Lat-relatie
maandag 19 november 2018 om 10:04
Ik heb sinds een aantal jaar een lat-relatie. Mijn vriend heeft kleuters , ik heb pubers.We gaan om deze reden ook niet samenwonen . Het gaat prima zo. Alleen krijg ik er steeds meer moeite mee , om naar hem toe te gaan als hij de kinderen heeft om het weekend.
Ik kan dit bijna niet met hem bespreken , omdat ik weet dat hij dan erg teleurgesteld is als ik niet kom.
Is het dan geven en nemen in een relatie , of mag ik dan toch aan mezelf denken , en tegen hem zeggen “ het is me allemaal te druk met de kinderen “, ik sla een weekend over ?
Ik kan dit bijna niet met hem bespreken , omdat ik weet dat hij dan erg teleurgesteld is als ik niet kom.
Is het dan geven en nemen in een relatie , of mag ik dan toch aan mezelf denken , en tegen hem zeggen “ het is me allemaal te druk met de kinderen “, ik sla een weekend over ?
maandag 19 november 2018 om 10:09
Natuurlijk mag je dat vinden. Toen vriend en ik nog niet samenwoonden (woonden ver uit elkaar), sloeg ik ook wel eens een weekend over omdat ik gewoon even niet trok. Een relatie hebben, is elkaar ook de ruimte geven.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 19 november 2018 om 10:10
maandag 19 november 2018 om 10:11
Hoe moeilijk het ook is, gewoon zeggen. Niemand heeft er wat aan als je tegen je zin in bij je vriend zit. Dan maar afspreken in de kindvrije weekenden, heb je alle tijd voor elkaar. . Doe ik ook (ook pubers hier) maar ook omdat ik eigenlijk ook omdat ik af en toe alleen wil zijn. Zien jullie elkaar ook doordeweeks? Wij wel.
It's 5 o'clock somewhere
maandag 19 november 2018 om 10:22
maandag 19 november 2018 om 10:37
Mijn partner ziet zijn kinder 10 dagen in de maand , dus zonder mij , zijn ze een aantal dagen met hem alleen.
Wij zien ons die week van de kinderen dan maar 1 dag, als ik dat weekend niet naar hem zou komen . De andere week zien we ons 5 dagen.
Hij zou het erg jammer vinden als ik niet kwam dat weekend , omdat hij me erg mist zegt hij , en ik zou liever thuis blijven , maar kwets hem hiermee . En dan denk ik “ voort wat hoort wat “hij zou het voor mij wel over hebben .
Wij zien ons die week van de kinderen dan maar 1 dag, als ik dat weekend niet naar hem zou komen . De andere week zien we ons 5 dagen.
Hij zou het erg jammer vinden als ik niet kwam dat weekend , omdat hij me erg mist zegt hij , en ik zou liever thuis blijven , maar kwets hem hiermee . En dan denk ik “ voort wat hoort wat “hij zou het voor mij wel over hebben .
maandag 19 november 2018 om 10:38
Natuurlijk mag je dit zeggen. Ook als je samenwoont is het normaal om af en toe / regelmatig weekendvrij-van-je-partner te zijn.
Julie, om begrijpelijke redenen, latten. Dit betekent niet dat elk moment dat je zonder kind bent moet spenderen met je partner. Je hebt ook een leven buiten je kinderen en partner om. Heel gezond om een weekend zonder die 2 te hebben.
Begrijpt hij dit niet, of wil je liever gewoon heel vaak zonder je partner zijn, dan wordt het tijd voor een serieus gesprek. Heeft deze relatie toekomst?
Julie, om begrijpelijke redenen, latten. Dit betekent niet dat elk moment dat je zonder kind bent moet spenderen met je partner. Je hebt ook een leven buiten je kinderen en partner om. Heel gezond om een weekend zonder die 2 te hebben.
Begrijpt hij dit niet, of wil je liever gewoon heel vaak zonder je partner zijn, dan wordt het tijd voor een serieus gesprek. Heeft deze relatie toekomst?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 19 november 2018 om 10:47
maandag 19 november 2018 om 10:48
Wonen jullie ver van elkaar? Zo niet dan kan je ook een compromis sluiten en hem inderdaad even door de weeks een avondje zien als hij het zo lastig vindt.
Tegelijkertijd moet hij jou ook niet verplichten om ieder weekend te komen. Het kan best een keertje zo zijn dat jij niet wil of kan.
Probeer het gewoon rustig uit te leggen.
Tegelijkertijd moet hij jou ook niet verplichten om ieder weekend te komen. Het kan best een keertje zo zijn dat jij niet wil of kan.
Probeer het gewoon rustig uit te leggen.
maandag 19 november 2018 om 10:48
Ik denk dat je hem de vraag moet stellen of hij jullie relatie als een basis ziet of een aanvulling. Het lijkt erop dat het voor hem een basis is en teveel aan je trekt als hij je een keer niet kan zien. Hij heeft toch ook een leven naast jou mag ik hopen? Bespreek het met hem en stel je grenzen zou ik zeggen. Daar wordt hij echt geen ander mens van, misschien brengt hem dat ook tot andere inzichten in positieve zin.
maandag 19 november 2018 om 10:51
Wij hebben ook een latrelatie en zien elkaar ivm afstand ook alleen in het weekend. Soms is dat 2 of 3 dagen (inclusief vrijdag) en soms maar 1 dag en nacht. Dat is afhankelijk van de kinderen (pubers/jong volwassenen) en van onze eigen afspraken/sociale leven. Dit is allemaal bespreekbaar en wij zien het belang van soms een dagje 'alleen' met de kinderen wel in en plannen dat ook in.
Ik laat mijn pubers soms wel alleen, nou ja jong volwassenen. Ze zijn wel altijd hier dus geen weekendje bij hun vader. Wel eens door de weeks als ik werk. De werkelijkheid is dat ze amper thuis zijn. Ze hebben zelf hun eigen leven en zijn zelfs vaak de nachten niet thuis. De enige momenten waar ze me missen is als ze een taxi nodig hebben of als ze moeten eten
Die taxiritten verzorgt hun vader meestal en dat eten kunnen ze prima zelf.
En om nu hele weekenden braaf thuis te zijn om hun te voorzien van vervoer en eten lijkt me overdreven vooral omdat ik de rest van de dag ze amper zie.
Door de weeks is ivm werk geen optie. Het zou betekenen dat we midden in de nacht naar ons werk zouden moeten of langer tijd aan reizen dan aan samen zijn kwijt zouden zijn.
Maar een heel weekend overslaan gebeurd zelden. Dat duurt ons gewoon te lang. Desnoods komen we alleen de zondag ofzo tot 's avonds laat.
Geloof dat het 1 of 2 keer gebeurd is en dat was ivm vakantie en cursus van werk.
En dan regelen we erna wel iets met een vrije dag ofzo.
Denk dat je misschien ook eens na moet denken over je gevoelens als het je zo weinig uitmaakt als je hem 2 weken niet ziet.
Minaa
Ik laat mijn pubers soms wel alleen, nou ja jong volwassenen. Ze zijn wel altijd hier dus geen weekendje bij hun vader. Wel eens door de weeks als ik werk. De werkelijkheid is dat ze amper thuis zijn. Ze hebben zelf hun eigen leven en zijn zelfs vaak de nachten niet thuis. De enige momenten waar ze me missen is als ze een taxi nodig hebben of als ze moeten eten
Die taxiritten verzorgt hun vader meestal en dat eten kunnen ze prima zelf.
En om nu hele weekenden braaf thuis te zijn om hun te voorzien van vervoer en eten lijkt me overdreven vooral omdat ik de rest van de dag ze amper zie.
Door de weeks is ivm werk geen optie. Het zou betekenen dat we midden in de nacht naar ons werk zouden moeten of langer tijd aan reizen dan aan samen zijn kwijt zouden zijn.
Maar een heel weekend overslaan gebeurd zelden. Dat duurt ons gewoon te lang. Desnoods komen we alleen de zondag ofzo tot 's avonds laat.
Geloof dat het 1 of 2 keer gebeurd is en dat was ivm vakantie en cursus van werk.
En dan regelen we erna wel iets met een vrije dag ofzo.
Denk dat je misschien ook eens na moet denken over je gevoelens als het je zo weinig uitmaakt als je hem 2 weken niet ziet.
Minaa
maandag 19 november 2018 om 10:51
We zien elkaar, dat leest wat makkelijk. Ons is bezittelijk.halfpipe schreef: ↑19-11-2018 10:37Mijn partner ziet zijn kinder 10 dagen in de maand , dus zonder mij , zijn ze een aantal dagen met hem alleen.
Anyway, ik vind dat een relatie slaagt op basis van kwaliteit. Ik begrijp nooit zo goed dat mensen verwachten dat een tweede, derde etc relatie (waarin er al kinderen bestaan), dat dit net zo moet werken als je eerste relatie.
Een nieuwe relatie wordt nooit meer zoals het was, voor je kinderen er waren . Ik vind kinderen altijd voor gaan.
maandag 19 november 2018 om 10:56
OK. Wat wil je nu precies?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
maandag 19 november 2018 om 10:58
Mwah ligt er toch ook aan wat voor kinderen je hebt? Veel 18 en 19-jarigen wonen al op kamers. Of redden zichzelf in ieder geval prima thuis. Moet je voor 18-19 jarigen echt nog zoveel zorgen/regelen/aanwezig zijn? Ik woonde toen al op mijzelf, maar had het anders heeeeerlijk gevonden om alleen thuis te zijn.
maandag 19 november 2018 om 10:58
Ik ken je vriend niet maar hij komt op mij over als een zielige kleuter die zijn zin niet krijgt. Hij heeft maar te accepteren wat jou grens is. Daar wordt jij gelukkiger van en uiteindelijk zijn kids ook. Die verlangen echt wel naar weekend zonder jou erbij en dat papa alle aandacht voor hun heeft.
maandag 19 november 2018 om 11:07
Dan vindt hij het maar moeilijk. Jullie zijn juist gaan LAT-ten omdat de kinderen lastig te 'integreren' zijn.
Gewoon duidelijk tegen hem zijn hoor, wat jij wil telt net zo zwaar, als wat hij wil.
maandag 19 november 2018 om 11:11
We wonen 45min van elkaar af , en zien ons 14 dagen in de maand ongeveer .
Voor ons alletwee is dit prima , hij vermaakt zich met vrienden en ik met mijn kinderen , door ook idd chauffeur te spelen haha
Alleen heeft hij er moeite mee , in dat weekend , dat de kinderen er zijn , dat ik wel eens wil overslaan.
.Bedankt alvast voor jullie verhelderende berichten. Tijd voor een gesprek , dat ik toch wel eens een weekend ga overslaan . Hier word ik zelf gelukkiger van. Hij niet , maar zal zich erbij moeten neerleggen.
Voor ons alletwee is dit prima , hij vermaakt zich met vrienden en ik met mijn kinderen , door ook idd chauffeur te spelen haha
Alleen heeft hij er moeite mee , in dat weekend , dat de kinderen er zijn , dat ik wel eens wil overslaan.
.Bedankt alvast voor jullie verhelderende berichten. Tijd voor een gesprek , dat ik toch wel eens een weekend ga overslaan . Hier word ik zelf gelukkiger van. Hij niet , maar zal zich erbij moeten neerleggen.