** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Haïti deelt trouwens een eiland met Dominicaanse Republiek zoals jullie weten, dit is de grens:

dubbel
driedubbel! Sjongejonge!
Goedenavond dames! (weer een hoop bij te lezen )

Spijker, daar zat ik ook meteen aan te denken. Kun je het financieel niet rond krijgen met een beurs (of een combinatie van enkele, geen idee of dat kan?).

Een vriendin van me wilde ook in het buitenland studeren en die is toen naar de decaan van de opleiding gegaan. Deze had een dik boek liggen waarin allerlei particuliere beurzen in waren opgesomd. Echt beurzen waar je zo snel niet op zou komen, bijv. voor joodse studenten, voor friese studenten, etc. etc.

Misschien kun je zo wat bij elkaar sprokkelen?
Wat betreft Haiti, daar zat ik zo ook al over te denken (geschiedenis-heden). Heel erg wrang.
Ja hoe kan het hè. Alles wat er maar kan gebeuren gebeurt er. En dat na zo'n vliegende start.

Hoe is het met de zwangerschap? Kan je al wat zien, of is dat nog te vroeg?
Jeetje wat verschrikkelijk dat verhaal over Haiti. Die hele aardbeving is een beetje langs me heen gegaan. Maar wisthc ook echt niet dat daar zo veel erosie problematiek was... schokkend wat ze met dat land gedaan hebben. Wat hebben ze eigenlijk met al dat bos gedaan? Gewoon lekker om ver gekapt om bootjes te maken?

Oh ja, dat geld vind ik voor mijn komende buitenland avontuur niet zo'n probleem. De IB-groep heeft nog wel geld wat ik kan lenen... Het is voor mij meer de vraag; waar ga ik naar toe? Momenteel heb ik een kleine voorkeur voor Portugal.. maar ik ben daar al geweest (en toen heb ik ook bakken met geld uitgegeven) maar vind het een heel fijn land.. Tja Spanje, ben ik ook al meerdere keren geweest. Duitsland nog niet zo vaak, maar ja, ik weet 't gewoon niet. Moet toch vooral om de opdracht gaan en het land waar dat dan is is een extra bonus..
Dommer dan dom.

Er bestaat niemand dommer dan ik.

Echt niet.

Hoe kom ik uberhaupt aan een HBO diploma?

Schrijft die date die vriendin vandaag geregeld heeft dat ie werkt op een school met blinden en slechtzienden. Schrijf ik terug dat ik altijd al gebarentaal heb willen leren.

MIJN GOD! Whahahahahah ik moet er zelf nu keihard om lachen. Wat een MONGOOL ben ik!!!!!!

Ik schreef terug dat bij mij de haaien ook kraaien, dus dat het normaal is dat ik zulke dingen zeg.
O mijn god Nemo! Ik vind het wel vreselijk hilarisch! Heb je al bericht terug wat hij er van vindt?

Marg, het gaat goed (dank dat je er naar vraagt). Voel me stukken beter dan een aantal weken geleden. Af en toe behoorlijke hoofdpijn en moe, maar ach, dat lijkt me normaal.

Je ziet het wel een beetje. Of ja, ik zie het en mensen die het weten. Een vreemde zal aan mij nog niet kunnen zien dat ik zwanger ben.

Trouwens 2 febr. heb ik weer een echo (20wkn. echo, al zit ik dan op 21) waarin wordt gekeken of het er allemaal goed, gezond uitziet. Als het zichtbaar is, kunnen we dan ook het geslacht zien. Kan dus echt niet wachten, zit bijna dagen te tellen. Zo nieuwsgierig als ik ben!
Leuk La moon!

Ja.. hij wees me erop. Hij schreef:

"Maar de grootste grap van

allemaal die heb jij gemaakt! Ooit gebarentaal uitgeprobeerd bij een blinde? Bij deze nodig ik je uit om dat in Groningen te komen doen, kun je lachen! Geeft verder niet, vind je foutje wel schattig;) "

Mijn god. Ik schaamde me dood. Grappig geloof ik?! Ik zou zeggen: dumpen met die chick

Nou ja... niks meer aan te doen. Heb een ik-schaam-me-zo-mail teruggestuurd. Maar volgens mij zit hij er ook alleen maar om te lachen
Nemo!!!!!!!!!!!!!!!!!

La Moon, spannend!!!! Het lijkt me heel bijzonder om echt zo'n mensje te zien. Ik heb ook vaak van andere vrouwen gehoord dat het dan opeens heel echt wordt, als je op die echo een mens ziet dat eigenlijk gewoon min of meer af is (alleen niet volgroeid natuurlijk). Ben benieuwd!!!! En wat spannend of het een jongetje of een meisje wordt, allebei is leuk natuurlijk maar zo anders denk ik! Hoe voel je je er verder onder? Ik bedoel eigenlijk (ben ik heel nieuwsgierig naar) een tijdje terug zat je nog een beetje te freewheelen, wel afgestudeerd maar geen 'serieuze' baan (niet beledigend bedoeld!), misschien nog een tijdje op een subtropisch eiland rondfladderen en dan later.... En nu word je opeens moeder!!! Hoe voelt dat?

Mevrouwtje Z. Ik denk dat elk land wel zijn charme heeft eerlijk gezegd. Je moet er toch zelf wat van maken, en zeker als je weet dat het tijdelijk zal zijn kun je je gemakkelijk focussen op de leuke dingen van de stad / het land. Dus ik zou ook voor de opdracht gaan Een kennis van mij ging een jaar naar een Engelse stad maar ze had vantevoren al besloten dat ze het daar haatte (ze was er al eerder geweest) en had een verschrikkelijk jaar gehad. Logisch.
Nee beurzen wordt niets, ik ben geen fries en ook geen jood en val verder ook niet in enige categorie. Er is een site, beursopener, maar ik kom echt nergens voor in aanmerking.

IB gaat ook niet, ik krijg al geeneens een lening meer. Dit is immers niet mn eerste studie.

Erasmus is alleen voor binnen Europa en ik wil perse naar Canada... Probleem is dus dat ik voor Canada óf een werkvisum óf een studievisum kan krijgen. Met een studievisum mag je alleen op de campus werken en kennelijk zijn die baantjes zeldzaam, kan er in ieder geval niet op vertrouwen dat je er eentje krijgt, zeker niet als je er een half jaar bent in plaats van een heel jaar. Dan heb ik nog geprobeerd om mijn nederlandse werk daar te mogen doen, maar dat is ook godsonmogelijk lastig. Komt er op neer: als ik daar heen wil kan ik een half jaar niet werken. En ik kan niet een half jaar niet werken, dan heb ik geen geld om van te leven! Ik krijg nu al een tijdje geen stufi meer, dus sparen is lastig. Ik werk naast mijn studie 26 uur per week en meer krijg ik echt niet voor elkaar. Maar het geld dat ik verdien heb ik gewoon nodig om van te leven. Ik krijg geen half jaar niet werken bij elkaar gespaard voor september!

Nee, dit gaat niet lukken. Misschien moet ik me er op gaan richten om mn master daar te doen, misschien is dat realistischer haalbaar...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Wat hebben jullie weer lekker veel geschreven overigens! La Moon, spannend die echo! Zijn jullie al aan het denken over namen, of is dat nu nog te vroeg?

Nemo, briljante opmerking. Echt. Geweldig
Kan je je huis niet verhuren?
Nee, maar dat is meer voor de ak...
Shit, dan houdt het inderdaad echt op Spijker.

Namen, pffff, wel over nagedacht, maar wat is dat moeilijk. We stellen het maar uit tot nadat we weten wat het wordt. Dat scheelt alweer de helft.

Marg, dat is nog steeds raar. Weet je nog dat ik in het begin er best wel mee zat om het mensen te vertellen, omdat ik 'bang' was voor hun reactie. Alle reacties waren leuk en ik denk nu dus ook dat ik het eigenlijk zelf was die nogal geschrokken was (dat bedoel ik niet op een negatieve manier). Ja, dat had ik dus echt nooit in mijn hoofd nu al moeder te worden. Maar ik voel me er heel goed onder, het is anders dan dat wat ik in gedachten had, maar ik had ook nooit gedacht hier eens op dit eiland terecht te komen. Vind het ergens ook wel leuk dat ik het niet allemaal volgens het standaardrijtje (studeren-werken-sparen-huis kopen-kind) doe. Kortom, ik ben er erg gelukkig mee.

Nemo, ach het is toch ook wel schattig! (maar krijg nu ook deja-vu gevoel naar je date van eerst die dacht dat verloskunde iets met tanden was)
Een date die dacht dat verloskunde iets met tanden was? Nemo, hoe heb je die kunnen laten hopen, dat was een match made in heaven!

La Moon, maar op zo'n echo kunnen ze zich toch ook in het geslacht vergissen? Lijkt mij nogal een gok om maar een naam te hebben. Straks is je toekomstige Erik toch een meisje bijvoorbeeld!

't Wordt vast een internationaal uitspreekbare naam!
Ja klopt hoor, we moeten natuurlijk nog een andere naam achter de hand houden. Het is ook meer een excuus om het nog even uit te stellen. Denk dat het nog heel wat gaat worden, E. noemt soms namen die ik vreselijk vind en zelf had ik één meisjesnaam in gedachten (en ik vind maar weinig echt heel mooi) die ik toch wel erg leuk vind, maar die werd direct afgeserveerd.
Ik vind dat vrouwen het alleenrecht moeten hebben over de naam van hun kind

En in jullie geval moet het ook in een spaanstalig land uitspreekbaar zijn of niet?

Die date spijker was een typisch geval van heel knap, zonder hersens. Of eigenlijk was ie slick. Zat ik te vertellen dat ik verloskunde deed zegt hij dus: das toch iets met tanden Wat de eerste en de laatste date

Maar voor mijn verdediging; ik had gewoon niet goed gelezen.

Ik moet leren.

Dus dat ga ik maar doen anders ben ik voor niks zo vroeg opgestaan.
Nemo, in veel spaanstalige landen is het gewoon dat de vader de naam kiest, hij gaat immers naar de burgelijke stand.

Ik ben ook al veel vaders tegengekomen die niet zeggen 'we hebben hem xxx genoemd', maar ' ik heb hem xxx genoemd'.

Moon ik ben benieuwd waar jullie mee komen! Mij lijkt het ook heel moeilijk. Ik vind het ook leuk dat je het niet volgens het geëikte rijtje doet trouwens!!!!!
Ik denk dat ik net heb besloten om me alleen maar te gaan richten op het afronden van mijn thesis. Voel me echt zo stom dat ik nu weer stop met een vak. Heb op zich wel genoeg studiepunten, maar dit is wel vaker gebeurd en dat voelt toch wel kut eigenlijk... Af en toe voel ik me gewoon zo'n domme muts, die elke keer dezelfde verkeerde keuzes maakt :(

*zet nu zeur en zaag modus uit en gaat weer aan de studie, of doet daar altans een poging toe..*

@spijker: Wat jammer dat het niet lukt om naar Canada te gaan. Echt balen. Misschien kun je voor een masterstudie daar wel een beurs aanvragen?

@nemo: echt een domme date... maar misschien verstond hij je gewoon verkeerd?

@marg: het land waar je bent maak idd niet zo heel veel uit, het gaat er gewoon om dat je het zelf naar je zin kunt maken en er ook wat van wil maken.

@lamoon: GEFELICITEERD. Had even gemis dat je zwanger bent, maar vind het superleuk voor je. Spannend allemaal zeg!
Neee hahaha die verstond me niet verkeerd. Dat was gewoon een ubersukkel. Ach ja, we kunnen niet allemaal slim zijn (zegt de meest domme gans van de viva)

Anyway, waarom heb je domme keuzes gemaakt? Ik snap het niet..

Spijker: is de 2e date met de buurman al geweest? En ik zat te denken he als je nu niet naar buitenland kan dan komt jouw kans heus nog wel. Dat weet ik zeker

Ik ben net met een redelijk gevoel het examen uit gelopen alhoewel ik nu alweer denk, na het bespreken ervan.. hmmm.. Maar goed, meestal is een eerste gevoel toch wel veelzeggend.. Toch? *kijkt hoopgevend* We zullen wel zien, ben blij dat het achter de rug is. Nu nog 2 praktijkexamens en 2 schriftelijke. Maar die 2 die komen gaan hopelijk niet te moeilijk zijn... Morgen mijn eerste praktijkexamen, daar ga ik straks nog maar even voor oefenen. In het luchtledige

(of maak ik nu weer een hele rare zinsconstructie?)
Nemo, fijn dat je een goed gevoel over het examen had! Moet je er nou nog meer, of zitten ze er weer eventjes op?

Nee die date is morgen.

Vreemd gebeuren: buurman heeft net heel zijn fb leeggegooid. Je moet dat soort dingen ook niet herhalend bekijken als je iemand leuk vind, dan ga je overal wat achter zoeken

Goed nieuws: sinds ik de knoop heb doorgehakt dat het buitenlandplan in september niet door kan gaan heb ik mijn concentratie terug. Heb vandaag al een half boek uitgelezen en snap werkelijk niet waar ik de afgelopen weken zo tegenaan heb zitten hikken. Heb nog anderhalve week tot de tentamens, wie weet is het toch nog haalbaar.

Ik heb opeens weer energie, denk dat ik zo maar eens als een schoonmaakstorm door mn huis ga knallen.

Pffff, soms luchten ook klotebeslissingen enorm op.
Heerlijk Spijker dat de energie en concentratie weer terug is! Herken dat wel, eens een beslissing genomen en door de opluchting weer bergen energie er weer voor terug.

Nemo, ja ga maar gewoon op je eerste gevoel af wat betreft je net gemaakte tentamen. Twijfels slaan altijd toe als je de boel nog eens na gaat kijken achteraf of nog erger, het er met medestudenten over hebt (die altijd andere antwoorden als jij hebben).

Praktijkexamen...wat moet je precies doen?

Zonneschijn, zo erg is dat toch niet om met een vak te stoppen? Heb ik ook wel eens gedaan (wie niet?). Geen ramp hoor. Zeker niet als je al genoeg punten hebt.

Ja Marg, ik ben ook wel benieuwd met wat voor naam we straks op de proppen komen. En die traditie voor Spaanstalige landen, dat de man de naam bepaalt, gaan wij dus even niet voortzetten. Wil ook niet het alleenrecht erover, we moeten er samen uitkomen (en anders kan ik altijd nog allerlei overredingstactieken toepassen natuurlijk).
Wat dat betreft is knopen doorhakken, kut of niet, wel goed. Wanneer beginnen jouw tentamens? Ik heb dus morgen weer 1 - praktijkexamen, maar ik hoop dat dat wel goed gaat komen. ALs ik niet van de zenuwen iemand zijn arm afknel als ik de bloeddruk moet meten

Ik hou er ook nooit van als mensen opeens Hyves of facebook leeg maken dan denk ik: heb je iets te verbergen ofzo?!? Maar goed... date is morgen. Ik ben benieuwd!

Heb zelf nog heel leuk met die jongen (of eigenlijk man, hij is 36) zitten mailen. Hij schrijft echt heel leuk, heeft een leuke baan, ik denk dat het hoe dan ook een leuke date wordt. Hij schreef: "Zelfs al vinden we elkaar nog zo afstotelijk volgende week dan zal het aan de gespreksstof niet liggen haha:) " En dat denk ik ook. En zo niet, dan ben ik zo weer weg.

geweldige vriendin heb ik ook, dat ze hier dan gewoon weer over belt: ik heb een date voor je gevonden. Whahahaha. Hij schreef ook nog: "Maar goed, als ik A. moet geloven ben jij de prinses op het roze paard, gaan we overmorgen trouwen en dan wordt de ‘optie heen en weer rijden’ van en naar mijn opdrachten een stuk aantrekkelijker:) " Moest ik ook zo om lachen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven