Kwetsende afwijzing man

17-02-2018 11:33 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even anoniem account aangemaakt wegens herkenbaarheid...

Deze week gingen man en ik Valentijn vieren. Vriendin had gekookt (heeft traiteurzaak), lekker wijntje, ik had mij mooi aangekleed (man zei hier niets over).
We zijn hierna samen naar bed gegaan. Toen hij mijn lingerie zag, zei hij dat hij het wel grappig vond dat naarmate we langer zijn "er steeds meer van mij is om naar te kijken (terwijl hij uitbeeldde hoe dik ik ben), maar er steeds minder is om aan te zien."
Hij zei dat hij probeerde een grap te maken.
Ik ben ontzettend gekwetst door deze opmerking. Ik weet ook niet of ik hem kan vergeven. Wat moet ik hiermee?
Ik weet niet hoe ik verder kan terwijl hij mij zo heeft gekwetst.

Wat achtergrond: midden 30, 13 jaar samen, 3 kleine kinderen (< 6 j).
Mijn man heeft een chronische ziekte. Hij kreeg de diagnose toen we net een jaar samen waren. De ziekte gaat met ups en downs. In slechte periodes heeft hij last van pijn en vermoeidheid. Momenteel is alles onder controle met medicatie.
Door zijn ziekte komen veel taken van het gezin op mij terecht (financiën, huishouden, regelingen). Soms valt mij dit zwaar; ik vind dat hij zich soms onttrekt aan zijn verantwoordelijkheden. Hij wil in zijn goede periodes zijn energie niet verspillen aan schoonmaken/klusjes.
Zijn slechte periodes zijn ook slecht voor onze relatie. Er is dan weinig ruimte voor intimiteit (op welke manier ook). Ik voel mij dan vaak alleen.
Waar we al vaker over hebben geruzied is dat hij wel altijd energie genoeg heeft om te masturberen, maar weinig aandacht heeft voor mij.
Zijn afwijzing deze week valt hierdoor nog zwaarder.
Dreamer schreef:
17-02-2018 21:10
.
Maar die krijg je niet. Het is tijd om, zoals iemand anders ook al zei, jezelf eens als prioriteit neer te zetten.

Zoals ik het lees wil hij een huishoudster, moeder voor z'n kinderen en ook nog een godin van 20 qua lichaam bij z'n partner. Jij wilt eigenlijk alleen maar een partner, dan wil je best verpleegster, huishoudster en godin zijn, alleen geen 20 meer. HIJ wil z'n goede tijd niet 'verspillen' aan huishouden, dus moet jij dat doen? Waarom moet jij wél je goede tijd verspillen aan huishouden?? Waarom is zijn tijd belangrijker dan dat van jou? En als jij jullie tijd verspilt aan huishouden, waar blijft de tijd voor jullie samen dan?

Echt.. geef jezelf ruimte en tijd. Dan kun jij ook eens rustig stoppen en nadenken over het hoe en waarom van jouw leven en de sneltrein waarin je zit en waar je niet even af kunt springen. Neem JOUW tijd ook serieus. Daar heeft iedereen zoveel meer aan.
Het huishouden moet toch gebeuren. Als ik het niet doe, blijft het liggen. Ik hecht meer belang aan het huishouden dan hij.
We hebben inderdaad nog weinig tijd voor ons samen.
Financieel hebben we niet zoveel reserves. We kunnen goed leven, niet meer. Kunnen ook wat sparen. Op reis gaan of wat extra luxe, lukt niet.
Dolfien schreef:
18-02-2018 10:28
Ik heb gezegd dat hij mijn lichaam niet moet afkraken omdat het zijne niet meer werkt.
Gelijk heb je, heb je er wel bij gezegd dat het een grapje is? Dat schijnt alles te vergoelijken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
S-Groot schreef:
17-02-2018 20:59
Tsja en hij vindt zijn tijd te kostbaar om die te verspillen aan extra huishoudelijke taken en zou die liever tegen betaling door een hulp laten uitvoeren. Dan vind ik dat jij degene bent die moeilijk doet op dat vlak.
Ik snap dit eigenlijk heel goed. Stel dat je maar 70% van de energie hebt die je normaal hebt. Je wil wel graag blijven werken en voor je kinderen zorgen, maar na acht uur werken en voor je kinderen zorgen is je energie op de meeste dagen wel op. Dan zou ik ook liever het huishouden uitbesteden, dan dat ik die tijd kwijt ben, die ik met mijn kinderen heb.

Als je vrouw dit vervolgens niet wil, dan is het haar probleem. Dan moet ze het zelf maar doen.
Maar mensen, dit topic ging toch over die kwetsende opmerking die hij maakte.. terwijl zij zo haar best doet...
Dolfien schreef:
18-02-2018 10:34
Het huishouden moet toch gebeuren. Als ik het niet doe, blijft het liggen. Ik hecht meer belang aan het huishouden dan hij.
We hebben inderdaad nog weinig tijd voor ons samen.
Financieel hebben we niet zoveel reserves. We kunnen goed leven, niet meer. Kunnen ook wat sparen. Op reis gaan of wat extra luxe, lukt niet.
.
Voor huishouden kun je dus iemand inhuren. En loslaten, is ook belangrijk.

Ik ben zelf chronisch ziek. En nee... op m'n goede dagen laat ik niet altijd alles liggen om wat leuks te doen, maar je leert wel om niet alle huishouden meer zo belangrijk te vinden. En wat doen jullie verder, dat je met 2 bijna fulltime banen zo krap zitten?
Later is nu
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2018 13:00
Reden: spam
86.67% gewijzigd
N00R85 schreef:
18-02-2018 10:43
Ik snap dit eigenlijk heel goed. Stel dat je maar 70% van de energie hebt die je normaal hebt. Je wil wel graag blijven werken en voor je kinderen zorgen, maar na acht uur werken en voor je kinderen zorgen is je energie op de meeste dagen wel op. Dan zou ik ook liever het huishouden uitbesteden, dan dat ik die tijd kwijt ben, die ik met mijn kinderen heb.

Als je vrouw dit vervolgens niet wil, dan is het haar probleem. Dan moet ze het zelf maar doen.
Dat is financieel moeilijk.

Ik vind dat mensen hier wel erg makkelijk doen over huishouden uitbesteden, terwijl TO toch al een paar keer heeft aangegeven dat ze weinig extra hebben.
TO, het is al een paar keer aangedragen en in mijn ogen jullie enigste kans om dit huwelijk weer oké te laten worden..
Relatietherapie!

Hoe staan jullie daar tegenover?

Ik las dat je ook aangaf niet uit elkaar te willen omwille van de kinderen. Maar geloof me.. opgroeien in een huis waar spanning en irritatie tussen je ouders heerst is echt killing! Je krijg niet het goede voorbeeld van liefde mee, van wederzijds respect, van affectie tonen..
TO zegt ook dat ze allebei 3-5 dagen werken. Dan stel je je toch een zeker inkomen voor. En ja, óf je maakt je heel druk over het huishouden, óf je besteedt het uit, óf je maakt je minder druk. En dan beginnen met je minder druk maken om dingen, die de man wél kan (was opvouwen of strijken, gewoon laten liggen tot zijn goede dagen en niet oppakken zodat hij kan zeggen "je doet het toch altijd al..." )

Of je blijft je natuurlijk gewoon uit de naad rennen.

Maar goed, goed gesprek met therapeut. Laat hem maar eens voelen dat hij dan wel chronisch ziek is, maar dat zij niet zijn huishoudster/verzorgster is maar partner.
Later is nu
Wat een lul! Ik kan me voorstellen dat dit heel pijnlijk moet zijn. Ik snap echt niet dat mensen zo weinig respect voor elkaar hebben.

Als ik de was zou ik goed nadenken wat je verwacht van een partner en daarna beslissen of je überhaupt op deze voet verder wil. Zo te horen regel je altijd alles voor iedereen en cijfer je jezelf enorm weg maar wordt het nauwelijks gewaardeerd door de ander.

Een hele drukke knuffel en wees trots op jezelf dat je alles altijd zo goed geregeld hebt in je eentje.
"zeg Kareltje, vind jij dat je lullige opmerkingen kunt maken terwijl ik al bijna alles voor je doe?"
die ik wilde bestaat al...
Je man maakte een onvoorstelbare kwetsende rotopmerking en daar moet hij goed van doordrongen worden. Het afdoen met “het was een grapje” is niet voldoende. Dat zijn namelijk geen grappen en dat weet hij donders goed als hij een beetje empatisch vermogen heeft.

Wat betreft de rest van je topic : Dat hij geen intimiteit meer wil is een alarmbel. Dat jij zo vol overgave in de slachtofferrol duikt ook. Je komt ook behoorlijk eigenwijs en rigide over. Het moet gaan zoals jij het wil, anders is het niet goed. En het ligt allemaal aan je man want jij doet zo je best, ik zie dat anders en krijg een beetje de kriebels van jou “heilig verklaring”.

Je man draagt een aantal oplossingen aan maar die schiet jij stuk voor stuk af, gebruik makend van allerlei argumenten die valide lijken maar het net zo goed niet hoeven zijn. Te weinig geld ? Jullie werken beiden bijna voltijds ! En dan spaar je toch een tijdje niet voor de kinderen ? Prioriteiten stellen. Als je gescheiden bent kun je ookniet sparen voor de kinderen. Waar een wil is is een weg TO, maar jij lijkt niet te willen. Eerlijk gezegt zou ik daar als partner ook niet liefdevoller van worden. Er is een bepaalde dynamiek ontstaan in jullie relatie waar jullie beiden evenveel schuld aan hebben. Velen in dit topic raden je aan om relatie therapie te starten. Het lijkt de beste oplossing om jullie dynamiek te ontrafelen, inzicht te krijgen in je eigen aandeel én samen ander gedrag aan te leren met behulp van een professional. Maar ja, dan moet je wel willen en bereid zijn om te accepteren dat jij zelf ook moet veranderen.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 11:46
8.22% gewijzigd
Ik denk dat het 'grapje' ook een stuk minder hard binnen was gekomen, als de intimiteit,liefde en waardering er nog wel waren geweest?
Later is nu
whatcomesaround schreef:
18-02-2018 11:15
Ik las dat je ook aangaf niet uit elkaar te willen omwille van de kinderen. Maar geloof me.. opgroeien in een huis waar spanning en irritatie tussen je ouders heerst is echt killing! Je krijg niet het goede voorbeeld van liefde mee, van wederzijds respect, van affectie tonen..
+1
tarataz schreef:
18-02-2018 11:37
Je man draagt een aantal oplossingen aan maar die schiet jij stuk voor stuk af, gebruik makend van allerlei argumenten die valide lijken maar het net zo goed niet hoeven zijn. Te weinig geld ? Jullie werken beiden bijna voltijds ! En dan spaar je toch een tijdje niet voor de kinderen ? Prioriteiten stellen. Als je gescheiden bent kun je ookniet sparen voor de kinderen. Waar een wil is is een weg TO, maar jij lijkt niet te willen. Eerlijk gezegt zou ik daar als partner ook niet liefdevoller van worden. Er is een bepaalde dynamiek ontstaan in jullie relatie waar jullie beiden evenveel schuld aan hebben. Velen in dit topic raden je aan om relatie therapie te starten. Het lijkt de beste oplossing om jullie dynamiek te ontrafelen, inzicht te krijgen in je eigen aandeel én samen ander gedrag aan te leren met behulp van een professional. Maar ja, dan moet je wel willen en bereid zijn om te accepteren dat jij zelf ook moet veranderen.
Eerlijk gezegd, zie ik niet waar mij man oplossingen aandraagt (?).
Huishoudhulp is in mijn ogen echt wel een luxe, die voor ons financieel moeilijk haalbaar is. 30 euro per week is veel, zeker omdat het probleem niet het huishouden an sich is, maar wel iets anders.
Ik weet niet of mijn man openstaat voor therapie.
Pijnlijk, zeg. Je zou iemand waar je zo veel mee hebt meegemaakt juist extra moeten liefhebben. Vaak lijkt het er op dat juist degene die bijna alles van je ziet ook alles over zich heen krijgt als die zich niet goed voelt over zichzelf. Erg jammer, maar je moet ook niet alles maar pikken. Heel duidelijk maken dat je die opmerking te ver vond gaan en graag werkt aan het verbeteren van de relatie. Als hij dat ook niet wil, is het gewoon klaar.
Dolfien schreef:
18-02-2018 12:06
Eerlijk gezegd, zie ik niet waar mij man oplossingen aandraagt (?).
Huishoudhulp kan ook eens per twee weken of desnoods eens per maand voor de grote klussen. Kun je echt geen 60,00 euro per maand (of 30,00) missen van twee salarissen ? Vreemd, maar okay, er is al genoeg over gezegd.

Je schrijft ergens dat je man zijn goede dagen niet wil verspillen aan huishoudelijke- of andere klusjes maar dat hij die wil doorbrengen met jou en de kinderen (dat klopt toch ? geen zin om terug te zoeken en te quoten, sorry)

Dat is een toenaderingspoging van zijn kant. Een gelegenheid om meer intimiteit te creëren. Jij boort dat de grond in want dat kan zomaar niet ! de klusjes mogen niet blijven liggen en lijken dus belangrijker voor jou dan tijd met hem doorbrengen.
Ik heb nieuws voor je TO : er zullen altijd klusjes zijn. En ze kunnen ook prima blijven liggen.

Geniet samen van een goede dag. Grijp elke gelegenheid om erop uit te trekken met je man en gezin. Wordt wat spontaner en leef een beetje. Stof van een week is hetzelfde als stof van twee weken. Het maakt geen enkel verschil.
tarataz schreef:
18-02-2018 12:30
Huishoudhulp kan ook eens per twee weken of desnoods eens per maand voor de grote klussen. Kun je echt geen 60,00 euro per maand (of 30,00) missen van twee salarissen ? Vreemd, maar okay, er is al genoeg over gezegd.

Je schrijft ergens dat je man zijn goede dagen niet wil verspillen aan huishoudelijke- of andere klusjes maar dat hij die wil doorbrengen met jou en de kinderen (dat klopt toch ? geen zin om terug te zoeken en te quoten, sorry)

Dat is een toenaderingspoging van zijn kant. Een gelegenheid om meer intimiteit te creëren. Jij boort dat de grond in want dat kan zomaar niet ! de klusjes mogen niet blijven liggen en lijken dus belangrijker voor jou dan tijd met hem doorbrengen.
Ik heb nieuws voor je TO : er zullen altijd klusjes zijn. En ze kunnen ook prima blijven liggen.

Geniet samen van een goede dag. Grijp elke gelegenheid om erop uit te trekken met je man en gezin. Wordt wat spontaner en leef een beetje. Stof van een week is hetzelfde als stof van twee weken. Het maakt geen enkel verschil.
En dan maakt hij geen kutopmerkingen meer? Een werkster gaat dit echt niet oplossen hoor.
Man kan die huishoudelijke hulp ook regelen. Waarom moet zij dat doen?
Daarbij blijft hij een botte hoek ook al is de vloer gedweild door iemand anders.

TO begin eens met je denkwijze te veranderen. Zolang jij denkt dat man jou moet "helpen" met het huishouden zal je altijd achterstand hebben.

Het is jullie huishouden, niet dat van jou.
tarataz schreef:
18-02-2018 12:30

Huishoudhulp kan praktisch de workload wat verlichten, maar daar gaat het mij niet per se om.
Misschien kan ik wel meegaan. De klusjes blijven inderdaad liggen. Voor mij.
Dat is trouwens geen oplossing van mijn man.
Het probleem zit hem ook niet in wel of geen huishoudster, maar de houding van de man dat zij per definitie verantwoordelijk is voor die klussen, ook als hij wel bij kan dragen. Dan moet ze het maar "lekker laten liggen" van hem zodat "ze iets leuks kunnen doen" maar dan we door haar geregeld natuurlijk.

Dus na die energie van het regelen kan ze de volgende dag dubbel aan de bak. Dus in plaats van dat zij ook energie kan tanken of iets overhoudt aan zijn goede dag, begint ze de dag erop dubbel in de min.

Valentijnsdag was ook een goede dag voor hem denk ik. Diner geregeld door vrouw, sfeertje gecreëerd thuis (uiteraard met het huis aan kant gemaakt door haar) en zijn bijdrage? Normale kloffie aantrekken, het opeten en haar laatste moeite voor hem, spannend setje voor in bed, afkraken.

Die paar tientjes voor een huishoudster gaan hier niets oplossen behalve dat zij dan meer ontlast wordt. Misschien dat ze dan met meer rust in haar hoofd kan nadenken en inzien hoe ze geleefd wordt door een man die niet meer wil investeren, zelfs als hij kan.
Dreamer schreef:
18-02-2018 11:40
Ik denk dat het 'grapje' ook een stuk minder hard binnen was gekomen, als de intimiteit,liefde en waardering er nog wel waren geweest?
Dan nog harder. O_o
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ik zou hem met mijn lovehandle het bed uit hebben gezwiept.

Geen inlevingsvermogen met zo een grap.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Enn schreef:
18-02-2018 10:39
Gelijk heb je, heb je er wel bij gezegd dat het een grapje is? Dat schijnt alles te vergoelijken.

Nou inderdaad.
Hoe krijg je het uit je strot zeg, zo'n opmerking. Op Valentijnsdag, vlak voordat je seks gaat hebben. Die man is óf heel dom, óf heel gemeen. Je zou bijna denken dat het opzet is. Wat moet je daar nou mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven