leeftijd in relatie !!

07-07-2011 09:01 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik jonge man 40 heb relatie al meer dan half jaar met vriendin die 18 jaar jonger is.

Je hoort zo veel verschilende vooroordelen hier over,zijn er ook positieve reactie's over ?

Zou ook graag mensen willen spreken die al heel lang gelukkig zijn met een zelfde soort relatie??

Gr ikke007
Whow wat een reactie's ,

Wist niet dat het zo leefde .maar als ik zo alle reactie's lees vind ik het wel weer heel typerend hoor.

Maar gelukkig is het zo dat we elkaar al veel langer kennen en nu pas kort een relatie hebben.

Daar ze ook idd veel ouder is dan haar leeftijds genoten.

Qua doen en laten dan .

en nee je moet er niet aan denken dat het 10 jaar geleden zo was maar wat als we nu nog beide een heerlijk leven hebben, zit ze er strak ook nog goed bij hoor mocht mij iets overkomen .

En tja dat ik schreef jonge man van 40 dat is het gevoel he .
Het laatste wat ik wil is belerend overkomen.

Nogmaals, ik vind een (groot) leeftijdsverschil prima, heb ik zelf ook met mijn man.

Leeftijd van jongste van het stel, daar zit voor mij het probleem.
quote:ronniemitchel schreef op 07 juli 2011 @ 19:43:

[...]

Ik geloof daar helemaal niks van, je bedoelde het wel belerend en zoals fash het schrijft is het net zo goed belerend.Ik bedoelde het niet belerend, meer constaterend. Het leven is al zwaar genoeg als je wél alles mee hebt, ik vind het gewoon zonde om te zien dat hele jonge meiden eigenlijk min of meer hun leven vergooien als zo'n man niet hun hele leven bij ze blijft. Tuurlijk, het kan goed gaan, maar als het niet goed gaat dan ben je een piepjonge vrouw met een horde kinderen, geen opleiding, geen eigen inkomen, etcetera, en is je enige hoop weer een vent vinden die je onder zijn hoede neemt. En dat weet zo'n kerel ook wel, hoor, die valt juist op zulk soort meiden omdát ze zo lekker afhankelijk zijn. En meestal ook omdát een vrouw van hun eigen leeftijd ze niet ziet staan.
Am Yisrael Chai!
En natuurlijk kun je niet iedereen over 1 kam scheren.

Ikke007, het klinkt alsof jullie samen heel gelukkig zijn, hartstikke fijn dus! (en je niet zo'n man bent die fv omschrijft )
quote:ikke007 schreef op 07 juli 2011 @ 09:01:

Hallo ik jonge man 40 heb relatie al meer dan half jaar met vriendin die 18 jaar jonger is.

Gr ikke007

Ben jij import? Ik dacht dat alleen vrouwen werden geïmporteerd, en dan juist jonger!

Complimenten trouwens hoor, voor iemand die hier pas een half jaar is kun je best goed Nederlands.
quote:Watchamacallit schreef op 07 juli 2011 @ 20:04:

[...]

Ben jij import? Ik dacht dat alleen vrouwen werden geïmporteerd, en dan juist jonger!

Complimenten trouwens hoor, voor iemand die hier pas een half jaar is kun je best goed Nederlands.???
Weet je ?

Ze heeft werk wil niet eerder kinderen voor ze dingen voor elkaar heeft .Weet verekte goed wat ze wil.

En wil ook nog genieten en ja wordt ook al moedertje van mijn kinderen ook nog zomaar erbij gekregen.

En alles op geheel eigen keuze van HAAR !!!

Niet wat ik wil maar wat Wij willen.
Gaat jullie omgeving er goed mee om?
Hoe reageren jouw kinderen?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Mijn kinderen ,Jonge meisje.

Gaan er heel goed mee om we brengen het ook voorzichtig .

zoiets kun je niet dwingen.

En de omgeving allemaal positief tegen ons dan!!!

Weet ook wel dat er mensen zijn die anders denken .en niet durfen zeggen.

Maar mensen dicht bij ons reageren heel goed .
quote:lila01 schreef op 07 juli 2011 @ 20:06:

[...]

???

Jij vindt zijn posts goed leesbaar?

Maar gezien de werkelijk in en in treurige taalbeheersing van ikke007 (ja sorry hoor ikke007..), zou het zomaar kunnen dat ikke007 niet het helderste licht is, zeg maar. En er dus toch wel gelijkwaardigheid is in de relatie, voorlopig.
quote:Beauke schreef op 07 juli 2011 @ 10:36:

[...]

Meid, als ik je spelling zie doe je je naam eer aan....

Ehm.. Jij schrijft ook 'wat ze wilT'

Doet ook pijn aan de ogen...
pas 6 maanden een relatie met een meisje dat je dochter kan zijn en ze moet nu al stiefmoeder spelen voor jou kinderen?
Dit soort topics zijn vaker voorbij gekomen en iedereen heeft er een (andere) mening over. Leeftijd is een getal, dat aangeeft hoelang je rondloopt en hopelijk hoeveel ervaring je hebt in het leven. Mijn man en ik schelen 22 jaar, jawel! Hier is er 1!! 22 jaar!! Ik ben 42 en man is 64. De omgeving zie ik wel eens opkijken hoor, als we ergens komen, restaurant of wat. Mij interesseert het helemaal niets hoe men over ons denkt. Wij weten wat we aan elkaar hebben en wat we hebben en daar gaat het om.

Ik heb het wel eens vaker geschreven, wat het verschil is de verwachting! Ik verwact niet meer datgeen van het leven als 20 jaar geleden. Ben je 20 dan moet je nog van alles en wil je nog zoveel. Verschil tussen 20 en 42 etc.. is veel groter dan 42 en 64. Ik heb bijv. alles (of veel) al wel gezien en meegemaakt.

De ene persoon van 64 gedraagt zich 'oud' en ziet er ook 'oud' uit, de ander juist heel jong etc..

Soms merk ik het leeftijdsverschil wel hoor, tempo van dingen doen etc... Ik zou liegen als ik zeg dat er geen verschil is, dat is er wel, maar dat weet je van tevoren en daar moet je mee omgaan. De laatste tijd valt mij op dat mijn man grapjes maakt wanneer we ergens zijn en hij ziet dat iemand niet goed weet wat we van elkaar zijn. Kan hij grappend zeggen 'je dacht zeker wat moet zo'n oude vent met zo'n jonge vrouw'. Dan wordt het weggelachen.

Belangrijk is dat wij van elkaar houden en alles voor elkaar over hebben. De rest eromheen is bijzaak.

Wat ik wel vind is dat jouw jonge vriendin zich nog niet goed kan realiseren wat de gevolgen zijn. Zij is 22 jaar en jij hebt een dochter, dat is nu het nog pril is wel leuk, maar in de toekomst kan dat anders lopen. Mannen zijn doorgaans nogal makkelijk, zij zorgt wel voor je kind en jij gaat het als vanzelfsprekend zien. Dat is het natuurlijk niet. Zij is veel te jong om met zoveel verantwoording om te gaan, jouw verantwoording. Zorg voor een goede balans.
ik zie hier veel staan: iemand van 16/18 met iemand van 30, dat kan niet.

ik vraag me altijd af wat wel kan. ik ben zelf bijv. 26, zo'n 8 jaar woon ik al op mezelf, vaste baan, veel gereisd. stel dat ik morgen voor iemand van 40 zou vallen, zou dat dan ook 'not done' zijn ?
Ook ik zit momenteel in een relatie met een behoorlijk leeftijdsverschil.. ik (vrouw) ben 22 en mijn vriend is 32.

Allereerst schrok ons leeftijdsverschil mij af.. maar nu zijn wij al een paar maanden hartstikke verliefd en gelukkig. Toch wil ik er bij vertellen dat ik wel degelijk grote verschillen waarneem.

Voorbeeld: Hij wilt bijvoorbeeld al na een paar maanden samenwonen.. Ik heb daar nog geen behoefte aan (jongens rond mijn leeftijd zouden dit volgens mij ook niet snel opperen).

Sommige vrienden van hem hebben al kinderen.. Hij hint er ook al op dat hij graag kinderen wilt (over een paar jaar natuurlijk).

Hij heeft het regelmatig over verloven en trouwen.. Daar ben ik nog helemaal niet mee bezig.

Bij hem is dus duidelijk het besef dat hij graag wilt settelen en ik wil dit natuurlijk nog een paar jaar aankijken.. ik ben nog hartstikke jong!!

Aan onze relatie twijfel ik totaal niet.. ik voel me heerlijk bij hem. Maar dit zijn wel grote verschillen waar we goed over moeten blijven praten.. zodat wij hierin een middenweg kunnen vinden.

Met dit soort dingen hoor je dus zeker wel rekening te houden als je met een jongere vrouw een relatie hebt.
quote:zonenmaan schreef op 08 juli 2011 @ 09:06:

Dit soort topics zijn vaker voorbij gekomen en iedereen heeft er een (andere) mening over. Leeftijd is een getal, dat aangeeft hoelang je rondloopt en hopelijk hoeveel ervaring je hebt in het leven. Mijn man en ik schelen 22 jaar, jawel! Hier is er 1!! 22 jaar!! Ik ben 42 en man is 64. De omgeving zie ik wel eens opkijken hoor, als we ergens komen, restaurant of wat. Mij interesseert het helemaal niets hoe men over ons denkt. Wij weten wat we aan elkaar hebben en wat we hebben en daar gaat het om.

Ik heb het wel eens vaker geschreven, wat het verschil is de verwachting! Ik verwact niet meer datgeen van het leven als 20 jaar geleden. Ben je 20 dan moet je nog van alles en wil je nog zoveel. Verschil tussen 20 en 42 etc.. is veel groter dan 42 en 64. Ik heb bijv. alles (of veel) al wel gezien en meegemaakt.

De ene persoon van 64 gedraagt zich 'oud' en ziet er ook 'oud' uit, de ander juist heel jong etc..

Soms merk ik het leeftijdsverschil wel hoor, tempo van dingen doen etc... Ik zou liegen als ik zeg dat er geen verschil is, dat is er wel, maar dat weet je van tevoren en daar moet je mee omgaan. De laatste tijd valt mij op dat mijn man grapjes maakt wanneer we ergens zijn en hij ziet dat iemand niet goed weet wat we van elkaar zijn. Kan hij grappend zeggen 'je dacht zeker wat moet zo'n oude vent met zo'n jonge vrouw'. Dan wordt het weggelachen.

Belangrijk is dat wij van elkaar houden en alles voor elkaar over hebben. De rest eromheen is bijzaak.

Wat ik wel vind is dat jouw jonge vriendin zich nog niet goed kan realiseren wat de gevolgen zijn. Zij is 22 jaar en jij hebt een dochter, dat is nu het nog pril is wel leuk, maar in de toekomst kan dat anders lopen. Mannen zijn doorgaans nogal makkelijk, zij zorgt wel voor je kind en jij gaat het als vanzelfsprekend zien. Dat is het natuurlijk niet. Zij is veel te jong om met zoveel verantwoording om te gaan, jouw verantwoording. Zorg voor een goede balans.Zon en maan, ik herken veel in je verhaal, mijn man en ik schelen 17 jaar. Ik ben het helemaal met je eens, zoals ik hier ook al meermalen heb geschreven , dat niet zozeer het leeftijdsverschil als wel de levensfase (leeftijd van de jongste) waar iemand in zit belangrijk is. Ook dat laatste onderschrijf ik helemaal.
Ikke007, ik ben trouwens heel benieuwd of je nog een goede verstandhouding hebt met je ex-vrouw voor wat betreft de jullie dochter. En hoe zij tegenover de jonge stiefmoeder staat.
Nou nou zeg,

Wat een gezeur over taal hier op dit forum.

Zeker hele dag niets anders te doen !

Zoek een baan en ga werken.

Hoe mijn ex ermee omgaat weet ik niet we zijn niet in gesprek op het moment.

Mogten hier taal vouten in staan hep je mooi peg .
quote:ikke007 schreef op 07 juli 2011 @ 20:06:

Weet je ?

Ze heeft werk wil niet eerder kinderen voor ze dingen voor elkaar heeft .Weet verekte goed wat ze wil.

En wil ook nog genieten en ja wordt ook al moedertje van mijn kinderen ook nog zomaar erbij gekregen.

En alles op geheel eigen keuze van HAAR !!!

Niet wat ik wil maar wat Wij willen.Waarom wordt zij moedertje (walgwoord) van jouw kinderen? Heb ik ergens overheen gelezen of hebben die kinderen geen eigen moeder???? Ze is toch niet meer dan gewoon het vriendinnetje van papa? Die kinderen hebben al een moeder en dat is dit meisje simpelweg niet.... Haar wel die naam geven is oerdom.
Er zijn wel een hele hoop negatieve reacties hoor!
quote:silly19 schreef op 08 juli 2011 @ 15:27:

Er zijn wel een hele hoop negatieve reacties hoor!

Geloof dat het aardig in balans is met de positieve reacties.

Het is maar net waar je op let
Weer z'n fout gemaakt met woord keuze,nee ze is zeker niet de moeder en zal ze ook nooit worden!!!!

Het is maar net hoe je het leest.

En hoe de situatie is aan de andere kant !!!

Wie weet is haar echte moeder wel ontzettend verslaafd !!!!! daar gaat het nu niet om .ging om het leeftijd verschil pfffffffffffffff.
quote:ikke007 schreef op 08 juli 2011 @ 14:40:

Nou nou zeg,

Wat een gezeur over taal hier op dit forum.

Zeker hele dag niets anders te doen !

Zoek een baan en ga werken.

Volwassen reactie.
quote:ikke007 schreef op 08 juli 2011 @ 16:01:

Weer z'n fout gemaakt met woord keuze,nee ze is zeker niet de moeder en zal ze ook nooit worden!!!!

Het is maar net hoe je het leest.

En hoe de situatie is aan de andere kant !!!

Wie weet is haar echte moeder wel ontzettend verslaafd !!!!! daar gaat het nu niet om .ging om het leeftijd verschil pfffffffffffffff.Oke, laat maar, ik zie aan je reactie al dat het vrij moeilijk zal zijn om met een vrouw van je eigen leeftijd te levellen. Rest je dus niks anders dan post-pubers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven