Leeftijds verschil tè groot?

06-09-2021 16:49 231 berichten
Beste allemaal ,

Ik ben een vrouw van 25 jaar en mijn beste vriend is 50. Dit is een enorm verschil van leeftijd natuurlijk. Wij hebben elkaar 7 jaar geleden leren kennen ik ging uit en hij was beveiliger. Er was direct een klik tussen ons en dat groeide uit in vriendschap en zelfs meer dan dat bijna een gevoel erbij alsof het mijn broer is die er altijd voor mij is.

Nu begin ik de laatste maanden opeens gevoelens te ontwikkelen voor hem, en 2 jaar geleden heeft hij wel eens geuit dat hij het best leuk zou vinden als het serieus zou kunnen worden alleen was ik toen enorm geschrokken omdat ik hem niet zo zag. Maargoed lang verhaal kort. Mijn moeder is 49 , een relatie beginnen met iemand die 1 jaar ouder is dan mijn eigen moeder en het leeftijds verschil wat wij hebben? Wat vinden jullie hiervan

XO
Ga ervoor als je dat wil. Je merkt vanzelf of het werkt.
Bij elke relatie die je aangaat heb je een gerede kans dat het misgaat. Zolang je dat weet kun je wel een gok wagen op een man die veel ieder is.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
06-09-2021 18:44
Ik vind de toon van sommige reacties wel erg neerbuigend en vol met vooroordelen en aannames. Vriendschap, of een connectie met iemand in zijn algemeenheid, laat zich niet bepalen door dingen als leeftijd of sekse. Als je 25 bent dan ben je jong, maar zeker ruimschoots volwassen. Dit is ook afhankelijk van de persoon, levenservaring etc. Suggereren dat iemand van die leeftijd niets te bieden heeft vind ik erg onaardig en is gewoon onwaar.
Een flink aantal jaar geleden ging ik een tweede studie in deeltijd doen, ik was toen de enige zonder gezin, en 20 jaar jonger dan sommige andere studenten. Dit was totaal geen belemmering. Je kunt ook leren van, en een goede klik hebben met, iemand die van een heel andere generatie is. In het geval van TO is dit al jaren een platonische vriendschap, hij is dus niet álleen uit of seks, of het hebben een van 'een jong blaadje'.
De vraag is alleen wel wat JIJ wilt TO en wat je hiervan verwacht. Je hebt nu een hele goede band met hem, de vraag is of seks hieraan toevoegen (wat eigenlijk de volgende stap is) die relatie beter maakt. Wil je dan een vaste relatie met hem? Hoe zie je dat over 10 jaar voor je? Wat als het tegenvalt, heb je dan een fijne vriendschap op het spel gezet? Dat zijn dingen die je voor jezelf moet bepalen.
Je snapt toch wel dat dit een totaal andere situatie is dan een ruim volwassen beveiliger die een 18-jarige bevriendt?
PlayingTheAngel schreef:
. Suggereren dat iemand van die leeftijd niets te bieden heeft vind ik erg onaardig en is gewoon onwaar.
Dat staat dan ook weer nergens, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik had het ooit met een kennis (man, 20-25 jaar ouder dan ik) hierover en hij zei dat leeftijd niet uitmaakt voor of je een klik met elkaar hebt of niet, maar wel voor of het handig is om een relatie met elkaar te beginnen. Die vond ik wel mooi.
Ik heb drie jaar een relatie gehad met een man van 25 jaar ouder. We zijn nog steeds bevriend, maar zijn ‘jong van geest’ werd toen ik volwassen werd toch iets te dicht tegen ‘kinderachtig’ aan schuren.

Mijn opa en oma scheelden ook 25 jaar. Mijn opa werd 90, mijn oma was zijn laatste 15 jaar zijn mantelzorger. En daarna werd mijn oma 97. Dat waren heel veel lange jaren waarin ze hem mistte.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Gevoelens laten zich niet dicteren door maatschappelijke conventies. Daarom moet je je niks aantrekken van wat Viva vrouwen vinden. Wel zijn er goede tips gegeven over de consequenties van deze relatie. Dat die vlotte vijftiger wel echt oud is over tien jaar., dat een kinderwens lastig zal zijn etc etc. Ik ben zelf (55) smoorverliefd geworden op een 32 jarige man vorige oktober. Ik ben inmiddels gedumpt en wat voelde ik me klote. Maar ik begreep t helemaal, want moest hij nou met mij behalve seksen? Hij wilde uiteindelijk een gezin en we verschilden behalve in leeftijd ook met levensopvattingen etc. Ik had hem never in mijn vriendenkring geïntroduceerd en hij mij nooit in de zijne. Sociaal maatschappelijk verschilden wij ook dag en nacht. Ik voelde me ook wel echt ouder en schaamde me vaak voor oude kop en lichaam naast zijn goddelijke lichaam. Ik val vaker op veel jonger maar wil het niet meer. Ik had enorm liefdesverdriet om deze man en voelde me zo stom dat ik me zo had laten gaan bij iemand waarmee het niets kon worden. Het heeft ook iets viezigs, zon ouwe met een jong ding. Voor een korte tijd en in onze eigen bubbel heb ik het ervaren als heerlijk. Maar als ik dacht aan hij en ik in de context van de buitenwereld: nee.
Oké, ik vind mezelf best open minded maar dit soort dingen snap ik echt niet.
25 jaar leeftijdsberschil!! Gaat toch never nooit werken meid!!
Una noche loca
Niemand gaat naar bed met zijn broer....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het ook altijd wat viezigs hebben, sorry. Ik snap niet dat je met zo'n veel ouder lijf sex wil hebben bijvoorbeeld. Ik vind dat zelf totaal niet aantrekkelijk.
Maar goed dat zegt niks over jou.
justagirly wijzigde dit bericht op 06-09-2021 20:03
0.25% gewijzigd
Apart verhaal (gevoelens ontwikkelen voor iemand die als een broer voelt). Ik vind zo’n groot leeftijdsverschil -een leeftijdgenoot van je ouders- echt afschuwelijk. Maar het gaat hier natuurlijk om wat jij wil. Doe wat goed voelt, volg je gevoel.
Doe het niet!
Ik ken zo’n stel dat is een complete ramp geweest inclusief een kind en alle ellende van dien er bij!
beetjegek schreef:
06-09-2021 17:34
Die wil even een groen blaadje eten
Hou toch op zeg. Ken jij die mensen?

TO, het verschil is groot maar op zich zijn jullie allebei volwassen.
Een familielid van mij heeft al een jaar of 8 een relatie met een 27 jaar oudere man. Het is echt een leuk stel. Staan op dezelfde manier in het leven. Zij is 32, hij 59.
Of het stand houdt? Geen idee. Maar dat weet je van andere relaties ook niet.
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 19:36
Het heeft ook iets viezigs, zon ouwe met een jong ding.
Zeker. Verder ben ik het met je eens dat je je gevoelens niet moet laten beïnvloeden door wat maatschappelijk gezien wel of niet geaccepteerd wordt. Dus in plaats van op Viva vragen wat je moet doen, vind ik dat je gewoon naar je eigen gevoel moet luisteren. Want je doet helemaal niemand kwaad met deze relatie.
Moet het standhouden?
Als standhouden niet je uitgangspunt is, dan zou ik het gewoon proberen!
Dat je schreef dat hij als een broer was en dat je nu gevoelens hebt [voor je broer dus] is idd wel dubieus :wtf:
Una noche loca
Lotus90 schreef:
06-09-2021 19:56
Zeker. Verder ben ik het met je eens dat je je gevoelens niet moet laten beïnvloeden door wat maatschappelijk gezien wel of niet geaccepteerd wordt. Dus in plaats van op Viva vragen wat je moet doen, vind ik dat je gewoon naar je eigen gevoel moet luisteren. Want je doet helemaal niemand kwaad met deze relatie.
Nee, maar toch wel fijn als haar moeder hem accepteert, bijvoorbeeld. Of zijn vrienden haar.
ChicaHolandesa schreef:
06-09-2021 19:58
Dat je schreef dat hij als een broer was ( die haar vader had kunnen zijn ) en dat je nu gevoelens hebt [voor je broer dus] is idd wel dubieus :wtf:
viva-amber schreef:
06-09-2021 19:43
Niemand gaat naar bed met zijn broer....
Dat is niet waar hoor. Het gebeurt vaker dan je denkt dat broer en zus met elkaar naar bed gaan.
blijfgewoonbianca schreef:
06-09-2021 17:45
Toen ze elkaar leerden kennen waren ze 42 !!! en 18 !!!
Hoe word je besties met zo’n generatiekloof ?
Dit had ik ook op die leeftijd en we zijn nog altijd goede vrienden. Soms heb je nu eenmaal een klik met een persoon. Het verschil is wel dat wij nooit verliefd op elkaar zijn geweest, of seksuele aantrekkingskracht hebben gevoeld.

Wel hebben heel veel raakvlakken. We kennen elkaar van ons werk en dat werk is direct onze gezamenlijke hobby en iets waarover we nooit uitgepraat raken.

Inmiddels ben ik 35 en is hij bijna 60 en zijn we zien elkaar nog regelmatig, nog steeds is het altijd gezellig. Op de een of andere manier is er een klik die verder gaat dan leeftijd/gender.
PlayingTheAngel schreef:
Ik vind de toon van sommige reacties wel erg neerbuigend en vol met vooroordelen en aannames. Vriendschap, of een connectie met iemand in zijn algemeenheid, laat zich niet bepalen door dingen als leeftijd of sekse. Als je 25 bent dan ben je jong, maar zeker ruimschoots volwassen. Dit is ook afhankelijk van de persoon, levenservaring etc. Suggereren dat iemand van die leeftijd niets te bieden heeft vind ik erg onaardig en is gewoon onwaar.
Een flink aantal jaar geleden ging ik een tweede studie in deeltijd doen, ik was toen de enige zonder gezin, en 20 jaar jonger dan sommige andere studenten. Dit was totaal geen belemmering. Je kunt ook leren van, en een goede klik hebben met, iemand die van een heel andere generatie is. In het geval van TO is dit al jaren een platonische vriendschap, hij is dus niet álleen uit of seks, of het hebben een van 'een jong blaadje'.
De vraag is alleen wel wat JIJ wilt TO en wat je hiervan verwacht. Je hebt nu een hele goede band met hem, de vraag is of seks hieraan toevoegen (wat eigenlijk de volgende stap is) die relatie beter maakt. Wil je dan een vaste relatie met hem? Hoe zie je dat over 10 jaar voor je? Wat als het tegenvalt, heb je dan een fijne vriendschap op het spel gezet? Dat zijn dingen die je voor jezelf moet bepalen.

Ik heb een (inmiddels) goede vriendin van in de 70. Ik ben nu 37. Ooit begonnen als collega's. Maar 10 jaar geleden was dat weliswaar prima collega-contact, het is nu echt anders. Ik ben zelf een stuk zekerder geworden, meer volwassen. Dat was 10 jaar geleden echt niet aan de orde. Dat verschil was gewoon te groot. Van beide kanten hoor!
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 19:59
Dat is niet waar hoor. Het gebeurt vaker dan je denkt dat broer en zus met elkaar naar bed gaan.
Nou 🤢 is niet bepaald normaal vind je wel?
Een man van 50 die gezond Leeft heeft echt nog geen oud uitgezakt lichaam.

Dus dat to daarvoor gewaarschuwd wordt slaat nergens op.

Hij is dan ook nog niet op een leeftijd dat hij dingen niet meer zou kunnen doen.

Maar de tijd staat niet stil.
Er is een grote kans dat jij op je 45e zijn mantelzorger wordt.
Nou dan kan je beter voor kinderen zorgen dan voor een oude man die weinig meer kan.

Dan ben jij nog in de bloei van je leven maar staar jouw leven ook stil. Alsnog kan de man wel 90 worden. Dus tegen de tijd dat jij dan klaar bent met mantelzorgen ben jij ook oud en kan dan ook weinig meer opbouwen

Kortom je verkoopt je leven voor een paar gelukkige jaren die je heus wel kan hebben met een man met zo'n leeftijdsverschil.

Ga liever voor iemand van ongeveer je eigen leeftijd dan heb je veel meer kans op vele gelukkige jaren samen.
Ik had als kind innige vriendschap met man van in de 80 bij ons de straat. Hij was imker en dat fascineerde mij enorm. Ik kwam zon drie keer in de week daar. Heb van hem leren schaken, heel veel geleerd over tuinieren en bijen. Ik had niks met zijn vrouw, ik kwam echt voor hem en was dol op hem.
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 20:06
Ik had als kind innige vriendschap met man van in de 80 bij ons de straat. Hij was imker en dat fascineerde mij enorm. Ik kwam zon drie keer in de week daar. Heb van hem leren schaken, heel veel geleerd over tuinieren en bijen. Ik had niks met zijn vrouw, ik kwam echt voor hem en was dol op hem.
Tsja,…

Vooruit, jij je zin : er is altijd baas boven baas.

Zucht. .
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 20:06

Een vriendschap is meestal delen van twee kanten. Jij hebt veel van hem geleerd, en hij ongetwijfeld ook wat leuke jeugdige dingetjes van jou, maar zijn echte zielenroerselen heeft hij je niet verteld. Jij mogelijk wel aan hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven