Lat-relatie met oudere man, maar ik wil meer!

08-02-2009 15:29 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Ik heb een lat-relatie met een oudere man. Er zit 21 jaar verschil tussen ons. Ik wil graag meer dan dit. Hij bezit alle kenmerken van een EV (Echte Vent) en het is zo'n ontzettende lieverd, dat ik echt niet op zoek wil naar een man van mijn eigen leeftijd (30). Het boeit mij niet dat hij ouder is. Ik heb hem al gezegd dat hij leeft alsof hij een dertiger is, met alle wijsheid van een oudere man. Mooie combi toch? Maar hij heeft mij geprobeerd uit te leggen waarom een duurzame relatie er niet in zit. Kort samengevat heeft hij gezegd: ik ben al zo lang alleen, ik kan geen relatie meer aan. Ik kan me niet meer aanpassen, rekeninghouden met iemand anders en dat soort dingen om dat ik al zolang alleen leef.

Mijn punt is: ik ben nog jong en kan me WEL aanpassen. En dat wil ik ook. En als hij echt zou willen en we doen het erg rustig aan (we latten nu een jaartje), dan moet het toch mogelijk zijn?

Hij ziet zelf op tegen de eenzaamheid die er aan zit te komen als hij niet meer werkt en heeft aangegeven spijt te hebben van zijn besluit dat hij de rest van zijn leven single wil blijven. Dan lijkt me dit toch een goede gelegenheid om een ommekeer te maken? Het is zo jammer dat hij zichzelf deze beperking op heeft gelegd. Het is echt een wereldvent...

Enig idee hoe ik hem ervan kan overtuigen dat het mogelijk is?

Groetjes, Kwenie
Wat is er op tegen om te blijven latten? Ik zou ook niets anders meer willen en ik ben nog maar 40. Bij samenwonen ga je wederzijdse irritaties krijgen, zeker als één van beiden dat al aangeeft en zolang je blijft latten blijft het leuk.
quote:kwenie schreef op 08 februari 2009 @ 15:29:

Beste allemaal,

Ik heb een lat-relatie met een oudere man. Er zit 21 jaar verschil tussen ons. Ik wil graag meer dan dit. Hij bezit alle kenmerken van een EV (Echte Vent) en het is zo'n ontzettende lieverd, dat ik echt niet op zoek wil naar een man van mijn eigen leeftijd (30). Het boeit mij niet dat hij ouder is. Ik heb hem al gezegd dat hij leeft alsof hij een dertiger is, met alle wijsheid van een oudere man. Mooie combi toch? Maar hij heeft mij geprobeerd uit te leggen waarom een duurzame relatie er niet in zit. Kort samengevat heeft hij gezegd: ik ben al zo lang alleen, ik kan geen relatie meer aan. Ik kan me niet meer aanpassen, rekeninghouden met iemand anders en dat soort dingen om dat ik al zolang alleen leef.

Mijn punt is: ik ben nog jong en kan me WEL aanpassen. En dat wil ik ook. En als hij echt zou willen en we doen het erg rustig aan (we latten nu een jaartje), dan moet het toch mogelijk zijn?

Hij ziet zelf op tegen de eenzaamheid die er aan zit te komen als hij niet meer werkt en heeft aangegeven spijt te hebben van zijn besluit dat hij de rest van zijn leven single wil blijven. Dan lijkt me dit toch een goede gelegenheid om een ommekeer te maken? Het is zo jammer dat hij zichzelf deze beperking op heeft gelegd. Het is echt een wereldvent...

Groetjes, KwenieHij wil dus niet.
Hij geeft heel duidelijk aan wat hij wel en niet wil en waarom.

Dit kun je respecteren en daar conclusies aan verbinden (of accepteren of op zoek naar iemand anders)

Of je kunt hem proberen te veranderen. Welke van de twee opties is het meest productief en respectvol denk je?
Ik zie het probleem ook niet.

Ik ben ook iemand die graag wil blijven latten (als ik een relatie zou hebben) en het werkt bij mij compleet averechts als iemand een druk op me zou leggen om toch proberen om te gaan samenwonen. Dan ga ik me er alleen nog maar meer tegen verzetten.

Is dat je wil samenwonen omdat een LAT-relatie je niet voldoende vertrouwen geeft in de relatie?
Je hebt ook 'n vreemd idee over je aan willen passen aan hem. Als hij zijn vrijheid gewend is dan is het geen oplossing dat jij op je tenen gaat lopen om hem te ontzien. Ik zou mij ook in mijn vrijheid belemmert voelen als er hier fulltime 'n man in huis zou zijn, ook al laat ie mij helemaal mijn gang gaan. Het zou voor mij gewoon ongemakkelijk voelen mijn personal space kwijt te raken en dat zal voor jouw vriend waarschijnlijk ook zo voelen.

Wat is voor jou de reden dat je wil samenwonen? Je bent toch niet broeds zeker?
Is hij overigens ook van mening dat jullie samen al een jaar een relatie hebben? Als hij namelijk zegt geen duurzame relatie te willen en de rest van zijn leven single te willen blijven dan vraag ik me af welke rol jij in zijn leven speelt.
quote:elninjoo schreef op 08 februari 2009 @ 15:41:

Je bent toch niet broeds zeker?

Gut elninjoo, wat breng jij het weer lekker bot!

Ik denk dat TO gewoon heel erg verliefd is en denkt dat ze bergen kan verzetten om de liefde te bereiken. Maar TO: die héb je al. Niet op jouw condities, dat klopt. Maar bedenk eens wat je wél hebt: iemand die van je houdt, jou niet vraagt te veranderen, slechts vraagt hem - en zijn eigenaardigheden - te accepteren.

Ik ben het eens met de anderen die ook al gezegd hebben dat het niet getuigt van respect als je hem wilt veranderen. Je zégt dat jij degene bent die zich wil aanpassen, maar wat je eigenlijk zegt, is dat je wilt dat hij jou maar om zich heen moet velen.

Misschien moet je eens beginnen met blij zijn met wat je hebt, in plaats van te streven naar iets wat je (afgaande op je eigen post) nooit zult hebben.
Tsja, je vriend wil niet anders dan wat jullie nu hebben. Ik denk dat je je niet af moet vragen hoe je hem over kan halen, maar of en hoe jij op deze wijze verder wilt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Het is nog niet erg duidelijk hoelang ze een relatie samen hebben. Is dit een beginperiode, is dit een 2jaars-ding?

Ik denk dat het heel veel scheelt als je die druk van de ketel haalt en zoals anderen zeggen blij bent met wat je hebt. Zoals ik het lees hebben jullie het hartstikke leuk samen ondanks dat je niet samenwoont, dat is al heel wat meer als wat sommigen hebben die wel samenwonen.

Laat het rusten, misschien dat hij na een paar jaar wel een beetje aan het idee gaat wennen...
Tja, van die kant had ik nog niet bekeken. Ik ben zeker blij met wat ik heb en als het zo kan blijven is het ook goed. Ik voel geen druk van samenwonen ofzo, maar het zou wel leuk zijn. Niet nu, dat zou ik zelf niet willen, maar ik wil niks uitsluiten. En broeds ben ik zeker niet.

Ik wil absoluut niet respectloos overkomen, ook niet naar hem toe. Ik respecteer zijn besluit wel. Maar als hij zelf aangeeft daar spijt van te hebben, maart denkt een relatie niet meer aan te kunnen, dan komt dat erg tegenstrijdig over. Hij wil niet eenzaam dood gaan en mist iemand thuis. Zo duidelijk is hij dan niet vind ik.
owja, dat aanpassen. Ik bedoel niet dat ik me aan alles wat hij wil zal aanpassen, maar ik denk dat jongere mensen daar makkelijker in zijn. Ik kan wel wat hebben en deins niet zo snel terug. Hij zal zeker tegengas van mij kunnen verwachten, maar ik denk dat jongere mensen gewoon wat flexibeler zijn en makkelijker met bepaalde situaties om kunnen gaan.

Beste allemaal,

Je aanpassen aan hem houdt in dat je blijft latten, niet dat je van hem verwacht dat híj zich aanpast door samen te gaan wonen, toch?
Ach, mijn vorige opmerking slaat eigenlijk nergens op in het licht van het hele verhaal.

Maar ik ben bang dat deze samenwoon-wens ook echt van hemzelf uit moet gaan. Als hij het idee heeft dat hij er veel voor opgeeft (hoe dubbel hij er ook tegen over staat) bestaat het gevaar dat jij je inderdaad teveel gaat aanpassen. Om de lieve vrede te bewaren, om het te laten slagen. Kijk daar voor uit.
quote:kwenie schreef op 08 februari 2009 @ 17:10:

Tja, van die kant had ik nog niet bekeken. Ik ben zeker blij met wat ik heb en als het zo kan blijven is het ook goed. Ik voel geen druk van samenwonen ofzo, maar het zou wel leuk zijn. Niet nu, dat zou ik zelf niet willen, maar ik wil niks uitsluiten. En broeds ben ik zeker niet.

Dan klinkt het misschien een beetje makkelijk en kort door de bocht, maar dan is het probleem nu opgelost

Je wil nu zelf ook niet samenwonen, maar je wil niks uitsluiten. Dat lijkt me dé oplossing in dit verhaal! Hij wil niet samenwonen en jij hoeft (om verschillende redenen) samenwonen niet uit te sluiten.

Hij moet misschien een beetje aan het idee wennen, het gaat misschien wel een beetje vanzelf als jullie steeds vaker op één plek zijn en misschien raak jij wel helemaal in je element op de manier van latten. Alles is mogelijk!

En je bent nog jong, je hebt het samen leuk. Geniet van de dagen dat jullie samen doorbrengen en geniet van de dagen die je voor jezelf hebt. Eigenlijk ben je erg rijk...!

Beste allemaal,

Groetjes, Kwenie

Overtuigen van iemand die niet wil gaat nooit langdurend effect hebben. Hij wil niet, hij kan niet. Het zit er gewoon niet in.

Je hebt het over latten, hij praat over relatie (wil niet, kan niet). Waarom laat je het niet los als deze man je niet dat stukje meer wil/kan geven dat jij wel zoekt?
je kan best iets heel graag willen , maar tegelijkertijd van mening zijn dat het niet kan .

Jij denkt dat alles maakbaar is als je het maar graag genoeg wil ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kwenie schreef op 08 februari 2009 @ 17:14:

owja, dat aanpassen. Ik bedoel niet dat ik me aan alles wat hij wil zal aanpassen, maar ik denk dat jongere mensen daar makkelijker in zijn. Ik kan wel wat hebben en deins niet zo snel terug. Hij zal zeker tegengas van mij kunnen verwachten, maar ik denk dat jongere mensen gewoon wat flexibeler zijn en makkelijker met bepaalde situaties om kunnen gaan.Maar (even vanuit mijzelf geredeneerd) heeft hij misschien juist helemaal geen trek in elke keer tegengas moeten krijgen/geven wat in 'n samenwoonrelatie toch af en toe aan de orde is. Bij latten zie je elkaar zolang 't leuk is en heb je behoefte aan me-time, dan ga je lekker naar je eigen huis zonder dat die ander zich daar in je personal-space bevindt. En hij is toch niet eenzaam zolang ie 'n latrelatie heeft?
Hoe gedraagt hij zich als hij met jou bij jouw ouders op bezoek gaat? Dan is hij echt jouw mannetje? Voelt hij zich op zn gemak of niet?
Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties. Het heeft me geholpen om het ook eens vanuit een andere invalshoek te bekijken.

Zoals jullie al aangaven, als hij niet wil, zit het er niet in. En ook al is hij niet duidelijk, ik heb hem wel duidelijk gezegd dat er voor mij geen gesloten deuren zijn. Dus als het zo kan blijven, dan vind ik het best en als hij van mening veranderd zien we wel verder. En als ik over een tijdje echt een vaste relatie wil en hij echt niet, dan moet ik toch eens verder gaan kijken.

Maar nu nog niet, de lol is er nog lang niet vanaf.

Groetjes!
Ow, Mussk, had even je bericht gemist...

Hij is nog nooit bij mij thuis geweest. Ik wilde dat zelf niet, omdat mijn band met mijn ouders niet zo goed is. Ik heb mijn eigen leventje ver van hun vandaan en dat wil ik graag zo houden. Ze weten van zijn bestaan af en dat is genoeg. Maar dat is weer een ander onderwerp....
quote:mussk schreef op 08 februari 2009 @ 20:06:

Hoe gedraagt hij zich als hij met jou bij jouw ouders op bezoek gaat? Dan is hij echt jouw mannetje? Voelt hij zich op zn gemak of niet?lijdt hij aan Achondroplasie?
quote:elninjoo schreef op 08 februari 2009 @ 15:41:

Je hebt ook 'n vreemd idee over je aan willen passen aan hem. Als hij zijn vrijheid gewend is dan is het geen oplossing dat jij op je tenen gaat lopen om hem te ontzien. Ik zou mij ook in mijn vrijheid belemmert voelen als er hier fulltime 'n man in huis zou zijn, ook al laat ie mij helemaal mijn gang gaan. Het zou voor mij gewoon ongemakkelijk voelen mijn personal space kwijt te raken en dat zal voor jouw vriend waarschijnlijk ook zo voelen.

Wat is voor jou de reden dat je wil samenwonen? Je bent toch niet broeds zeker?

Ja, zou ik ook hebben. Ik heb altijd al gezegd: ALS ik zou samenwonen, wil ik mijn eigen kamer met eigen bed, liefst een hele vleugel voor mezelf als dat financieel haalbaar is.

Het lijkt mij persoonlijk lastig om zo'n oudere vriend te hebben, aangezien sja, de statistieken toch al zeggen dat mannen eerder doodgaan en iemand die zoveel jaar ouder is al helemaal.

Ik snap 'm wel. Hij weet gewoon veel meer waarschijnlijk van wat er te koop is in de wereld, en prefereert z'n eigen stekkie. Wat wel kan is dichterbij elkaar gaan wonen, mochten jullie een grote reisafstand hebben.

Misschien ongepast, maar moest erg lachen om de laatste opmerking van Elninjoo
quote:kwenie schreef op 09 februari 2009 @ 19:04:

Ow, Mussk, had even je bericht gemist...

Hij is nog nooit bij mij thuis geweest. Ik wilde dat zelf niet, omdat mijn band met mijn ouders niet zo goed is. Ik heb mijn eigen leventje ver van hun vandaan en dat wil ik graag zo houden. Ze weten van zijn bestaan af en dat is genoeg. Maar dat is weer een ander onderwerp....

Lieve Kweenie,

Net wat ik dacht. Niet schrikken, maar lees hier even wat over "vadercomplex". Het kan nooit kwaad.. vadercomplex
quote:feeks schreef op 09 februari 2009 @ 19:26:

[...]

lijdt hij aan Achondroplasie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven