Leeftijds verschil tè groot?

06-09-2021 16:49 231 berichten
Beste allemaal ,

Ik ben een vrouw van 25 jaar en mijn beste vriend is 50. Dit is een enorm verschil van leeftijd natuurlijk. Wij hebben elkaar 7 jaar geleden leren kennen ik ging uit en hij was beveiliger. Er was direct een klik tussen ons en dat groeide uit in vriendschap en zelfs meer dan dat bijna een gevoel erbij alsof het mijn broer is die er altijd voor mij is.

Nu begin ik de laatste maanden opeens gevoelens te ontwikkelen voor hem, en 2 jaar geleden heeft hij wel eens geuit dat hij het best leuk zou vinden als het serieus zou kunnen worden alleen was ik toen enorm geschrokken omdat ik hem niet zo zag. Maargoed lang verhaal kort. Mijn moeder is 49 , een relatie beginnen met iemand die 1 jaar ouder is dan mijn eigen moeder en het leeftijds verschil wat wij hebben? Wat vinden jullie hiervan

XO
Het doet er toch niet zoveel toe wat wij ervan vinden? Het gaat erom wat jij ervan vindt en of jij ermee wil leven ;)
Alle reacties Link kopieren
Het leeftijdsverschil is niet te groot als in het kan echt niet, maar het is wel groot.

Daar krijg je op den duur problemen mee. Verschil in dagindeling, conditie, eventuele kinderwens, enzovoort...
Of je dat wil zou ik goed over nadenken. Je kan iemand nog zo leuk vinden, het is wel fijn samen een toekomst te kunnen opbouwen.

Advies van iemand die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt.
Dat werkt niet op de lange duur.
Nena1996 schreef:
06-09-2021 17:24
Het leeftijdsverschil is niet te groot als in het kan echt niet, maar het is wel groot.

Daar krijg je op den duur problemen mee. Verschil in dagindeling, conditie, eventuele kinderwens, enzovoort...
Of je dat wil zou ik goed over nadenken. Je kan iemand nog zo leuk vinden, het is wel fijn samen een toekomst te kunnen opbouwen.

dat is wel waar maar garantie krijg je nooit in het leven (een partner van dezelfde leeftijd kan ook morgen verongelukken) en ik vind het ook raar om iets potentiele heel fijns te laten lopen vanwege 'stel, mits, indien' redenen ;-) Mijn motto? Zo lang het leuk is, is het goed.
Als jij erg gelukkig mee bent gewoon er voor gaan dan.
Als moeder zijnde zou ik toch wel even moeten slikken als dochter met zo’n veel oudere kerel thuis zou komen.
nee bah , zoek iemand van je eigen leeftijd
Ja.

Ik snap niet wat een man of vrouw, die een beetje normaal IQ en ontwikkeld EQ heeft moet met iemand van 25...

Dat is niet omdat zo lekker matcht geestelijk en qua leven.
FeeLucifer01 schreef:
06-09-2021 17:34
Ja.

Ik snap niet wat een man of vrouw, die een beetje normaal IQ en ontwikkeld EQ heeft moet met iemand van 25...

Die wil even een groen blaadje eten
Linnnie schreef:
06-09-2021 17:22
Het doet er toch niet zoveel toe wat wij ervan vinden? Het gaat erom wat jij ervan vindt en of jij ermee wil leven ;)
Dat is zo , maar toch wel fijn om te horen hoe andere hier naar kijken! :) bedankt
Nee joh, hou op zeg.
Nena1996 schreef:
06-09-2021 17:24

Bedankt voor je reactie, zeker iets om overna te denken
guppekop schreef:
06-09-2021 17:29
dat is wel waar maar garantie krijg je nooit in het leven (een partner van dezelfde leeftijd kan ook morgen verongelukken) en ik vind het ook raar om iets potentiele heel fijns te laten lopen vanwege 'stel, mits, indien' redenen ;-) Mijn motto? Zo lang het leuk is, is het goed.
Het gaat niet (alleen) om overlijden. Kinderwens kan heel relevant zijn in deze situatie bijvoorbeeld.
Een man die dat wil denkt alleszins niet met zijn brein.
FeeLucifer01 schreef:
06-09-2021 17:34
Ja.

Toen ze elkaar leerden kennen waren ze 42 !!! en 18 !!!
Hoe word je besties met zo’n generatiekloof ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
AnAppleADay schreef:
06-09-2021 17:39
Het gaat niet (alleen) om overlijden. Kinderwens kan heel relevant zijn in deze situatie bijvoorbeeld.
Hij heeft vast al kinderen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat is er mis met het gewoon te proberen?

Lukt het dan lukt het.
Lukt het niet en stel je over 3 of 5 jaar vast dat het toch niet werkt, dan weet je dat tenminste.

Ik gok namelijk dat je je vanaf nu toch altijd zult afvragen of het iets zou kunnen worden.

(Hier een leeftijdsverschil van 13 à 14 jaar. Gestart toen ik net 21 was.
Voormalige vrienden scheelden 25 jaar. Na 8 jaar bleek het niet meer te werken, maar ze hebben wel fantastische 8 jaren samen gehad.)
wissewis wijzigde dit bericht op 06-09-2021 17:49
29.10% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik zou zelf het leeftijdsverschil inderdaad te groot vinden. De levensfases waarin jullie verkeren liggen heel ver uit elkaar.
Maar je moet uiteraard zelf bepalen wat jij vindt.
Gevoelsmatig is 55 en 30 wel minder lastig, maar dat is omdat je op je 25e nog zo aan het groeien bent in je persoonlijkheid. Ik denk dat weinig vrijgezelle mannen van 50 nee zouden zeggen als een 25-jarige zich aanbiedt, dus dat is geen garantie op geluk. Ik heb zelf ooit kort een relatie gehad met een ruim 20 jaar oudere man en daar was echt wel sprake van een generatiekloof. Zijn vrienden, en zeker hun echtgenotes, namen mij ook echt niet serieus, terwijl ik boven de 30 was.
Dus nee, het lijkt me niet verstandig. Bedenk ook dat die leuke vlotte net vijftiger over 10 jaar echt een oude man is.
Heb je hem al zonder kleren gezien?
wij slapen nooit.
blijfgewoonbianca schreef:
06-09-2021 17:45
Ik snap je reactie, echter oogt hij geen 50 en van binnen ook wat jonger van geest dus het voelt niet alsof je met een bejaarde vrienden bent haha
blijfgewoonbianca schreef:
06-09-2021 17:45
Och ja aandoenlijk, rond die leeftijd was ik ook besties met alle bouncers. Alleen ging het bij mij over, TO blijft een beetje hangen.
Ik vind het niets
Maar doet dat ertoe?

Het gaat erom wat jij er voor een gevoelens bij hebt…
KamilleT schreef:
06-09-2021 17:50
Gevoelsmatig is 55 en 30 wel minder lastig, maar dat is omdat je op je 25e nog zo aan het groeien bent in je persoonlijkheid. Ik denk dat weinig vrijgezelle mannen van 50 nee zouden zeggen als een 25-jarige zich aanbiedt, dus dat is geen garantie op geluk. Ik heb zelf ooit kort een relatie gehad met een ruim 20 jaar oudere man en daar was echt wel sprake van een generatiekloof. Zijn vrienden, en zeker hun echtgenotes, namen mij ook echt niet serieus, terwijl ik boven de 30 was.
Dus nee, het lijkt me niet verstandig. Bedenk ook dat die leuke vlotte net vijftiger over 10 jaar echt een oude man is.
Dankjewel :)
LabradorMom schreef:
06-09-2021 17:52
Ik snap je reactie, echter oogt hij geen 50 en van binnen ook wat jonger van geest dus het voelt niet alsof je met een bejaarde vrienden bent haha
25 my ass. 16, hooguit. Of wat simpel, kan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven