**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Moon, wat superleuk!! Proficiat! Mooi verhaal, en echt geweldig dat E. jouw familie ook dichterbij heeft gehaald, echt heel gaaf!

En ik ben er nog hoor, heb 't alleen nogal druk gehad afgelopen week. We gaan zondag supervroeg, morgen effe spullen bij elkaar graaien, eten met vrienden en vroeg naar bed, moeten om 3.00 uur 's nachts al vertrekken. Maar we gaan in ieder geval.

Heb hier vluchtig bijgelezen maar ook geen tijd gehad om ergens op te reageren. Al zijn er wel erg interessante dingen naar voren gekomen. Nemo, wat 'n bijna-beslissing. Ben benieuwd wat je gaat besluiten, stoppen met studie terwijl je 't eigenlijk heel leuk vindt is ook jammer nu. Hoe ging 't deze week op school? Weer gewend?

En 6 nachtjes (toch?) tot de Bassist hier is, is erg weinig! Fijn!!

Es: veel plezier! Beetje laat, maar Lissabon schijnt echt práchtig te zijn. M'n ouders zijn er vorig jaar geweest en ze vonden 't een van de mooiste steden die ze ooit hadden gezien.
Moon gefelicteerd!!! Echt een schitterend verhaal en dat je gelukkig bent dat spat helemaal vanaf het scherm!

Hier heb ik verhuisstress. Mijn kamer staat vol met doosjes die ik nog moet inpakken en ik ben pas 30 minuten geleden eens begonnen met kijken wat ik nou eens hier zal laten (--> naar mijn ouders) en wat ik ga meenemen. En nu kan ik er niet meer van slapen. Ik wil niet te veel meenemen, maar ook niet te weinig. Dilemma. Dilemma.
Ik zou bij twijfel iets niet meenemen. Dat is meestal mijn tactiek, vooral onder het motto "in het buitenland is ook vanalles te koop". Ook had ik toen ik voor het eerst naar de UK ging een doos met 'twijfelspullen' die ik de eerstvolgende keer bij bezoek aan NL meenam,of aan mensen die me kwamen bezoeken (ouders) meegaf.

Als je niet weet waar je moet beginnen, gewoon de schoonmaak techniek die Margaretha aangaf eerder: een kookwekker voor een tijd zetten (misschien wat langer dan 15 minuten, ik zou 30 minutendoen) en gaan met die banaan.

Toen ik hier naartoe verhuisde onlangs heb ik het in fases gedaan. Eerst een ronde met sorteren van spullen die weggegooid (of naar de kringloop oid) kunnen. Daarna nog eens een uitdunnings ronde. Maar goed, ik ben tegenwoordig ook wel makkelijk met dingen weggooien

Maareh, ik benijd je niet hoor, heb eenhekel aaninpakken en verhuizen. Succes!
En la Moon, wat eenleuk verhaal!!
ik zou bij twijfel iets juist wél meenemen, onder het motto 'beter mee verlegen dan om verlegen' en weggooien kan altijd nog Maar dat ligt er ook aan hoe je verhuist. Heb je een auto/busje en kan je makkelijk dingen meenemen? Of stap je straks met een rugzak op de trein?

Voor hoe lang ga je eigenlijk?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 24 april 2010 @ 00:09:

ik zou bij twijfel iets juist wél meenemen, onder het motto 'beter mee verlegen dan om verlegen' en weggooien kan altijd nog Maar dat ligt er ook aan hoe je verhuist. Heb je een auto/busje en kan je makkelijk dingen meenemen? Of stap je straks met een rugzak op de trein?

Voor hoe lang ga je eigenlijk?

Ik heb eigenlijk de keren dat ik (tijdelijk) in het buitenland ben geweest nooit echt iets gemist. Niet dat ik niet eens mijn eigen 'spulletjes' om me heen wilde, maar nooit heel erg, of iets specifiek. Toen ik naar West-Afrika ging, heb ik wel heel lang nagedacht wat handig zou zijn, maar dat komt ook omdat veel dingen daar niet te krijgen zijn. Maar in westerse landen koop ik dingen gewoon ter plaatse als ik ze nodig heb. (ik bedoel dingen als een haarmaskertje of zonnebrandcreme, of dingen als een extra paar oorbellen, huissloffen, een extra handdoek, meer sokken etc).

Als ik naar 'the middle of nowhere' ga voor onderzoek,dan neem ik wel veel entertainment mee (harde schijf vol met mp3's, en DVD'sen boeken).

Ik zit nu net te bedenken of er ook kledingstukken zijn die nog in Europa liggen, die ik nu mis, en ik kan er gewoon niet opkomen, terwijl ik toch veel achter heb gelaten om later mee te nemen. en als ik ze weer zie denk ik: Oh ja! Die had ik ook nog, leuk! Ik mis gewoon niet snel iets en heb een hekel aan veel tassen meenemen . Maar inderdaad, als je gewoon met de auto gaat,dan kun je hem net zo goed lekker volstoppen en met je eigen spulletjes op pad gaan.
Hmmm, we denken aan heel ander soort spullen Heejhallo! Ik bedoel: dat ene paar fijne schoenen, die mooie boeken, foto's, onhandig beeldje maar er zit zo'n herinnering aan, die ene vaas die ik zo graag gebruik, de spiegel waarvan ik vind dat ik er altijd goed in uitzie, het fijne sierradendoosje. Dat soort dingen zou ik allemaal denk ik toch meesjouwen. Ik ben vaak verhuisd en sommige hele onhandige dingen wil ik dan toch meenemen, als het even kan.

Ligt er ook aan hoeveel ruimte je daar hebt, hoe je gaat en voor hoe lang je gaat!
quote:Spijker schreef op 24 april 2010 @ 00:30:

Hmmm, we denken aan heel ander soort spullen Heejhallo! Ik bedoel: dat ene paar fijne schoenen, die mooie boeken, foto's, onhandig beeldje maar er zit zo'n herinnering aan, die ene vaas die ik zo graag gebruik, de spiegel waarvan ik vind dat ik er altijd goed in uitzie, het fijne sierradendoosje. Dat soort dingen zou ik allemaal denk ik toch meesjouwen. Ik ben vaak verhuisd en sommige hele onhandige dingen wil ik dan toch meenemen, als het even kan.

Ligt er ook aan hoeveel ruimte je daar hebt, hoe je gaat en voor hoe lang je gaat!Ja, nu je het zegt, ik mis mijn boekenkast (nou ja, de inhoud) wel een beetje. Maar goed, dat komt wel weer, later. Van jou bovenstaande voorbeelden zou ik alleen het fijne paar schoenen meesjouwen voor als ik een paar maanden naar het buitenland ga. En een mapje/boekje met foto's van mensen of plekken die belangrijk voor me zijn, dat past altijd nog wel ergens in de koffer. Oh, en ik heb hierheen wel een paar kleine prullariaatjes heen verhuisd met dierbare herrinneringen. Misschien scheelt het dat ik de afgelopen 5 jaar gemeubileerd gewoond heb (in leuke flats met leuke inrichting hoor) en dus eigenlijk amper inboedel heb. Bij mijn ouders staan nog dozen met borden en mokken uit mijn studenten tijd in NL . En ook nog stapels dozen met boeken die het zelfs nooit naar de andere kant van de Noordzee hebben gehaald, dus ik ben benieuwd wanneer (en waar?) die es uitgepakt worden . Nou ja, later als ik groot ben.
Ik ben ook mee van de tactiek 'bij twijfel niet meenemen'. Werkte goed toen ik voor een half jaar naar de UK ging, en 1 koffer mee mocht/kon nemen.

Heb toen wel aan mijn ouders gevraagd om wat andere kleding mee te nemen toen zij langskwamen, was ook meer voor de afwisseling (en omdat ik mijn t-shirtjes die ik in sept droeg toch niet emer aan kon in december), naast natuurlijk een grote doos met typisch nederlands eten (fatsoenlijk bruin brood miste ik nog het meest! maar dat zal jij niet gaan missen in DE, hebben daar superlekker brood!)

Vind het idee om een mapje met foto's of iets anders waar je goede herinneringen aan hebt mee te nemen wel erg goed, ondanks dat het niet superpraktisch is.

Spijker: nog 5 dagen! wat fijn! komende dagen nog druk? ga je nog voor een brazilian dit keer?

Goed, ik ga nu even boodschappen doen en dan weer klussen! Vriendinnetjes komen pas na de middag, maar er kan maar vast een muur gewit zijn :-)
Hij komt vanmiddag!

Zin in!

Nu eerst wat kilometers maken op het terras...
Leuk!!!

Tja dat verhuizen, ik blijf wel "dicht bij" en ik ga met de auto. Dus ik heb nu wel het motto beter mee verlegen dan om verlegen. Denk dat ik ongeveer 5 maanden ga. Maar ik denk dat mijn ouders wel weer willen helpen met terug verhuizen :-)

Kijk, maar Oz had ik wel zo iets, daar hebben ze ook winkels en ik had gewoon een koffer a 20 kilo :-) Met een paar persoonlijke spulletje zoals foto's, fijne schoenen en dergelijke, maar niet extreem. En omdat ik nu toch met de auto ga, kan ik de auto gewoon lekker volstoppen :-) Hoef ik daar weer minder te kopen...
In Oz miste ik vooral kaas en ook wel brood, maar vooral kaas :-)
Ik vind skype kut. We hadden afgesproken om te gaan skypen en nu is ie niet online. Neemt ook z'n telefoon niet op. Dus ik maak me een beetje zorgen. Is er iets aan de hand? Of is ie het gewoon vergeten? En in dat laatste geval hoe kan hij mij nou zijn vergeten? *zucht*
MZ, waarschijnlijk gewoon vergeten hoor. Ik ga dan meestal gewoon wat anders doen, in plaats van wachten. Ja, ik wacht wel even, maar niet te lang, want daar wordt ik alleen maar chagerijnig van

Spijker 5 dagen,jeetje wat snel. Ik weetnog deeerste keer dat we elkaar weer zagen, toen kon ik echt aanniks anders denken. Kon bijna niet eens werken, zo afgeleid was ik

Ik kan ook aftellen, over twee weken wordt ik lekker naast hem wakker. Maar het aftellen, dat schiet er een beetje bij in. Ben hier erg druk met voorbereidingen voor de zomer dus voel me een beetje als een kip zonder kop die snel nog vanalles regelen moet.

Wat betreft eten mis ik niet zo heel veel, maar het is hier ook 'westers' genoeg én we hebben een superlekkere bakkerij waar ik woon (dit in tegenstelling tot de UK inderdaad ). Ik was pas ook heel blij toen ik een pindakaas ontdekte die net zo smaakt als de Calve (en niet zo zoet als een hoop andere merken).
Nemo: beetje laat, maar ontzettend veel plezier vanavond en morgen!

Isiss: goede reis vannacht!

Ga nu douchen, zit onder de witte verfspikkels, maar de woonkamer/keuken is wit, voor zover die wit moet worden dan.. Morgen kijken of er nog een 2e laagje nodig is (hoop van niet) en hopelijk ook nog de hal schilderen.

Verder was het vandaag vooral erg gezellig. Heel erg gelachen met m'n helpende vriendinnetjes, en net nog even lekker op terras pizza gegeten.
quote:Miss Speeseend schreef op 24 april 2010 @ 08:42:

Spijker: nog 5 dagen! wat fijn! komende dagen nog druk? ga je nog voor een brazilian dit keer?

Ja en ja! Brazilian (en benen waxen) staat gepland voor woensdag. Ik ben nu zo behaard, ik lijk wel een grottenmens, dus dat moet er zeker nog even af

En druk... JA! Vandaag van 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds geklust, ik ben gesloopt! En ik verwacht nog 3 van dit soort dagen, met eventueel nog een kleine uitloop de woensdag in. Man oh man wat veel werk. Maar t wordt wel mooi.

Spees deelt mijn klusleed gelukkig lees ik

Heejhallo, vorige keer was ik ook heel zenuwachtig en vrijdag voelde ik de zenuwen en de vlinders en kon ik me slecht op mn werk concentreren. Maar nu is het andersom: ik wil keihard doorwerken om dit af te krijgen voor donderdag zodat alles mooi is in plaats van een teringzooi.

Mooie poezelig vrouwelijke handjes kan ik wel vergeten overigens (lees: ingescheurde nagel, vuil van verf, droog van het wassen met terpentine, heel charmant Spijk, uiterst charmant)

Nemo, veel plezier!

Hoe staat het met de rest?

T komt zo dicht bij!
Lieverds, even een berichtje van mij.

Isiss en Es, beetje laat, maar enorm veel plezier!

Moon, gefeliciteerd en wat een mooi verhaal over je aanzoek. Wow.

Nemo, have fun dit weekend. Ben benieuwd wat hij van al je plannetjes vindt/vond Was trouwens leuk om je even te zien afgelopen donderdag!

Spijker, wat gaat de tijd hárd!! Nog 4 nachtjes, super! En samen met Spees: succes met klussen. En Spees, wat klink je lekker verliefd! Goed zo, meis!

MZ, spannend, de verhuizing. Heerlijk dat je met de auto kunt (waar in D is het eigenlijk? Noorden, midden, zuiden?), dan hoef je minder keuzes te maken! Heb je je vriend ondertussen al gesproken?
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 25-04-2010 09:20
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Bij mij is het momenteel echt rete-druk, geen avond voor een uur of 10 thuis gekomen. Komende week organiseren we een beurs en seminar, waar superveel voor gedaan moet worden. Daarbij is de vader van een medewerker van het beurzenteam afgelopen vrijdag na een week coma overleden. 51 jaar, verschrikkelijk! Dus haar werk moet opgevangen worden, waardoor eigen werk blijft liggen. Gisteren ook in huis "geklust", horren met m'n vader opgehangen (wat k*t-klus was dat!!!), balkon schoongemaakt, plantjes gepland (ziet er nu wel supergezellig uit, heb lavendel, een tomatenplantje en allemaal kruiden), vanmiddag naar een vriend om te helpen met een voor hem vervelende brief. En zo blijf ik lekker bezig.

Ga nu even lekker chillen met thee en ontbijt
Hey Jooles, goed je weer even hier te zien! Maar wat een werkdagen zeg! Pff.. Zag trouwens bij m'n ouders een flyer van 'jouw' beurs hangen

Spijker, jij ook veel succes met klussen. Ik ga ook weer aan de gang!
Spijker, zeg jij tegen Bassist dat je verliefd op hem bent?

Spees: zeg je tegen Jelle dat je kriebels hebt/ verliefd bent?

Wanneer zeg je zoiets? Zeg je zoiets uberhaupt?

En wanneer heb je een relatie en wanneer ben je nog "gewoon" aan het daten?

Kan me niet herinneren dat het zo ingewikkeld was vroeger...
Ik wil onderstaande toch even met jullie delen, wat hebben we destijds gelachen

'Eddy Wally wordt Hollywoodster' van onze redactie

AMSTERDAM - Wat Hollywood betreft is de Belgische zanger Eddy Wally (77) de aangewezen persoon om de wereld te redden...

Eddy vertelt tegen Belgische media dat hij een hoofdrol gaat spelen in een Hollywoodfilm, en dat niemand minder dan Sharon Stone zijn tegenspeelster wordt. Zijn manager bevestigt aan RTL dat er een principe-akkoord is.

Het zou een comedy worden, waarin Wally de wereld gaat redden.

Wordt vast vervolgd...
Ja, ik heb Bassist gezegd dat ik verliefd op hem ben. Hij heeft gezegd dat hij heel erg een crush op mij heeft (ik kan dat nog steeds niet goed vertalen,hoe zouden jullie dat vertalen)

Hij zei: hoe kan je nu al weten dat je verliefd op me bent? Ik zei: als ik het nu niet zou voelen zou het niet meer komen ook. Dit is gewoon wat ik voel. En als ik niet verliefd was zou ik al die moeite niet voor je doen.

Waarom vraag je dat Nemo, moet jij iemand iets zeggen?

Oh, zo hard gewerkt weer vandaag, maar ik lig nu zelfs voorop op schema! Ga nu eerst badderen, dat is zo ongeveer het enige dat nog kan in dit afgeplakte huis, en zelfs dat moet voorzichtig want de badkamer is opnieuw gevoegd en gekit. Oh mijn arme lijf, ik heb een massage nodig en twee mannenarmen om in in slaap te vallen! (wauwauwauw, die krijg ik allebei volgende week al!!!!! Zó onwerkelijk!)
Nemo, vroeger was het ook zeker niet zo ingewikkeld. En nee.. ik heb (nog) niet tegen Jelle gezegd dat ik verliefd ben. Wat niet uitsluit dat ik dat niet ga doen, ben er eigenlijk ook niet over uit of je zoiets uberhaupt wel zegt.

Herken ook je vraag wel over of we nu aan het 'daten' zijn, of dat er sprake is van iets serieus. Ik heb werkelijk geen idee..

Wanneer heb je een relatie? Als je halve week in elkaars bed bivakkeert, en de andere helft van de week smst of belt? Telt dat?

Vriendinnen hier waren het er ook nog niet over eens. De een zegt 'dat is duidelijk meer dan een date, jullie hebben gewoon echt iets serieus', terwijl de volgende Jelle bestempeld als 'scharrel'.

Eigenlijk interesseert het me ook niet zo heel veel hoe 'dit' nu heet. Ik hoef nog maar een uurtje of 20 te wachten tot ie hier is en m'n nieuwe huisje kan laten zien en heerlijk in zijn armen in slaap kan vallen.Zucht.. wat is het leven soms toch fijn!

Nu nog even aan het werk-werk. En nog even strijken, want morgen weer serieuze werkdag.

Slaap lekker dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven