalde vlakken geen energie meer steken in het gezin, niet qua huishouden en niet in bed, zelfs niet als hij het kan. Dan zou ik hem melden dat je dat hebt geconstateerd en jij nu aan zet bent en dat jij nu gaat nadenken of jij nog energie wilt steken in dingen voor hem op de rit houden.

Dan kan hij ondertussen nadenken over wat er belangrijk voor hem is en dat dat maar beter zijn vrouw en gezin kunnen zijn anders zit ie straks zonder. Heeft ie alle tijd om te versmeren en eenzaam te rukken.
Ik probeer een PB.

Sterkte ermee TO!
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 13:11
96.22% gewijzigd
lautje87 schreef:
17-02-2018 11:38
Ben je in die jaren ook erg aangekomen ? Of minder goed voor je uiterlijk gaan zorgen? Zo ja, dan snap ik de opmerking. Zo nee, wat doet hij er precies aan om zichzelf een fijne man te maken voor jou? Want hij heeft zijn ziekte al niet mee.
Je snapt dat iemand op zo'n moment zo'n botte opmerking maakt tegen iemand die alles doet om de boel draaiende te houden?
lautje87 schreef:
17-02-2018 11:38
Ben je in die jaren ook erg aangekomen ? Of minder goed voor je uiterlijk gaan zorgen? Zo ja, dan snap ik de opmerking. Zo nee, wat doet hij er precies aan om zichzelf een fijne man te maken voor jou? Want hij heeft zijn ziekte al niet mee.
note to self: niet overdrijven, 1x was genoeg
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 13:06
16.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oceanide schreef:
17-02-2018 13:03
Ja ok, maar dat past allemaal bij de wederzijdse onvrede. Wat wil je nu gaan doen? Boos blijven tot hij erover begint?
(Wat ik best snap hoor, alleen heeft het waarschijnlijk zo weinig positieve gevolgen. Een goed gesprek en evaluatie van hoe het gaat tussen jullie en in het gezin lijkt me zinvoller)
Go green, fuck a vegetarian
Dolfien schreef:
17-02-2018 13:00
Doet hij wel; ik heb hem al 'betrapt'.
Hij heeft al gezegd dat ik dat ook maar wat vaker moet doen als ik zin heb.
:rofl:

Dat heeft hij dan ook weer mooi opgelost.
Wat een catch.
anoniem_292993 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 13:08
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Troeteltje. Zelfde advies lijkt me, hopelijk zijn er mogelijkheden om het echt weer goed te krijgen.
Go green, fuck a vegetarian
Voor Dolfien en voor Troeteltje een dikke knuffel. Wat vreselijk rot als degene die zo dichtbij je staat, je zo pijn kan doen. Dat verdient niemand en ik denk dat ik ook niet snel over zo’n kwetsende opmerking heen zou komen. Dat maakt toch iets kapot. Ik wens jullie beiden heel veel sterkte!
lautje87 schreef:
17-02-2018 12:13
Ik ben van mening dat je er altijd voor kan zorgen dat je er mooi uit blijft zien voor elkaar. Kilo's binnen perken houden, sporten, gezond leven en vrouwelijke kleding. Ja het oog wil wat en ook na kinderen.

Dat neemt niet weg dat jouw man zijn ziekte mag gebruiken als smoes om zelf een luie tamme uit te hangen. Van mij had hij zijn ziekte zelf mogen oplossen. Je bent geen sociaal werkster
Ik ben van mening dat een man best wel eens wat klussen uit handen van zijn vrouw mag nemen.

Kom op, het is geven en nemen hoor.
lautje87 schreef:
17-02-2018 12:18
Ik had over de vijf kilo heengelezen. Dat valt reuze mee inderdaad en als je er goed uitziet dan is er helemaal geen reden meer om werkster uit te hangen. Zeker zonder seks. Het leven is daar te kort voor.
De jaren 50 belde.

Jeetje wat heb jij een achterhaalde denkbeelden zeg. Dus als TS er niet goed uit had gezien, was het wel oke als ze de huisslaaf was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven