lastig :)

05-06-2011 20:58 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, dit is mijn probleem. Ik ben een man van 27, zie er goed uit, ik sport veel, heb genoeg vrienden, een prima baan en ik ben niet sociaal gehandicapt. Sterker nog ik heb een best normaal leven waar ik best tevreden mee ben. En ik post nooit op internet dus dit is nieuw voor me ;)

Qua relaties ben ik echter enorm onhandig Mijn langste relatie was 3 maanden. Toen ik 22 was vond ik dit geen probleem. Inmiddels begint dit wel lastiger te worden, ik merk dat ik niet hou van alleen zijn.

Dus daten! En dating sites volop zou je denken! Ik heb me dan ook ingeschreven. Een tijdje druk aan het daten geweest. En toen kwam ik haar tegen.

Op een of andere manier had ze de X factor. Online dan. En online is kut. Ik heb meerdere keren geprobeerd om eens een date te plannen. Zij wil, ik wil. Maar toch haken we beide af. Want afspreken is eng. Het probleem is dat het gewoon te lang heeft geduurd. Inmiddels zo'n 2 jaar (ja echt!!). Ik schaam me er bijna voor. Normaal hanteer ik de 3 weken deadline. Als we na 3 weken nog geen date hebben delete ik haar. Maar goed, gevoelsmatig is ze anders. Ze intrigeert me, ze is interessant en ik wil haar ervaren in het echt.

Nu ik het opschrijf is het natuurlijk allemaal heel simpel. Gewoon afpreken!! Maar hoe doe je dit als je al een beeld van elkaar heb, een verwachting hebt van hoe het zou kunnen zijn. Het enige wat dan kan gebeuren is een teleurstelling.

Langzamerhand nader ik het breekpunt. Ik zit er aan te denken om haar te verwijderen. Zonder dat ik weet hoe ze echt is. misschien is het voor het beste zo. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen?
Ik vind het wel apart dat jullie elkaar in die twee jaar nog nooit hebben gezien. Heb je aan de mogelijkheid gedacht dat ze mss getrouwd is?
Je bent al 2 jaar bezig om je een ideaalbeeld te vormen. Dus ja, het kan best wel tegenvallen in het echt. Zeker omdat je je online (ongemerkt) anders voor kan doen als je werkelijk bent. Je zult nooit zeggen dat je in je neus peutert, dat je snurkt of dat je nog steeds met je teddybeer slaapt.

Als je dat ideaalbeeld zo wilt houden, dan moet je vooral doorgaan. Zo niet, maak dan een afspraak en kijk hoe het werkelijk tussen jullie klikt. Als zij of jij weer afzegt, houdt het op. Dan was het blijkbaar een fantasie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
nee ze is niet getrouwd

Hoe het kan, mja dat is juist het probleem. Ik denk dat we inmiddels wel 10x een afspraak hebben gemaakt maar dat we een paar uur daarvoor afhaken. Want, eng, lastig, etc.
quote:ditislastig4 schreef op 05 juni 2011 @ 21:03:

nee ze is niet getrouwd

Zegt ze?

quote:Hoe het kan, mja dat is juist het probleem. Ik denk dat we inmiddels wel 10x een afspraak hebben gemaakt maar dat we een paar uur daarvoor afhaken. Want, eng, lastig, etc.

Jullie maken het moeilijker dan het is. Het is net de tandarts. Je ziet er als een berg tegenop, maar vaak valt het toch ontzettend mee.

Wat is het ergste wat je kan overkomen? Dat jullie elkaar toch niet zo leuk vinden als jullie 2 jaar dachten? Tja, welkom in de echte wereld.

Je staat op deze manier ook niet open voor andere contacten, lijkt het me.
Je schrijft dat je bang bent voor een teleurstelling als je haar in het echt ziet?

Haar nu verwijderen is toch net zo teleurstellend?
shit, ik weet dat je gelijk hebt. Ben nu nog op zoek naar het 'oh ja dat is een goed idee' om zo het afspreken te forceren
het is nu hoe dan ook teleurstellend. Dat het zo lang duurt is teleurstellend. En als ik afspreek is het ook teleurstellend (want verwachtingen enzo)
quote:ditislastig4 schreef op 05 juni 2011 @ 21:13:

het is nu hoe dan ook teleurstellend. Dat het zo lang duurt is teleurstellend. En als ik afspreek is het ook teleurstellend (want verwachtingen enzo)Dus erger kan het niet worden.
afspreken forceren?

Hmm, als ik een afspraak moet forceren zou ik er al geen zin meer in hebben....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ditislastig

ik met mijn vragen :P

maar een vraagje :P

Waarom is ze interessant? Waarom boeit ze jou?

Ben best benieuwd :P
Argh wat jammer!! Ik weet dat die drempel steeds hoger wordt hoe langer je wacht ..

Ik had ook ooit een enorme klik met iemand via internet, straalverliefd, en inderdaad... bang om dat kwijt te raken, eraan vast willen houden.. anderhalf jaar duurde het en daarna kregen we allebei een relatie.

Dus ik weet uit ervaring ... als je niet afspreekt zul je het nooit weten. Je zult je altijd blijven afvragen.. wat als, wat als. Is ze dan toch.. of toch niet.. Dat is niet fijn. Dan liever de teleurstelling misschien... Het is een keuze. Achteraf gezien, zou ik het doen!

Succes !
ze boeit me. we zitten op 1 lijn. haar humor spreekt me aan, de manier hoe ze dingen aanpakt en beschrijft spreekt me aan.
quote:ditislastig4 schreef op 05 juni 2011 @ 21:18:

ze boeit me. we zitten op 1 lijn. haar humor spreekt me aan, de manier hoe ze dingen aanpakt en beschrijft spreekt me aan.

Als in 'op het laatste moment de afspraak afzeggen'...?
zij doet het, ik doe het. Dus ja ik snap waar het vandaan komt :p
quote:ditislastig4 schreef op 05 juni 2011 @ 21:18:

Gaaf.

Nog een vraagje?

Wat zijn de redenen ( excuses ) om de afspraken af te zeggen?

Heb je haar gezien?

Heeft het te maken met uiterlijk?

Is het eng?

Oops meerdere vragen.
nee ik weet hoe ze eruit ziet. Zij weet hoe ik eruit zie. Dat is het probleem niet. Wat het probleem wel is...lastig Dat is juist het probleem, ik weet het niet.

Afzeggen is vaak om een nutteloze reden. Komt er op neer dat het eng is. Ik ga bijna liever naar de oogarts om een spuit in mn oog te krijgen dan af te spreken :P
Nou, dan helpen onze tips ook verder niet en moet je gewoon maar zo doorgaan.
Nou ja zeg. Dus je weet hoe ze er uitziet en zij weet hoe jij er uitziet. En het klikt.

Wat heb je te verliezen man :P
Ik heb nog geen tips gelezen Maar als ze er zijn, graag!
Oh je wilt een tip:

Bellen, afspreken, en op date gaan!

Meer tips zijn er eigenlijk niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
nou ja, ik ga het gewoon voor de 11e keer proberen :P

als het lukt post ik het wel
O wat erg! Gewoon afspreken man.. je weet hoe ze eruit ziet, dat je het met elkaar kan vinden etc..

*zucht*
Je loopt misschien de vrouw van je leven wel mis ;)

Anders ga je toch daten als je gaat stappen met vrienden beide.. dan ben je niet zo alleen.. Succes!
Iemand die al 2 jaar afspraken vermijdt, dat is geen zuivere koffie. Probeer het nog eens, mar grote kans dat ze al een relatie heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven