Lat-relatie
maandag 19 november 2018 om 10:04
Ik heb sinds een aantal jaar een lat-relatie. Mijn vriend heeft kleuters , ik heb pubers.We gaan om deze reden ook niet samenwonen . Het gaat prima zo. Alleen krijg ik er steeds meer moeite mee , om naar hem toe te gaan als hij de kinderen heeft om het weekend.
Ik kan dit bijna niet met hem bespreken , omdat ik weet dat hij dan erg teleurgesteld is als ik niet kom.
Is het dan geven en nemen in een relatie , of mag ik dan toch aan mezelf denken , en tegen hem zeggen “ het is me allemaal te druk met de kinderen “, ik sla een weekend over ?
Ik kan dit bijna niet met hem bespreken , omdat ik weet dat hij dan erg teleurgesteld is als ik niet kom.
Is het dan geven en nemen in een relatie , of mag ik dan toch aan mezelf denken , en tegen hem zeggen “ het is me allemaal te druk met de kinderen “, ik sla een weekend over ?
maandag 19 november 2018 om 11:19
Hij verveelt zich in zijn eentje het hele weekend met die kleuters natuurlijk te pletter. Twee en een halve dag niets anders dan kleuterpraat, opvoeden, kleuter-ruzies sussen, hapjes maken, rommel opruimen, gedrein verdragen en als ze dan eindelijk op bed liggen de hele avond in je eentje voor de buis. Ik snap wel dat hij wil dat TO op komt draven voor het volwassen gesprek en entertainment en niet te vergeten een paar extra handen om te helpen met die handenbindertjes. Je hebt verschillende soorten “missen” hè.
Ik snap TO wel dat ze daar geen trek in heeft. TO : doe alleen dingen waar je helemaal achter staat en die je vanuit je hart en met volle overtuiging doet. Met tegenzin en “omdat het nu eenmaal geven en nemen is” bij hem gaan zitten gaat je ernstig opbreken op den duur. Zorg voor jezelf.
Ik snap TO wel dat ze daar geen trek in heeft. TO : doe alleen dingen waar je helemaal achter staat en die je vanuit je hart en met volle overtuiging doet. Met tegenzin en “omdat het nu eenmaal geven en nemen is” bij hem gaan zitten gaat je ernstig opbreken op den duur. Zorg voor jezelf.
maandag 19 november 2018 om 11:28
halfpipe schreef: ↑19-11-2018 11:11We wonen 45min van elkaar af , en zien ons 14 dagen in de maand ongeveer .
Voor ons alletwee is dit prima , hij vermaakt zich met vrienden en ik met mijn kinderen , door ook idd chauffeur te spelen haha
Alleen heeft hij er moeite mee , in dat weekend , dat de kinderen er zijn , dat ik wel eens wil overslaan.
.Bedankt alvast voor jullie verhelderende berichten. Tijd voor een gesprek , dat ik toch wel eens een weekend ga overslaan . Hier word ik zelf gelukkiger van. Hij niet , maar zal zich erbij moeten neerleggen.
Heb je ook een leven naast je kinderen en je vriend? Heb je geen vrienden om je mee te vermaken?
Komt je vriend ook wel naar jou toe?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 19 november 2018 om 11:29
@Ouwedibbes
Ik denk ook zoiets ja.. Als ik dit zo lees krijg ik het spaans benauwd eigenlijk. Moet er niet aan denken 'terug' te gaan naar de kleutertijd eigenlijk ook al is het maar in het weekend. Ik weet dat TO er niks aan kan doen, ze is verliefd op haar vriend maar voor mij zou het toch een reden zijn om er niet aan te beginnen. Ik zit nu zo in een andere fase.
Ik denk ook zoiets ja.. Als ik dit zo lees krijg ik het spaans benauwd eigenlijk. Moet er niet aan denken 'terug' te gaan naar de kleutertijd eigenlijk ook al is het maar in het weekend. Ik weet dat TO er niks aan kan doen, ze is verliefd op haar vriend maar voor mij zou het toch een reden zijn om er niet aan te beginnen. Ik zit nu zo in een andere fase.
It's 5 o'clock somewhere
maandag 19 november 2018 om 11:33
Eens. Die tijd is geweest.poppetje2006 schreef: ↑19-11-2018 11:29@Ouwedibbes
maandag 19 november 2018 om 11:35
maandag 19 november 2018 om 11:42
maandag 19 november 2018 om 11:52
wat een onzin, hup, kweek een extra laagje huid! TO & vriendje hebben tijd zat samen (meer dan menigeen in een samenwoon-relatie-Met-kinderen)Judy_Hopps schreef: ↑19-11-2018 11:42Nou ik snap de teleurstelling wel. Het zou voelen als een afwijzing van mijn kinderen en dan wijs je mij ook af.
maandag 19 november 2018 om 12:27
Hij gunt me dat wel. Maar vind het zo gezellig als ik er ben , zijn kinderen zijn ook gek op mij .
Hij doet alles zelf in de huishouding en opvoeding , daar bemoei ik me niet mee.
Dat van 5 jaar klopt idd niet, ik heb niemand geadopteerd haha de leeftijden had ik toen verdraaid ivm herkenbaarheid. Nu niet meer , ik heb 2 kinderen .
Ik zou niet meer kiezen voor een man met jonge kinderen , omdat het toch veel aanpassen is , en altijd rekening houden met.
In het begin dacht ik “ dat doe ik wel even “ , het zijn maar 4 dagen in de maand , maar daar heb ik me toch in vergist.
Ik hou erg veel van hem , en hij draagt me op handen , daarom heb ik het er wel voor over.
Maar ik ga het gesprek toch aan over die weekenden , want het breekt me op.
Hij doet alles zelf in de huishouding en opvoeding , daar bemoei ik me niet mee.
Dat van 5 jaar klopt idd niet, ik heb niemand geadopteerd haha de leeftijden had ik toen verdraaid ivm herkenbaarheid. Nu niet meer , ik heb 2 kinderen .
Ik zou niet meer kiezen voor een man met jonge kinderen , omdat het toch veel aanpassen is , en altijd rekening houden met.
In het begin dacht ik “ dat doe ik wel even “ , het zijn maar 4 dagen in de maand , maar daar heb ik me toch in vergist.
Ik hou erg veel van hem , en hij draagt me op handen , daarom heb ik het er wel voor over.
maandag 19 november 2018 om 13:12
Dat vroeg ik me ook af. Dan maakt TO de kinderen al mee vanaf dat ze baby waren.
It's 5 o'clock somewhere
maandag 19 november 2018 om 13:22
Er is toch echt wel een verschil tussen kinders entertainen in je eentje of met zijn tweeën... maar goed ik ga hier wat neertikken (en weer weghalen straks)
toen ik een relatie had met een man met 1 kind kon je me ook al opdweilen elke dag, zogenaamd was ik niet van de opvoeding maar werkelijk niets ging gemakkelijk juist daardoor.
(wat weggehaald hier, was misschien een beetje veel)
mijn excuses als dit leest als een trauma, ze was namelijk wel heel leuk en lief en ik baal gewoon als een stekker dat ik na alle energie die het me gekost heeft ik haar nu nooit meer zie, behalve dan afgelopen weekend en toen heb ik het niet eens gemerkt want ze was als pietje verkleed en ik stond aan de andere kant van de straat
toen ik een relatie had met een man met 1 kind kon je me ook al opdweilen elke dag, zogenaamd was ik niet van de opvoeding maar werkelijk niets ging gemakkelijk juist daardoor.
(wat weggehaald hier, was misschien een beetje veel)
mijn excuses als dit leest als een trauma, ze was namelijk wel heel leuk en lief en ik baal gewoon als een stekker dat ik na alle energie die het me gekost heeft ik haar nu nooit meer zie, behalve dan afgelopen weekend en toen heb ik het niet eens gemerkt want ze was als pietje verkleed en ik stond aan de andere kant van de straat
turquasi wijzigde dit bericht op 20-11-2018 08:21
66.50% gewijzigd
Lorem Ipsum
maandag 19 november 2018 om 13:22
jij wil horen, dat zij de reden was, van de breuk??
Want jouw (suggestieve) vraag is natuurlijk eigenlijk irrelevant voor het topic he?
maandag 19 november 2018 om 16:02
Turquasi, ja dat is wel hoe het gaat met peuters en kleuters. Als je die fase zelf al lang voorbij bent is het maar voor weinigen leuk om het nog eens door te moeten. En voor een stiefouder lijkt het me inderdaad rot als dan de relatie verbroken wordt, je gaat toch aan zo’n kind hechten ondanks de inbreuken op je vrijheid, slaap en geduld.
maandag 19 november 2018 om 16:19
heb ik bij een vriendin meegemaakt, ze was tien jaar stiefmoeder van twee kinderen. Toen klapte haar huwelijk.MinkeDeWit schreef: ↑19-11-2018 16:02Turquasi, ja dat is wel hoe het gaat met peuters en kleuters. Als je die fase zelf al lang voorbij bent is het maar voor weinigen leuk om het nog eens door te moeten. En voor een stiefouder lijkt het me inderdaad rot als dan de relatie verbroken wordt, je gaat toch aan zo’n kind hechten ondanks de inbreuken op je vrijheid, slaap en geduld.
En nu volgt ze het leven van de kinderen via social media. Heel naar.
maandag 19 november 2018 om 16:31
Ik zou hem inderdaad die schamele vier dagen per maand, die hij heeft met zijn kinderen lekker alleen laten doen. Voor de kinderen ook wel zo fijn om echt tijd door te brengen met hun vader, aangezien ze hem al zo weinig zien.halfpipe schreef: ↑19-11-2018 12:27Hij gunt me dat wel. Maar vind het zo gezellig als ik er ben , zijn kinderen zijn ook gek op mij .
Jullie hebben dan alsnog zeeën van tijd met elkaar, dus ik zie het probleem niet zo.
maandag 19 november 2018 om 16:32
Wat een bullshit. Jullie kunnen elkaar 26 van de 30 dagen in de maand gewoon zien.
maandag 19 november 2018 om 16:42
Mijn kinderen vinden het fijn om thuis te komen in een huis waarin geleefd wordt. We overleggen even, we spreken wat af, we eten samen, we halen/brengen etc.Timetraveler schreef: ↑19-11-2018 10:58Mwah ligt er toch ook aan wat voor kinderen je hebt? Veel 18 en 19-jarigen wonen al op kamers. Of redden zichzelf in ieder geval prima thuis. Moet je voor 18-19 jarigen echt nog zoveel zorgen/regelen/aanwezig zijn? Ik woonde toen al op mijzelf, maar had het anders heeeeerlijk gevonden om alleen thuis te zijn.
Nee, verzorgen hoeft niet. Maar no way dat ik dat voor andermans kleuters zou doen. Ik heb zelf kinderen.
maandag 19 november 2018 om 16:50
Hoi TO,
Ik herken je issue wel. Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn partner wil ook het liefst samen zijn in zo'n weekend.
Wat ik hier idd ook van anderen lees, is als je al uit de kleintjes bent (of ze zelf niet hebt) het echt een megadrukte is waar je niet even aan went in die twee dagen.
Om die reden kom ik gewoon korter langs. Dus bijv even einde vd middag, dan avondeten. En dan kletsen wij nog even na als ze in bed liggen. Daarna ga ik meestal weer naar huis.
Beetje gulden middenweg zeg maar
Maar wellicht wel wat onhandig als je reistijd wat langer is.
Ik herken je issue wel. Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn partner wil ook het liefst samen zijn in zo'n weekend.
Wat ik hier idd ook van anderen lees, is als je al uit de kleintjes bent (of ze zelf niet hebt) het echt een megadrukte is waar je niet even aan went in die twee dagen.
Om die reden kom ik gewoon korter langs. Dus bijv even einde vd middag, dan avondeten. En dan kletsen wij nog even na als ze in bed liggen. Daarna ga ik meestal weer naar huis.
Beetje gulden middenweg zeg maar
Maar wellicht wel wat onhandig als je reistijd wat langer is.